Pahoista välilevyn pullistumista tietävät!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nyt yritetään kaikkia mahdollisia teitä pitkin löytää apu eräälle ihmiselle jolla alkaa elämä mennä ihan pilalle vlp:ien vuoksi. Nuori mies, pullistumia kolme. Lisäksi epilepsia. Kunto ollut huono viisi vuotta, harrasti tähän vuoteen asti aktiivisesti liikuntaa aina kun selkä ei ollut pahana (fysiatrin ja fys. terapeutin kanssa katsottu sopivat treenit) mutta nyt ei kykene enää siihenkään. Tänä vuonna selkä on mennyt todella pahaksi. Selkää ei enää saa suoraksi (kävelee n. 90 asteen kulmassa) ja kerran joutunut jo ambulanssilla sairaalaan kun jalat menneet tunnottomiksi. Jaloissa ei ole enää refleksejä ja toinen jalka ei toimi kunnolla. Lääkkeitä syö ison kasan ja silti hermosärky on jatkuvaa, välillä yltyy niin pahaksi että meinaa tulla paniikkikohtaus. Lääkkeina Norflex, Panacod, Tramal, Lyrica sekä epilepsialääkkeet, vatsansuojalääkkeet ja astmalääkkeet.

Julkisella puolella kirurgit nostaneet kädet pystyyn, he eivät leikkaa, koska halvaantumisriski on niin suuri.

Yksityisen kautta yritetään nyt hakea apua kivunhoitoon, nettietsimisellä kokeilematta vielä tälläiset lääkkeet kuin Siradalud ja Triptyl. Kokemuksia näistä? Entä muista lääkkeistä?

Lisäksi yritetään nyt etsiä yksityisiä neurokirurgeja josko joku heistä kykenisi leikkaamaan selän. Hyvistä lääkäreistä otetaan tieto vastaan.

Alkaa läheisille iskeä epätoivo kun katsoo toisen kärsivän.
 
jill
Aika outoa..halvaantumisriskihän on siinä jos ei leikata. Juuri siksi pitää heti mennäkin lääkäriin ,kun tunto jaloista häviää, että ajoissa ehditään leikata ettei halvaannu.
 
"myy"
Ehkä kannattaa johonkin kipupolille ennemmin, kuin ite yrittää googlettamalla löytää apua. Sirdalud ei edes ole särkylääke, vaan lihasrelaksantti ennemminkin. Eli sitä käytetään lihaskipuihin ja kramppeihin. Tosin saattaa tuollaisessa tilanteessa osa kivuista olla jo sitäkin.

Mutta noita kivun hoitoon erikoistuneita paikkoja on ihan julkisellakin puolella.
 
ping
Perinteinen kiinalainen hieronta (tuina) pelasti minun selkäni. Oli paha joka suuntaan pullisteleva välilevy ja hermokipu läsnä 24/7. Minullekin suomalaiset lääkärit tuputtivat Panacodeja, Sirdaludeja ja Triptyleja, olikohan Tramalkin joukossa, en muista enää. Eipä noista ollut juurikaan apuja. Kolmisen vuotta siitä kun kivut alkoivat soitti kirurgi ja kysyi leikataanko. No, siinä vaiheessa ei onneksi tarvinnut enää leikata. Ihmeellisen kauan meni siinä että ensinnäkin uskoivat minulla olevan välilevynpullistumaa. Ja sitten kun uskoivat, meni leikkausjonossa vuoden verran. Minusta Suomessa ei oikein näitä selkäsairauksia osata hoitaa. Jos tuina kiinnostaa, anna sp-osoite niin voin laittaa lisäinfoa.
 
Minulla välilevyn pullistuma hoidettiin pistos hoidolla Kuopion Yliopistollisessa sairaalassa, olin testiryhmässä jossa kokeiltiin uutta hoitomuotoa välilevyn pullistumaan. Voin etsiä tarkenpia tietoja jos asia kiinnostaa.
 
Sirdaludia eivät kyllä enää tuossa vaiheessa anna, vaan menee sitten jo hermosärkylääkkeiden puolelle. Lyrica, tramalin.. joku tässä jutussa mättää.
Kuinka niin? Lyricaa käytetään yleisesti hermosärkyyn ja Tramal vie sitä pahinta kipua.
Avopuolisollani annettiin melkoiset mömmöt.
Kipu alkoi pahalla selkäkivulla. Sain avokkini menemään osteopaatille, joka sai kivun selästä pois. Kipu siirtyi jalkaan. Muutamaa päivää myöhemmin avokkini kävi ortopedilla, joka vahvisti diagnoosin välilevynpullistumalle, joka oli sen verran paha, että toinen jalka oli ns. käyttökelvoton, "kuollut" akillesjänne. Eli avokkini ei pystynyt nousemaan varpailleen toisella jalalla ollenkaan. Hän on kipuun ottanut niitä mömmöjä mitä hänelle määrättiin. Muutamien päivien päästä jätti ne pois, koska käy säännöllisesti osteopaatilla (joka on myös urheiluhieroja). Parempaan suuntaan koko ajan menee, mutta aikaavievää hommaa.
 
