Pärjäättekö naiset jos joku hyökkää kimppuun?

  • Viestiketjun aloittaja ulkona
  • Ensimmäinen viesti
"Sirkkeli"
En mä pärjäis varmaan ekaluokkalaisellekaan, ja jos joku kävis mun kimpuun, niin mun selkä lasahtastais samantien. Silmiä yrittäisin avaimella kuitenkin puhkoa, ja epäilen että tällä sihdillä yritykseksi jäis.
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";29728088]En mä pärjäis varmaan ekaluokkalaisellekaan, ja jos joku kävis mun kimpuun, niin mun selkä lasahtastais samantien. Silmiä yrittäisin avaimella kuitenkin puhkoa, ja epäilen että tällä sihdillä yritykseksi jäis.[/QUOTE]

Ja semmonenkin kakkajuttu, että se karkuun juokseminekaan ei enää onnistu tällä kropalla. Että raiskatuksi/hakatuksi tulisin, henkikin varmaan menisi.
 
Riippuu vastustajasta sekä tämän motivaatiosta ja tavoitteesta.

Mulla on onneksi voimaa, vartta ja massaa jonkun verran enemmän kuin keskimääräisesti naisella yleensä, joten siitä voisi olla apua jossain tilanteissa. Toisaalta taas karkuun en pääse kuin ehkä rollaattorin tai pyörätuolin kanssa liikkuvalta (en pysty juoksemaan).
 
wer
En pärjäisi. Mulla on ihan älyttömän heikot voimat ja rimpulakädet, joissa ei ole lihaksia juuri lainkaan. Lisäksi olen hidas ja kömpelö. Pituutta on 171 cm ja olen normaalipainoinen. En saanut edes mun pojan kanssa siirrettyä pianoa muutamaa metriä. Pyydettiin kamppailulajeja harrastava pienikokoinen teinityttö apuun ja johon siirtyi piano eikä mua tarvittu siinä ollenkaan. Uskon, että mun tytöt pärjäisivät huomattavasti paremmin kuin minä, jos tarvitsisi puolustautua. Itse kehotin heitä kamppailulajiharrastuksen pariin ja tytöt ovatkin oikeita voimanpesiä.
 
kilauta kaverille
Vinkki, soittakaa Chuck Norrisille jos on hätä.

Chuck Norris. Ei hän kanna noita aseita itseään varten, vaan antaakseen ne vastustajalleen tasoittaakseen tappelua.

Chuck Norris on koko universumin kykenevin, osaavin, pystyvin, kovin ja hyperbolin henkilö, ja tietää tämän itsekin. Itseasiassa, hän on ainoa ihminen, joka edes kykenee sanomaan, mitä kaikkea hän on.

Chuck Norris juoksi ajan kiinni, minkä jälkeen hän tappoi sen.

Chuck Norrisilla on musta vyö jokaisessa maailman taistelulajissa. Myös niissä, joita ei ole vielä keksitty.
Chuck Norrisilla on kaksi mielentilaa: kävele ja tapa.

Lucky Luke pystyy ampumaan oman varjonsa. Chuck Norrisin varjo pystyy ampumaan Lucky Luken.
Chuck Norris pystyy ampumaan kaljua miestä nallittomalla patruunalla hiuksiin ja saamaan tämän kaatumaan kuolleena äänettömästi kolahtaen pyöreän talon nurkkaan.
Muurahainen pystyy nostamaan monta kertaa oman painonsa – ei varmaan tarvitse kertoa kuinka monta kertaa Chuck Norris pystyy nostamaan oman painonsa.
No, oikeasti kertoja ei vain osaa laskea niin pitkälle, koska niin suurta lukua ei ole nimetty.
Mutta Chuck Norris itse tietää tämän luvun
Chuck Norriksen takakierrepotkun kohdanneita kohtaa kaamea kohtalo.
Kerrotaan, että kerran oli ihminen, joka kykeni väistämään Chuck Norriksen takakierrepotkun. Seuraava potku kuitenkin osui, joten sillä ei ollut väliä.
Rocky Balboa on ainoa henkilö, joka on selvinnyt Chuck Norriksen takakierrepotkusta yhtenä kappaleena. Ei kylläkään elossa.
Chuck Norris pystyisi tuhoamaan Christopher Leen yhdellä sormella jos haluaisi.
Itseasiassa Christopher Lee pelkästään tappaisi itsensä yhdellä sormella mieluummin, kuin antaisi Chuck Norrisin tuhota itsensä yhdellä sormella!
Mutta oikeasti Christopher Lee ei ehtisi edes tajuta mitään, ennen kun Chuck Norris olisi tuhonnut hänet yhdellä miljardi kertaa solun tumaa pienemmällä hiukkasellaan (tai yhdellä sormella, halutessaan).


