Oudot jalat.

  • Viestiketjun aloittaja ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti
ihme ja kumma
Mikä ihme voisi aiheuttaa seuraavanlaisia oireita (veritulppa tutkittu ja sitä ei ole):

Jalat vetää jäykiksi, etenkin polvesta alaspäin ja välillä jopa reidestä asti nilkkaan (etenkin kun jalat levossa).

Kävellessä vetristyy sekä pakotukset katoaa.

Elohiiriä esiintyy pitkin kroppaa.

Pientä suonenvetoa jalkapohjassa.

Välillä nousee pieni lämpö.
 
ihme ja kumma
Tuskin on penikkatautia!? Sillä itselläni jalat kipeytyvät levossa, ei liikkuessa. Sekä jalkoja saa kyllä ihan ronskisti painella ja hieroa ilman mitään kipuja.
 
o
Mulla nuo muut oireet mutta ei lämpöilyä. Fibromyalgiadiagnoosi mulle on tehty n. 15 vuotta sitten. Myös stressi, väsymys ja esim. magnesiumin puute voi aiheuttaa noita oireita.
 
kira
Alkuperäinen kirjoittaja ihme ja kumma:
Taas "kiristää" niin perhanasti sääriä ja pohkeita...Mutta heti kun jaksaa kävellä niin kiristyksen tunne katoaa...en ymmärrä...
Onko noi oireet vain säärissä ja pohkeissa? vai reisissä myös?
 
Sangria
mulla on tosi paljon kaikenlaista, tasapainovaikeuksia, muistihäiriöitä, näköhäiriöt, sisäistä tärinää/vapinaa toisinaan näkyvääkin, väsymys, päänsärkyä, heikotus, kävelyvaikeuksia "löysät jalat" en jaksa kävellä pitkiä matkoja, toisinaan kuitenkin parempia aikoja, jolloin jaksan jotain tehdäkin, suonenvetoja, elohiiriä tai pikemminkin elorottia :snotty: "sähköiskuja" tuntohäiriöt kramppeja, lysähtämiskohtauksia yms....
 
kira
Alkuperäinen kirjoittaja ihme ja kumma:
Reisissä myös esiintyy samaa vaivaa ja nyt en tiedä kuvittelenko vai rupeaisiko käsissäkin tuntumaan jo samalta... :(
Mulla saman tapaiset oireet alkoivat käsistä. Ensin vasen sitten oikea ja sitten levisi jalkoihin. Käsistä oireet loppuneet mutta jaloissa on vielä. Jotain pientä ongelmaa käsiiin jäi mutta toimii kyllä hyvin. Odottelen että loppusi jaloistakin nää tuntemukset! Itse epäilen kans ms-tautia itselläni olevan
 
ihme ja kumma
Ja mikä ainakin itseäni ihmetyttää niin lääkärit eivät ole yhtään halukkaita tutkimaan asiaa ??? Sanotaan vaan aina kun koitan lääkäriin soittaa, että kyllä ne siitä, syö vaan buranaa ja muistat liikkua....joo no eipä ole auttanut yhtikäs mitään... :/
 

Yhteistyössä