Ostanko haalarin VAI 2-osaisen puvun 1v3kk??

Siinä se tuli, kertokaapas kumpi parempi? Olen juuri menossa ostamaan joko haalarin tai takin ja henkselihousut. En osaa päättää kumpi parempi.

Pojalla on jo kunnon talvitakki ja henkselihaalarit, mutta nyt haluan ostan täysin veden pitävän (esim. loskakeli) asun. Pojalla myös on jo kostautta hylkivä talvihaalari , mutta meidän ulkoilutavat tuntien pitää olla vesivahinkojen tms. varalta toinen puku. olemme paljon ulkona ja siaälle ei huvita jäädä sen takia että yksi puku on märkä...

Ei kokemusta muista lapsista, ja nyt siis ihmettelen että kumpi parempi. 2-osaisesta saisi kivasti takin pois sisätiloissa käydessä ja housuja voisi vaihdella muiden takkien kanssa. Mutta KAIKKI muut ostavat haalareita, onko ne niin paljon parempia? Virhehankintaa en haluaisi tehdä kun rahaa ei ole liikaa....
 
Eiköhän se ole makukysymys ja haalarit ovat myös halvempia. Lapselle itselleen voi alussa olla haalari helpompi pukea. Minusta kunnon vaatteissa ei lumi mene nyt erityisen helposti selkään. Mutta kai se lapsesta riippuu.

Mä diggaan 2-osaisia enemmän. Talveksi ei ole nyt yhtään haalaria ostettu. Viime vuonna 1.5:llä oli kaksi 2-osaista ja yksi haalari.
 
meillä on pari haalaria ja sitte takki+housut, ainakin 2v3kk ikäisen leikit on niin rajuja että on takki mytyssä millon mitenkin päin.
takkia ja housuja fanitan kun liikutaan ihmistenilmoilla, päiväkodissa ja pihaleikeissä haalarit ehdottomasti, ja voihan niistäkin valita sen näteimmän ;)
 
Aku
Me tilattiin ellokselta sellanen fleece/toppa vuorattu sadehaalari.Hiukan reilu kyllä vielä,mutta tosi hyvän tuntunen :) ja lisäks onvaralla sitten välikausihaalari/kurahousu yhdistelmä.Ja talveks tietty toppahaalari (Lassie tech)jonka pitäis kestää myös kosteutta.
 
Meillä on käytössä Polarn o. Pyretin "kuoriasu". Eli takki ja henkselihousut. Eipä ole vahinkoja sattunut vaikka neiti tykkää mennä mahalleen lätäkköä tutkimaan..vaatteissa on siis teipatut saumat ja todella hyvät heijastimet jne. Takista saa myös helman kiristettyä ja housut tulee kunnolla ylös vyötäröön.
Kyseisillä housuilla on kontattu jo vaikka kuinka kauan asfaltilla ja rypyläkivilaatoilla, vaan ei ole minkäänlaista kulumaa eikä haalentumaa näkyvissä. Itsekin olen kummissani. Nyt kun neiti kävelee, on asu kevyt ja kun vielä laitan alle ohuen villapuvun niin kyllä pysyy lämpimänä.
Luulen että tällä voisi pärjätä etelässä lähes koko talven, tiukimmilla pakkasilla voi aina laittaa fleeceä vielä alle, Vaatteet on myös tuulenpitävät.
Mielestäni hinta-laatu suhde on aivan napissaan, ensin hiukan mietin onko liian kallista. Hankittiin myös saman merkin talvihaalari vaan tuleekohan sille käyttöä..

Nyt jälkeenpäin olen päättänyt etten hanki enään vaaleita ulkovaatteita (takki vaaleanpunainen), näkyy kaikki hiekka ja kura ja saa olla pesemässä koko ajan....

Varalla on myös Remu merkkinen haalari, jota on kolme lasta pitänyt ennen sen tuloa meille. Sekin on mielestäni materiaaliltaan hyvä, mutta on todella leveää mallia, sekä kaula-aukko on todella suuri, joudun laittamaan aina kaulaliinan kypärälakinkin kanssa.
 
no haalarihan se tuli ostettua :) ja ison ostinkin! POika-ressukka hukkuu siihen , mutta eiköhön jo joulun tullen ole sopiva! mahtuu sitten kevääseen asti. Mutta voi että houkutti se takki ja housut... niin söpöt! Mutta ensi vuonna sitten kun lapsikin kasvaa.
 
Minäkin olen haalarin kannalla ulkoilupuvuksi. Kauppa- ja kyläreissuille, minne mennään autolla ja istutaan rattaissa tai vaan kävellään (ei maassa pyörimistä yms. mitä ulkoleikeissä) hankkisin mielummin kaksiosaisen. Meillä on nyt yksi haalari ja toinen pitäisi vielä hankkia, sekä se kaksiosainen puku. Olen ajatellut ettei tuon kaksiosaisen tarvitse olla mikään vedenpitävä, kunhan vaan on henkselihousut ja takki.
 
Haalari (vedenpitävä) ehdottomasti ulkoilupuvuksi pihalle, puistoihin yms.

Jos ostaa toiset ulkovaatteet, ne voisi olla 2-osainen systeemi eli housut henkseleillä + takki. Sellainen on kätevä kauppareissuilla, rattaissa, kyläillesä yms. Sen ei mielestäni välttämättä tarvitse olla vedenpitävä.
 
Meillä ongelmana on pojan pitkät koivet suhteessa selkään :D Ostin 92cm:n toppapuvun jossa lahkeet ovat ok, mutta loput pojasta hukkuu puvun sisään. Kamalaa katseltavaa..

Siitä suivaantuneena marssin kauppaan ja ostin 92cm:n toppahousut henkseleillä ja toppatakin.. Loistava yhdistelmä. Housut tulevat napakasti niin korkealle että ei tarvitse pelätä kylmän livahtavan selkää pitkin ylös ja takki on ainakin toistaiseksi pysynyt mukavasti "alhaalla" vaikka tuo vasta konttailee ja nousee tukea vasten seisomaan. Ulkoillaan tunteja päivittäin ja pääsääntöisesti ollaan hiekkiksellä, Hyvin on märkä pysynyt loitolla kun ainakin housuissa on jonkinlainen kosteussuojaus, ei tosin mikään reimatecin tasoinen, mutta oli hinnassakin pientä eroa :whistle: Ei oikein näillä kotihoidontuilla makseta kalliita pukuja :ashamed: Haalarin voin ostaa kunhan mittasuhteet tasaantuvat..
 

Yhteistyössä