Kumpi ja Kampi tappelivat. Chuck Norris voitti.
Kun Chuck Norris menee nukkumaan, hän ei laske lampaita vaan lampaat laskevat häntä.
Sanonta kuuluu: "On aina joku rikkaampi/parempi." - niin onkin, Chuck Norris.
Alussa olivat suo, kuokka ja Chuck Norris.
Alussa oli itseasiassa pelkkä Chuck Norris.
Chuck Norris tietää missä miehet ratsastaa.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
Siellä paha missä mainitaan. Chuck Norris on siellä missä haluaa.
Chuck Norrisille mikään ei ole liian hapokasta.
Gallialaiset eivät pelänneet muuta kuin Chuck Norrisin tippumista heidän niskaansa.
Kynä on miekkaa mahtavampi, siis jos se on Chuck Norrisin kädessä.
Se joka viimeiseksi nauraa se parhaiten nauraa. Se joka Chuck Norrisille nauraa... se viimeisen kerran nauraa.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että Chuck Norris auttaa käyttäjää ymmärtämään yleisesti sovittuja ja toimiviksi todettuja organisaatio- ja johtamismallin muodollisuuksia.
Yksilötasolla luulisi olevan selvää, että Chuck Norris vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään vastuunalaisia kontradiktioita.
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että Chuck Norris ennakoi osaltaan organisaatiossa toimivien vastuunalaista asennetta.
Parempi pyy pivossa kuin Chuck Norris ovella.
Ei oppi ojaan kaada, vaan Chuck Norris.
Paistaa se päivä risukasaankin, jos Chuck Norris antaa.
Vettä tulee kuin Chuck Norrisin perseestä.
Ei kukko käskien laula, ellei Chuck Norris käske.
Ahneella on paskainen loppu, jos se on kiinni Chuck Norriksesta.

Chuck Norris on voittanut vihaisen Hulkin kädenväännössä pikkurillillä.
Chuck Norris ei ole koskaan ollut tappelussa. Yksi potku ei ole tappelu.
Kerran MacGyver ja Chuck Norris tappelivat. Chuck voitti, koska MacGyverin kyhäämä pumpuli-lannoitepommi sattumalta räjähti ennen aikojaan.
Chuck Norris tappeli kerran Bruce Leen kanssa. Bruce pärjäsi oikein hyvin kunnes tappelu alkoi.
Maailmankaikkeus syntyi, kun Chuck Norris ja Uusis tappelivat. Tapahtuma tunnetaan myös nimellä alkuräjähdys.
Kuulitteko, että Chuck Norris hävisi kapakkatappelussa? Ettekö? Hyvä, en minäkään.
Chuck hakkasi Mike Tysonin, Triple H:eek:n, Kanen ja Mohammed Alin. Yhtaikaa. Yhdellä takakierrepotkulla.
Ja edellisen viivan kirjoittajankin, koska tämä kutsui häntä vain etunimellä.
Kerran Terminator uhosi Chuck Norrisille. Chuck Norris kesytti hänestä lemmikin.
Chuck Norris potkaisi tyhjää, tyhjää sattui.
Chuck Norris voitti Arnold Schwarzeneggerin taistelussa... yhdellä puhalluksella.
Myöhemmin seinästä löytyi Schwarzeneggerin muotoinen reikä.
Chuck Norris tappeli kerran Jack Bauerin kanssa ja voitti uloshengityksellä. Bauerin varustuksena oli kymmenen mannertenvälistä ydinohjusta, oma panssarivaunu täynnä nyrkkirautoja, Kiinan kansanarmeijan ylipäällikkyys ja koko IGSEM:n sotilasmahti.(Inter-Galactic StarEmpire of Mars)
Chuck Norris hakkasi Steven Seagalin ilman päätä.
Chuck Norris tappeli kerran intiaanipäällikkö Seisovan Härän kanssa. Tämän jälkeen intiaanipäällikköä on kutsuttu Istuvaksi Häräksi.

