* OYS 2011 hoidot *

kesken meni.. kohta kolme viikkoa aikaa siitä.. viikkoja oli 7 + ? viikossa raskaushormoni laski 18, uutta kiertoa odotetaan ja yritetään nyt ihan luomuna ennen sitä. Yksi inssi yritys ja IVF on siis uusi suunnitelma polilta.. voimia kaikille ja toivottavasti onnistaa!
 
Minä laskisin jo sen eilisen illan vuotelun kp1:ksi.
Kiitos vastauksestasi! :)

Tämmöisen löysin netistä Felicitaksen sivuilta:" Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä".

Mist

Sain OYSista hoitajankin kiinni, joka myös sanoi samaa :)

-Toiveilija-
 
miten oyssis hoidot ennen joulua ja loppukuusta? inssi tehtiin 12pv sitten ja tällä hetkellä ei oo odotukset korkeella vaikka välissä ehti ollakkin ja mietin jo seuraavaa kierrosta... mulla on 25-26pv kierto ja huomenna tai maanantaina pitäs menkat alkaa ja jonkulaisia menkkakipuja on :/
 
No kuinkas Nipa, onnistuiko? Onlyer :hug:

Omaa napaa: Nyt ottaa pattiin! Viime perjaista oon oottanut menkkoja alkavaksi, takana kymmenen päivää teroluteja ja NIITÄ EI KUULU!:kieh: Sen kerran ku elämässä oikein TOIVOO että menka alkais niin mitä sitä kukkua. :( Mulla ei ole ennen terojen kanssa käynyt näin, aina on viim pari päivää vimpan pilsun jälkeen kuukautiset alkaneet. Noh, ei kai se auta ku alkaa sinne klinikalle killuuttaan et otanko uuden kuuren vai mitä. Olisihan tuo kiva VIHDOIN päästä sumutteluhommiin.
Ugh, olen valittanut. :(
 
Heipä hei kaikille,

pahoittelut kaikille joilla ei ole onni suosinut ja onnittelut niille joilla on asiast edennyt hyvään suuntaan.

Täällä odotellaan testausta. KM:n jälkeen mulla oli ovulaatio ja talletuksia oli tehty reippaasti, nyt dpo9 menossa ja testipäivää odottelen. Hieman on raskaanaolevan oireita ilmassa. Nyt vaan sitten odotellaan.

Hyvää joulun odotusta kaikille!
 
Aloittelija, meillä on tulossa viikolla 5 suunnitelmien mukaan punktio ja siirto. Sumuttelut alkaa viikon päästä. Mua vain vähän huolettaa, kun meillä kävi ovulaation aikaan vahinko muun ehkäisyn kanssa eikä tuolloin sumujen aloituspäivänä vielä mikään testi näytä plussaa. Mulla on endo taustalla eli periaatteessa luomuraskauskin on mahdollinen, joskin epätodennäköinen tässä vaiheessa. Kuitenkaan noissa Oyssin lapuissa ei edes mainittu mitään ehkäisyn käytöstä hoitojen aikana. Pharmacan mukaan sumuja ei kuitenkaan missään nimessä saisi käyttää raskauden aikana. Ensimmäistä kertaa vuosiin pitää varmaan jännittää, ETTEI testissä näkyisi plussaa. :D
 
joku_raja : minä sain oysissa sellaisen käsityksen että kun pitkällä kaavalla mennään niin ehkäisyä suositellaan. Olen nyt 3 päivää sumutellut ja kohta pitäis vuoto alkaa. Terolutit vetäisin siihen alle kun eihän ne muuten tule :( Onko tämä sinun ensimmäinen ivf? Suprecurista on tullut ainoastaan huimausta, varsinkin jos nousee äkkiä ylös niin maailma pimenee. ja väsyttää koko ajan. ja päätä särkee. Tässäpä pikainen "vikalista" :x mutta nämä kyllä kestää jos näiden kärsimysten jälkeen sais sen toivomansa. Nyt ostamaan tinaa että päästään lauantaina ennustamaan tulevaa vuotta! Hyvää tulevaa vuotta kaikille :heart:
 
Tämä on tosiaan mun ensimmäinen ivf. Meillä on kaikki ultrat toisella paikkakunnalla enkä sieltä ole oikeastaan mitään ohjeita saanut. Ainoastaan puntiot ja siirrot ovat Oulussa. Mulla tuli aika paljon sivuoireita clomifeneista, joten toivottavasti nyt pääsisin vähemmällä. Kuumat aallot on niin inhottavia.
 
