Ottaisitko käärmeen kotieläimeksi teille?

  • Viestiketjun aloittaja Hyi!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Joo jonkin pienen ja vaarattoman, ja mies saisi puhdistaa terraarion ja olla päävastuussa käärmeen hoidosta, jos siis sellaisen haluaisi meille ottaa... Itse en nyt haluaisi meille yhtään lemmikkiä lisää, mutta en laittaisi vastaan jos mies haluaisi ottaa jonkin suht vaivattoman lemmikin ja huolehtisi siitä itse.
 
"Sirkkeli"
En missään nimessä voisi asua samassa kämpässä käärmeen kanssa. Mulla on kamala käärmekammo. Voimistuu keväisin. Monesti en uskalla edes marjastamaan mennä, kun pelottaa käärmeen kohtaaminen.
Tosin eilen näin 70-senttisen rantakäärmeen, enkä sitä säikähtänyt... mut kuitenkin :)
 
"vieras"
En, ne ei minun mielestä ole kovinkaan seurallisia yms, joten en ymmärrä niiden tarkoitusta pitää kotieläimenä, lähinnä terraariossa asustaa ja sille annetaan välillä ruokaa...
 
[QUOTE="Maru";26356658]En. Tuttavani kertoi että on pelottavaa, kun kaksimetrinen käärme nousee "seisomaan" ja katselee sinua ylhäältä alaspäin! Puistattaa ajatuskin.[/QUOTE]
Saa olla melkoinen mato että jaksaa nostaa itseään ihmistä korkeammalle. Parimetrinen käärme todennäköisesti viitsisi pinnistellä polven korkeudelle..

Ihmisillä on tosi paljon vääriä ennakkoluuloja käärmeistä, sitä varten meitäkin pyydettiin päiväkotiin pitämään esitelmää käärmeistä ja päivän päälle oli vartavasten tullut paljon vanhempiakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Sangria
Käärmeet ei ihan oo mun juuttuni. Vaiks kerran näin kyl ihan söpön sellaisen vihreän ohuen käärmeen lemmikkikaupassa. Siellä se katseli mustilla nappisilmillään...varmaan halus syödä mut :D
 
Ottaisin ja otan kunhan keksitään järkevä paikka terralle. Viljakäärmeen meinasin ekaksi matoseksi ottaa.

Ja rottia meillä jo on (ja hiiriä). Rotat on todella kesyjä,kilttejä ja lepposia,uteliaita,ihania otuksia kun niihin tutustuu!! Hämähäkissä menee mun raja ja hyönteisissä. kaikki muut eläimet on vaan ihania..Mut hämikset ja torakat jne...|O
 
Viimeksi muokattu:
"jojo"
Kelpuuttaisin kyllä pikku kärmeksen. :)

Täytyy toivoa, että lapset innostuvat vonkumaan sellaista, mies ei mulle kyllä anna ostolupaa, mutta jos muksuille heltyisi... :D

Hämähäkkiä ei sen sijaan tule ja PISTE.
 

Yhteistyössä