Päiväkotihoidosta

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelyä
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelyä
Saako mielestäsi lapset jättää leikkimään keskenään kun hoitaja toisessa huoneessa? tai peräti toisessa kerroksessa? Jos kyllä niin kuinka pitkäksi aikaa?? Kyseessä siis viskari ryhmä (5-6.v)
 
"aloittaja"
No jätätkö sä itse lasta koskaan yksinään leikkimään, niin ettet ole samassa huoneessa? Tai vaikka että lapset on pihalla ja sinä sisällä?
Kyllä, ja monesti :)
jäin vaan tänään miettimään kun hain tyttöä pk:sta että oliko kaikki ok.
eli kun menin niin tyttöä ei ollut missään eikä aluksi kukaan tuntunut tietävän missä hän on. sitten eräs muisti että tyttö on toisentytön kanssa kellarissa leikkimässä. En tiedä kuinka kauan olivat siellä olleet, mutta ryhmän muut lapset olivat jo syöneet välipalan ja se oli jo korjattu poiskin....
 
pktäti
Saa kyllä jättää toiseen huoneeseen. Eihän se mitenkään onnistu, että joka huoneessa on aina aikuinen. Itse olen pienten ryhmässä ja ryhmällämme on 3 huonetta käytössä. Esim aamulla/iltapäivällä, kun töissä on vain kaksi ja toinen on vessattamassa osaa porukasta, ei mitenkään voi olla yksi ihminen kolmessa huoneessa. Tottakai täytyy varmistaa lasten turvallisuus näissäkin tilanteissa.
Tuo toisen kerroksen kysymys on sen verran epäselvä, että siihen on vaikea ottaa kantaa tuntematta tiloja. Jos asia sinua vaivaa niin ota se puheeksi päiväkodissa. Turvallisuus asioista saa ja kannattaa aina puhua, jos ne mieltä vaivaavat (niin kuin kaikesta muustakin).
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23465376]siis nämä kellarissa olijat olivat unohdettu sinne eivätkä he olleet saaneet välipalaa[/QUOTE]

Mutta halutessaan pääsisivät pois sieltä?
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23465400]Mutta halutessaan pääsisivät pois sieltä?[/QUOTE]

Kyllä. Eikä tytöillä mitään hätää siellä ollut. Ihan "normaalina" sieltä pois tulivat.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23465418]Kyllä. Eikä tytöillä mitään hätää siellä ollut. Ihan "normaalina" sieltä pois tulivat.[/QUOTE]

Kyllä minä asiasta varmaan johonkin tahoon valittaisin, koska jos he eivät edes välipalalle heitä kaivanneet, niin mitäs jos tytöt olisivat saaneet päähänsä lähteä johonkin tai jos olisi tullut tulipalo, kellarista heitä ei olisi kukaan tiennyt hakea. Kyllä heidän pitää sen verran skarpata että tietää missä kukin on, vaikkei näkyvillä olisikaan.
 
"aloittaja"
Kiitos vastauksista!! Itsellänikin ensireaktio oli että vahinkoja sattuu... Mutta nyt illalla asia alkoi vaivata. Varsinkin kun olen melko varma että asiasta ei olisi mitään kerrottu, nyt satuin tämän omin silmin näkemään... Mutt ehkä annan asian olla, vaikka tämä vähän mietityttääkin...
 

Yhteistyössä