Ovatko ihmiset ottaneet teihin yhteyttä "Hyvä joulumieli"

  • Viestiketjun aloittaja nunnuka
  • Ensimmäinen viesti
Laura123
Mulle ei ole vielä tullut, mutta tosin laitoin viestini ihan äskettäin. Toivoisin Vaasan seudulla asuvia ja mieluiten kasvotusten. En tiedä onko täälä sitten niin pienet piirit, ettei ihmiset eivät halua/kehtaa ottaa yhteyttä.

Postin kautta lähettäminen ei ole ongelma, mutta toki vähän rajoittaa. Isojen ja painavien pakettien lähetyksen hinnalla ostaisi vaikka mitä muuta perheelle.
 
mutsi42v
Viime vuonna oli jollakin toisella palstalla vähän samanlainen juttu. Laitoin ilmotuksen sinne lokakuun lopussa ja päivitin sitä joulukuun puoleen väliin saakka. Kukaan ei ottaut yhteyttä.
 
sellainen vellova keskustelu, mikä oli ennen viime jouluakin tällä palstalla, kun ei ollut varaa lahjoihin eikä ruokaan, niitä viestejä oli TODELLA paljon, varmaan muistatte, luulis niiden perusteella jonkun ottavan yhteyttä, postitus sopii minulle mainiosti, jos kasvokkain kohtaaminen on liian iso kynnys =)
 
"kolmen äiti"
Kyllä minulle olisi tullut useampi 2-vuotias poika ja muutama 9-vuotias tyttö, mutta 6-vuotiasta tyttöä ei meinannut ilmaantua. Nyt on sekin tullut.
Eli kyllä minun ilmoitus ainakin poiki noin 10 yhteydenottoa. Ja nyt on kolme pakettia + yksi vaatepaketti lähdössä eri puolelle suomea.

Itse suosin helposti postitettavia (dvd-elokuvia, cd-levyjä, kirjoja jne)lahjoja ja ne ovat kaikille kelvanneet. Ison paketin postitukseen en itsekään viitsisi rahoja "tuhlata".
 
Kyllä on. 2 ihanaa ihmistä laittoi viestiä ja tytöille suunnatut paketit menivät jo. Lähetän paketit postin kautta. Pojan paketti odottaa vielä ottajaansa :heart: Uskon, että varmasti sekin paketti tätä kautta menee. Jos ei, niin sitten pistän paketin menemään Joulupuu-keräyksen kautta. Hyvään tarkoitukseen menee kuitenkin.


Löytyihän se poikakin :heart: Eli lahjat jaettu.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Jos itse olisin siinä tilanteessa, että avustusta tarvitsisin, uskon, että kasvokkain kohtaaminen tuntuisi kovin "alentavalta." ts. saisi minut tuntemaan itseni totaalisesti alempiarvoiseksi ihmiseksi, kuin tämä lahjoittaja. Luulen, että näin monilla muillakin.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25078432]Jos itse olisin siinä tilanteessa, että avustusta tarvitsisin, uskon, että kasvokkain kohtaaminen tuntuisi kovin "alentavalta." ts. saisi minut tuntemaan itseni totaalisesti alempiarvoiseksi ihmiseksi, kuin tämä lahjoittaja. Luulen, että näin monilla muillakin.[/QUOTE]
Aivan varmasti on noin. Aikaisempien vuosien kokemuksella uskon, että ihmisellä on ihan oikeasti vaikeaa, kun myöntyy kasvokkain tapaamiseen. Itse olen koittanut tehdä ne tilanteet toiselle mahdollisimman helpoksi. Annan lahjan, vaihdan muutaman sanan ja toivotan hyvää joulua. Muutaman minuutin kohtaaminen ja sillä sipuli. Toivon, että ne jotka ovat tapaamiseen rohkaistuneet, ovat pystyneet huokaisemaan helpotuksesta tapaamisen jälkeen ja todenneet, että ei se nyt niin kauheeta ollutkaan :)

Postituskulut ovat nykyisin ihan järkyttävät, joten on myös ymmärrettävää, jos mieluummin halutaan laittaa rahaa itse lahjaan eikä Itellalle.
 
