* OYS 2011 hoidot *

Kolmannen icsin hoitosuunnitelma tupsahti postiluukusta, punktio osuisi viikolle 5. Lääkkeinä tutut suprecur ja menopur, lähtöannostuksena 300 iu 6päivää ainakin. Mukavaa että saa lääkkeet ostaa tälle vuodelle, säästää monta sataa :) Saas nähdä vaan että osuuko kierto yksiin suunnitelman kanssa.
Mites teillä muilla, tietävätkö työkaverit/pomo hoidoista? Itse olen kertonut pomolle ja muutamalle työkaverillekin, helpottaa omaa oloa kun pinna on välillä tiukilla niin ymmärtävät mistä on kyse. Ja on helpompi pyytää vapaapäivät ultrapäiville (kaupan alalla työskentelen).
 
piatu, mukava kuulla että teillekin tuli jo reseptit ja hoitosuunnitelma. :) Samoilla mömmöillä mennään ja annostuskin on sama. Itse kans laskeskelin että aika ihme saa sattua että kierto osuu yksiin suunnitelman kanssa. Mutta eipä tuo sureta, kun lääkkeet saa ostaa jo tämän vuoden puolella. Ihan sama tässä vaiheessa, vaikka hoito viivästyisikin, kyllä me sinne joskus päästään. :p

Olen kertonut töissä parille lähimmälle työkaverille ja esimiehille. Mulla on ollut hoitojen aikana ikävä tilanne, että esimiehet on vaihtunut tiuhaan. Olen kuitenkin kokenut helpommaksi olla rehellinen ja kertoa mikä rumba on menossa. Tähän saakka olen saanut tukea ja ymmärrystä sopivassa suhteessa.
 
noniin. kauanhan siinä meni mut saatiin vihdoin ja viimein kilpirauhas arvot kuntoon ja tammikuussa on neljäs icsi. Sumuttelut alkaa joulukuussa ja eka uä on 8.1. ja punktio on viikolla neljä.. tätä on niin odotettu. saapa nähdä onko tämä se onnistunut hoito kun ne kortisoonit tulee kaveriksi kilpirauhasen vasta-aine arvojen vuoksi. nyt kun aika menis vaan nopeammin...
 
Omaa napaa vaan tällä kertaa. Eilen oli varhaisraskauden ultra, rv 7+4, mutta kohdussa ei näkynyt mitään. Lääkärin mukaan kyseessä tuulimuna raskaus. Tulossa lääkkeellinen tyhjennys, johon sain jo ekat lääkkeet. Huomenna 4 tbl, jotka sitten saa vuodon aikaan. Olo turta, tyhjä. Kyyneleet valui koko eilisen päivän. Yöllä uneksin koko ajan raskauden keskeyttämisestä. Rankka kokemus, pahin vielä edessä. Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville. Onnittelut plussan saaneille. Minä vetäydyn nuolemaan haavojani. Pakkaseen jäi vielä 4 alkiota, joita voi aikaisintaan joulukuussa kokeilla. Ei tullut meille kesävauvaa
 
Nipsu74 niiiin suuret pahoitteluni!!! <3 voin uskoa pystyväni jakamaan tuskasi - kohdunulkoisen, rypäleraskauden ja kuuden keskenmenon myötä. Toki itselläni oli kuvitelma normaalisti raskautumisesta vielä siihen saakka kunnes kohdunulkoinen vei ainoan toimivan munasarjan..

MUTTA anteeksi omanapailuni!! Mulla siis yksi munatorvi, sekin tukossa! Tammikuulle aika lapsettomuuspolille - suunnitelmana ivf. Tässä kierrossa silti käytössä clomit ovuloimattomuuteen ja aloitin gelee royalin sekä kävin alkukierrosta että ovulaatiopäivänä tai päivää ennen (en oo varma ovulaatiopäivästä) kalevalaisella jäsenkorjaajalla (on muuten mun mielestäni todella hyvä - viimeisen (kolmannen) vuoden opiskelija ) jos joku kaipaa hyvää ja edullista jäsenkorjaajaa.. nyt kp 28/28 ja eilen testasin positiivisen testin!!! (no kaks kappaletta ja molemmat haamuja) sekä tänään vähän vahvemman haamun apteekin omalla.. Itse sanoisin tuon kalevalaisen jäsenkorjaajan avanneen lantioni verenkiertoa ja sysänneen munatorveen reittiä!!! Ellei sitten jälleen ole kohdunulkoinen..

