* OYS 2011 hoidot *

Mansikkatyttö: on mulla maha ollut vähän kipeä ja outo, mutta jotenkin eritavalla kuin ennen siirtoa. Tekiskö nuo luget sitten jotain.. Mitenköhän nuo luget, sotkeekohan ne omaa kiertoa jos nyt ei onnistuskaan?? Mietin vaan, että onnistuuko mennä ens kuussa uudestaan jos niin käy ettei onnistu tää..
Mulla oli aikoinaan silloin punktiossa nainen, mutta siirron teki mies. Mutta ihan sama oikeestaan, että onko mies vai nainen. Mutta jos sais valita niin naiselle menisin ennemmin.
 
Hei!

Nyppy Itsekin huomasin että täällä lääkärit tutkivat hiukan tarkemmin mihin myös minä olen törmännyt.

Itselläni on hiukan erillaiset hoidot edessä kuin teillä muilla ainakin tällähetkellä, mutta Oysissä minutkin hoidetaan. On mukava lukea muidenkin kertomuksia miten asiat täällä menee ja olen saanut paljon voimia uskaltaa luottaa tämän alueen lääkäreihin. kohta 5 vuotta olen lääkäreiden kanssa joutunut taistelemaan omista vaivoistani ja hoidoistani, nyt on valoa tunnelin päässä ja ensimmäistä kertaa lääkärit on samoilla linjoilla. olen käynyt 2 eri lääkärillä tällä jo ja minulla kehittyy munasoluja kylä, mutta ovis tulee niin eriaikoihin että ja sitten viimeksi oli 3 rakkulaa kerralla. Katsotaan mihin hoitoihin lääkärit nyt sitten kohdallani päätyvät, eli odottelen vielä sitä "päätöskäyntiä"

Jaksamisia teille kaikille!:heart:
 
Punktiosta selvitty hengissä kotia. Saaliiksi saatiin 11 munasolua,mutta sen tarkemmin niiden laadusta ei viellä tiedetty. Nyt lepäillään viikonloppu ja maanantaina siirtoon mikäli puhelua ei tule :|Lääkkeet meni päähän kuin metrinen halko,mutta kyllä sitä kipuakin välillä tuntu. Toimenpiteen loputtua itku pääsi =)
 
Katjuska-79 yritähän saadaclevättyä ja toivottavasti maanantaina pääsette siirtoon, peukutuksia!

Sinarella mulla ainakin oli tosi huono olo ja maha kipeä kun söin lugeja, lisäksi sotkivat kierron :| Mulla oli menkat 5 päivää myöhässä ja kun ne alkoi niin kestivät 3 päivää normaalin 7 päivän sijasta.

Eli periaatteessa jos lopun mukaan lasken ovulaatio olisi ens ke/to mutta katotaan nyt miten kierto menee... Lääkäri haluaa kokeilla toisen inssin luonnolliseen kiertoon ja seuraavaan sitten clomit. Lähinnä ahdistaa seuraava inssi, etenkin se rahanmeno.
 
Katjuska-79: onneksi se on nytten ohi!! Hieno saalis ja toivottavasti moni munasolu hedelmöittyy.
Mansikkatyttö: koska sinä pääset testaamaan?? Onko mitään tuntemuksia??
Mulla on todella menkkamaiset jomotukset mahassa. Pelkäänpä että menkat alkaa ens viikolla. Kyllä sitä varmaan joutuu pettymään..
 
Sinarella: kuulemma viikon päästä viikonloppuna voin testata. Käytän nyt lugeja siihen asti ja sitten testaan. Lämmöt eivät ole ylhäällä yhtään, lugeista on oireena pientä ällötystä ja mahan nippailuja. Oikeastaan luget pitävät varmaan vuodon poissa ihan mukavasti, myös menkkakivut. Ei ole kyllä sellaista oloa, että olisi tärpännyt. :|
Katjuskalla kiva saalis :)
 
:heart: HOIDOKIT :heart:

Katjuska-79................1.IVF................ ..... ....vko7
jag78.........................2.INSSI... .....................vko8/9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. ..................
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......


