Otin kuulolaitteeni pois

puolikuuro
Mä olen puolikuuro eli toinen korva kuulee, toinen ei mitään. Hyviä puolia on se, et saa nukkua rauhassa, kun laittaa kuuron korvaan tyynyyn. Eikä tarvi ihan kaikkea aina kuullakaan ja voi mennä huonokuuloisuuden taakse. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerro meille nyt koko tarina miksi sinulla on kuulolaite ja muuta :p. STORY TIME!


Äitini sairati vihurirokon , siitä mun kuulovammani syntyi
miten äitisi sairaudesta voi tulla sinulle kuulovamma? MAKES NO SENSE


Kyllä vihurirokon sairaudesta voi saada vamman lapsen.Jopa pahemman minkä miusta sai . Minulta meni kuulo,joltain meni liikuntakyky/puhekyky jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäväriset kuulolaitteet sulla on? Eikös niitä ole nykyään muitakin värejä kuin niitä beigejä? Joskus oon nähnyt punaiset jossain, tykkäsin :)


Mulla on taustakojeena harmaat samoin nupit.
Juu niitä saa vaik minkä näköisenä/väreinä jne..
Nähnyt oon joillakin pinkit taustakojena.
En mä pysty tuohon , vaik muuten voinkin myötää käyttäväni kuulokojet
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäväriset kuulolaitteet sulla on? Eikös niitä ole nykyään muitakin värejä kuin niitä beigejä? Joskus oon nähnyt punaiset jossain, tykkäsin :)
Mun kaverillani on punaiset. Tosin omasta mielestä ovat "rumanpunaiset" mutta hän tykkää, ja se on pääasia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäväriset kuulolaitteet sulla on? Eikös niitä ole nykyään muitakin värejä kuin niitä beigejä? Joskus oon nähnyt punaiset jossain, tykkäsin :)
Mun kaverillani on punaiset. Tosin omasta mielestä ovat "rumanpunaiset" mutta hän tykkää, ja se on pääasia.


Valitsiko hän punaiset itse ? Miksi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn,koska itse en ois koskaan punaisii valinnut
 
Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäväriset kuulolaitteet sulla on? Eikös niitä ole nykyään muitakin värejä kuin niitä beigejä? Joskus oon nähnyt punaiset jossain, tykkäsin :)
Mun kaverillani on punaiset. Tosin omasta mielestä ovat "rumanpunaiset" mutta hän tykkää, ja se on pääasia.


Valitsiko hän punaiset itse ? Miksi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn,koska itse en ois koskaan punaisii valinnut
Itse valitsi. Aluksi hänellä oli beiget, mutta anoi heti punaisia kun oli mahdollista. Punainen on hänen lempivärinsä.

Niin ja hän halusi että kaikki huomaavat että hänellä on kuulolaitteet (joita hän ei kuitenkaan koskaan käytä.. :| )
 
puolikuuro
Millaisia hyviä/huonoja puolia huonokuuloisuudesta on ollut? Kysyn, koska en tunne ketään samassa tilanteesa olevaa kuin olen itse eli toinen korva kuuleva, toinen kuuro.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Ei käytä kuulolaitetta ? Kerro miten hän kuulee ? En mä oo mikään kuuro , vaan kuulen huonosti ,tarvin ihmistä jolla hyvä huuliltalukutaitaito.
En sitte tiedä tarkalleen millainen kuulo hänellä on mutta hän ei kuulemman viitsi käyttää kuulolaitteita. Huulilta hän ei osaa lukea (koitti kyllä niin väittää mutta kun testasin niin ei hän tiennyt mitä sanoin [vaikka kysyin mitä kuuluu]). Kuulonalentumaa on kuitenkin sen verran että hän sai laitteet.

Niin ja lukiossa kesken toisen vuoden hän otti käyttöönsä myös kirjoitustulkin, ja sitten sen kaulaan laitettavan (induktio?) laitteen jonka avulla kuulee muiden puheen paremmin, ja esim. enkun tunneilla oppilaat puhuivat mikkiin kun käänsivät kappaletta ja samalla kirjoitustulkki kirjoitteli kaiken ylös. On kuurokoirakin.

Silti ei käytä kojeita, vaikka nykyään ei ole tulkkia ja sitä kaulajuttua, ja koiralla on hyvin pahasti koulutus kesken, hyvä kun paikallaan pysyy vaikka on 2 vuotta ikää ja koulutus käynnissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja puolikuuro:
Millaisia hyviä/huonoja puolia huonokuuloisuudesta on ollut? Kysyn, koska en tunne ketään samassa tilanteesa olevaa kuin olen itse eli toinen korva kuuleva, toinen kuuro.

