* OYS 2011 hoidot *

En kyllä osaa sanoa, mutta uskosin et sen voi tehdä kyllä päivää aikasemmin. Kannattaa soittaa hoitajille ja kysyä niin ei tarvii stressata asialla.

Onko täällä muista piinapäiviä viettäviä? Otin tänään luget ensimmäistä kertaa suun kautta ja jännä et kyllä se vain päässä heittää vaikka epäilin asiaa. Joudun kyllä huomenna töissä tekeen saman jutun ja alko kyllä jännittämään et miten selviän. Tietenkin vois soittaa ja kysyä onko vaikutuksella paljon eroa et ottaako suun kautta vai laittaako alapäähän vaikka ei voi makoilla. Istua kyllä tuohon aikaan pystyisin kun on just kahvitauko menossa.
 
Kiitos kovasti vastauksistanne Hensku85 ja LadyBlue :)

Eilen kävimme siis mieheni kanssa siellä ensikäynnillä. Ilkka Järvelä oli lääkärimme, oikein rento ja mukava :) Syytä lapsettomuuteen ei löytynyt; minulla oikein hedelmälliset munasarjat ja miehellä hyviä uimareita :D Toisaalta oli helpotus kuulla, että kaikki on hyvin, mutta toisaalta taas...

Lääkäri ehdotti ansi alkuun inseminaatiota, mitä nyt sitten lähdemme kokeilemaan seuraavasta kierrosta. Onnistumis% kuulostivat kyllä aika kehnoilta, mutta saapas nähdä miten käy, hyvin toivottavasti! :)

LadyBlue oikein paljon onnea, taisitkin juuri plussata ellen aivan väärin nyt muista :) :flower:

Toivon teille kaikille paljon voimia käydä läpi hoitoja, ym., ja toivon, että kaikki saisimme sen paljon toivotun. Halauksin toiveilija :heart:
 
Nyt saatiin reseptit kouraan eli Suprecur ja Menopur ovat ystäviäni tammikuusta lähtien. Suprecur otetaan neljä kertaa päivässä molempiin sieraimiin eli osaako joku auttaa, kuinka tarkasti 6 tunnin välein se pitää ottaa?
 
joku_raja mulle sanottiin, että yöllä ei tarvi herätä sumuttelemaan, vaan ottaa aamulla herättyään, ja siitä sitten tasasesti päivän mittaan ne kerrat täyteen. Itse laitoin aina aamulla kuuden maissa, sitten noin kello 11, 16 ja 21-22 ja hyvin jarrutti tuolla rytmillä :)
Tsemppiä alkavaan hoitoon!!
 
Kiitoksia, Vieno! Mulla ongelmana vähän se, että arkisin herään todella aikaisin ja viikonloppuisin nukun pitkään. Mutta herään kyllä monta kertaa yössä, joten enköhän viikonloppuisinkin voi unen välissä suihkaukset ottaa.
 
Moikka!

Olipas aika nopsaa toimintaa Oysilla. Pääsimme IVF-jonoon syys-lokakuun vaihteessa ja tänään tuli aika joulu-tammikuun vaihteeseen. :eek: Ihan kiva juttu sinänsä, mut vähän yllätti. Siinäpä menee joulunaika sumutellessa, mutta toivottaasti tämä tuottaisi tulostakin. :)
 
No meilläpä menee sitten samassa syklissä. :) Tosin mäkin laskin että ei taida kierto passata sumuttelun kanssa, ei osu se kierron 23 päivä vaaditulle viikolle. Sit huomasin että hoito-ohjeessa sanotaan että sumuttelu pitää aloittaa kierron 23 päivä, mutta reseptissä on että aloittaa sumuttelu 21 päivä. Pitänee tänään soitella IVF-hoitajalle aiheesta. Toisekseen hokasin tuossa että vuoden vaihteessa pahimmoilleen menee nuo maksukattohommat hassusti, eli jos olen käsittänyt oikein, se maksukatto kertyy kalenterivuosittain. Olen kuitenkin asennoitunut niin, että ihme olisi jos eka hoito tuottaisi toivotun tuloksen, joten menisi vähän niinku epöäedullisesti tällä aikataululla nämä hommat. Vaikka tärkeintähän on että hoitoon pääsee jne, mutta on tämä niin kallista lystiä että pakko vähän miettiä tuota rahapolitiikkaakin.
 
