Ovuloiko ylipainoinen nainen?

  • Viestiketjun aloittaja 100 kg
  • Ensimmäinen viesti
Random.
Jotkut ovuloi normaalisti, jotkut harvemmin, jotkut ei ollenkaan.

Ite vissiin ovuloin kun nyt toista kertaa raskaana ja painoa enemmän ku sulla. Ekalla kerralla tosin meni melkeen 2v enken plussaa. Nyt toka kerta n. 8kk synnytyksestä vaikka oli ehkäisy..
 
7 v jälkeen lapsi
tuleeko kuukautuisvuoto kuitenkin, silloin pitäisi olla ovuloinut ymmärtääkseni eli kohtu tyhjenis...
mene heti lapsettomuustutkimuksiin, suosittelen, ylipainoisilla raskautuminen voi kestää vuosia (oma kokemus-luomuna 3v ja hoidoilla toiset mokomat ei kivaa!!) ja voi olla vaikka pco kuten meillä niin koeputkihoito ainoa mikä auttoi - niin ei kannata aikailla jos ovista ei näy, äläkä loukkaannu jos pyytävät laihduttamaan!
 
Jotkut ovuloi normaalisti, jotkut harvemmin, jotkut ei ollenkaan.
Näin. Ja tuo pätee myös normaalipainoosiin.

Mä painoon n.89kg ku tulin raskaaksi tokasta kierrosta, likka on ny 10v. Tokan kerran tuli raskaaksi vuonna -08 ekasta kierrosta, mutta se raskaus päätyi keskenmenoon alkuvaihees. Tuolloon painoa oli n.100kg.

Eli on niin yksilökohtaasta. Selvintä olis, että menisit lääkäriin niin asiaa ruvettaas tutkimaan.
 
ovuloiva ylipainoinen
Ylipaino lisää hormonitoiminnan häiriöiden riskiä, mutta ei automaattisesti tarkoita, ettei ylipainoinen ovuloisi tai voisi tulla raskaaksi. Ja ne häiriöt toki voi johtua muustakin kuin ylipainosta. Pienikin laihtuminen saattaa auttaa, jos syy on ylipainossa, joten ennen muihin tutkimuksiin hakeutumista koittaisin hoitaa ekana sitä ylipainoa - varsinkin jos sitä on paljon, aluksi kiloja on aika helppo saada putoamaan.
 
"rinkeli"
mulla painoa saman verran kun sulla.. ja menkkoja ei tullut ollenkaan, enkä siis myöskään ovuloinut..Saattoi olla kuukautisilla helposti vuosi väliä.. Sitten kun ajatus vauvasta heräsi sai gyneltä terolut lääkityksen ja kas kummaa ensimmäisestä kierrosta raskaana.. Nyt lapsi 1v ja toinen lapsi haaveissa.. kuukautisia ei vielä synnytyksen jälkeen.. otinpas terolut kuurin.. ehdin syödä 2kk ja toinen lapsi matkalla :)
 
khtfjhk
Mulla lihavuus vaikutti hedelmällisyyteen yleensä ekasta tai tokasta kierrosta raskaaksi heti, +30kg ylipainon kanssa kesti vuoden tulla raskaaksi, nyt luojan kiitos normaaleissa mitoissa.:)
 
"jep"
Ylipaino vaikuttaa joillakin naisilla ovuloimiseen mutta ei kaikilla.

Mulla reilusti ylipainoa ja kolmesti olen raskautunut ensimmäisestä kierrosta eli heti, kun ehkäisy on jätetty pois. Ensimmäisen kohdalla paino noin 100 kg, toisen kohdalla noin 120 kg ja kolmannen kohdalla noin 115 kg.
 
Minulla auttoi muutaman kilon pudotus, että kuukautiskierto normalisoitui ja tulinkin sitten hyvin pian raskaaksi. Painoa oli aikoinaan huimat 89kg.

Nyt onneksi mennään 75kg ja olo on parempi, vaikka ylipainoa on vieläkin reippaasti.
 

Yhteistyössä