Nyt siis vaihtoehtona pelätä pahinta ja odottaa keskenmenoa, kohdunulkoista tai tuulimunaa - epäonnistumista. Tai sitten yrittää olla positiivisella mielellä!!
 
Hei!

Kiitos Ange :heart: Ja onnea plussasta!

Tosiaan tulee viikko siitä kun maailma mureni, mutta pikkuhiljaa siitä on toivuttu. Pari päivää ultran jälkeen meni vähän sumussa ja surressa. Torstaina piti laittaa ne lääkkeet (anteeksi, en muista nimeä), jotka aloittaa supistukset ja olipahan hankala homma. Siis henkisesti. Vaikka tiesin, ettei masussa ole elämää, niin siitä huolimatta piti pakottaa itsensä laittamaan lääkkeet. Tunti lääkkeiden laitosta vuoto alkoi ja jatko onkin sitten historiaa :(

Olen miettinyt paljon sitä, miksi kävi näin. Oliko tälle joku syy, jokin, jota en vielä tiedä.. Mutta ei kai tämä murehtimalla muuksi muutu. Olen yrittänyt nyt sitten jatkaa elämää ja katsoa tulevaan. Eli seuraavaan pas -hoitoon, joka on, jos kaikki menee hyvin, joulukuussa. Pelottaa vaan, että siinä käy kuin tässäkin. Että kaikki alkiot on tuulimunia :(

Anteeksi omanapainen purkaantuminen. Nyt ei ole oikein voimia muuhun.
 
Pahoittelut NIPSU74 myös minulta :( Aika sanattomaksi vetää.... :confused:

Mitäs "mää ihte"... huomenna pas:iin...moneskohan siirto tämä jo on, kauheeta sanoo etten ees enää meinaa muistaa, ehkä 6 tai 7 :O Viime kuussa jäi ovis tulematta, en tiiä alkaako mun keho jo tekeen toppia silläkin saralla. Tälle kuulle nyt toivottavasti päästään siirtoon, että ne meidän kaks alkioo sieltä sulatuksesta selviää!!! Sitten jää vain yks yksinäinen pakkaseen enää.
Mieli ja tunteet myllertää epätoivon,toivon, innostuksen ja "aivan sama" tunteen välillä.... =) : /
 
Nipsu Sanat eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen tapahtuneesta. Tuskin edes oikeita sanoja onkaan olemassa. Voimia rankan kokemuksen läpikäymiseen. Ja ennen kaikkea avointa mieltä ja luottamusta tulevaan pasiin. Hyvin kaikki menee. :hug:

Ange Lämpimät onnittelut pienestä matkalaisesta. Kaikkea hyvää teille :heart:

korkjas Toivon, että se ovis sieltä tupsahtaisi ja pääsisitte pasiin, toivottavasti viimeiseen sellaiseen. Usko ja luottamusta lähetän sinne sinulle/teille paljon. :hug:

( . ) Kolmas ja viimeinen hoito on meillä menossa jo siinä vaiheessa, että huomenna olisi 2. UÄ. Viikko sitten 0-UÄ:ssä näkyi 13 pientä mustaa pistettä ja toivotaan, että ne on kasvaneet toivotusti viikon aikana. Tämä on ehdottomasti ollut raskain ja rankin hoito jakso kaikista, niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Lääkkeiden sivuoireet on jotain syystä nyt aivan mahottomat; niin Suprecurin kuin Puregonikin lähes kaikki pakkauksessa luetellut oireet löytyy täältä. Mutta myrskyä päin mennään. Odotukset nollassa ja toivotaan vain, että tämä monen vuoden projekti olisi vihdoin ohi ja surulla olisi oikeus tulla.