Mulla luki sekä reseptissä että ohjeessa kierron 23. päivä, joten olisikohan reseptissä vain sattunut kirjoitusvirhe. Näillä näkymin meillä sumut alkaa 2. tammikuuta, joten mahdollista olisi saada kaikki lääkkeet ensi vuoden laskuun. Kyllä mekin mietittiin, että miten kannattaa lääkkeet ostaa. Sen verran isoista rahoista on kysymys. Mulla ajatukset on jo passissa menossa, sillä harmitti vietävästi tuo odotusaika tuoresiirron ja passin välillä. Aika monella täällä palstalla on tainnut ohje olla, että yhdet kuukautiset pitää olla (ilmeisesti siis muissa sairaaloissa). Oyssin ohjeessa oli, että kahdet eikä punktion jälkeistä vuotoa lasketa.
 
Heips kukkuu!

Meitähän on nyt monta jotka menossa ivf sitten tammikuussa. Minulla pitäis sumuttelu alkaa joulun jälkeen jos nyt kaikki menee niinkuin on suunniteltu. Suprecurilla aloittelen ja sitten ois vuorossa puregon pistokset. Suprecurin hain valmiiksi mutta puregonit jätin tammikuulle, niistä taitaakin tulla jo se maksukatto täyteen. Ryhdytään sitten yhdessä jännäämään sivuoireita yms. :) Hyvää viikonloppua kaikille! ja puhallellaan plussatuulia :wave:
 
Moikka!
Sumujen aloitus riippuu vissiin kierron pituudesta.Minulla lyhyt kierto(23-25),sumujen aloitus kierron 20pv.Nyt pistelty puregoni kolme päivää(300iu/pv) ja vähä jo juilii muniksia.Millä annostuksella muilla Puregon?
 
Yritin eilen soittaa Oysiin mutta tietty olin ajatellut et puhelin aika on perjantaisin kl 13.30 JÄLKEEN, kun se olikin ENNEN ko ajankohtaa. Noh, ehtiihän tuon maanantainakin kysästä, mutku on vaan niin malttamaton kaikkimulletänneheti olo, etä ärsyttää kun ei saa vaivaavaan asiaan selvyyttä. :stick: Tuosta sumuttelun aloituksesta, mulla tosiaan on PCO ja sen johdosta menkkakierto on kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Ainoastaan Terolutit tuo jonkunnäköstä ennustettavuutta tähän hommaan. Sitäkin ajattelin kysyä, et onko mahdollista aloittaa terot myöhemmin, niin saisi sitten kierron ajoitettua sille toivotulle sumutteluviikolle. Voi ääks, kroppa on kroppa ja on se niin väärin kun se ei toimi niinkun sen odotetaan, ja sitten pitää tälleen keinotekoisesti koittaa saada tähän hommaan joku tolkku. Voi niisk. :ashamed:
 
Moips!

Eilen oli 3. UÄ, ja lääkäri löyti 11 isoa munasolua, maanantaina oli sitten punktio ja keskiviikkona mahdollinen alkionsiirto. Jännityskin alkaa varmaan vasta esilääkityksen aikana. Toivotaan siis että kaikki menee niinkuin käsikirjoituksessa :D
 
nyt alko elämäni ensimmäinen klomikuuri, 28pv ois sitte ultra. tiiä sitte millo se inssi tehdään ku mulle ei ole määrätty mitään muuta ku nuo klomit(???) onko teillä kokemusta noista lääkkeistä?? pelottaa iha hirmusti maholliset sivuvaikutukset..
ja tuleeko ne maholliset sivuvaikutukset sillon ku ottaa niit lääkkeitä vai koko kierron ajan..?
 
Käy Nipa lueskelemassa tuolla clomittaret-ketjussa. Siellä on paljon puhetta clomien sivuvaikutuksista. Joillekin ei tule mitään ja joillekin tulee kovastikin. Yleensä ovulaatioon asti tai jopa loppukiertoon asti oireet kestävät.
 
Tänään kävin punktiossa,suuri pettymys, lääkärit aikasemmissa UÄ:ssä ja vielä ennen punktiota sano että onpa paljon ja isoja munasoluja. Loppu tulos oli 2kpl 2cm halkasijaltaan olevaa munasolua.
Päättivät tehdä suoraan ICSI:n, saa nähdä mikä hoito on mahdollisesti seuraavana jos tämä nyt ei onnistu. Toivon sormet ja varpaat ristissä että huomenna ei tule puhelua sieltä. Sanovat että eivät soita jos kaikki onnistuu. Mun tuuria olis tietty että mikään ei onnistu..
 
