Otsaontelotulehduksesta kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lääkäri diagnosoi mulle torstaina sekä poskiontelo- että otsaontelotulehduksen ja määräsi antibiootit. Sanoi, että jos ei antibiootit ala vaikuttaa niin sitten suoraan korvaklinikalle punktioon. No, kipu helpotti kyllä, mutta ei ole vieläkään kokonaan poissa. Ja nyt musta tuntuu, että otsa on tuosta kulmakarvan kohdalta vähän turvoksissa ja toiselta puolelta oudon tuntuinen, ikään kuin tunnoton. Nyt sitten paniikissa oon googlettanut kaiken mahdollisen ja oon varma, että nyt on levinnyt tulehdus jo onteloiden ulkopuolelle. Onko kellään kokemusta tällaisesta?
 
vierailija
Lääkäri diagnosoi mulle torstaina sekä poskiontelo- että otsaontelotulehduksen ja määräsi antibiootit. Sanoi, että jos ei antibiootit ala vaikuttaa niin sitten suoraan korvaklinikalle punktioon. No, kipu helpotti kyllä, mutta ei ole vieläkään kokonaan poissa. Ja nyt musta tuntuu, että otsa on tuosta kulmakarvan kohdalta vähän turvoksissa ja toiselta puolelta oudon tuntuinen, ikään kuin tunnoton. Nyt sitten paniikissa oon googlettanut kaiken mahdollisen ja oon varma, että nyt on levinnyt tulehdus jo onteloiden ulkopuolelle. Onko kellään kokemusta tällaisesta?
Ne lykkää neulan nenän kautta otsaonteloon ja valuttaa mädän ulos.
 
vierailija
Mun mies joutu puol vuotta sitten yöks sairaalaan. Vahvoja antibiootteja suoneen. Eka lääkäri ei ollu röntgenissä maanantaina huomannu. Toka määräs luontaistuotteita keskiviikkona. Kolmas määräs heti korvaklinikalle meilahteen perjantaina. Jossa sitten otettiin viimeinkin sisään spesialistin tutkimusten jälkeen. Sano kyllä, että tää oli näkynyt jo selvästi maanantain kuvissa. Ja jos tällöin olis saanu vahvat antibiootit, olis voinu riittää

Voi parantuminen kestää tosi pitkään. Jää helposti kipuilu krooniseks kuulemma. Vieläkin miestä ajoittain vihloo tai on painetta otsassa. Mutta lääkäri anto hyvän vihjeen. Mee maahan kontalleen, paa päälaki maahan käsien väliin ja tiputa kumpaakin sieraimeen nenätippoja. Odota kunnes tunnet niiden valuvan otsaan. Kuulemma kelju tunne, mutta auttaa. Lääke menee sinne mihin tarvii.

Toivottavasti oli apua. Pikaista paranemista.
 
aloittaja1
Kiitos vastauksista! Mua ei siis torstaina kuvattu mitenkään, lääkäri teki diagnoosin mun oireiden perusteella ja koputtelemalla otsaa ja poskea. Antibiootit sain ja nuhalääkkeen jonka pitäisi vähentää turvotusta, että pääsis poskiontelokuivumaan. Pää ei tosiaan särje enää, mut vihloo välillä ja poski samoin. Ehkä uskallan nukkua yön ja soittaa aamulla korvapolille. Mulla on aiemmin diagnosoitu otsaontelotulehdus, joka silloin meni ohi ihan antibiooteilla.
 

Yhteistyössä