Päätin sitten aloittaa unikoulun vauvalle tänään.

Tassuttelemalla, pinnikseen. Ihan hirveitä on ollu illat nyt viikon, melkein 8kuista pitäis kantaa ja hyssytellä sylissä tunti tolkulla.. No, nyt nähdään miten kantti kestää äitillä.. Hirveästi haluaisin että saisin nukkua tuon kultaisen vieressä vielä, mutta se ei kai vaan voi onnistua :'( Kai se ylipäätään nukkuminen auttaa? Ikävä sitä lämpöistä pientä kääröä jo nyt..
 
"hmm"
Ettei olisi kuule eroahdistus, tuon ikäisellä juurikin on. Älä unikouluta vielä. Menee parissa viikossa ohi, eroahdistukseen auttaa vain ja ainoastaan syli ja hyssyttely. Surettaa vauvan puolesta jos nyt raavit sen erilleen itsestäsi... :(
 
"sade"
Täällä sama juttu. Koko porukalle unikoulu - 5 v. saa todellakin pysyä omassa sängyssä omassa huoneessa, 2v4kk sai kunnon sängyn omaan huoneeseensa ja luvan opetella siinä paikassa nukkumaan ja pikkusisar kohta 9kk muutti omassa pinniksessään sinne kaveriksi, saa myös luvan oppia nukkumaan kunnon yöunet. Sanoin miehelle että valvon vaikka 3 vkoa mutta pakko nuo on opettaa nukkumaan omissa sängyissä ja vauvalla ilman yösyöttöjä.
 
Luuletko? Voisikohan se olla sitä? Tuo on kyllä aina nukkunut huonosti, puolen tunnin välein herättänyt joka yö syntymästään asti. Nuo illat on kyllä nyt olleet vaikeampia kuin ennen. Voi hitsi kun tuntuu ikävältä kun ei osaa oikein tehdä mitään. Päivärtymiä aloin nyt muuttamaan, laitan pojun aikaisemmin nukkumaan yöunia, kun tuntui että on liian väsynyt puoli yhdeksältä. Samoin olen nyt alkanut aktiivisesti nukuttaa parvekkeelle päikkäreitä, se alkaakin jo sujua, eilen nukkui jopa 1h40min!
 
a.
Luuletko? Voisikohan se olla sitä? Tuo on kyllä aina nukkunut huonosti, puolen tunnin välein herättänyt joka yö syntymästään asti. Nuo illat on kyllä nyt olleet vaikeampia kuin ennen. Voi hitsi kun tuntuu ikävältä kun ei osaa oikein tehdä mitään. Päivärtymiä aloin nyt muuttamaan, laitan pojun aikaisemmin nukkumaan yöunia, kun tuntui että on liian väsynyt puoli yhdeksältä. Samoin olen nyt alkanut aktiivisesti nukuttaa parvekkeelle päikkäreitä, se alkaakin jo sujua, eilen nukkui jopa 1h40min!
mä voisin taipua ajattelemaan samoin kuin "hmmm"
se pelkkä päivärytmin muutos voit auttaa, eikä tarvita isoja itkuja, eikä entisestään suuren eroahdistuksen kasvamista :)
 
Mä meen nyt nukkumaan (niin just, toivossa on hyvä elää) ja otan luultavasti sen tuhelon kaikkuun kunhan havahtuu.. Ei mua yöt haittaa, mutta haluaisin muulle esikoiselle sen oman rauhallisen iltahetken ennenkuin menee nukkumaan, ja samoin itselle ja miehelle hetken ihan omaa rauhaa katsoa leffa tms ihan kahdestaan. No, nää on pieniä vaan kerran, nää lapset. Hyvää yötä :wave:
 
Huomenta! Poika nukkui siis aamulla puoli seitsemään :) Ja heräsi vain 5 kertaa niin että tarvitsi tissiä, ja pari kertaa mylttysi niin että mä heräsin mutta ei tarvinnut syöttää. Kuuden tunnin aikana tuo tarkoittaa siis keskimäärin n.50min unipätkiä! Viereen siis otin puoli yhdeltä kun heräsi.

Kysyin miehen mielipidettä (huomaatteko, on sen verran iso asia minulle ja olen sen verran epävarma itsestäni että peilaan kaikki päätökseni häneltä) ja oli sitä mieltä että ei nyt aloiteta unikoulua ennenkuin katsotaan loppuuko eroahdistus.
 
Meillä on tehty unikoulua 10kk:lle nyt kaksi viikkoa. Ennen nukahti kyllä omaan sänkyyn, mutta ekan kerran kun heräsi (klo 23-01) niin ei (muka) rauhottunu muutaku tissille.. Ja "nukkui" sitten lopun yötä meidän sängyssä.
Nyt nukkuu koko yön omassa sängyssä, mutta heräilee silti 2-15 kertaa edelleen yön aikana.
 
Mulle kävis oikein hyvin toi että nukkuin alkuyön omassa sängyssä ja sit vieressä aamuun asti. Katotaan miten homma etenee. Tänään mies on lasten kanssa illan kun mä lähden "tyttöjeniltaan" ja tulen vasta puoliltaöin kotiin. Katsotaan onko vauva nyyhkinyt mun perään isin sylissä siihen asti...
 

Yhteistyössä