”Usko voi siirtää vuoria” ei päde Chuck Norrisiin, sillä hän pystyy tekemään saman takakierrepotkulla. Eikä hän usko muuhun kuin potkunsa voimaan.
Chuck Norris ei usko potkunsa voimaan, vaan potkun voima uskoo Chuck Norrisiin.
Joskus kuulee sanottavan, että Chuck Norris on joka paikassa joka hetkenä. Se on mahdollista, koska Chuck Norrisilla on niin paljon kopioita, joita hän ei (vielä) ole potkaissut niskaan.
Kolumbus meni oikeasti alun perin Intiaan, mutta Chuck Norris odotti häntä siellä ja potkaisi Kolumbuksen Amerikkaan.
Napoleonia ei karkotettu Saint Helenalle. Chuck Norris potkaisi hänet sinne.
Chuck Norris on Yin ja Yang. Molemmat. Kunnes hän potkaisee niitä kierrepotkulla niskaan.
Kerran Chuck Norris potkaisi jalkapalloa. Se tunnetaan nykyisin Halleyn komeettana.
Kerran Chuck Norris potkaisi lehmää. Seuraavana päivänä paikalla satoi hampurilaisia.
Kerran Chuck Norris lensi (ilman rakettia, sukkulaa tai avaruuspukua) Saturnukseen ja potkaisi siellä meteoria. Meteori tunnetaan nykyisin Kuuna.
Chuck Norris potkaisee naista munille.
Ainoa, johon Chuck Norrisin potku ei tehoa on Chuck Norris.
 
"hmm"
tämä kyllä riippuu hirveän paljon hyökkääjän motiivista. haluaako vain ryöstää laukun? silloin huutamalla, pistämällä vastaan ja juoksemalla hyökkääjä todennäköisesti luovuttaisi eikä alkaisi leikkimään hippaa tai painimaan.

mutta jos hyökkääjä on erittäin motivoituneena satuttamismielessä liikenteessä, nainen jäisi melko varmasti alakynteen. siinä missä voi käyttää näitä "naisellisia" taistelutaktiikoita kuten puremista, herkkiin alueisiin tähtäämistä yms. mies saa kauhean helposti naisen otteeseen josta ei pääse pois, potkimaan munille tai kaapimaan silmiä. ihan vain tarttumalla niihin silmiä hamuileviin käsiin ja ottamalla asennon jossa ei ole suoraa potkuyhteyttä jalkoväliin. myöskin jos joku puree, yleisin reaktio on silloin satuttaa purijaa mahdollisimman lujaa että tämä päästäisi irti. eikä kukaan jää terrierin lailla roikkumaan hampaista siihen hyökkääjään kun tämä pieksee nyrkillä kasvot sisään.
 
52 kg
[QUOTE="hmm";29728205] mies saa kauhean helposti naisen otteeseen josta ei pääse pois, potkimaan munille tai kaapimaan silmiä. ihan vain tarttumalla niihin silmiä hamuileviin käsiin ja ottamalla asennon jossa ei ole suoraa potkuyhteyttä jalkoväliin. [/QUOTE]

Sit takaraivolla suoraan naamaan. Yleensä on aina joko pää, käsi tai jalka vapaana, jolla saa osuttua joko naamaan tai munille. Hyökkääjällä on kuitenkin vain kaksi kättä, jos toimii yksin.

Mutta joo, paljon riippuu ihan siitäkin kuinka toimintakykyinen ihminen on kun tilanteeseen joutuu. Siinä voi jähmettyä niin, ettei osaa tehdä mitään. Hyökkääjät kuitenkin harvemmin on judon taitureita tms, ja silloin on olemassa helppoja tekniikoilla joilla voi saada aiheutettua sen verran kipua toiselle, että itse saa hieman etumatkaa PAKOA varten. Naisena on aika turha lähteä tappelemaan miestä vastaan voittoon saakka, mutta oleellista onkin voittaa vain juuri sen verran aikaa, että pääsee pakenemaan hyökkääjältä ja hakemaan apua.

Ja niiden tekniikoiden joita naisille (ja miehillekkin) opetetaan pitäisi olla helppoja, jotka sitten tulee siinä tilanteessa ikäänkuin luonnostaan. Monesti opetetaan jotain tosi monimutkaisia liikesarjoja, jotka ei palvele muita kuin lajin oikeita tosiharrastajia. Ja mainittakoon myös, että myös omille lapsille kannattaa opettaa miten voi puolustaa itseään!
 
ei ole mahdotonta
Mies menee toimintakyvyttömäksi puremalla eikä lopeta sitä vaan pyrkii puremaan niin kauan että hampaat osuu yhteen. Sormet voi työntää silmiin, munista kun repii niin kivekset on täysin mahdollista repiä irti. Ne ei kestä noita kipuja eikä mies kestä sen enempää päähän potkimista ja kivellä hakkaamista. raain mun mielestä voittaa lopulta aina.
 
tästä opettanutkin
Olisi monille naisille tositilanteessa hyödyllisempää, ettei heillä olisi uskomattomia mielikuvia kuinka pystyvät missä tilanteessa ja asennossa tahansa potkimaan miestä munille ja lyömään kämmenpohjalla, takaraivolla tai millä tahansa niin että siitä olisi hyötyä. se että saat parinkymmenen sentin päästä osuttua hyökkääjään, ei tee kipeää. toimiva isku tarvitsee voimaa ja tarpeeksi lyöntimatkaa. Helppoja ja luonnostaan tulevia pitelyasentoja, joissa heikompi uhri ei voi tehdä mitään, on lukuisia.