Oon synt-65 mulla 4 lasta 1 lapsenlapsi .Vaikka mä oon kuullut huonosti aina.
Tytöt on kasvatettu hyvin ,siinä mun kuulolla ei oo mitään virkaa.
En kuitenkaan ole KUURO ...
 
joku
Minulla on myös huono kuulo ja kuulolaite käytössä (beige korvantauslaite). Huonoiksi puoliksi tähän mennessä elämää voisin sanoa, että ihmiset monesti pitävät vajaana, kun kerron, että en kuule hyvin ja on kuulolaite käytössä. Ihan kuin se huono kuulo vaikuttaisi suoraan älykkyyteen heidän mielestään. Joidenkin mielestä se on lisäksi huvittavaa, kun toinen ei kuule ja tekevät pilaa kun kuvittelevat ettei huonokuuloinen sitä älyä/kuule vaikka ihan metrin päässä kovaan ääneen ilkeilisivätkin. Ja vielä että jotkut ammatit on poissuljettuja, kuten poliisin ammatti.

Hyvät asiat ovat ainakin se, että yleensä edes naapurien pahin kännimöykkäily ei häiritse unia. Minulle on myös kehittynyt jonkunlainen vaisto herätä lapsen itkuun keskellä yötä, vaikken sitä hyvin kuulisi. Ja voin halutessa esittää, etten kuullut huonokuuloisuuden varjolla, jos joku puhuu typeryyksiä. Ja voi saada nukkua pitempään, jos esittää ettei kuule kun lapsi herää, niin mies joutuu nousemaan sitten :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Ei käytä kuulolaitetta ? Kerro miten hän kuulee ? En mä oo mikään kuuro , vaan kuulen huonosti ,tarvin ihmistä jolla hyvä huuliltalukutaitaito.
En sitte tiedä tarkalleen millainen kuulo hänellä on mutta hän ei kuulemman viitsi käyttää kuulolaitteita. Huulilta hän ei osaa lukea (koitti kyllä niin väittää mutta kun testasin niin ei hän tiennyt mitä sanoin [vaikka kysyin mitä kuuluu]). Kuulonalentumaa on kuitenkin sen verran että hän sai laitteet.

Niin ja lukiossa kesken toisen vuoden hän otti käyttöönsä myös kirjoitustulkin, ja sitten sen kaulaan laitettavan (induktio?) laitteen jonka avulla kuulee muiden puheen paremmin, ja esim. enkun tunneilla oppilaat puhuivat mikkiin kun käänsivät kappaletta ja samalla kirjoitustulkki kirjoitteli kaiken ylös. On kuurokoirakin.

Silti ei käytä kojeita, vaikka nykyään ei ole tulkkia ja sitä kaulajuttua, ja koiralla on hyvin pahasti koulutus kesken, hyvä kun paikallaan pysyy vaikka on 2 vuotta ikää ja koulutus käynnissä.
Siis mitä helvettiä ?????
 
Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Ei käytä kuulolaitetta ? Kerro miten hän kuulee ? En mä oo mikään kuuro , vaan kuulen huonosti ,tarvin ihmistä jolla hyvä huuliltalukutaitaito.
En sitte tiedä tarkalleen millainen kuulo hänellä on mutta hän ei kuulemman viitsi käyttää kuulolaitteita. Huulilta hän ei osaa lukea (koitti kyllä niin väittää mutta kun testasin niin ei hän tiennyt mitä sanoin [vaikka kysyin mitä kuuluu]). Kuulonalentumaa on kuitenkin sen verran että hän sai laitteet.

Niin ja lukiossa kesken toisen vuoden hän otti käyttöönsä myös kirjoitustulkin, ja sitten sen kaulaan laitettavan (induktio?) laitteen jonka avulla kuulee muiden puheen paremmin, ja esim. enkun tunneilla oppilaat puhuivat mikkiin kun käänsivät kappaletta ja samalla kirjoitustulkki kirjoitteli kaiken ylös. On kuurokoirakin.

Silti ei käytä kojeita, vaikka nykyään ei ole tulkkia ja sitä kaulajuttua, ja koiralla on hyvin pahasti koulutus kesken, hyvä kun paikallaan pysyy vaikka on 2 vuotta ikää ja koulutus käynnissä.
Siis mitä helvettiä ?????
Tätä samaa olen ihmetellyt viittomankielen ohjaaja kaverilleni, ja hänkään ei oikein päässyt jutusta selkeyteen. Siihen tulokseen tultiin että kaverillani on kuulonalenemaa sen verran että on saanut laitteet, mutta arkikäytössä ei tarvitse niitä...
 

Yhteistyössä