:D PIINAILIJAT :D

Mansikkatyttö............2.ICSI 1.PAS...............pp9....25.2.
Sinarella...................1.ICSI 1.PAS...............pp7
 
Viimeksi muokattu:
Siirsin vaan tuon listan taas uudelle sivulle =)

Mulla silloin aikoinaan inssin jälkeen luget pisti koko kierron ihan sekasin,tais toistaviikkoa siirtyä menkkojen alku tuolloin. Monta testiä tuli tehtyä ja turhaan :(

Onhan tuo meidän saalis todella hyvä, kun ajattelee ettei viimeksi siellä kasunnu ku 1 ainoa ja hoito jouduttiin keskeyttään! Eilinen punktio kokemus sinällään oli todella miellyttävä. Hoitaja oli aivan ihana ja muukin henkilökunta jutteli niitä näitä siinä ohessa. Lääkäri ei vaan kyllä esitelly itteänsä, mutta papereista luin sen olleen H.M.
 
Haha! :D mulla sitten tais viime to oll lääkärinä tuo H.M kun oli niin hiljainen mies :D ei paljoa hän pukahdellu :) ens viikolla pittäis hakea lääkkeet ja sumuttelu aloittaa perjantaina. Ihanaa kun alkaa oikeasti tapahtuun!

kn071 mä mietin aikanaan kauhuissani sitä et joutuu miesgynelle. Mut mainitsemani I.J on mitä ihanin mieslääkäri. Ja on se H.M ihan ok, ei vaan niin kauheen puhelias. Muita miehiä mulla ei olekkaan ollu. :D

Minun tietääkseni lääkäreillä on kiertävät vuorot. Jos ovat tällä viikolla klinikan puolella (tekemässä näitä ultra ja muita käyntejä) niin seuraavalla viikolla ovat tekemässä punktioita ja siirtoja. Eli lääkäri joka on 2. ja 3. ultrassa on todennäköisesti tekemässä sitten punktiota.

Katjuska-79 Elä huoli, akupunktio on tosi hyvä hoitomuoto. Neulat on aivan tosi ohuita (siis vrt. gonal.tms piikitysneuloihin) eikä niitä juuri edes tunne. Suosittelen ehdottomasti. Se lisää ainakin verenkiertoa alueella jolloin se omankehon parenemisprosessi nopeutuu.
 
Taidan taas aloittaa tämän kirjoittelun, kun PAS lähestyy. Huomenna varmaan saan soittaa ultraan aikaa, koska ei luomu yrittäminen tuonut tulosta, vaikka tein testejä ja yritimme parhaimpaan aikaan olla tuolla makkarissakin. Harmittaa kyllä, koska joka kerta kun yrittäminen menee mönkään, niin tuntuu, että lapsen saaminenkin siirtyy jonnekin hamaantulevaisuuteen.

Ainoa ongelma on nyt se, että aloitan ensi kuun alussa harjoittelun ja joudun nyt heti aluksi pyytämään vapaata, jos pääsemme siirtoon asti, koska haluan olla sen päivän kotona sitten lepäämässä. Myös ultran takia joudun heti sopimaan moneltako tuun töihin sinä päivänä. Kiva mennä uuteen paikkaan, kun heti joudun noita asioita sopimaan. Onneksi on vain harjoittelupaikka. Niin ja koska haluan ottaa luget 12 tunnin välein, joudun ottaa joskus niitä myös sitten siellä työpaikalla. En muista aiheuttiko se 2 lugen annostus suun kautta otettuna oireita päässä vai ei. Onneksi en ole pahemmin tekemisissä asiakkaiden kanssa, joten täytyy vain yrittää pärjätä. :whistle:

Tsemppiä piiinailijoille. :)

Katjuskalle onnea hyvästä saaliista ja toivottavasti pääsette siirtoon. :)
 
Täällä kans yks , joka vois kirjoitella nyt vähän useammin kun kohta alkaa tapahtua :)

Lääkäreistä; mulla ollu kans sekä I.J ja H.M. I.J on tooosi kiva lääkäri, ja todella tuntuu, että hänellä kiinnostaa sinun asiat. H.M:sta pidin jopa töykeänä, kunnes hänen "kauttaan" sai alkunsa meidän poju, siispä hän ei ole töykeä, vaan ihana :D. Henkilökunta muutenkin on joka kerralla ollu todella mukavaa.