Kuten joku sanoikin niin takertuminen hampailla ei automaattisesti lamaannuta, vaan voi saada kivusta säikähtäneen kohteen käymään erittäin väkivaltaiseksi. Liikkumista se rajaa, kukaan ei halua repiä raajaa tms jossa joku on hampaillaan kiinni mutta silloin menee helposti peukalot silmiin.

Eikä niitä palleja vaikka paksun farkun läpi niin vain revitä irti, hyvä jos edes saa otetta missä voi puristaa :LOL:

Tärkeintä on huutaa ja tehdä kaikkensa ettei hyökkääjä pääse kosketusetäisyydelle. Jos kuitenkin pääsee, silloin täytyy toimia näinkin mitä on neuvottu päästäkseen irti ja pakoon - ainoa vaan ettei se valitettavasti välttämättä hyödytä ollenkaan niin kuin ihmiset kuvittelevat.
 
"Hilla"
Pahoin pelkään, että jäätyisin. Ennen aina uhosin, että kyllä potkisin miestä munille ja vaikka mitä, mutta kun jouduin läheltä piti -tilanteeseen, niin huomasin meneväni täysin toimintakyvyttömäksi. Kerran aamuyöllä joku mies huusi minulle jotain ja lähti juoksemaan perääni. Siinä vaiheessa pelästyin ja henkeni salpautui kokonaan. Onneksi miehellä ei ollut pahta mielessä, vaan hän pyysi vain tupakkaa. Hädintuskin sain henkäistyä, ettei minulta löydy sitä. Tuskinpa siis olisin kyennyt huutamaan, saati lyömään. Lamaannuin täysin.
 
52 kg
Alkuperäinen kirjoittaja tästä opettanutkin;29728347:
ainoa vaan ettei se valitettavasti välttämättä hyödytä ollenkaan niin kuin ihmiset kuvittelevat.
Siksi olisi ihan hyvä käydä edes jonkinlainen itsepuolustuskurssi tasaisin väliajoin, jotta on edes pieni mahdollisuus pelastaa itsensä. Jos jähmetyt tai sulle on taottu kalloon tuollaista "ei mikään kuitenkaan toimi kun olet niin pieni"-mantraa, niin ei ihme ettei siinä tositilanteessa sitten löydä sitä tarvittavaa voimaa ja itseluottamusta itsestään siihen toimimiseen. Ne pienet täsmäjutut jotka tulee selkärangasta nopeasti, voi pelastaa raiskaukselta tai pahoinpitelyltä, taikka oman hengen.

Itse kyllä liputan myös sen puoleen, että koitan olla joutumatta vaarallisiin tilanteisiin (jos näen epäilyttävän tyypin niin pakenen jo kaukaa, tai en kulje esim. keskiyöllä yksin puistoteitä tms). Lisäksi ei saa näyttää heikolta; puhelin korvalle, koira mukaan tms voi karkoittaa aremmat hyökkääjät.

Aina löytyy joku itseä vahvempi, hullumpi, isompi jne, mutta ei sitä pidä silti jo etukäteen luovuttaa. Sellaisella "häviän kuitenkin"-asenteella häviää ainakin.
 
tästä opettanutkin
Siksi olisi ihan hyvä käydä edes jonkinlainen itsepuolustuskurssi tasaisin väliajoin, jotta on edes pieni mahdollisuus pelastaa itsensä. Jos jähmetyt tai sulle on taottu kalloon tuollaista "ei mikään kuitenkaan toimi kun olet niin pieni"-mantraa, niin ei ihme ettei siinä tositilanteessa sitten löydä sitä tarvittavaa voimaa ja itseluottamusta itsestään siihen toimimiseen. Ne pienet täsmäjutut jotka tulee selkärangasta nopeasti, voi pelastaa raiskaukselta tai pahoinpitelyltä, taikka oman hengen.
Tietenkin. Enkä kursseilla itsekkään ala selittämään että näillä jutuilla on loppujenlopuksi aika pieni mahdollisuus toimia :D

Mutta tarkoitin lähinnä sitä, että on pahaksi että monilla on sellainen käsitys että saavat kenet tahansa ketoon tyyliin muniin tarttumalla, jotka ovat myös jatkuvasti siinä tyrkyllä. Kaikkein tärkeintä on tilanteessakin välttää joutumasta liian lähelle uhkaa ja paeta. Se hyökkäys puolustuksena itseä voimakkaampaan kohteeseen on viimeinen, epätoivoinen keino.
 
huuuuh
Riippuu vastustajasta sekä tämän motivaatiosta ja tavoitteesta.

