Otatteko possulunssarokotteen

Otan pojalle kun on niin pieni vielä,et kyseinen tauti voi olla tosi ikävä sitte sairastaa... Mietin tosi pitkään ja hartaasti ja oon tutkinut asiaa ja todennut että rokotteen ottamisesta on vähempi haittaa kuin mahd.taudista.
mitenkään innoissani en oo siitä et tämmönen päätös yleensä on pakko tehä.
 
olen saanut just rokotteen.työsuhde-etuna...
pakko oli ottaa itselle koska jos otan sen lapsille niin en voinut olla ottamatta itselle.
syy miksi otin rokotteen on se että kukaan ei voi tietää millä voimakkuudella tauti kenellekin tulee.
 
Otan, koska liikutaan paljon kaupungilla, käydään kerhoissa jne. ja toinen lapsista on varsinainen infektioimuri eli hyvin todennäköisesti se meihinkin iskee. Vauva on vielä niin pieni, ettei rokotetta saa, joten olisi tosi ikävää, jos meillä muilla olisi tauti pahana ja vauva sairastuisi myös.
 
Otamme rokotteen molemmille lapsille (1.5 v ja 5 v). Ja itsellemmekin, jos sen vain saa. Hyödyt ylittää haitat. En haluaisi maata reporankana - kuka hoitaisi lapsia sillä aikaa. Meillä ei sukulaisia lähellä, jotka "uhrautuisivat" hoitamaan lapsia, jos itse sairastumme. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoshan on kyllä ilmoittanut, että rokotetta ei mahdollisesti anneta muuta kuin riskiryhmille. Asia selviää vuodenvaihteessa.
 
Kovat pähkäilyt käynnissä. Meillä muksut on kotihoidossa, isompi käy kaksi kertaa viikossa kerhossa, mutta siis siinä mielessä tartuntariski ei hirmu suuri ole...
Meillä tuttavan lapsisat toinen oksenteli koko illan rokotteen jälkeen ja toinen sai korkean kuumeen ja sitä myötä kuumekouristuksen. Tietenkin mietityttää, että kun 10%:a väestöstä on ennustettu sairastuvan, niin onko parempi ottaa se riski vai sitten rokotuksen sivuoireriski (tosin en tiedä kuinka yleistä kovat sivuoireet taas sitten on). Vaikeaa, vaikeaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekavekaran äippä:
Onko sikaflunssasta tullut rokotuksien aikataulun osalta jotain uutta tietoa? Aiotaanko alle 3-vuotiaat rokottaa? Ehdottomasti ottaisi 1,2-vuotiaalleni ja itsellenikin.
Meillä ainakin täällä alkaa terveiden alle 3-vuotiaiden rokotukset ensi viikolla.
Eikö kotikuntasi nettisivulta löydy rokotusaikatauluja, nehän ovat kuntakohtaiset?
 
Mun 15kk tytär on vakavasti sairas tällä hetkellä ja riskiryhmässä koska hänellä ei ole immunitettiä ollenkaan. Minua pelotaa rokotteen sivuvaikutukset ja lääkäri ei tällä hetkellä edes suostunut rokotetta antamaan hänelle koska hän on aika heikkona. Hän kertoi että hoitohenkilökunta on kärsinyt rankoistakin sivuvaikutuksista. Itselleni ja miehelleni rokote on pakollinen tyttäremme takia mutta en ole vielä sitä käynyt hakemassa. Itseäkin hieman hermostuttaa... :/
 
Ens viikolla aletaan meilläpäin rokottamaan terveitä alle 3-vuotiaita ja käydään ehdottomasti ottamassa meidän 1,5-vuotiaalle. Jos sillä välttyy tältä taudilta, olispa lievä tai ei, niin ei tarvi miettiä kahdesti. Ainakin on sit tehny voitavansa suojellakseen lasta. Itse sain jokunen päivä sitten.
 
Ei otettu rokotetta lapsille 4v ja 1v8kk, tällä viikolla rokottivat tuon ikäiset täällä. Ovat erittäin todennäköisesti taudin jo sairastaneet, kipeämpiä olivat kuin kertaakaan aiemmin elämänsä aikana, mutta kaikenkaikkiaan melko lievä tauti meidän lapsilla kuitenkin ja muutamassa päivässä ohi. Hyvin ovat taudista toipuneet, vaikka kuopus saikin jälkitautina ensimmäisen korvatulehduksensa. Ei oltaisi rokotettu lapsia joka tapauksessa vaikka eivät olisi sairastaneetkaan, koska ei nähdä rokotetta tarpeelliseksi sen enempää lapsille kuin itsellemmekään.
 

Yhteistyössä