* OYS 2011 hoidot *

Voi pahus, mä en sit taida ehtii siirtoon ennen kesätaukoo. :( Muistelin, et olis ollu juhannuksen jälkeen viikon auki ja sitte heinäkuun alusta kiinni.. Ja tottakai mun kierto menee taas miten sattuu eli varmasti siirto sattus just siihen, ku se on jo sulki. :(

Mut bluebaby hurjasti tsemppiä ja tarrasukkia! :heart:
 
Se voi olla juu että palaavat sitte 29.7 töihin ja juhannusviikon on vielä auki kun kysyin tiistaina. Harmittaa paljon JOS tästä plussa tulee niin mun varhaisultra on vasta rv 10...juurikin tuon kesäsulun takia. eihän se enää mikään varhaisultra ole. np-ultrakin on melkein heti tuon jälkeen. Ja mulla kuitenkin endometrioosi niin tuo ultra olis tärkeä...
 
Se kesäsulku alkaa viikko juhannuksen jälkeen, näin tuumasi hoitaja. Ajat viimeisellä viikolla ennen juhannusta kuulemma kovin kovin täynnä, mutta oletan että siirtävät nyt kuitenkin alkion vaikka kuinka täynnä onkin, kun kerran hormoneitakin napsittu tämä kierto. Meillä siis 2.ivf/2.pas tulossa.
 
bluebaby, no onpa kyllä erikoista. Varsinkin omassa tilanteessani, jossa alkionsiirto osuu juhannuksenjälkeiselle viikolle, oli ihan kiva tietää onko pulju auki vai kiinni. Minulle hoitaja puolestaan tosiaan sanoi että juhannuksen jälkeen ovat viikon auki, ja sama tuumasi L M-P puhelimessa.
 
Soittelin 0-ultraan aikaa ja kyselin tuosta, et mahdollinen siirto sattus just siihen juhannuksen jälkeiselle viikolle, ni hoitaja sanoi, että tekevät sillä viikolla vielä pienimittaisesti töitä. Ja se, että pääseekö sillä
viikolla siirtoon, niin kertoi, että vähän tehdään siirtojakin, mutta täyttä on..
Ihmettelen kyllä, jos siirtoon ei pääsekään, kun kuitenkin lääkkeellinen PAS ja lääkäri käski aloittaa lääkityksen.
 
Oiiiii, jeeeeee ihanaa Bluebaby :heart: olipas ihania uutisia täällä luettavana!!!

Mulla on varhaisultra juhannuksen jälkeisellä viikolla, ja ootan sitä kyllä kuin kuuta nousevaa. Oireita ei oikeastaan vieläkään ole, mutta eiköhän siellä silti joku ole :)
 
  • Tykkää
Reactions: onlyer ja bluebaby
ihanaa Bluebaby

mites varhaisultra meni Rizu

mulle viikolla tuli postista aika neljänteen icsiin, aika on sumutteet aloitan lokakuussa ja icsi on marraskuussa. Samalla lääkäri on määrännyt keliakia-vasta-aine kokeisiin jonka perusteella päätetään aloitetaanko kortisooni hoidon yhteydessä. Osaako joku sanoa mitä tekemistä keliakialla on lapsettomuuden kanssa? Luulin että kilpirauhasen vasta-aineella on jotain tekemistä tämän kanssa ja lääkärin kanssa oli siitä puhettakin mutta mietin vain että onkohan nyt joku virhe tullut tuon labralapun kanssa...
 
onlyer Tuo alla oleva linkki on aika vanhaan julkaisuun, mutta miksipä se tieto olisi parissa vuodessa muuttunut tällä alalla. ” Keliakia aiheuttaa monia häiriöitä naisen lisääntymisterveyteen. Selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivillä todetaan keskimääräistä enemmän keliakiaa. Myös keskenmenoriski lisääntyy keliakiapotilailla. Raskaudenaikaisia lisäongelmia hoitamattomassa keliakiassa ovat sikiön pienipainoisuus ja ennenaikaiset synnytykset. Syyt ongelmiin ovat edelleen epäselviä. Osatekijänä ovat ainakin keliakiaan liittyvät imeytymishäiriöt. Myös immunologisilla tekijöillä on merkityksensä.”

www.duodecimlehti.fi - HAKU


( . ) Meillä on se tilanne, että ei tiedetä mitä tehdään. Pakkanen on tyhjä, kolmas ja viimeinen ICSI olisi edessä syksyllä. Siis jos on. Meillä on parisuhde nyt helvetillisessä kriisissä ja en mitenkään jaksa uskoa, että tässä suhteessa enää koskaan hoitoihin lähdemme. Mutta aika näyttää ja kait opettaa myös siihen, että syli näyttää jäävän tyhjäksi loppuelämäksi.
 
Nannukka81, voimia raskaaseen tilanteeseen :(

onlyer, tuohan kuulostaa ihan siltä että sun asian on paneuduttu! Hyvä hyvä. Oliko teillä tullut vähänlaisesti alkioita kun saitte neljännen ivf:n? Ite mietin just tässä että jääköhän meillä tuo kolmas viimeiseksi kun stimulaatiot ja muut on menneet "liian hyvin".

Meillä 2.IVF päätöksessä; 2.PAS ei myöskään tuottanut kahdella alkiolla plussaa. Edessä on nyt syksyllä kolmas IVF. Ollaan miehen kanssa puhuttu että jos OYS:issa ei viljellä blastoiksi eikä suostuta kortisoniin + gonapeptyliin, niin mennään tekemään 3.IVF Väestöliittoon jotta saadaan nuo tukilääkkeet ja blastoviljely.

Tietääkö täällä joku, viljelläänkö OYS:issa alkioita 5-6 päiväisiksi? Niinjoo ja vielä se, että aukeaako poli sitten 29.7?
 
Viimeksi muokattu:
kiitos Nannukka81. Voimia myös minulta. meilläkin on, jos rehellisiä ollaan välillä ollu yks helvetti irti parisuhteessa mutta siitä on aina selvitty.

Nellikaneli joo on toisaalta mutta syy miksi saatiin neljäs on että ensimmäisessä hoidossa lääkäri oli ylivarovainen ja pudotti lääke annokset minimiin joten silloin ei saatu kuin kaks munasolua.
Sitä lääkäriä en ole muuten pitkään aikaan edes nähny. Mut ylilääkäri oli ilmeisesti päättänyt että saadaan tämä neljäs yritys vielä lääkärin virheen takia, eivät suoraan sitä sanoneet mutta rivien välistä sai näin ymmärtää. kymmenkunta munasolua tuli tokasta ja kolmannesta, hedelmöittyminen on sit ihan eriasia..
sillä ne suunnittelee myös maksusitomusta väestöliittoon solu hoitoon, se kummasta soluista ne aloittaa niin en tiedä (minun vai miehen)
 
onlyer varhaisultrassa näkyi viikkoja vastaava kääpiö :) , jonka sydän jumpsutteli reippaasti. Sitten tuosta keliakiasta, mullahan otettiin myös nuo keliakia vasta-aine kokeet (ei ollu vasta-aineita). Luin asiasta ja kyllä keliakiakin voi vaikuttaa lapsettomuuteen tai ainakin nuo vasta-aineet. Mulle sanoi se yksi oyssin lääkäri että nuo vasta-aineet kulkevat monesti käsi kädessä, siis kilpirauhas- ja keliakiavasta-aineet ja niitähän voidaan laskea kortisonilla.

Mullahan tähän passiin siis otettiin kortisoni mukaan tooooosi korkeiden kilpirauhasvasta-aineiden takia ja ilmeisesti siitä oli sitten apua :)

Tsemppiä kaikille raskaisiin hoitoihin!!

Terv: Rizu ja kääpiö rv 8+2
 
Unelmasirpaleena Ei ollut oikeastaan oireen oiretta, mitä nyt normaalia tissikipua ja pientä menkkajuilintaa, joka siis oli todella pientä verrattuna normaaliin. Vois sanoa et edelleen olen aikalailla oireeton, närästys on ikävä vaiva tällä hetkellä ja väsymystä on ilmassa mutta ei sekään paha ole. Viime viikolla oli ajoittain etovaa oloa, mutta sekin on nyt poissa.
 
Okei. :)

(.) Pp7 menossa, tympäsee nuo lutinukset...
Siirrosta saakka olen ollut täysin varma negasta. Just illalla sanoin miehelle, että tuskimpa tuleva nega sen kummemmin missään tuntuu, koska en ole kertaakaan hoidoista plussannut. Muistan, kun ensimmäisten siirtojen aikaan olin todella toiveikas, negan tullessa pudottiin korkealta ja kovaa. Enää en jaksa edes uskoa mahdollisuuteen raskautua hoidoilla. Mutta samahan nuo pakkasessa olevat alkiot on käyttää. Kolmanteen ivf:n tuskin enää lähdetään, ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä.
Täällä on siirrosta asti ollut kuumia aaltoja, ärtyisyyttä ja menkkakivut olleet pp3 alkaen. Tänään ei kuumia aaltoja, vaan palelee. Nämä nyt on ihan samoja oireita kuin mulla normikierrossakin ennen menkkoja.
Normikierron oireista puuttuu vain rintojen arkuus.
 
Mulla oli kyllä kanssa ihan nega olo ja jotenki usko onnistumiseen nollissa... ja silloinkin kun testin tein ajattelin et testaanpas sen negan alta pois ja suuntaan katseen syksyyn seuraavaan passiin. Mut ihmeiden aika ei ole ohi :) Tällä hetkellä ajoittain nousee kysymys et onkohan kaikki massussa hyvin, koska tosiaan muuta oiretta ei nyt ole kuin tuo närästys ja kun ei ole semmoista tunnetta, mistä jotkut puhuu että tietävät olevansa raskaana. Kyllähän siellä varmaan kaikki on hyvin :) luulen et nää on ihan normaaleja tunteita näin pitkän lapsettomuuden jälkeen...
 
Kyllä siellä kaikki on hyvin, kun sykekin jo näkyy. :heart: Nautihan raskaudesta. :heart:

Meillä on tuo yks ihana lapsi, jota pitkään yritettiin ja viimein clomeilla onnistuttiin. Ei mulla ollut silloin mitään tunnetta, että raskaana olen. Enkä kyllä osannut edes nauttia raskaudesta, koko ajan vaan stressasin, että onkohan siellä kaikki hyvin.
Ja nämä kaks luomuplussaa, jotka molemmat ovat lopulta olleet keskeytyneitä keskenmenoja, niin kummassakaanhan ei edes näkynyt sykettä varhaisultrassa.
 
Tervehdys,
Palailen tauon jälkeen tänne palstalle. Meillä käynnistyy Oysissa 2.ICSI, sumuttelut pitää aloitella nyt su, mutta mietityttä melko tyhmäkin asia eli sumutetta on määrätty 4 kertaa päivässa 1suihkaus molempiin sieraimiin eli pitääkö sumutella yölläkin? Kysyin tätä meidän paikallisesta sairaalasta jossa seuranta käynnit niin siellä taas sanoivat, 2 kertaa päivässa 2 suihkausta molempiin sieraimiin joten nyt olen sit ihan sekaisin et kumpaa noudatan ja tuleeko tuossa oikea määrä :-(.
 
Hei
Mulle määrättiin viime icsiin myös 4 kertaa päivässä, synarelaa, ja otin sen seuraavanlaisesti: klo 7,12,17 ja 22 ja vuorotellen oikeaan ja vasempaan sieraimeen.
Oireita ei minulle tullut lääkkeestä juuri nimeksikkään.
Ekassa ivf:ssä mulla oli suprecur käytössä ja oiskohan se ollu 2 kertaa 2 suihkausta ohjeella.
Toivottavasti tästä oli apua :)
Sitten pieni esittely kun olen uusi palstalla (taustalla kylläkin lukenut).
Eli olen 27 ja mieheni 29, selittämättömiä tapauksia. Oyssin asiakkaita ja takana on 3 vuotta lapsettomuutta, 2 inseminaatiota,1 ivf ja 1 icsi, nyt elokuussa ensimmäiseen passiin, 1 alkio sulateltavana. Ekassa ivf:ssä ei siirtoon päästy kun kumpikaan 2:sta munasolusta ei hedelmöittynyt, icsissä tuli 5 munasolua josta 2 hedelmöitty.
Toiveet ei ole korkealla sulatuksen suhteen mutta se jää nähtäväksi.
 
Hei,
Täällä ois taas HilleriHiirulla sormi suussa :(. Pitäis aloittaa piikitykset tänään ja lääke on eri kun viimeksi, nyt on Menopur pakkaus koot on 1200IU ja 600IU kummasta pitää aloittaa? Oman paikkakunnan lääkäri ei osannut neuvoa ja OYS:ssa ei ollut sellaista henkilöä joka tietäis. Ja sitten toinen asia et laskin et noi lääkkeet riittää vain 8 päiväksi ja punktio on suunniteltu viikolle 34 mitäs loppu päivinä otetaan? Anteeksi tyhmät kysymykseni mut on niin outo lääke mulle toi ja ohjeet vajaat.
 

Yhteistyössä