Mulla on onneksi voimaa, vartta ja massaa jonkun verran enemmän kuin keskimääräisesti naisella yleensä, joten siitä voisi olla apua jossain tilanteissa. Toisaalta taas karkuun en pääse kuin ehkä rollaattorin tai pyörätuolin kanssa liikkuvalta (en pysty juoksemaan).
Entä jos vastaan asettuisi tämän kokoinen jättiläinen jolle ei karateukkokaan pärjää?

Nathan Jones - YouTube
 
omat kokemukset
Mun kokemukseni mukaan on paljon suurempi mahdollisuus saada toiselta naiselta turpaan. Noita riidanhaastajia tapaa aina välillä. Isot tyttöporukat voi olla myös todella vaarallisia ja kun niiltä voi puuttua kokonaan toisten ihmisten kunnioitus eikä millään ole mitään väliä. Poikaporukat voi huudella jotain typeryyksiä.
 
Ennemmin kuin yrittää vastata voimalla ja väkivallalla, kannattaisi ehkä etukäteen panostaa irti/karkuun pääsemiseen.
Näinhän se asia on oikein. Väkivaltaa on vältettävä. Mutta sattuu tapauksia, ettei pako ole mahdollinen siinä tilanteessa, vaan on yllätetytty ja sidottu tilanteeseen. Silloin nopea puolustus ja liike saa roiston hetkeksi häkeltymään ja itse pääsee irtautumaan koko jutusta. Suosittelenkin kaikille naisille itsepuolustuskurssia ja taitojen ylläpitämistä. Ei se ole väkivaltaa jos itseään puolustaa. Eihän sitä tappelemaaan aleta, vaan tossua tossun eteen vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
huuuuh
Näinhän se asia on oikein. Väkivaltaa on vältettävä. Mutta sattuu tapauksia, ettei pako ole mahdollinen siinä tilanteessa, vaan on yllätetytty ja sidottu tilanteeseen. Silloin nopea puolustus ja liike saa roiston hetkeksi häkeltymään ja itse pääsee irtautumaan koko jutusta. Suosittelenkin kaikille naisille itsepuolustuskurssia ja taitojen ylläpitämistä. Ei se ole väkivaltaa jos itseään puolustaa. Eihän sitä tappelemaaan aleta, vaan tossua tossun eteen vaan.
Miten sä luulisit pärjäävän tuolle Nathan Jonesille kun uhosit että alkaa veri valumaan nenästä?
 
jotainrajaa
[QUOTE="mies1";29728538]No olisihan se näky jos nainen rökittäisi miehen. Eiköhän anneta asian olla vuosituhantisella paikallaan, Suomessakin.[/QUOTE]

No nyt pääsi kyllä megalomaaninen sammakko miekkosen suusta. Tässä ole kyse siitä, että naisen kimppuun käydään. Silloinko vuosituhantisen perinteen mukaan pitää naisen ottaa vain pataan?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
52 kg
Mun kokemukseni mukaan on paljon suurempi mahdollisuus saada toiselta naiselta turpaan. Noita riidanhaastajia tapaa aina välillä. Isot tyttöporukat voi olla myös todella vaarallisia ja kun niiltä voi puuttua kokonaan toisten ihmisten kunnioitus eikä millään ole mitään väliä. Poikaporukat voi huudella jotain typeryyksiä.
Tämäkin on ihan totta. Itsekin olen useammin joutunut toisen naisen uhkaamaksi, kuin miehen uhkaamaksi. Ei minua kuitenkaan kukaan ole koskaan turpaan vetänyt, on jäänyt sinne uhkausasteelle. Olen kyllä aika säikky ja välttelen vähänkin epäilyttäviä tilanteita, kun minua on muinoin uhkailtu paljonkin tyttöjen toimesta esim. yläasteella.

Ja ainakaan minun tarkoitus ei ollut tuoda esille että pistelen pinoon miehen kuin naisen, vaan se, että on hyvä osata sen verran itseään puolustaa, että pääsee pakoon jos joku ehtii käymään kiinni. Jos sen verran saa potkastua kasseille tai törväistyä nenään, että hyökkääjän täytyy vetästä henkeä ja hieman helpata otetta, niin itse saa mahdollisuuden yrittää juosta karkuun.
 

Yhteistyössä