Lunta tulee ja toivotaan, että sen mukana moni meistä saisi uusia ajatuksia ja voimia omiin koitoksiin. Älkää unohtako projektienne mustien päivien aikana kuinka ainutlaatuisia Naisia te jokainen olette. :heart:
 
nipsu74 suuret pahoittelut! On se niin väärin kun noin koetellaan :/
ange onnea plussasta :) oletko varannu varhaisraskauden ultraa?
korkjas tsemppiä pas:siin, toivottavasti sait tiukasti tarraavia kyytiläisiä :)
nannukka81 tsemppiä ja voimia meneillä olevaan hoitoon! Toivottavasti tämä viimeinen hoito toisi toivotun lopputuloksen :)
Itse tammikuuta odottelen, ei toiminu clomikierrot toivotulla tavalla :/
 
Pikainen oman navan päivitys ruokatunnilla.

Tännään UÄssä käyty viimeisen kerran ja 13-14 follikkelia siellä kasvaa vielä muutaman päivän. Limis on kuulemma juuri sellainen kuin pitää ja ”erittäin kaunis ja moni lehtinen”. Tiistaina on punktio edessä ja mahdollinen siirto sitten torstaina. Ja kerjuureissu tuotti hieman tulosta – lääkäri lupasi konsultoida yksityisenpuolen lääkäreitä (Väestöliiton) ja heidän kokemuksiaan kortisonin käytöstä alkion siirron jälkeisenä tukena. Lupasi palata asiaan tiistain punktiossa. Hän oli myös sen verran reilulla päällä, että lupasi kirjoittaa koko ensi viikon minulle saikkua.

Mutta suurella huolella, pelolla ja surulla matkaamme kohti ensi viikkoa. Kohta tämä pitkä projekti on ohi ja saamme jonkinlaisen rauhan toivottavasti.
 
Palailen tänne palstailemaan. Pikkanen oli kuin olikin kiinnittynyt vuorostaan vasempaan munatorveen, joka luonnollisesti jouduttiin poistamaan. Ihanaa hoitoa sain ja kiitollinen oys:n hoitajille olen <3

Nyt sitten ivf-hoitoja kohden, kun molemmat munatorvet on jouduttu poistamaan kohdunulkoisten raskauksien vuoksi.
 
Tervehdys,
Palailen taustailujen jälkeen tänne. Pahoitteluni en ole oikein ehtinyt lukemaan kirjoituksianne, mutta lueskelen pikku hiljaa.
Meillä ois huomenna PAS siirto, mikäli ei soittoa kuulu eivät ainakaan tänään vielä soittaneet.
On mietitty että jos ei nyt tärppää tai seuraavasta PAS siirrosta niin siirryttäisiin väestöliittoon viimeiseen ICSI:siin.
 
ange sulla se huono tuuri vain jatkuu, pahoittelut!

Eihän se kierto mennyt niinkuin suunniteltu oli, meidän icsi aikaistu viikolla eli sama aikataulu kuin onlyer:illä, punktio viikolla 4. Viime vuoden eka ivf meni samalla aikataululla, toivottavasti tämän tulos olis parempi :)

Mites korkjas pas meni?
 
Pitkästä aikaa taas täällä...Marraskuun alussa ilmoittauduin jonoon ja viime viikolla tuli kolmannen ivf:n hoitosuunnitelma.

Kuten parilla muullakin, niin meillä kans punktio viikolla 4. Tänään alko menkat, joten jouluaattona alkaa sumuttelut.

Tsemppiä kaikille!
 
Kiitokset kaikille myötäelämisestä tuulimunan jälkeen :heart:
Lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut, vaan jouduin kaavintaan, se tehtiin viikko sitten. Edelleen vuodan vähän, toivottavasti kohta loppuisi kokonaan. Pääsisi jatkamaan elämää ja suunnittelemaan tulevaa.

