Pätkätöitä toisensa perään, lomapäivät maksetaan aina rahana? Miten kauan tätä pitäisi jaksaa?

  • Viestiketjun aloittaja Ei lomaa
  • Ensimmäinen viesti
Ei lomaa
Olen ollut pian vuoden samassa paikassa töissä ja useita lyhyitä pätkiä peräkkäin, ei taukoja välissä. Kertyneet lomapäivät maksetaan aina joka palkan yhteydessä eli nyt kesälle ei jäänyt yhtäkään lomapäivää pidettäväksi. Ei ole annettu edes valita haluanko noin.

Vakituiset ja pitkäaikaiset sijaiset ovat kuukausipalkalla. Mä olen tuntipalkalla ja muitakin on tuntipalkalla, kaikille maksetaan lomapäivät palkan yhteydessä.

Huoh. Kauanko tätä pitäisi jaksaa. :confused: Töitä on vaikea täällä löytää joten toinen vaihtoehto olisi varmaankin työttömyys.
 
vierailija
Tottakai on, kunhan jokaiselle määräaikaisuudelle löytyy peruste. Mutta vuosiloman maksu rahana yksipuolisella päätöksellä tuskin on laillista.
Meinaatko, että jos menen jonnekin päiväksi töihin, niin siitä päivästä pitää halutessani varata tunti tms. loman pitoa varten, eikä työnantaja omalla päätöksellään saa maksaa lomaa rahana?
 
Ketjun aloittanut
Saatko palkatonta lomaa? Jos saat niin säästä lomarahat ja pidä kesäloma. Sama asiahan se on - säästäminen vaan monelle haaste
Ei ole varaa pitää palkatonta. Ja kun tuntimäärät vaihtelee välillä paljonkin eikä täysiä tunteja ole koskaan. Oletetaan kuitenkin, että ollaan aina valmiina töihin kun soitetaan jos tulee sairaslomia.
 
vierailija
Ei ole varaa pitää palkatonta. Ja kun tuntimäärät vaihtelee välillä paljonkin eikä täysiä tunteja ole koskaan. Oletetaan kuitenkin, että ollaan aina valmiina töihin kun soitetaan jos tulee sairaslomia.
Miten niin ei ole vara pitää palkatonta? Juurihan sanoit että lomat on tähän asti maksettu rahana. Niiden varassa voit pitää palkatonta lomaa! Palkallisella lomalla et saa noita rahoja jotka nyt on sulle maksettu!
 

Yhteistyössä