Ovatko lapsettomuushoidoilla raskautuneet mielestänne erilaisia äiteinä kuin luomusti raskautuneet?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"Elämä on"
Itse olen saanut kaksi lasta hormonihoidoilla, molempia tehtiin 2-3 vuotta. Koen olevani ihan normi äiti molemmille mukuloille, en usko että lapsettomuushoidot tai aikoinaan vaivannut pelko lapsettomuudesta ovat tehneet minusta millään tavalla erilaista äitiä. Rakkaita riiviöitä ovat yhtä kaikki.
 
Mitä väliä, pääasia on kuitenkin varmasti se, että olet äiti ja rakastat lastasi/lapsiasi. Mulle on samantekevää kuinka lapsi/lapset on alkunsa saanu, oli se sitten hoidoilla tai luomusti.
 
no miusta tuntuu
että ne kenellä on ollut vaikeuksia lapsen saamisessa "palvovat" lapsiaan enemmän. Joko ostelevat tavaroita ym. tai sitten ovat hyvin tarkkoja siitä kuinka lapsi kasvatetaan ja mitä lapselle syötetään jne. oikein ohjekirjojen mukaisesti.

Mutta tämä nyt on tällaista karkeaa yleistystä.
 
"..."
Tunnen muutaman lapsettomuushoitoäidin ja he arvostavat lapsiansa todella paljon eivätkä pidä itsestäänselvyytenä. Ovat myös varovaisempia tai siis eivät niin rentoja äitejä, minkä ymmärrän kyllä.
 
"a p"
Mitä väliä, pääasia on kuitenkin varmasti se, että olet äiti ja rakastat lastasi/lapsiasi. Mulle on samantekevää kuinka lapsi/lapset on alkunsa saanu, oli se sitten hoidoilla tai luomusti.
Näinhan se varmasti on.

Itse olen ehkä vähän ylihuolehtivainen äiti, mietin että johtuukohan se toistakymmentä vuotta kestäneestä lapsettomuudestani. :) Mutta ei välttämättä, ehkä olen muuten vain sellainen. Relata varmaan pitäisi. :)
 
"a p"
että ne kenellä on ollut vaikeuksia lapsen saamisessa "palvovat" lapsiaan enemmän. Joko ostelevat tavaroita ym. tai sitten ovat hyvin tarkkoja siitä kuinka lapsi kasvatetaan ja mitä lapselle syötetään jne. oikein ohjekirjojen mukaisesti.

Mutta tämä nyt on tällaista karkeaa yleistystä.
No mulla on ollut vähän tällaiseen taipumusta, tosin oppikirjojen mukaisesti tota lasta on vaikea ruokkia, koska on vauvasta saakka ollut maailman nirsoin, ja samalla ns. suhtikurkku.
 
"a p"
[QUOTE="...";26211124]Tunnen muutaman lapsettomuushoitoäidin ja he arvostavat lapsiansa todella paljon eivätkä pidä itsestäänselvyytenä. Ovat myös varovaisempia tai siis eivät niin rentoja äitejä, minkä ymmärrän kyllä.[/QUOTE]

Itse olen 100% tuollainen myös, sanasta sanaan. Ja ehkä tarkoitin aloituksellani juuri tätä. Eli on näköjään sitten muitakin kuin minä. :)
 
justuujjuuu
Anteeks ny tästä: mut vaikka ovat lapsia saaneet niin ovat silti katkeria
Enpä ole huomannut koskaan, täälläkin eräs pitkään yrittänyt jaksaa onnitella ekasta kierrosta raskaaksitulleille vaikka taas on hoidot käynnissä kun toinen menee aina kesken.

Toinen henkilö on yrittänyt 6vuotta ja silti jaksaa täällä kannustaa uusia äitejä, enpä voi sanoa samaa sinusta, katkera ämmä.
 
Sen huomion oon tehny muutaman kohdalla jotka ovat hoidoilla saaneet pitkän odotuksen jälkeen että lapsen hoito on tosi tarkkaa ja suojellaan lasta enemmän kun ehkä helposti saatua. Ja ovat sanoneetkin että siksi ovat tarkempia. Mutta sitten on kyl niitäkin tarkkoja jotka ovat saaneet helposti. Itelle oli vaikeaa saada lasta mutta aika löysä olen äitinä. Silleen etten turhia varjele ja kulje niskassa vahtimassa silmäterää.
 
"hmmm"
Voin uskoa, että sellaisen joka on pitempään yrittänyt/raskautunut hoitojen avulla on erilainen raskaus, tai tarkemmin: erilaiset fiilikset kuin helposti raskaaksitulleilla.
Alku voi myös sisältää joitain erilaisia tuntemuksia kuin vasta äidiksi tullut ja helposti raskautuva. En usko kuitenkaan äitiydessä ylipäätään olevan mitään eroa.
 
"ahaa"
[QUOTE="Vierailija";26211289]Minun tuttavat ovat menneet lähes heti töihin ja lapsi hoitoon kun ei ollutkaan kivaa olla kotona..[/QUOTE]
Minunkin moni tuttava. Ovat kaikki tulleet helposti raskaaksi. :D
 
"Tiina"
[QUOTE="a p";26210939]Itse olen hoidoilla raskautunut, todella pitkän lapsettomuuden jälkeen.

Kysyn nyt ihan teidän huomioitanne asiasta.[/QUOTE]

Ainakin he oikeasti haluavat lapsia ja osaavat arvostaa lapsiperheen arkeakin vaikka se ei mitään herkkua aina olisikaan <3.
 

Yhteistyössä