P'''a äiti ilmoittautuu *turhisvaroitus

Täällä, kun saa usein lukea, kuinka väärin on lapsia kohtaan viedä ne päivähoitoon, jos toinen vanhemmista on kotona. Syyllähän ei ole mitään merkitystä.

Kyllä - Olen siinä mielessä samaa mieltä, että terveet kotona olevat vanhemmat voisivat hyvin hoitaa lapsensa kotona.

Pitää kuitenkin huomioida ne monet erinäiset syyt, miksi lapsi/lapset ovat päivähoidossa, vaikka vanhempi on kotona. Ovat ne sitten fyysisiä tai henkisiä syitä.

Sitten se p'''a mutsi osuus:
Olen ollut nyt kotona yli 4 kk ajan ja lapseni ovat olleet päivähoidossa. He myös jatkavat päivähoidossa vielä arviolta noin 3 kk ajan, vaikka olen edelleen kotona.

Olkaa hyvät ja kivittäkää palstan tapaan. :vampire:
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;29463337:
Lähes poikkeuksetta syynä lasten päivähoidossa olemiseen tuossa tilanteessa on vanhemman/vanhempien laiskuus ja/tai alkoholismi.
Laiska saatan olla mutta alkoholia en ole juonut ollenkaan yli 7 vuoteen. Ei ole mun juttu.

Tosin laiskuus ei ole syynä lasten hoidolle päiväkodissa.
 
"harmis"
Normaali huomionhakualoitus.
Ensin kerrotaan vähän asiasta ja käsketään kivittää. Sitten odotetaan että muutama erehtyy laittamaan sen paheksuvan viestin. Sen jälkeen laitetaan järkyttyneen sävyinen viesti jossa moititaan muita ymmärtämättömyydestä aloittajan vakavaa sairautta/muuta lastenhoidon estävää asiaa kohtaan.

Blaah. Tää on niin nähty aloitus jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;29463337:
Lähes poikkeuksetta syynä lasten päivähoidossa olemiseen tuossa tilanteessa on vanhemman/vanhempien laiskuus ja/tai alkoholismi.
Tai ihan vain vaikka pitkittynyt sairasloma. Sairasloma syöpähoitojen johdosta tai kovien selkäkipujen takia tai leikkauksesta toipuminen -- etsäkään varmaan kauheesti taaperoiden perässä juoksis.
 
Syy, etten aloituksessa avannut tilannetta enempää oli se, että jälleen nähtiin, kuinka ihmiset olettavat syyksi alkoholismin, mielenterveysongelmat tai laiskuuden. Vaikka laitoin, että omastakin mielestäni TERVEET kotona olevat vanhemmat voisivat lapsensa hoitaa itse.

Lisäksi otsikossa oli varoitus turhasta aloituksesta. :vampire:
 
[QUOTE="harmis";29463392]Normaali huomionhakualoitus.
Ensin kerrotaan vähän asiasta ja käsketään kivittää. Sitten odotetaan että muutama erehtyy laittamaan sen paheksuvan viestin. Sen jälkeen laitetaan järkyttyneen sävyinen viesti jossa moititaan muita ymmärtämättömyydestä aloittajan vakavaa sairautta/muuta lastenhoidon estävää asiaa kohtaan.

Blaah. Tää on niin nähty aloitus jo.[/QUOTE]

Koskakohan tuo järkyttyneen sävyinen viesti mahtaa tulla?
 
"wieras"
Syy, etten aloituksessa avannut tilannetta enempää oli se, että jälleen nähtiin, kuinka ihmiset olettavat syyksi alkoholismin, mielenterveysongelmat tai laiskuuden. Vaikka laitoin, että omastakin mielestäni TERVEET kotona olevat vanhemmat voisivat lapsensa hoitaa itse.

Lisäksi otsikossa oli varoitus turhasta aloituksesta. :vampire:
No voi vittu. Alkoholismi ei ole siis sairaus? Mielenterveysongelmat eivät ole mielenterveydellisiä sairauksia? Laiska ihminen ehkä joo voi olla terve, mutta mites noi muut sitten. Aliarvioitko nyt vähän alkoholismin tai mielenterveysongelmien vakavuuksia, pidätkö alkoholisteja tai mielenterveysongelmia jotenkin ala-arvoisina ihmisinä? Paska aloitus, heitän kiviä ruutuun.
 
[QUOTE="wieras";29463496]No voi vittu. Alkoholismi ei ole siis sairaus? Mielenterveysongelmat eivät ole mielenterveydellisiä sairauksia? Laiska ihminen ehkä joo voi olla terve, mutta mites noi muut sitten. Aliarvioitko nyt vähän alkoholismin tai mielenterveysongelmien vakavuuksia, pidätkö alkoholisteja tai mielenterveysongelmia jotenkin ala-arvoisina ihmisinä? Paska aloitus, heitän kiviä ruutuun.[/QUOTE]

En ole missään kohtaa sanonut, ettei alkoholismi tai mielenterveysongelmat olisi sairauksia ja siten täysin päteviä syitä lasten päivähoidolle. :)

En siltikään ensimmäiseksi miettisi juuri noita syitä, jos joku kertoisi lastensa olleen/olevan tilapäisesti hoidossa päiväkodissa.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;29463337:
Lähes poikkeuksetta syynä lasten päivähoidossa olemiseen tuossa tilanteessa on vanhemman/vanhempien laiskuus ja/tai alkoholismi.
Jaa. Minäkin tulen piakkoin olemaan kotona muutaman viikon ja lapset menee hoitoon. Syynä on se, etten ole kykeneväinen hoitamaan heitä yksin.
 
