Päiväkodista hakemisen tarkkuus?

  • Viestiketjun aloittaja Aapee
  • Ensimmäinen viesti
yh 3-vuoro työssä
Alkuperäinen kirjoittaja hoohi!:
No eikö jokainen äiti vois itse ajatella sen lapsen parasta, ei lapsen kuulu kukkusa yökaudet hereillä esim. kaupungin busseissa.....
No kyllä varmaan jokainen ajattelee sitä lasten parasta mutta kun kaikille ei tuo töissäkäynti ole sellasta ideaalista 8-16. Mieluummin kuitenkin käyn töissä ja itse elätän perheeni kuin heittäydyn työttömäksi ja sossun elätiksi.
Argg... että mua ärsyttää nää jeesustelijat....
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja yh 3-vuoro työssä:
Alkuperäinen kirjoittaja hoohi!:
No eikö jokainen äiti vois itse ajatella sen lapsen parasta, ei lapsen kuulu kukkusa yökaudet hereillä esim. kaupungin busseissa.....
No kyllä varmaan jokainen ajattelee sitä lasten parasta mutta kun kaikille ei tuo töissäkäynti ole sellasta ideaalista 8-16. Mieluummin kuitenkin käyn töissä ja itse elätän perheeni kuin heittäydyn työttömäksi ja sossun elätiksi.
Argg... että mua ärsyttää nää jeesustelijat....
sinäsinäsinä,,eikö kannattais ajatella joskus lapsen etua??
 
Saraldo
Mä kyllä uskon, että joustavat tuollaisessa tilanteessa. Meidän kunnallisessa päiväkodissa on pari lasta, joiden vanhemmat tuo lapset aamuisin 6.05, vaikka päiväkoti aukeaa virallisesti vasta 6.15. Näin on sovittu, koska vanhempien bussi lähtee sellaiseen aikaan, etteivät ehtisi siihen, jos veisivät vasta 6.15. Päiväkodissa pitää vaan olla tiedossa, milloin tämä aamujärjestely on voimassa, niin kaikki on kyllä järjestynyt :) .
 
apsi
Meidän kylässä on semmoinen systeemi ollut, että jos muksu on yhden, kaksi kertaa liian myöhään, viimeinen tarhantäti jää ylitöihin. Jos ei tietyssä ajassa kuulu noutajaa, tilataan taksi, jolla muksu kuskataan vuorohoitoon. Tästä kerrotaan vanhemmille annettavalla lapulla, kun lapsi tulee hoitoon ensi kertaa. Jos huomataan, että vanhemman myöhästyminen on tapa, vaikka olisikin vain vartin tai kymmenen minuutttia, taksi tulee jo tasaksi, lapsi kyytiin ja tarha kiinni. Tietenkin vuorohoidosta tulee vanhemmalle lasku. Tapa on vähentänyt huomattavasti kroonista myöhästelyä, johon jotkut syyllistyvät.
 
yh 3 vuorotyöläinen
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja yh 3-vuoro työssä:
Alkuperäinen kirjoittaja hoohi!:
No eikö jokainen äiti vois itse ajatella sen lapsen parasta, ei lapsen kuulu kukkusa yökaudet hereillä esim. kaupungin busseissa.....
No kyllä varmaan jokainen ajattelee sitä lasten parasta mutta kun kaikille ei tuo töissäkäynti ole sellasta ideaalista 8-16. Mieluummin kuitenkin käyn töissä ja itse elätän perheeni kuin heittäydyn työttömäksi ja sossun elätiksi.
Argg... että mua ärsyttää nää jeesustelijat....
sinäsinäsinä,,eikö kannattais ajatella joskus lapsen etua??
No kerropa sitten mitä minun pitäisi tehdä?
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Meidän kylässä on semmoinen systeemi ollut, että jos muksu on yhden, kaksi kertaa liian myöhään, viimeinen tarhantäti jää ylitöihin. Jos ei tietyssä ajassa kuulu noutajaa, tilataan taksi, jolla muksu kuskataan vuorohoitoon. Tästä kerrotaan vanhemmille annettavalla lapulla, kun lapsi tulee hoitoon ensi kertaa. Jos huomataan, että vanhemman myöhästyminen on tapa, vaikka olisikin vain vartin tai kymmenen minuutttia, taksi tulee jo tasaksi, lapsi kyytiin ja tarha kiinni. Tietenkin vuorohoidosta tulee vanhemmalle lasku. Tapa on vähentänyt huomattavasti kroonista myöhästelyä, johon jotkut syyllistyvät.
Toikin on vähän kakspiippunen juttu. Kuten aikasemmin sanoin esim. hoitoalalta ei aina pääse lähtemään just kun työaika loppuu vaikka miten haluais. Eli myöhästyminen ei ole välttämättä työntekijästä itsestä johtuvaa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Meidän kylässä on semmoinen systeemi ollut, että jos muksu on yhden, kaksi kertaa liian myöhään, viimeinen tarhantäti jää ylitöihin. Jos ei tietyssä ajassa kuulu noutajaa, tilataan taksi, jolla muksu kuskataan vuorohoitoon. Tästä kerrotaan vanhemmille annettavalla lapulla, kun lapsi tulee hoitoon ensi kertaa. Jos huomataan, että vanhemman myöhästyminen on tapa, vaikka olisikin vain vartin tai kymmenen minuutttia, taksi tulee jo tasaksi, lapsi kyytiin ja tarha kiinni. Tietenkin vuorohoidosta tulee vanhemmalle lasku. Tapa on vähentänyt huomattavasti kroonista myöhästelyä, johon jotkut syyllistyvät.
Toikin on vähän kakspiippunen juttu. Kuten aikasemmin sanoin esim. hoitoalalta ei aina pääse lähtemään just kun työaika loppuu vaikka miten haluais. Eli myöhästyminen ei ole välttämättä työntekijästä itsestä johtuvaa.
Eipä ole juu ei... ja ihmiset pitäisi hoitaa. Esim. kotihoidossa ei ketään tule jatkamaan työtäni vaan minun ne on tehtävä.

Mutta kyllä se mielestäni on miettimisen paikka miten asian voisi toisin järjestää jos illalla lapset haetaan 22.30 ja aamulla ennen 7 viedään hoitoon. Jää aika pieni uniaika lapselle.
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Toikin on vähän kakspiippunen juttu. Kuten aikasemmin sanoin esim. hoitoalalta ei aina pääse lähtemään just kun työaika loppuu vaikka miten haluais. Eli myöhästyminen ei ole välttämättä työntekijästä itsestä johtuvaa.

Veikkaisin, että jos sinne edes soittaa ja antaa kunnon perustelut, kun tietää myöhästyvänsä, niin joustoa saa. Näin ainakin aiemmin. Osa vanhemmista vaan tekee lähes tahallisen tuntuisesti sitä, että viime tinkaan asti ollaan hakematta ja sitten myöhästellään. Osa käy mm. kaupassa ja kahvilla päästyään töistä neljältä, eikä "ehdi" paikalle viideksi. Näin pienellä paikalla ei ole kiinni edes julkisesta liikenteestä, kun ei sitä ole. Jokainen liikkuu omillaan. Noutovaiva vuorohoidosta ei ole onneksi iso, se ei ole kaukana.
 

Yhteistyössä