PAHOINVOINTILÄÄKKEET???????

Hei vaan hei..

Olen nyt useampaan otteeseen lukenut täällä että, moni syö pahoinvointilääkkeitä raskauspahoinvointiin.
Mitä mahtaa olla nuo kyseiset lääkkeet??
Oma lääkärini ainakin vastasi kun kysyin saako raskaana oleva syödä pahoinvointilääkkeitä niin ei kuulema ole sellaisia mitä saisi raskaana olevat ottaa!!!

Kertokaa ihmeessä jos on jokin lääke, täällä vaan oksennellaan jo 7 viikkoa :|

Meiming & rv 12+2
 
Minulle lääkäri määräsi sellaisia kuin primperan ja hyvin ovat auttaneet. Pystyy jopa kerran päivässä syömään niin, että ei tarvitse heti olla oksentamassa. Kerran päivässä saa ottaa yhden. Sitten ostin apteekista sellaista kuin multivita inkivääri. Ne ovat myös vähän auttaneet tuohon etoomiseen, tosin ei kokonaan sitä poistaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Minulle lääkäri määräsi sellaisia kuin primperan ja hyvin ovat auttaneet. Pystyy jopa kerran päivässä syömään niin, että ei tarvitse heti olla oksentamassa. Kerran päivässä saa ottaa yhden. Sitten ostin apteekista sellaista kuin multivita inkivääri. Ne ovat myös vähän auttaneet tuohon etoomiseen, tosin ei kokonaan sitä poistaneet.
Hei!

Tämä Primperan, onko siinä selosteessa että ei haittavaikutuksia sikiölle???
Ja että saa käyttää turvallisin mielin myös raskausaikana....?

Meiming & rv 12+2
 
Mulle määrättiin sellaista pahoinvointilääkettä kun Postafen, saa ilman reseptiäkin.

Tässä yliopiston apteekin sivuilta kopsattu teksti:

POSTAFEN 25MG 10 FOL TABL
UCB


7,41 ? 0,74?/kpl

Lääkemuodot
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 25 milligrammaa.

Vaikuttavat aineet:
Meklotsiini.

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään pääasiassa matkapahoinvointiin sekä merisairauden ehkäisyyn ja lievitykseen. Lääkärin harkinnan mukaan valmistetta voidaan käyttää myös raskauden aikana ilmenevään vaikeaan ja hallitsemattomaan oksenteluun.

Vaikutustapa:
Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon siten, että pahoinvointi ja huimaus estyvät.

Annostus:
Matkapahoinvointiin suositellaan annostusta yksi tabletti 1-2 kertaa vuorokaudessa. Jos yksi tabletti ei tunnu riittävän, voidaan tunnin kuluttua ottaa toinen, mutta vuorokauden aikana saa ottaa enintään kaksi tablettia. 5-12-vuotiaille lapsille suositellaan puolikasta tablettia 1-2 kertaa vuorokaudessa. Raskauden aikaista pahoinvointia hoidettaessa lääkäri harkitsee annostuksen.

Lääkkeen ottaminen:
Tabletit niellään runsaan nesteen kera.

Haittavaikutukset:
Lääke saattaa väsyttää ja heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat mm. suun kuivuus, näön hämärtyminen, ummetus ja virtsaamisvaikeudet. Alkoholin käyttöä lääkityksen aikana on syytä välttää.

Raskaus ja imetys:
Lääkkeen käytöstä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä pitää aina neuvotella lääkärin kanssa.

Säilytys:
Tabletit säilytetään huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Voithan kysyä suoraan lääkäriltäsi mitä mieltä hän on tästä lääkkeestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meiming:
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Minulle lääkäri määräsi sellaisia kuin primperan ja hyvin ovat auttaneet. Pystyy jopa kerran päivässä syömään niin, että ei tarvitse heti olla oksentamassa. Kerran päivässä saa ottaa yhden. Sitten ostin apteekista sellaista kuin multivita inkivääri. Ne ovat myös vähän auttaneet tuohon etoomiseen, tosin ei kokonaan sitä poistaneet.
Hei!

Tämä Primperan, onko siinä selosteessa että ei haittavaikutuksia sikiölle???
Ja että saa käyttää turvallisin mielin myös raskausaikana....?

Meiming & rv 12+2
Primperanin tuoteselosteessa lukee että:

Raskaus ja imetys:
Lääkkeen käyttämistä etenkin raskauden ensimmäisellä ja viimeisellä kolmanneksella vältetään turvallisuussyistä. Lääkettä kertyy äidinmaitoon, minkä vuoksi imettäminen lääkityksen aikana ei ole suositeltavaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meiming:
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Minulle lääkäri määräsi sellaisia kuin primperan ja hyvin ovat auttaneet. Pystyy jopa kerran päivässä syömään niin, että ei tarvitse heti olla oksentamassa. Kerran päivässä saa ottaa yhden. Sitten ostin apteekista sellaista kuin multivita inkivääri. Ne ovat myös vähän auttaneet tuohon etoomiseen, tosin ei kokonaan sitä poistaneet.
Hei!

Tämä Primperan, onko siinä selosteessa että ei haittavaikutuksia sikiölle???
Ja että saa käyttää turvallisin mielin myös raskausaikana....?

