PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
Siinäpä näitte taas
Mites nyt suut pannaan, kun nollamaksuluokka hoitomaksuissa aiotaan poistaan kokonaan??? :D Minusta aivan oikea teko nykyiseltä hallitukselta. Saadaan kaikki "virikepaikkalaiset" pois hoidonpiiristä sinne mihin kuuluvatkin eli kotiin, kun yleensä äiti tai molemmat vanhemmat siellä päivisin ovat.

Tuo lakiuudistus oli jo susi syntyessään eli subjektiivinen hoito-oikeus jokaiselle lapselle. Toivottavasti tämä uudistus toteutuu ja nollamaksuluokka häipyy historiaan. Saadaan vihdoinkin hoitopaikat niitä tarvitseville.
 
entäs itten selalien tilanne...missä toinen vanhemmist akäy töissä..toinen on yrittäjä..(menee miinuksella) tällä perheellä hoitomaksdut nollassa..! jos nihin nyt tulee minimimaksu..niin mistä se on poiss..lasten ruoasta,vaatteista!
ja siis tämä ei ole oma tilanne1 itse toimin hoitajana!(en tälle esimerkki perheelle)
minäkään en täysin allkirjoita subjektiivista hoitooikeutta, mutta kaikessa on aina puolensa!
 
Musta sen maksuluokkajaon vois muutenkin poistaa ja jättää kunnille harkinnanvaraiseksi, millä summalla tukevat perhettä hoitopaikan saamisessa ylipäätään ( esim harkinnanvaraisena toimeentulotukena vähemmän tienaaville ja opiskelijoille). Eli kaikki maksais pääsääntösesti täyttä maksua, sisaralennuksia vois toki olla.
 
En oo nuihin maksuluokkiin perehtyny, mut enpä kyllä minäkää ole kuullu että ihan ilmaiseksi sais lasta pitää hoidossa :eek: Toivottavasti tuo nyt ei kuitenkaan vie lasta pesuveden mukana. Mut ajatuksena ok.
 
mitä maksaa
se kun nämä "virikehoitolaiset" jotka eivät ole hyvästä kodista, eivät näyttäydy muualla kuin kotonaan, mitä maksaa kun heitä ei saada kiinni? mitä tekee se 2v joka ei pääse kotoa pois älykkääseen toimintaan koskaan, jos koti on jotain ihan muuta.. kaksi piippua..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:42 Phoenix kirjoitti:
En oo nuihin maksuluokkiin perehtyny, mut enpä kyllä minäkää ole kuullu että ihan ilmaiseksi sais lasta pitää hoidossa :eek: Toivottavasti tuo nyt ei kuitenkaan vie lasta pesuveden mukana. Mut ajatuksena ok.
No onhan se nykyään ilmaista mm. yksinhuoltajille (pienituloisille) sekä opiskelijoille, työttömille, siis heidän lapsilleen. Heillähän on nykyään oikeus virikepaikkaan, joka näin ollen on tällä hetkellä ilmainen noille em. kansanryhmille.

Nyt hallitus puhuu asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Aivan
Olen aivan samaa mieltä. Ollaan aina maksettu täyttä määrää vaikka joskus tulot pudonneetkin, ei olla ruvettu vinkumaan maksuja alemmas. Saisi maksaa enemmänkin.
Muutettiin, niin oli hirveitä ongelmia saada lapset lähemmäs tarhaan, kun tarhat oli täynnä himassa löhöävien mukuloita.

Palveluista täytyy maksaa niiden, jotka niitä käyttää.
 
samma här
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:42 vieras kirjoitti:
juup. niimpä niin. me kaikki nollatason maksajat ollaan vaan kotona..
nimimerkki otanko lapseni mukaan luennolle
Niinpä! Itsekin opiskelen, tulot niin olemattomat että hoitomaksua ei mene. Mutta hoitopaikka silti aivan välttämätön, ei lasta voi sentään kouluun mukaan ottaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:42 Phoenix kirjoitti:
En oo nuihin maksuluokkiin perehtyny, mut enpä kyllä minäkää ole kuullu että ihan ilmaiseksi sais lasta pitää hoidossa :eek: Toivottavasti tuo nyt ei kuitenkaan vie lasta pesuveden mukana. Mut ajatuksena ok.
No onhan se nykyään ilmaista mm. yksinhuoltajille (pienituloisille) sekä opiskelijoille, työttömille, siis heidän lapsilleen. Heillähän on nykyään oikeus virikepaikkaan, joka näin ollen on tällä hetkellä ilmainen noille em. kansanryhmille.

Nyt hallitus puhuu asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
e ymmärrä minkään mksii työttömien lasten pitää saada ilmaiseksi olla virikehoidossa..kerhot on sitä varten..mutta just esim. yksinhuoltajat8pieinituloiset) tai sit opiskelijat..tyhjästä on paha nyhjästä hoitomaksua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:45 Aivan kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä. Ollaan aina maksettu täyttä määrää vaikka joskus tulot pudonneetkin, ei olla ruvettu vinkumaan maksuja alemmas. Saisi maksaa enemmänkin.
Muutettiin, niin oli hirveitä ongelmia saada lapset lähemmäs tarhaan, kun tarhat oli täynnä himassa löhöävien mukuloita.

Palveluista täytyy maksaa niiden, jotka niitä käyttää.
hohhhoijaa. ku sä noin tykkäät maksella ni maksa meijän muksut siinä samalla.
 
Typeriä olette. Luuletteko, että noilla on mitään yhteistä keskenään? Maksuluokilla ja lapsen subjektiivisella oikeudella saada varhaiskasvatusta oli hänen vanhemmat sitten kotona ryyppääviä juoppoja tai työssäkäyviä tai opiskelijoita.

Minuun tuo ei vaikuta. Olen tehnyt lapset siinä vaiheessa, kun opinnot oli käyty, ja olin työelämässä. Aina on siis isot maksut maksettu. Maksoin täydet maksut, vaikka olin ainoa työelämässä ja mies opiskeli, eikä palkka ollut iso.

Tosi typerä ja suvaitsematon aloitus taas kerran. Katso peiliin ja mieti millainen ihminen sieltä katsoo.
 
Mun mielestä tuo uudistun on ihan hanurista!!!! Mutta mielestäni subjektiivinen päivähoito oikeus pitäis poistaa kokonaan ja tilalle tulis sellainen että vanhempien pitäis esittää todistus siitä että eivät löhöä kotona kaikkia päiviä tai sitten todistus esim. masennuksesta, että sais hoitopaikan!

nimim. yhtä subjektiivisen päivähoito-oikeuden väärinkäyttäjää läheltä seuranneena (hänen poikansa on 7-17 tarhassa vaikka tämä mami on päivät kotona)
 
Harmaana
Työttömänä äitinä (juu, haukkukaa pummiksi) pidän uudistusta hyvänä. Moni tuttavani vie lapsiaan virikkeiden toivossa päivähoitoon ja ainahan nekin paikat ovat joltain pois. Jos lapsen saa, pitää häneen sen verran uhrata että itse pitää huolen ensisijaisesti. Opiskeluja voi siirtää, koulun kanssa sumplia jonkun ratkaisun (älkääkä nyt väittäkö ettei pidä paikkaansa). Kaikista pienituloisimmat saavat varmaankin tuon päivähoitomaksun sossulta tms., koska se luetaan menoksi. Siksi en käsitä tätä vouhottamista; kaikki pitäisi olla ilmaista kaikille eikä mistään haluta maksaa?
 

Yhteistyössä