Pahinta mitä koulu- tai opiskeluaikoina tapahtui lähipiirissäsi?

vierailija
Alakoulussa yks vuotta vanhempi poika jättäytyi portaikon kaiteen väliin päästään roikkumaan -> pakkohoitoon eikä koskaan tullut enää takas. Yläkoulussa oli joku tyttö hypännyt ostoskeskuksen katolta, en tiiä mitä kävi loppujen lopuks hälle, en tuntenut.
 
Olihan noita, kahnauksia, silloinkin.

Kummankin puolen naapurikunnat/kaupungit olivat silleen "vihollisaluetta" että pahimmillaan isommat lähtivät tappelemaan oikein bussilla. Aseina oli mitä nyt käteen helposti sopi, pesäpallomailoja sun muita. Kuollut noissa ei kukaan mutta pysyviä vammoja toki jäi.

Liikenneonnettomuuksissa vammautui ja jopa kuoli jokunen koulukaveri. Päälle sit ne, joille se ei ollutkaan onnettomuus. Plus se joka hyppäsi kerrostalon katolta.

Joukkoon mahtui myös jokunen yliannostus ja raiskaus, myös yksi törkeämpi kimppa-raiskaus johon sisältyi muutakin, sisääntungttua pahoinpitelyä.

Ja joo, siihenkin aikaan onnistuttiin kiusaamaan ja rääkkäämään toisia silleen että joillain, viimein, paloi pinna ja kiusaaja sai vähintään samalla tavalla takaisin.


Ei maailma silloin sen parempi ollut. Mut ku syypäitä oltiin me ihan tavalliset eikä ollut niitä toisia joita syyttää niin asioista oltiin alkukohun jälkeen suht hiljaa.

Ku se saattoi jo osua tai saattaisi tulla osumaan omaankin nilkkaan.
 
vierailija
Elämää ennen internetiä.
Kyllä noi kaikki ovat tiedossa. Ei Suomessa ole sellaisia koulutappoja, jotka eivät olisi yleisessä tiedossa. Kaikenlaisia legendoja on kyllä liikkeellä vaikka miten paljon ihan niin kuin armeijakin on täynnä kouluttajia, jotka ovat heittäytyneet kranaatin päälle yms. mutta vähemmän niitä oikeasti tapahtuneita.
 
Oli alueiden välisiä pieksämisiltoja perjantaisin, sinne mentiin muun muassa pesismailojen kanssa.🙄
Poliisit rauhoittelivat usein tilannetta, ei tullut ruumiita tai vakavia vammoja.

Kouluissa kiusaaminen ei ollut yhtä raadollista kuin nykyään. Asiat sanottiin enemmän suoraan tai käytettiin väkivaltaa. Heikompia myös puolustettiin enemmän - nykyään kukaan ei uskalla asettua heikomman puolelle koska pelkää maineensa menevän somessa(kin), tai, pelkää itse tulevansa kiusatuksi (nykyään todellisuudentaju väkivallan käytössä on hämärtynyt).
Kun olin pieni niin käytiin jopa suoraan rollimassa kiusatun oven takana hänen vanhemmilleen! Elämä oli yhteisöllisempää!!!!

Jouduin itsekin turvautumaan väkivaltaan että en joutunut kiusatuksi. Näin isäni minut opetti. Nämä henkilöt olivat vuoden pari minua vanhempia. Muutamalla kerralla asia tuli harvinaisen selväksi, että minua ei kannata kiusata! Puolustin myös muutamaa ”heikompaa” joita kiusattiin - oikeasti he olivat vain kilttejä ja hyväkäytöksisiä!🥺

Sitten kun tutustuin poikaystävääni hän puolusti minua ihan kaikelta. Se tuntui todella hyvältä! Hän oli isompi ja vahva urheilija - meidän pitäjän nuoret pelkäsivät ja kunnioittivat häntä, jopa ne pahimmat öykkärit.😁
 
vierailija
Oli alueiden välisiä pieksämisiltoja perjantaisin, sinne mentiin muun muassa pesismailojen kanssa.
Poliisit rauhoittelivat usein tilannetta, ei tullut ruumiita tai vakavia vammoja.

Kouluissa kiusaaminen ei ollut yhtä raadollista kuin nykyään. Asiat sanottiin enemmän suoraan tai käytettiin väkivaltaa. Heikompia myös puolustettiin enemmän - nykyään kukaan ei uskalla asettua heikomman puolelle koska pelkää maineensa menevän somessa(kin), tai, pelkää itse tulevansa kiusatuksi (nykyään todellisuudentaju väkivallan käytössä on hämärtynyt).
Kun olin pieni niin käytiin jopa suoraan rollimassa kiusatun oven takana hänen vanhemmilleen! Elämä oli yhteisöllisempää!!!!

Jouduin itsekin turvautumaan väkivaltaan että en joutunut kiusatuksi. Näin isäni minut opetti. Nämä henkilöt olivat vuoden pari minua vanhempia. Muutamalla kerralla asia tuli harvinaisen selväksi, että minua ei kannata kiusata! Puolustin myös muutamaa ”heikompaa” joita kiusattiin - oikeasti he olivat vain kilttejä ja hyväkäytöksisiä!

Sitten kun tutustuin poikaystävääni hän puolusti minua ihan kaikelta. Se tuntui todella hyvältä! Hän oli isompi ja vahva urheilija - meidän pitäjän nuoret pelkäsivät ja kunnioittivat häntä, jopa ne pahimmat öykkärit.
Naiset rakastavat väkivaltaisia miehiä.
 

Yhteistyössä