Pää lyö tyhjää... antakaas idea pojan synttäri kakkuun..

Googlaa Nordic Waren kakkuvuoat :) Meiltä löytyy linna (ritariteema), laiva (merirosvoteema), lisäksi mm piparkakkuvuokia löytyy työkaluteemalla tai ajoneuvoteemalla. Joku vuosi taisi olla ihan juna meillä.

Mutta mikä on nyt in? Siitä lähtisin liikenteeseen.
 
ev
Mä tein suorakulmion muotoisen kakun jonne rakensin tien kaakaonvärisestä tomusokerista. Tein viivat koristetahnalla, laitoin Brion puuradasta liikennemerkit ja ihan oikeat, lapsen valitsemat pikkuautot huristamaan pitkin tietä. Maisemaa koristelin syötävillä kukkasilla sun muilla :) kaikki kehui hienoksi!
 
Hisu
Mä aion tehdä 2 v juhliin käärmekakkuun, idea tuli yhdestä kakkukirjasta. Eli teen rengasvuokaan 2 kpl 3 munan sokerikakkuja, jotka sitten valmiina leikataan puoliksi ja asetellaan ne neljä palasta vastakkain pötköksi niin että muistuttaan käärmettä. Luultavasti halkaisen ne vielä ja täytän jotenkin. Kuorrutan jollain kuorrutteella minkä värjään vihreällä elintarvikevärillä, sitten jotain karkkinappeja koristeeksi ja punaisesta karkkimatosta kieli. Vähän vielä yksityiskohdat hakusessa mutta jotain tuon tapaista. :)
 
Poropeukalo
Mä tein Salama McQueenin! Ei siitä kovin hieno tullut, mutta poika tunnisti heti. Mutta minusta sellainen kakku on hyvä, mikä on suosikki, junakin on helppo tehdä levykakusta.
 
Tällaseen törmäsin googlettamalla. Sieltä löytyy teemaa joka lähtöön. En ole tosin itse testannut, että en tiedä, onko hyvänmakuista ja kauan toimitus kestää.

http://www.ullanunelma.fi/product_catalog.php?c=86
 
ev
Marsipaanipäällysteiset kakut on kyllä ihan hienoja ja saa tehtyä vaikka millaisia koristeluja.... mut henkilökohtaisesti olen huomannut sen, että se marsipaani ei tee kauppaansa.. se on monen mielestä ällöimelää ja jää syömättä ja itsekin kaipaan kunnon kermapäällystettä kakkuun....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmis:
1-veelle on varmaan ihan sama minkälainen kakku.. ei varmaan kannata hirveitä paineita ottaa... tee ihan peruskakku.. ranskalaisia pastilleja kerman päälle.. nami nami
Paineita ei oteta, mutta mie HALUAN tehdä jonkun erilaisen. =) Ja sankarin ainut toive on että siinä on kynttilöitä ja se on iso :D
 

Yhteistyössä