"vieras"
Minäkin ilmoitin mielelläni tapaavani kasvokkain. Todellisuus onkin sitten aivan muuta:

molemmat lahjoja minulta saavat perheet sijaitsevat ihan muualla kuin kotipaikkakunnallani joten olen kuitenkin luvannut postittaa.

Onneksi jouluun on vielä aikaa. Toivotaan että kaikki lahjoittajat ja lahjan saajat kohtaavat toisensa,
tavalla tai toisella.
 
Ei ole kukaan ollut yhteydessä minuun vielä toistaiseksi.

Mä olen monta kertaa lahjoittanut tavaraa tapaamalla kavotusten...enkä näe tässä kohtaa eroa. Mä lahjoitan lapselle lahjan ja that´s it.

En ole pyytänyt selvitystä työtilanteesta, elämäntilanteesta, perheen tuloista tai muustakaan. Mulle riittää se, että perhe kokee tarvetta tuohon lahjaan jollakin tasolla, on se sitten tiukka rahatilanne, tai muutoin vaikea elämäntilanne. Jotakuta saattaa ilahduttaa vikeina aikoina jopa se, että yleensä tapaa ihmisen, joka välittää. Vaikka se olisikin tuntematon ja tapaaminen kestäisi vain ohikiitävän hetken.

En meinaa tentata tapaamisessakaan mitään ja veikkaan, että tapaaminen jää noin minuutin mittaiseksi. Kuten Keittis sanoi...muutaman sanan vaihto ja hyvän joulun toivotus.
 
Joo, alle tunnissa tuli kaksi yhteydenottoa :)
Mun lahja oli helppo postitettava ja ymmärrän että monille kasvokkain tapaaminen voi olla vaikeaa.
Tulipa tässä hommassa pienellä vaivalla hyvä mieli :)
 
HArmitus
Olisin kyllä itse valmis kohtaamaan lahjoittajan mutta ei ole täältä meiän kaupungista ollut ketään :( mutta tosiaan joillekkin tuo kasvokkain tapaaminen voi olla todella hankalaa
 
miepä vain
Itse sain lahjan, mistä olen oikein kiitollinen. Luin noita ilmoituksia läpi ja kovin monessa haluttiin tavata kasvotusten, mihin en itse halua alkaa ja oli liikaa rajattua....esim 6-vuotias poika. Luulisi olevan aivan se ja sama kun lahjoittaa, että minkä ikäiselle sitten antaa....
 
Kolme ehdotusta lahjaksi meni nopeasti, kaksi taisi mennä samana iltana ja kolmas parissa päivässä. Toimitin lahjat postitse. Toimii minusta niin parhaiten, tietysti se edellyttää lahjansaajalta luottamusta minua kohtaan, että kertoo nimensä ja osoitteensa, mutta olen poistanut ne tiedot lähettämisen jälkeen enkä enää niitä muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miepä vain;25202193:
Itse sain lahjan, mistä olen oikein kiitollinen. Luin noita ilmoituksia läpi ja kovin monessa haluttiin tavata kasvotusten, mihin en itse halua alkaa ja oli liikaa rajattua....esim 6-vuotias poika. Luulisi olevan aivan se ja sama kun lahjoittaa, että minkä ikäiselle sitten antaa....
Minä taas ajattelin just toisin, että esim tänä vuonna tahdoin antaa lahjan pienelle vauvalle, toisen taas kouluikäiselle lapselle, viime vuonna teinille. Juuri sen vuoksi, että myös ne isommat lapset saisivat lahjan tai perheen vauva, jolle ei sitten välttämättä hankita paljon, jos varat ovat niukat. Mutta sain kyllä muunkinlaisia vastauksia ja jos en olisi saanut rajaamani mukaista vastausta, lahja olisi mennyt sitten jollekin toiselle tarvitsevalle.
 
"minä vain"
Ite uskaltautuisin kyllä nähdä livenäkin mutta täältä päin en ole yhtään ilmoitusta nähnyt.
ja harva lähettää postin kautta tai sit on niin eri ikäiselle kun omat lapseni.

ja ne jotka sit osunut iän ja postituksen kanssa ovatkin sitten jo menneet :(
 

Yhteistyössä