* OYS 2011 hoidot *

Mulla on nyt just menossa samainen lääke. Mimmosella annoksella mennään?

Ite aloitin tuolla 1200 UI:n pakkauksella, josta riitti viidelle päivälle. Annos oli 225 UI. Annosta nostettiin toisessa ultrassa 300IU, joten tuo 600IU pakkaus ei riittänyt mulle... Lääkäri kirjoitti reseptin toiselle 600UI pakkaukselle.
 
HilleriHiiru, aloittaisin tuolla isommalla pakkauksella. Luultavasti molemmat kuitenkin menee... Onnea hoitoon! :)

).( Meillä toinen hoitokierros menossa. Ekalla kerralla Gonal&IVF. Siirtoon päästiin mutta pakkaseen ei saatu mitään. Tällä kerralla Menopur&ICSI. Syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt.
 
Hei piu_pau,
Meillä on toinen ICSI ekalla kerralla oli Synarela +Fostimon saatiin pakkaseen kolme, mutta ei toivottua tulosta. Nyt on menossa toinen hoitokerta Supercur+ Menopour, punktio olisi viikolla 34. Onnea hoitoihin! Meillä syy molemmissa.
 
Päivitys:
) . ( 4.icsi lykkääntyy mitä ilmeisemmin. marraskuussa olisi pitänyt olla.
kolme vuotta sitten tuli basedowin tauti ja kilpirauhasen liikatoiminta(tsh alle 0.01 ja t4v 49.5). lääkkeitä söin vain puol vuotta ja nyt kävin labrassa kilppari kokeissa niin tsh on 10.74 ja t4v 9.90. eli taitaa vajaatoiminnan puolella olla. nyt odotetaan puhelin soittoa lääkäriltä miten asian kanssa lähetään jatkaan. niin ja tpoab oli huhtikuussa yli1300. Alkaa olla niin luovuttanut olo että....
Saapa nähdä mitä syksy tuo tullessaan.. tuoko mitään.. huoh..
 
Hei täältä taustalta ja pahoitteluni jos tämä tulee toiseen kertaan... katosi äskeinen viesti jonnekin :whistle:
Olisin kysynyt jos jollakin olisi kokemusta / parempaa tietoa asiasta tukihoidot? Meillä mennään 2.IVF:n ekaan pas:siin tässä kohtapuoliin...jokohan se on poli auennut? Mulla siis diagnoosina agressiivinen endo ja kaksi osainen kohtu, kertaakaan ei ole näille hoidoille plussaa tullut. Tukihoitona siirron jälkeen tosiaan ollut normi Lutinukset. Käytetäänkö OYS:ssa esim. cortisonia tukihoitona ja missä tapauksissa? Vai kannattaako siellä edes mennä kyseleen moisia :confused:
 
Minä juurikin samassa tilanteessa kuin sinä korkjas, ja täytyy sanoa että aikalailla märkää rättiä tuli päin naamaa. Meillä 3.IVF ja taustalla myös aggressiivinen endo. Kaikki meni hyvin siihen asti kun lääkäri soitti ja esitin toiveeni. Hän pitkään melkein antamatta suun vuoroa selitti miten mistään tukilääkkeistä ei ole todistetusti hyötyä ja koska tilanne on muutenkin niin huono niin ei ole järkeä sekoittaa soppaan ylimääräisiä lääkkeitä enää. Puhelun jälkeen takki oli aika tyhjä - etenkin kun tarkoitus oli puntaroida että menemmekö yksityiselle tekemään kolmannen vai teemmekö OYS:issa tämän juurikin näiden tukilääkkeiden takia. Hoito oli jo ehtinyt lähteä käyntiin siinä vaiheessa kun lääkäri ehti vasta soittaa, joten ajauduimme tavallaan tarkoittamatta väärään paikkaan tekemään tuon hoidon.

Oon aika loukkaantunut tuosta kohtelusta, otan tämän hoidon sillä asenteella että kunhan saadaan pois alta niin pääsee yksityiselle jossa ehkä on enemmän vaikutusvaltaa omaan hoitoonsa.

Eli juu, poli on auennut :)
 
Nellikaneli: Tympeää!!Todellakin tullut "huutia" :( kummallista hommaa...Mitenkähän se on niin eri asia, että yksityisellä toisenlaisiakin tukilääkkeitä suositaan, mutta julkisella ei?? Ei mee jakeluun :mad: Mullakin ollut koko ajan tuolla sellainen olo, että pahemmin ylimääräisiä et voi kysellä taikka vaatia itsellesi...hoidetaan kulloinenkin toimenpide alta pois ja "adjöö" kotiin vain. Voinko kysyä kenen lääkärin kanssa asioit (nimiähän täällä ei saa mainita, mutta....) ?
 
korkjas, joo tuota mäkin mietin että jännää että yksityisellä tulokset ovat parempia vaikka kokeilevatkin sellaisia "tutkimattomia" lääkkeitä hoitojen yhteydessä. Yllätyin tosiaan tuosta lääkäristä, mulla on ollut hänestä tosi lämmin ja ystävällinen kuva (I.J.). Tiedä sitten oliko huono päivä vai mitä, mutta jäi vähän sellainen olo että ihan kuin varkaissa olisi ollut ja sen jälkeen saanut kunnon puhuttelun aiheesta. Punktiot ja siirrot kyllä menee kyllä mun puolestani niin että yhtäkään kysymystä en jaksa enää esittää. Harmittaa vaan oma tilanne, kun oman paikkakunnan hoitohenkilökunta on vähän samalla "evvk"-asenteella joten heiltäkään on turha kysellä yhtään mitään :(
 
Nellikaneli ja korkjas Meillä oli kesäkuussa 2.ivf:n 1.pas. Yhteensä alkioita on nyt siirretty 16 (vai 18?), tuloksetta.
Sain tähän edelliseen siirtoon kortisonin. Lääkärinä oli nainen, etunimi alkaa M-kirjaimella. Eipä tämäkään tuottanut tulosta, mutta uskon, että mahdollisuudet ovat paremmat kortisonin avulla.
Olen I.J.:n tavannut vuosien varrella muutaman kerran ja joka kerta saanut todella töykeän
kuvan hänestä.
 
Tervehdys kaikille,

Pelailemaan tänne palstalle taukoilun jälkeen. Meillä on alkanut 2. ICSI ja ollaan jo aloiteltu piikittely, punktio on suunniteltu viikolle 34. Lääke yhdistelmä on tällä kertaa Suprecur ja Menopur enemmän on näillä ollut sivuvaikutuksia mitä edellisessä yhdistelmässä. Olen miettinyt, että mikä vaikutus näissä hoidoissa on kortisonilla ja missä tilanteessa sitä määrätään alkion siirron jälkeen? Olen vasta kohta viikonpistänyt ja nyt on jo olo kun ois rantapallo mahassa ja enemmän on ollut kuukautismaisia kipuja. Onko täällä ketään muita samassa hoito vaiheessa olevia?
 
No niin, sieltähän sainkin hoitajalta polilta vastauksen kortisoni tukihoito asiaan kun aikaa kysyin ,soittelin. "Koska oys on yliopistollinen sairaala ja kortisoni tukihoidosta ei ole selvää tieteellistä näyttöä niin meillä sitä ei käytetä. Yksityisellä puolella käytetään".
Kiitos :| Mitäpä tähän lisäämään.....
 
Saatiin kylmää vettä niskaan sitten saavi tolkulla. Eilen käytiin puktiossa ja saatiin kerättyä 12 munasolua. Tänään kyselin et miten on hedelmöittynyt niin tasan yksi kappale ;-(, huomenna olisi siirto vaan nyt tuntuu et sinne ei päästä et tämä yksikin kuukahtaa ;-(, tankki on tyhjä.

Osaako kukaan kertoa et mistä moinen johtuu? Meillä eka kerralla oli lääkkeenä synarela + fostimon ja silloin saatiin jopa alkioita pakkaseen, nyt oli lääkkeenä suprecur + menopur ja nyt kävi näin et 1 hedelmöittyi eikä yhtään pakkaseen :-(.

Mitenkähän sitten jos nyt ei päästä siirtoon asti niin millaisessa tilanteessa saa sen ylimääräisen hoidon?

Anteeksi kysymys tulva, mut pyörii miljoona kysymystä päässä.
 
Pahoittelut HilleriHiiru. :hug: Oisko osa soluista ollut raakoja?

Meillä oli melkein sama tilanne. :( Yhdestätoista solusta neljä oli hedelmöittynyt, koska suurin osa soluista oli raakoja. Parissa oli jotain häikkää, pari hedelmöittyi nätisti mutta toinen kuukahti loppumetreillä. Tuoresiirtoon päästiin, mutta pakkaseen ei saatu mitään.

Viimeisessä uä:ssä kaikki oli kuin oppikirjan mukaan, mutta ei ne siltikään kypsiä olleet... :(

Lääkkeinä oli suprecur + menopur. Nyt soluja saatiin paremmin kuin viimeksi (IVF, suprecur+gonal, 8 munasolua), mutta lopputulos oli sama.

Nyt piinailua vielä viikko jäljellä. Jos ei tärppää, TAAS takaisin jonoon ja edessä ois kolmas hoito... :(

Uskoisin että ylimääräiseen hoitoon olisi hyvät mahdollisuudet jos ette siirtoon pääsisi.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, nyt on haettu kyytiläinen matkaan . Ilon kyyneleitäkin saatiin vuodattaa, kun hoitaja kertoikin, että munasoluja saatiinkin enemmän kuin eilen kerrottiin eli 12 solusta oli 7 lähtenyt jakautumaan yksi TOP siirettiin nyt ja neljä meni pakkaseen 2 kpl oljissa olin kuin puulla oäähän lyöty koska olin mennyt siinä uskossa että siellä on yksi siirettävä alkio jos sitäkään.

HilleriHiiru PP0
 
Hei! Joku oli tätä kysynyt niin, mulla oyssissa kokeiltiin kortisonia toooosi korkeisiin kilpirauhasvasta-ainearvoihin. Kiitos sen lääkärin joka tuota suostui kokeilemaan, olen 13 vuoden jälkeen raskaana :) . Luulen silti, että lapsettomuus ei koskaan lähde minusta kokonaan pois ja sen vuoksi varmaan tulee tällä puolen kurkittua kuulumisia. Tsemppiä kaikille raskaisiin hoitoihin ja tarrasukkia!!

Yst.terveisin: Rizu
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Aivan mahtavaa Rizu onnea!!! En ymmärrä miksi kortisonia kokeillaan joissakin paikoissa jopa silloin, kun mitään vasta-aineita ei ole todettu ja joissakin paikoissa sitä ei saa kirveelläkään.

Luen tätä ketjua mutta en ole kirjoitellu täällä, kun kirjoittelen jo inseminaatio 2013 ja yli 35- vuotiaissa mutta oli pakko tulla onnittelemaan Rizua, kun tuli niin hyvä mieli noista uutisista. Varsinkin kun tie on ollut pitkä ja kivinen... Olen siis itsekin Oysissa hoidoissa. Inseminaatioita on nyt tehty 2. Ensimmäisestä plussasin viime keväänä mutta se meni kesällä kesken. Nyt viikko sitten tehtiin toinen inseminaatio ja nyt ois vielä viikko piinailua jäljellä. Onnea kaikille muillekin matkaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rizu
Hei!

Mahtuuko mukaan?

Elikkäs tulossa 1 icsin 1 pas. Kotona aikaisemmista hoidoista (ivf sekä isci) syntyneet pojat ja pientä prinsessaa toivomme salaa (vaikka poika olisi yhtä tervetullut).

Kuukautisten alkua odottelen malttamattomana, että pääsen soittamaan klinikalle. Menkkojen pitäisi alkaa tänään, mutta kuinkas ollakaan tätiä ei vaan kuulu, ei näy. Kaikki menkkaoireet on kyllä päällänsä (päänsärky, mahakipu, jne)...

Onnea kaikille hoitotaipaaleella oleville sekä tarrusukkia niille, jotka ovat kyytiläisen mukaansa saaneet :heart:
 
Elikkäs nyt sitten on ultra varattu ja se on 13.9 (pois taikausko epäonnenpäivästä hus hus) sekä ovistestit tilattu.

Kovasti olen epäileväinen alkioiden sulatukseen, kun viimes se meidän alkio ei selvinnyt sulatuksesta (oli toki aika rupunen alkio). Nyt pakkasessa 5 alkiota, 3 top ja 2 ihan hyvää (ainakin hoitajan mielestä). Toivottavasti nyt olisi parempi onni sulatuksessa...
 
uusimmat kilpirauhasarvot:
t3v 4,9
t4v 13,7
tsh 1,95
Tpoab yli 1300..

vaikka arvot on suht hyvät niin koko viime viikon tiputteli mutta ei vielä kunnolla ole alkaneet, siis menkat.. raskaustesti näyttää negaa. kyllä mä olen taas onnellinen kun saa arvot kohilleen.
 
Hiljaista tässä pinossa..

Onlyer hienoa, että kilpirauhasarvot on kohdallaan :)

Sitten oma napaa... perjantaina oli ultra, jossa lääkäri totesi, että munarakkulat on pieniä. Eli kp oli 11 ja munarakkula vaan 6 mm. Seuranta ultraan huomenna, toivottavasti munarakkulat olisivat kasvaneet, toivon, että tämä kierto on vaan pidempi ja ovis tuleekin vähän myöhemmin. Muuten pas menee seuraavaan kiertoon.. Kyllä tympäsee, kun kierto on ollu tasainen 28 päivää ja nyt sitten kroppa alkaa juntturoimaan :headwall:
No, huomenna se sitten selviää..

Nipsu
 
onlyer, hienoa että arvot ovat kohdillaan. :)

Nipsu74, sulla ilmeisesti passi yritetään tehdä omaan kiertoon? Toivottavasti rakkulat ovat kasvaneet.

On kyllä v-mäistä että kroppa pelaa normaalisti kellon tarkkuudella, mutta hoitojen aikaan se tekeekin sitten mitä tykkää. :headwall: Mistä lie tuokin johtuu? Oisko alitajuista?

).( Ite ole TAAS jonossa, joten ei ole tullut palstalle kirjotettua.

Se ois kolmas IVF/ICSI vuoden vaihteen jälkeen edessä. Tympeetä kun meni toinenkin hoito penkin alle. Päästiin jälleen vain tuoresiirtoon. :( Toivottavasti lekureilla on jokin ässä hiassa meitä varten ens hoitoa varten. Vaan mitäpä ne meidän monitumaisille ja/tai fragmentoituneille alkioille voi... Jospa saatais paremmin kypsiä munasoluja. Viimeksi seitsemän solua yhdestätoista oli raakoja. Kyllä tympäs. :mad:
 
Täälläkin taas kerätty itsetunnon rippeet epäonnistuneen passin jälkeen, negahan se oli, vaikka oli "niin hieno 8 soluinen" alkio. Nyt taas jonotetaan ~puoli vuotta seuraavaa yritystä varten. Tällä välin arvelin syödä insseistä ylijääneet clomit, josko niistä olisi apua, ainakin tietää yrittäneensä.
Mukavaa oli kuulla viimeksi lääkäriltä että todennäköisesti saamme neljännen hoidon julkisella koska ensimmäisessä ivf:ssä ei päästy siirtoon.

Nipsu74, niin mikähän siinä onkin että kierto aina heittelee kun pitäis toimia ns. normaalisti :D ärsyttävää!
 

Yhteistyössä