Osaisiko kukaan sanoa/ onko kellään tietoa, miten OYSissa on joulutauko? Entä tietääkö kukaan voiko sinne soittaa tauon aikana.. mietin tätä meidän tulevaa PASia, kun jos ja kun tän tuulimunan jälkeisen tyhjennyksen ja kaavinnan jälkeen joskus alkaa menkat ja jos kierto on sama kuin ennen, niin menkkojen pitäisi alkaa joulukuun lopulla.. Eli sitten pitäisi soittaa OYSiin ja saada ultra-ajat tulevaan PASiin... Ja jos siellä ei ole ketään hoitamassa puhelimeen vastailuja, siirtyy PAS sitten sitä seuraavaan kiertoon.. sitten alkaa jo tympimään :stick: Jotenkin tuntuu, kun tämä lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut ja kaavintaan jouduttiin ja jos Oysista ei saa varattua ultra-aikoja joulutauon aikana, että onko se merkki siitä, että kannattaa luovuttaa :ashamed:

Mites korkjaks ja hillerihiiru teidän PASit meni? Pääsittekö siirtoon?

Mukavaa alkanutta joulukuuta kaikille!
 
Hei Nipsu74,

Päästiin siirtoon kaksi siirrettiin, mutta nega tuli kuinkas muutenkaan :'(. Me suunnistetaan viimeiseen ICSI:n väestöliittoon, koska siellä tehdään pidempiä viljelyjä ym.

Toivon kaikille OYS:ssa hoidossa oleville hirmuisesti plussa tuulia ja tsemppiä.

Terkuin HilleriHiiru
 
Hei kaikille ! siirtoon päästiin meillä viime kerralla, mutta eihän se taaskaan ottanut kiinnittyäkseen :( Pakkaseen jäi nyt enää yksi alkio. Viime viikolla soittelin oysiin ja sanoin, että tähän kiertoon en pysty/jaksa/halua siirtoa...eli tammikuussa katsellaan sitten. Soittoajan antoi ensi viikolle lääkärille, kun valittelin tätä armotonta väsymystä joka vain jatkuuu ja jatkuuu |O Liekkö johtuu vuodenajasta vai mistä...kilppari arvoja ajattelin ainakin pyytää, että tarkistettais.
Hmmm...vähän nyt lisää "omaa napaa"....tulevaa jo miettinyt sen verran, että jos tämä yksi alkio ei raskautta tuo niin lyödäänkö hanskat tiskiin : / vai pitäiskö miettiä kolmatta hoitokierrosta Väestöliitolle...Onko teillä kokemuksia sieltä?
Tämä siirtyy ehkä nyt taustalle enemmän kurkkimaan, joskaan niin aktiivista ollut nytkään kirjottelu tänne ;) TOIVOTTAA KAIKILLE RAUHAISAA JOULUN AIKAA ja tsemppiä, "ripaus joulun taikaa" :heart:
 
Onlyer tsemppiä tulevaan hoitoon

ON:
Eilen kävin ultrassa, näkyi 17 mm follikkeli ja lääkäri neuvoi aloittamaan ovistestien tekemisen, eilen eikä tänään vielä tullut plussaa ovistestiin. Mietin, että jos kasvutahti on 1-2 mm per päivä, niin ovis on ehkä torstaina tai perjantaina. Netistä lueskelin, että jos ovisplussa torstaina, ei pystytyä tekemään siirtoa :(
Onko teillä tästä tietoa?

Mukavaa alkanutta vuotta 2014!
 
Valoa kiitos tsemppauksesta :)

Tänään pärähti plussa ovistestiin ja soitin klinikalle, siirtopäiväksi sain maanantain. Eli jos ovis on huomenna, niin siirto on 4 päivää oviksesta. Alkio/-t otetaan sulamaan maanantai aamuna, ne on pakastettu kahden päivän ikäisenä. Ihmettelen tuota pitkää väliä siirtoon.. Jotenkin nyt tuntuu ettei tää tule onnistumaan... :headwall:
 
Nyt on viimeinen ultra käyty ja punktio olis sitte keskiviikkona. Noin 10 rakkulaa siellä näkyi kasvavan. Se onkin pari enemmän mitä viimeksi. Vielä 3päivää saa piikittää 300iu:ta menopuria, samalla annostuksella on menty koko hoito.
Saas nähdä kuinka käy! Vähillä sivuoireilla on tas menty, onneksi! Päänsärkyä jonkinverran ja kuumia aaltoja.

Mites muilla sujuu?
 

Yhteistyössä