Heissan! Mites lady blue, mikäs on tilanne siellä? Toivottavasti sait mieluisan lahjan kahden viivan muodossa. Itselläni alkoi lopulta reilun viikon myöhässä menkat ja 10 päivä alkaa sumuttelut ja sitä rataa. Aika realistisesti koitan olla liikenteessä, eli vaikea uskoa että ensimmäinen kerta tuottais toivotun tuloksen.. Tai sitte tämä on tätä mun pessimisti ei pety ajattelua. Mut eniten mä nyt asetan toivon punktioon ja sen saaliiseen, eli Toivottavasti pakkaseen asti saatais hyviä yksilöitä tulevaa varten. Tietysti se että hoito onnistuisi jo nyt olisi unelmien täyttymys, mutta pitää kuitenkin varautua. Peukkuja teille muille ja toivottavasti pääsette mahd pienillä sivuoireilla. Itse olen jo olemassaan aika kipakka tapaus joten saa nähdä mitä tuleman pitää. mies uhkasikin muuttaa esikoisen kanssa autotalliin hormonikuurin ajaksi jotta saan kuulemma puhista aaltoineni kaikessa rauhassa omissa oloissa. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
jouluaattosta tuli punainen jouluaatto.. eli menkat alko tasan 14 päivää ovulaatiosta. Maanantaina sitten olisi inseminaatio. Tänään ultrattu ja siellä oli 12mm ja limakalvo oli 8mm, lääkkeenä clomifen 2 tabl. 3-7kp ja maanantaina pistetään myös pregnyl. Vihdoin uskoivat lääkärit, että mua ei kannata ultrata 10 kp ja että mun ovulaatio on vasta kp16-18. Tämä on sit ensimmäinen ja viimeinen inseminaatio, jos tästä ei tärppää olemme IVF jonossa, näin kerto tänään polin setä :) nyt sais kyllä tärpätä!!

Onnea ja tsemppiä kaikille!
 
niin ja vielä clomeista.. hyi kamalia.. muistin kyllä viime kesältä olot, mutta nyt on ihan hulluja kuumia aaltoja, ja olen huomannut, että jos hermostun tai ajattelinkin jotain ikävää niin kuumat aallot iskevät heti.. onko muilla esiintynyt kuumia aaltoja, kun elää jotain tiettyä tunnetta.. vai johtuu hermojen menettäminen clomeista?
 
Täällä sitä sumutellaan! Vuoto alkoi ihan ajallaan eli aikataulun mukaan mennään.
Joku_raja-> ihan kiitettävästi on tullut oireita: päätä särkee aina sumujen jälkeen, välillä on särytöntäkin hetkeä onneksi. Sitten öisin on ollut aaltoja mutta ei läheskään niin pahoja kuin joskus clomeilla. Kyllä tämän kestää :) Keskiviikkona ois ensimmäinen ultra. Sittenhän ne alkaa puregonit, saas nähdä miten isoilla annoksilla mennään :O Vähitellen alkaa jännitys hiipiä mutta yritän vain ajatella positiivisesti. Ja Lady bluelle hurjasti tsemppiä inssiin, toivotan sinulle runsaita plussatuulia :hug:
 
niin ja vielä clomeista.. hyi kamalia.. muistin kyllä viime kesältä olot, mutta nyt on ihan hulluja kuumia aaltoja, ja olen huomannut, että jos hermostun tai ajattelinkin jotain ikävää niin kuumat aallot iskevät heti.. onko muilla esiintynyt kuumia aaltoja, kun elää jotain tiettyä tunnetta.. vai johtuu hermojen menettäminen clomeista?
Mulla tuli kuumia aaltoja tietyissä päivittäin toistuvissa tilanteissakin, vaikka niissä itsessään ei ollut mitään selitystä aaltoihin. Öisin kuitenkin oli pahin tilanne. Öisin, jos heräsin, niin kuuma aalto tuli päälle, vaikka en mielestäni siihen herännyt. Että kyllä ne kai jotenkin ajatuksistakin johtuvat.

Mulla ei ole sumuista tullut vielä juuri mitään oireita. Välillä on pitkän aikaan aika lämmin, kun yleensä palelen (tosin paleluakin on ajoittain). Kestää aika kauan eikä tule kunnolla hiki, joten tuota ei voi oikein kuumaksi aalloksikaan kutsua. Päänsärkyä ei ole. Nenän limakalvot kuivuvat, mutta hankin kostuttavan suihkeen. Mulla tosin vasta kolme päivä sumuttelua takana, joten ehkä sivuoireet tulevat myöhemmin.