Jos otan luget suun kautta tulee olo kuin nousuhumalassa, ja huippaa -> ei kiva..

Kiva kuulla Katjuska79 teidän hienosta saalista :)

Meidän hoitokin pysyy aikataulussa vaikka menkat olikin hirmupaljon myöhässä. :)

Nyt täydelliset naiset :p
 
:heart: HOIDOKIT :heart:

Katjuska-79................1.IVF................ ..... ....vko7
jag78.........................2.INSSI... .....................vko8/9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. ..................
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......
Mansikkatyttö............2.ICSI 2.PAS..................??
bluebaby....................1.IVF...........................syksy

:D PIINAILIJAT :D

Sinarella...................1.ICSI 1.PAS...............pp9
 
Viimeksi muokattu:
Tulin myös kurkkimaan Katjuska-79 kuulumisia eiliseltä :)

Mansikkatyttö : alan huomenna tikuttelemaan, katotaan mihin ovis tulee, voi hyvinkin olla että se "myöhästyy" myös ja tulee vasta viikonlopulle. Alkuperäisen kierron mukaan se olisi huomenna. Eli mulle tehdään heti seuraavaan (=tähän) kiertoon uusi inssi, mikäli ovis on arkipäivänä.

Peukutuksia kaikille piinailijoille :heart:
 
moi :) eli eilen ultrassa käyty ja oikealla puolella oli jo 20mm kokonen rakkula että tänään tai huomenna on varmaan sit ovistesti plussaa tai ainaki toivon niin :) siirtoa kaavailtiin perjantaille. täälläkin katjuska-79 tilanne kiinnostaa :) te joilla on ollu jo pas niin montako päivää ovis plussasta siirto on tehty.
 
nannah86 Meillä oli pas viime syksynä PAS kp 15, 3päivää posiviisen testin jälkeen. Oyssin ohjeessahan on että siirto tehdään 3-5pv päivää positiivisen testin jälkeen.

jag78 tsemppiä oviksen metsästykseen, toivotaan että tulee arkipäivälle niin pääsette uuteen koitokseen.

Vähän omaa napaa tännekkin..
Eihän sieltä tälläkään kertaa mitää saalista tule, 3+3 näytti folleja olevan 2 pientä jotka tuskin ehtii mukaan. Pitää vaan toivoo kaikissa oliskin solu, niin vois vähän hengähtää.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin :)
 
Hei!:wave: Pääsenkö mukaan tähän pinoon? Meillä asiat vasta alkutekijöissä ja paljon olisi kysyttävää. Pääsenkö jonoon vaikka simppoja ei ole vielä tutkittu? Näyte viedään parin viikon päästä. Toinen kysymys lääkkeistä,mitä lääkkeitä teille on määrätty Oysista? Minulla kaikki toimii täysin ok,mutta sairastan endometrioosia. Endo on lähinnä suolistossa,munasarjat kuulemma loistavassa kunnossa. Onko muilla samaa tilannetta? Näillänäkymin meillä syksyllä eka ivf,yritystö takana lähes 4.vuotta 1km takana.
 
bluebaby Tervetuloa :flower:

Enpäs osaa sanoa varmuutta tuosta jono asiasta. Oletteko käyneet vielä vastaanotolla? Meidät laitettiin jonoon vasta ensikäynnin jälkeen (11/09), vaikka hoitomuoto oli selvillä aukiolotutkimuksen (09/09) jälkeen, kun endo löytyi ja simppojen vasta-aineet oli jo selvillä. Suoraan mentiin ivf. Mulla endometriooma vasemmassa munasarjassa vajaa 4cm kokoinen. Eikä tähystystä ole lähdetty tekemään, joten en tiedä et onko sitä myös muualla.
Yritystä meillä tulee toukokuussa myös 4 vuotta, joista hoidoissa viimeinen vuosi.
Mulla on ollut Suprecur-sumute, Gonal-F (eka hoito), Puregon(toinen hoito). Irroituslääkkeenä Pregnyl ja tukihoitona lugesteron.
Kysele vain ihan rauhassa, jokainen meistä on joskus ollut hoidoissa ekaa kertaa jolloin kaikki on uutta. :)
 
Milli81 Kiitos vastauksesta. Kysympä vielä: toimiiko sinulla kaikki normaalisti? siis tietty endo vaivana,mutta muuten? Mulle on tehty laparoskopia ja aukiolotutkimus myös (auki oli). Tänään kävin taas lapsettomuus polilla. Meille on tarjottu hoitoja jo pidemmän aikaa,tuo mies oli vaan vähän pidempi prosessi keskustella juttuun mukaan. Mutta aikoi siis nyt lähteä hoitoihin kanssani. Yhdessä ei olla käyty vastaanotolla,mutta minä yksin monet kerrat. Noh soitan sinne aamulla ja kysyn päästäänkö jonoon kun ollaan päätetty että lähdetään hoitoihin,vaikka näytettä ei ole vielä annettu. Jonot kuulemma on sen 6kk?? Mutta mitä hoitajan puheista selvisi että endopotilaat pääsis pikkuisen nopeampaa? Pillerit pitää kans olla päällä ennen hoitoja.

Paljonko sulla maksoi lääkkeet aina yhdessä hoidossa?
 
Viimeksi muokattu:
InMyDreams Tervetuloa

bluebaby Hmm että toimiiko normaalisti.. :D Ehkei täällä olis jos kaikki toimis.. :p
Ei vaan oikeasti, näyttäis kyllä siltä et ovis tulee, tuubat auki, ja labra kokeet ok jne. Ja eihän sitä endon vaikutustapaa lapsettomuuteen oikein osata selittää. Useita vaihtoehtoja on..
Luulisin kyllä ett tuossa teidän tilanteessa pääsette jonoon.
Onneksi miehesi nyt päätti lähteä mukaan :)

Mulle ei oo laitettu pillereitä ennen hoitoja.. en tiedä miks..
Mä olen jonotellut eka kerralla 5kk ja nyt toka kerralla sen 6kk, en tiiä johtuuko endosta vai mistä..
Ekan hoidon lääkkeet n. 790eur ja lääkekattohan oli sen n.670e, jonka jälkeen maksetaan vain 1,5eur/lääke jos se on korvattava. Esim noin luget ei oo korvattavia..
Nyt toisella kerralla olis menny huomattavasti enemmän kun lähdettiin isommalla annostuksella. Sain onneksi ison osan lääkkeistä viimevuoden lääkekattoon. Että kallista puuhaa tämä on... : /
 
Milli81 Mulle sanoi lääkäri tänään että jos päätätte lähteä hoitoihin niin e-pillerit päälle samantien ja syödä putkeen ilman taukoa niin kauan ku ivf alkaa. Tämä kuulemma tehdään (kaikille) endopotilaille ennen ivf hoitoja,näin mulle tämä lääkäri sanoi...paras hoitotulos näin. Juu eihän sitä kukaan täällä olis jos kaikki toimisi normaalisti :p heh. Noita lääkkeitä mietin myös että saako ne reseptit sitten loppuvuodesta että saa vielä siihen lääkekattoon ostettua alkuvuodelllkin jos on tarvetta? tälle vuodelle ei ehdi kuulemma kun yhden ivf:n. Mutta pakasteesta voi sitten laitella ennen loppuvuotta jos tarvetta :)

Sellainen vielä että tiedätkö määrätäänkö noita lääkkeitä sellaisille joilla esim ovulaatio tapahtuu normaalisti ja kaikki ns.toimii. niin vähemmän lääkkeitä kun sellaisille joilla ennemmän ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä