Päiväkotiin töihin - mitä päälle?

  • Viestiketjun aloittaja HARJOITTELIJA
  • Ensimmäinen viesti
HARJOITTELIJA
Menen siis harjoittelijaksi kuukaudeksi päiväkotiin. Nyt kun on lämmintä niin mitä kannattaa laittaa päälle? Mikä on käytännöllisin asu? Ei ehkä ihan toppia päälle kai =D Tarviiko sisäkengät? Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
 
vierailija
Hihaton paita, t-paita ja shortsit on soveliaita. Joku johtaja sanoi et narutopit ei ole soveliasta, kun rintsikan olkaimet näkyy. Mekot on ok, kunhan pystyy työskentelee lapsiryhmässä. Työnkengät on hyvä olla, itse käytän sandaaleja. Muuta ei tarvi kuin juomapullo, aurinkorasvaa ja hattu. Ja kannattaa silti olla mukana sadevarustus ja lämmintä vaatetta
 
Lto KM
Pukeudun iloisen värikkäästi ja mukavasti. Yleensä joku polvipituinen mekko ja sukkikset. Ballerina sisäkenkinä. Kokemusta asu ei missään nimessä. Olen sanonut ryhmäni työntekijöille ja harjoittelijoille ettei päiväkotiin käy mustat vaatteet.
 
Kettari
Semmoiset vaatteet missä pystyt menemään lattiatasoon,kumartelemaan jne...Myöskin kannattaa olla ne sadevaatteet mukana,koska ulkoillaan yleensä säällä kuin säällä.Antoisaa harjoittelua :)
 
vierailijajaa
Ehjät, puhtaat, siistit( ei kulahtaneet).
T-paita tai paitis tai neule sopivia.
Farkut tai caprit. Ei ohkasia legginsejä, sellasia kalsarimalleja.

Sukat sisällä ja kengät jotka hyvät jalkaan.

Vaatetus hyvä kun voi istua lattialla ja kumarrella ja mitään ei vilku.

Joissakin on ihan työvaatteet jotka saa päiväkodilta.
 
lastenhoitaja...
Pukeudun iloisen värikkäästi ja mukavasti. Yleensä joku polvipituinen mekko ja sukkikset. Ballerina sisäkenkinä. Kokemusta asu ei missään nimessä. Olen sanonut ryhmäni työntekijöille ja harjoittelijoille ettei päiväkotiin käy mustat vaatteet.
Jaa, sekottaako muksut sut mörköön jos kuljet mustissa??

Todellakin saa olla mustat vaatteet, eikä siitä päätä työkaveri...

Minusta hihaton toppi on sovelias, joskaan narutoppeja ei meidän johtaja "kiellä". Hameen pituuskin on meillä melkolailla vapaa, mutta lähelle polvea tuleva on hyvä ja sovelias.

Oma mukavuus on tärkeää. Sellaiset vaatteet mistä ei persus ja tissit vilku vaikka joutuisit ryömimään jonkun temppuputken läpi :D mukavat työkengät, jotka on myös turvalliset (pysyy jalassa, suojaa jne.. ) vaikka kaikennäköisiä kenkiä näkyy, ei niihin puututa. Itse suosin crocsin muovisia ballerinoja, missä on umpikärki ja takana lenkki.

Ulos sateenpitävät vaatteet ja kumpparit on hyvä olla. Hattu ja/tai aurinkolasit tulee kuumina päivinä tarpeeseen, sekä oma vesipullo ja aurinkorasva.
 
lastenhoitaja...
Ja kornia mutta hymy pukee parhaiten! ;) hymyilet, tervehdit kaikkia ja esittelet itsesi työntekijöille, lapsille ja ainakin oman ryhmän vanhemmille, niin hyvä tulee :)
 

Yhteistyössä