Meiming & rv 12+2



Hei
Tässä selosteessa lukee näin:
Vaikka metoklopramidin ei ole todettu aiheuttavan sikiövaurioita, primperanin käyttö raskauden ja imetyksen aikana tulee aina harkita tapauskohtaisesti lääkärin kanssa. Lääke siiryy istukan kautta sikiöön, ja tällöin se saattaa aiheuttaa lääkevaikutuksia sikiöön. Tämän vuoksi valmisteen käyttöä ei suositella raskauden aikana. Lääke erittyy myös äidinmaitoon ja saattaa aiheuttaa lääkevaikutuksia lapsessa.

 
Hei!!

Puhuin äsken lääkärini kanssa tästä jatkuvasta/voimistuvasta pahoinvoinnista.
Sovittiin että kokeillaan nyt Primperan-pahoinvointilääkettä.
Katsotaan nyt sitten kuinka lähtee auttamaan..
Miten muilla on toiminut? Mikä annostus??

Meiming & rv 12+2
 
Ollaan lähdossä huomenna reissuun ja mulla on taipumusta matkapahoinvointiin. No tietty aattelin, et otan tota Postafenia, kuten aina ennenkin, MUTTA...nythän tajusin, ettei sitä ehkä saakaan ottaa :eek: :eek: :eek: Vai uskaltaisikohan sitä yhden ottaa, ettei bussissa ala oksettaa?? :/
Empä tullut edes ajatelleeksi, etten saakaan raskaana ollessa ottaa :whistle: :eek: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ollaan lähdossä huomenna reissuun ja mulla on taipumusta matkapahoinvointiin. No tietty aattelin, et otan tota Postafenia, kuten aina ennenkin, MUTTA...nythän tajusin, ettei sitä ehkä saakaan ottaa :eek: :eek: :eek: Vai uskaltaisikohan sitä yhden ottaa, ettei bussissa ala oksettaa?? :/
Empä tullut edes ajatelleeksi, etten saakaan raskaana ollessa ottaa :whistle: :eek: :attn:
Mulle ainakin lääkäri nimenomaan suositteli tuota Postafenia,mutta voithan kysyä vielä omalta lääkäriltäsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ollaan lähdossä huomenna reissuun ja mulla on taipumusta matkapahoinvointiin. No tietty aattelin, et otan tota Postafenia, kuten aina ennenkin, MUTTA...nythän tajusin, ettei sitä ehkä saakaan ottaa :eek: :eek: :eek: Vai uskaltaisikohan sitä yhden ottaa, ettei bussissa ala oksettaa?? :/
Empä tullut edes ajatelleeksi, etten saakaan raskaana ollessa ottaa :whistle: :eek: :attn:
Mulle ainakin lääkäri nimenomaan suositteli tuota Postafenia,mutta voithan kysyä vielä omalta lääkäriltäsi.
Neuvolassa meillä ei enään tähän aikaan ole ketään ja omasta lääkäristäkään mulla ei oo hajua :whistle: Tietäsköhän työterveyden lääkäri :|
Mutta siis jos sitä on jollekin ihan määrätty, niin ei kai 3vrk:n aikana max 2 tabua voi hallaa tehdä!! :whistle:
Ja tietysti kun sitä voi pienille lapsillekin antaa, niin ei se kovin järeetä kamaa voi olla...mietin vielä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meiming:
Hei!!

Puhuin äsken lääkärini kanssa tästä jatkuvasta/voimistuvasta pahoinvoinnista.
Sovittiin että kokeillaan nyt Primperan-pahoinvointilääkettä.
Katsotaan nyt sitten kuinka lähtee auttamaan..
Miten muilla on toiminut? Mikä annostus??

Meiming & rv 12+2



Hei,
Minulla ne ovat toimineet hyvin. Nehän on peräpuikkoja ja niitä saa ottaa vuorokaudessa yhden. Vaikuttaa aika nopeesti, n. 30min niin ällötys lähtee ja pystyy syömään ja ruoka tosiaan pysyy sisällä. Eli kannattaa ottaa ennen ruokailua. Vaikutus kestää kuitenkin useemman tunnin, mut jos heti aamusta olen ottanut, niin kyllä se pahaolo on joskus vielä iltasella sit yllättänyt
:/ mutta kyllä nämä ovat minua kovasti auttaneet ja nyt alkaa jo olotila olla sellainen, että lääkkeet voi jättää kokonaan pois =)
 
Hei, kaikille :flower:

Olen nyt sitten aloittanut nuo primperan lääkkeet. Ovat tabletin muodossa 1-3 päivässä.

Eivät auta juuri ollenkaan... Nyt alkaa voimat olla aikas naatti :(

Voi olla että ehkä säästyn parilta oksentamiselta niiden avulla..
Viime yönäkin heräsin oksentamaan. Olen pitänyt kunnolla huolta syömisistäni mutta ei auta sekään..

Että se niistä lääkkeistä sitten...

Meiming & Rv 13
 
Postafenia minäkin nappailin ainakin kuukauden ajan. Ei sekään pahoinvointia kokonaan pois vienyt, mutta lievitti niin paljon, että pystyi käymään töissä ja suunnilleen edes elämään normaalin kaltaista elämää. Väsymys oli kamala tuohon aikaan, mutta se voi olla muutenkin noilla viikoilla kun pahoinvointia yleisesti ottaen voimakkaimmin esiintyy..
 

Yhteistyössä