Päästäisitkö 7-vuotiaan yksin kioskireissulle?

Meillä on jo viisvuotias käynyt tuossa lähikaupassa, hakemassa joskus karkkia tai jäätelöä mutta joskus myös esim. maitoa tai muuta pikkuasiaa.

Pätkääkään ei tarvi kyllä kävellä kuin nurmikolla, matkaa on jotain 30 metriä alaportailta kaupan ovelle... Pyörätien kautta voi koukata jos ei jaksa kiivetä aidan yli (niinkuin kaikki tekee). Että matka ei ainakaan ole vaarallinen. Ja kaupan tädit tuttuja, pieni Siwa.
 
Mä kuljin ekalla jo bussimatkat yksin kouluun... :whistle:

Saatiin kerran viikossa, lauantaisin, huoneen siivouksen jälkeen muutama markka jolla saatiin ostaa karkkia. En muista tarkkaa summaa, mutta yhden lauantai-pussin sillä sai, tai sitten mentiin kiskalle ostaa irtokarkkeja Masan (omistajan) suureksi harmiksi :D Seistiin siinä puoli tuntia valikoimassa JUST ne oikeat karkit.
 
Riippuu tietenkin matkan pituudesta, jos on kilometrien päässä niin ei sitten välttämättä jos ihan nurkilla ja lähietäisyydellä, niin miksi ei voisi päästää? No meillä jo 5-vuotias käynyt itse pikku ostoksilla sekä kioskilla että kaupassa ja matkaa ei kyllä olekkaan kuin 300 sataa metriä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Niin. En tiiä mihin suuntaan ollaan menos, mut kyl 80-luvulla skidit jäi koulusta suoraan kartsalle tai kioskille notkuu porukassa. Tultiin kotiin sit ku oli nälkä tai sovittu aika. Ja hengis ollaan
Okei, se on vaan sun mielipitees... =) Mut mä en halua että poika roikkuu kioskilla huvikseen. Enkä mä ainakaan ollu 7-vuotiaana missään kioskilla aikaani viettämässä ja karkkia mässäämässä vaan leikin niinkuin lasten kuuluukin. Ja 80-luvulla minäkin olin tuon ikäinen. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Niin. En tiiä mihin suuntaan ollaan menos, mut kyl 80-luvulla skidit jäi koulusta suoraan kartsalle tai kioskille notkuu porukassa. Tultiin kotiin sit ku oli nälkä tai sovittu aika. Ja hengis ollaan
Okei, se on vaan sun mielipitees... =) Mut mä en halua että poika roikkuu kioskilla huvikseen. Enkä mä ainakaan ollu 7-vuotiaana missään kioskilla aikaani viettämässä ja karkkia mässäämässä vaan leikin niinkuin lasten kuuluukin. Ja 80-luvulla minäkin olin tuon ikäinen. ;)
Niin no ei nyt ihan kiskalla aina istuttu, mut fillareilla crossattiin ja aina välil kokoonnuttiin jonnee.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Niin. En tiiä mihin suuntaan ollaan menos, mut kyl 80-luvulla skidit jäi koulusta suoraan kartsalle tai kioskille notkuu porukassa. Tultiin kotiin sit ku oli nälkä tai sovittu aika. Ja hengis ollaan
ai 7 veenäkö?

 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Niin. En tiiä mihin suuntaan ollaan menos, mut kyl 80-luvulla skidit jäi koulusta suoraan kartsalle tai kioskille notkuu porukassa. Tultiin kotiin sit ku oli nälkä tai sovittu aika. Ja hengis ollaan
Okei, se on vaan sun mielipitees... =) Mut mä en halua että poika roikkuu kioskilla huvikseen. Enkä mä ainakaan ollu 7-vuotiaana missään kioskilla aikaani viettämässä ja karkkia mässäämässä vaan leikin niinkuin lasten kuuluukin. Ja 80-luvulla minäkin olin tuon ikäinen. ;)
Niin no ei nyt ihan kiskalla aina istuttu, mut fillareilla crossattiin ja aina välil kokoonnuttiin jonnee.
Näinhän ne tekee nuokin kossit =) mutta vähän turhan usein kamujen karkkihammasta alkaa kolottaa ja sit ne painelee kiskalle namia ostamaan.
Ja kun mielellään ite ainakin rajoittaisin tuota karkin syömistä... ;)
 

Yhteistyössä