LadyBluelle onnea inssiin!
 
Ladybluelle myös täältä suuren suuret onnenpotkut maanantaihin. Jospa se NYT. :heart:
Aloittelijalla jo hyvällä mallilla, vai pitäisikö sanoa jännällä mallilla sumuttelut. Toivotaan hyviä näkymiä punktioon.

Mä en muista saaneeni clomeista sivuoireita, mut toisaalta, niiden syömisestä on jo vuosi joten voipi olla että aika on kullannut muistot. Tiistaina mun sumuttelut alkaa ja havahduin sellaiseen tosiasiaan, että lääkkeet edelleen apteekissa ja tilaamatta. Toivon syvästi että yliopiston apteekissa olis synarelaa ihan hyllyssä, siellä kun ilmeisesti hyvät varastot omasta takaa. Tosta sumuttelusta, et minkähän takia mulla oli reseptissä et 1 suihkaus molempiin sieraimiin aamuin illoin, ei niin että neljästi päivässä? Mietin et olikohan tossa tuo oikein, koska reseptiin oli myös kirjoitettu että suihkeet aloitettava kp 21, vaikka sit lopulta asiaa tarkistettuani todellinen suihkeiden aloitus onkin ylipitkän kierron takia kp 23.. eli pitäsiköhän tuota maanantaina rimpauttaa Oysiin ja varmistaa, vai toimia niinku tohtori on määrännyt. Voihan napa ja nöyhtä. :)
 
täällä jännäillään huomista, ei ainakaan vielä ole ehtinyt ovista tulla. Olen digillä testannut torstaista asti. Lämmöt oli tänään aamulla 0.3 astetta korkeammalla kuin normaalisti, joten liekö se ennakointia, että kohta olisi valmista? Toinen kierto kun mittailen lämpöjä jos muistan ja aika paikkaansa pitävää tuo tieto on mitä saa. Mulla on ollut normaali lämpö kierron alusta aina 36.5 ja oviksen jälkeen 37-37.3 ja viimeksi kun menkat alkoi, niin lämmöt oli laskeneet 36.3 ja siitä nousi sit taas takaisin 36.5.

tsemppiä kaikille sumutteluihin ja piikittelyihin. Toivottavasti saisitte ison kasan pulleita munasoluja :) mites olikos nyt muita inssiläisiä täällä odottelemassa vuoroaan..?

Tuun kertomaan huomenna miten meni :)
 
komppaan nyt suoraan tuolta terolutmimmi palstalta kirjoittamani: noniin.. inssi takana. Erittäin hyvä määrä ja lähes täydellinen siittiölasti laitettu liikkeelle.. määrää ei sanonut, mutta varmaan siis hyvä tuon kommentin perusteella no miehessä ei olekaan vikaa,vikaa. siellä oli lähes 16mm folli, irrotuspiikkiä ei pistetty, nyt sitten kotona tehostetaan kunnes ovis olis. Eli käskettiin testata ja sit pistän itse irrotuspiikin..
 
LadyBluelle peukut pystyssä, että kaikki menee suunnitelmien mukaan ja plussa pärähtäisi testiin!

Mulla ei näemmä täti tahdo tulla sumujen aikana. Hieman on kipuja ollut eilen ja tänään, mutta ei vuotoa, ei sitten yhtään. En tiedä, kuinka paljon saan armonaikaa. Ohjeessa oli, että kuukautiset alkavat yleensä 5-10 päivää sumujen aloituksesta ja mä olen nyt sumutellut 8. Pitää olla loppuviikosta yhteydessä polille. Edelleen positiivista on se, ettei sumuista ole oikein mitään sivuoireita ja endokivutkin ovat helpottaneet.
 
Moi! Oysin keikka heitetty ja eka puregon-annos pistetty, nyt vain aletaan toivoa että saataisiin kunnon saalis. Tiistaina uusi ultra. Puregon menee nyt tiistaihin asti annoksella 200 iu / päivä. Suprecur jatkuu edelleen. Kaikki siis tällä hetkellä hyvin, sumu oli tehnyt tehtävänsä.
LadyBluelle pidän täällä peukkuja että tärppäisi nyt :hug:
 

Yhteistyössä