-
[QUOTE="wieras";29463496]No voi vittu. Alkoholismi ei ole siis sairaus? Mielenterveysongelmat eivät ole mielenterveydellisiä sairauksia? Laiska ihminen ehkä joo voi olla terve, mutta mites noi muut sitten. Aliarvioitko nyt vähän alkoholismin tai mielenterveysongelmien vakavuuksia, pidätkö alkoholisteja tai mielenterveysongelmia jotenkin ala-arvoisina ihmisinä? Paska aloitus, heitän kiviä ruutuun.[/QUOTE]

Eikö kaikki pidä alkoholisteja, narkkareita tai peliaddikteja vähän huonompina tai alempi- arvoisina?
 
"wieras"
En ole missään kohtaa sanonut, ettei alkoholismi tai mielenterveysongelmat olisi sairauksia ja siten täysin päteviä syitä lasten päivähoidolle. :)

En siltikään ensimmäiseksi miettisi juuri noita syitä, jos joku kertoisi lastensa olleen/olevan tilapäisesti hoidossa päiväkodissa.
"Syy, etten aloituksessa avannut tilannetta enempää oli se, että jälleen nähtiin, kuinka ihmiset olettavat syyksi alkoholismin, mielenterveysongelmat tai laiskuuden. Vaikka laitoin, että omastakin mielestäni TERVEET kotona olevat vanhemmat voisivat lapsensa hoitaa itse."

No lueppa kirjoituksesi pari kertaa uudestaan ja kerro että mitä muutakaan tuon perusteella voi olettaa?

Ei mutta hirveen hyvä juttu että oot nyt palstalla kertonut että lapses on hoidossa koska oot OIKEESTI sairas.
 
vierass
Taitaa olla aika paljon sitten niitä sairaita vanhempia tässä maassa..

Onhan sekin varmaan sairaus kun vauva syntyy perheeseen ja muut lapset laitetaan hoitoon kun ollaan niin "sairaita".

Veikkaan että kuitenkin suurinosa näistä vanhemminsta on täysin terveitä mutta jotenkin "ennaltaehkäisevästi ja oman jaksamisen vuoksi" laittavat muut lapset hoitoon ja jäävät vaavin kanssa kotiin...
 
[QUOTE="wieras";29463582]"Syy, etten aloituksessa avannut tilannetta enempää oli se, että jälleen nähtiin, kuinka ihmiset olettavat syyksi alkoholismin, mielenterveysongelmat tai laiskuuden. Vaikka laitoin, että omastakin mielestäni TERVEET kotona olevat vanhemmat voisivat lapsensa hoitaa itse."

No lueppa kirjoituksesi pari kertaa uudestaan ja kerro että mitä muutakaan tuon perusteella voi olettaa?

Ei mutta hirveen hyvä juttu että oot nyt palstalla kertonut että lapses on hoidossa koska oot OIKEESTI sairas.[/QUOTE]

Hieman epäselvästi ilmaistu. Myönnän. Viittasin tuolla terveellä lähinnä siihen laiskuus-kohtaan.
 
Taitaa olla aika paljon sitten niitä sairaita vanhempia tässä maassa..

Onhan sekin varmaan sairaus kun vauva syntyy perheeseen ja muut lapset laitetaan hoitoon kun ollaan niin "sairaita".

Veikkaan että kuitenkin suurinosa näistä vanhemminsta on täysin terveitä mutta jotenkin "ennaltaehkäisevästi ja oman jaksamisen vuoksi" laittavat muut lapset hoitoon ja jäävät vaavin kanssa kotiin...
En ota kantaa muuten kuin sanomalla, että mielestäni terveet vanhemmat voisivat hoitaa kaikki lapsensa kotona. Ymmärrän kyllä, jos vauvalla on jokin vakava sairaus tai erittäin paha koliikki tms, niin on ihan kaikkien kannalta parempi, että isommat lapset olisivat osittaisessa hoidossa tai kerhossa.

Itse olen hoitanut lapseni aina kotona, kun olen siihen ollut kykenevä, ja näin aion jatkossakin tehdä.
 
bud
Onhan se typerää omassa päässä tuomita (vailla faktaa) joku, joka on itse kotona ja lapset hoidossa. Vaikka se kotona oleva, lapsensa hoitoon tuova äiti, olisi hymy huulilla ja huoliteltu ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin.. se ei välttämättä ole totta. Paikka päiväkodissa voi olla pelastus monelle perheelle.
 
Onhan se typerää omassa päässä tuomita (vailla faktaa) joku, joka on itse kotona ja lapset hoidossa. Vaikka se kotona oleva, lapsensa hoitoon tuova äiti, olisi hymy huulilla ja huoliteltu ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin.. se ei välttämättä ole totta. Paikka päiväkodissa voi olla pelastus monelle perheelle.
Niin totta! Kaikki sairaudet/ongelmat eivät näy päällepäin.
 
lantamamma
Meidän isommat käy kerhossa vaikkei vauvalla olekaan koliikki ja olen ihan terve äiti. Pitääkö tästäkin nyt ruoskia itseään, olen luullut että tuollaisten 4-5 -vuotiaiden olisi ihan hyväkin kerhoilla mutta ei vissiin, ainoastaan jos vauva on sairas. :(
 

Yhteistyössä