Täällä on tehty raskaustesti ja niin uskomattomalta ku se tuntuu niin sieltä tuli plussa :) Varhaisultra on 12.12 jos kaikki menee hyvin. Pelottaa kyllä mutta toisaalta taas pitää yrittää nauttia tästä koska jos jotain pahaa tapahtuu niin yhtä pahalta se tuntuu oli sitä surrut etukäteen tai ei.
 
on: Toinen mun "munimista" munista lähti jakautumaan ja se on tänään siirretty kohtuun... 9.12 olis testipäivä, ja meidän virallinen vuosipäivä:) saas nähdä saanko antaa miehelle plussa testin lahjaks :D Ei muutakuin tämän tytön piinapäivät alkakoon:D
 
Onnea tuhannesti Henskulle ja peukut pystyyn Onlyerille jotta saatte toivotun vuosipäivälahjan.:flower:

Soittelin alkuviikosta klinikalle ja niinhän se menee että sumuttelut alkaa sitten tammikuulla. Pitää sitten kun menkat alkaa soitella klinikalle ja sitten sovitaan aikatauluista. Tästä kierrosta ei voinut alkaa kun menis hoidot joulun kanssa päällekäin. Niisk. Noh, johan tässä on kolme vuotta odoteltu, niin menee tämäkin. Jännä juttu, et alunperin oli aikataulu hoidolle maaliskuun seudulle ja nyt kun ovet aukeni jo aiemmin, ei millään jaksais odottaa et pääsi hoidon alkuun.:snotty:
 
Ihana lueskella täältä muiden kokemuksia ja varsinkin noita positiivisia tarinoita. Hensku85 ja Onlyer, tsemppiä molemmille!!

Mulla on lopuviikosta Oys:ssa keskustelu tulevasta hoidosta. Eli IVF- hoidot aloitetaan. Sumuttelu (Synarela) oli tarkotus alottaa joulun ja uuden vuoden välissä, mutta kierto tekikin tepposet ja menkat alko liian aikaisin. Ultra- ajat on jo varattu tammikuulle, joten huomenna täytyy heti soitella et voiko niitä aikaistaa muutamalla päivällä, koska joutuisin myös sumuttelut alottamaan aiottua aikaisemmin. Hurjaa, että aika on hurahtanut hetkessä. Pari kuukautta sitten tuntui, että joulukuuhun on ikuisuus, mutta nyt se alkaa olla jo ihan käsillä.

Olen myös miettinyt rahapolitiikkaa, kun hoidon aloitus sattuu just vuodenvaihteeseen. Pistoksista taitaa tulla suurin menoerä, joten voidaanko sumutteet ostaa joulukuussa ja piikit vasta tammikuussa?
 
hei, minäkin voisin liittyä joukkoon. Hiukan aluksi meidän taustaa. Elikkä meillä on ennestään yksi lapsi, ja nyt viimeiset kolme vuotta ollaan toista yritetty. Viime vuonna oltiin oysissa hoidoissa ja meille tehtiin yhteensä kolme inssiä. Eka inssi tuotti plussan, mutta meni varhain kesken ja kolmannesta insistä tulin jälleen raskaaksi, mutta todettiin rv7 kohdunulkoiseksi ja minut piti hätäoperoida. Sen jälkeen pienen huilitauon jälkeen oltiin tekemässä drillingiä, koska minulla on pcos, mutta peruuntui, koska toinen lääkäri oli asiasta eri mieltä, neljättä inssi myös suunniteltiin, mutta lääkkeet eivät tehonneet, joten sekin jäi tekemättä, tehtiin vielä kuitenkin aukiolotutukimus, jonka jälkeen olin niin täynnä kaikkea oysiin ja lapsettomuushoitoihin liittyvää, että päätettiin jättää homma sikseen.

Nyt kuitenkin 6kk tauon jälkeen ollaan tultu siihen tulokseen, että ehkä voisimme sittenkin vielä lähteä kokeilemaan ivf:ää, joten olen nyt menossa joulukuun loppu puolella keskustelemaan oysiin, laitetaanko meidät jonoon vai mitä he tällä kertaa keksivät meille.

Ensimmäinen lapsemme on saanut alkunsa ihan luomusti ja ennen sitä raskautta olen saanut myös yhden luomu keskenmenon, joten raskauksi takana neljä, joista vain yksi lapsi saldona. Ikäkin alkaa meillä jo painamaan päälle, joten jos toinen lapsi halutaan, niin ilmeisesti ivf olisi nyt sitten aiheellinen.

NIpa, meillä kokeiltiin kanssa aikoinaan clomeja, mistä tuloksena oli vain yksi ovulaatio 3 tbl päiväannoksella. Minulla ne eivät tehonneet, eikä aiheuttaneet minkäänlaisia oireitakaan.
 
Hei taas kaikille! :)

Kysyisin nyt tällä kertaa sellaista, että mikä vuotopäivä lasketaan varsinaiseksi kp 1?
Eilen siis alkoi pienellä vuodolla, joskus klo 9 aikoihin illalla. Mutta onko tämä päivä kuitenkin se varsinainen kp 1?

Toiseksi kysyisin, että miten Puregonia on ollut saatavilla apteekeissa? Sitä nyt sitten täytyisi alkaa pistelemään kp 4-7.

Kiitos jo etukäteen! :)
 

Yhteistyössä