Perinteinen kiinalainen hieronta (tuina) pelasti minun selkäni. Oli paha joka suuntaan pullisteleva välilevy ja hermokipu läsnä 24/7. Minullekin suomalaiset lääkärit tuputtivat Panacodeja, Sirdaludeja ja Triptyleja, olikohan Tramalkin joukossa, en muista enää.
Minun miehellä asettui lääkkeillä ja levossa ja oli monta vuotta ihan hyvä selkä. Sitten uusi ja kipulääkkeistä huolimatta huononi. Tuota kiinalaista hierontaa kokeili myös ja siitä vasta helv***i alkoikin... Huusi suoraa huutoa kun tuli kotiin. Pääsi lopulta leikkaukeen ja kivut jäi leikkuu pöydälle. Halvaus jäi, nyt kolmen vuoden päästä on alkanut varpaatkin toimia, joten hyvällä malilla nyt. Mutta jos ei olisi leikattu olisi halvaantunut kohta kokonaan alaraajoista. Jotain siellä oli tapahtunut..
 
Noissa vaihtoehtohoidoissa kannattee ottaa selvää ensin, mihin on menossa ja millaset suositukset vaihtoehtohoidon tekijällä on.
Leikkaus voi hetkeksi auttaa asiaa, mutta välilevynpullistuma voi uusiutua leikkauksesta huolimatta.
 
Noissa vaihtoehtohoidoissa kannattee ottaa selvää ensin, mihin on menossa ja millaset suositukset vaihtoehtohoidon tekijällä on.
Leikkaus voi hetkeksi auttaa asiaa, mutta välilevynpullistuma voi uusiutua leikkauksesta huolimatta.

Vaihtehtohoitoihin kannattaa todella perehtyä... miestänikin hioreneet kiinalaiset olivat hyvän kokemuksen omaavia, joilta moni oli saanut avun samaan vaivaan.

Siksi tuota leikkausta ei mielellään tehdä, kun herkästi uusi kuitenkin.
 
ping
Vaihtehtohoitoihin kannattaa todella perehtyä... miestänikin hioreneet kiinalaiset olivat hyvän kokemuksen omaavia, joilta moni oli saanut avun samaan vaivaan.

Siksi tuota leikkausta ei mielellään tehdä, kun herkästi uusi kuitenkin.
Todellakin pitää katsoa kenen antaa koskea selkäänsä! Jos minulla alkaisi selkä vaivaamaan, menisin vain ja ainoastaan tälle Shanghaissa asuvalle lääkärille joka minun selkäni paransi. En usko että sen tason osaajaa löytyy Suomesta, tai edes Kiinasta. Kävin noin kuukauden verran joka päivä hieronnassa, joka ei todellakaan ollut kivutonta, sattui pirusti. Mutta ei jälkikäteen, vaan hieronnan aikana. Suomessa fysioterapeutti pisti minut niska-selkä-jumpparyhmään, kerran siellä käytyäni en pystynyt muutamaan päivään liikkumaan milliäkään ilman järjettömiä tuskia.
 
tuli vaan mieleen
mietin vaan tuota, että jos kulkee 90 asteen kulmassa niin sekin on ongelma jo itsessään. itellä on välilevyrappeuma alaselässä, ja pari askelta tuossa asennossa ja olisin lääkettä hakemassa minäkin. eli ei asiaa pystyasentoon jos ei voi seisoa suorassa, tai välilevyt tursuaa entistä enemmän.
 
vierailija
Nyt yritetään kaikkia mahdollisia teitä pitkin löytää apu eräälle ihmiselle jolla alkaa elämä mennä ihan pilalle vlp:ien vuoksi. Nuori mies, pullistumia kolme. Lisäksi epilepsia. Kunto ollut huono viisi vuotta, harrasti tähän vuoteen asti aktiivisesti liikuntaa aina kun selkä ei ollut pahana (fysiatrin ja fys. terapeutin kanssa katsottu sopivat treenit) mutta nyt ei kykene enää siihenkään. Tänä vuonna selkä on mennyt todella pahaksi. Selkää ei enää saa suoraksi (kävelee n. 90 asteen kulmassa) ja kerran joutunut jo ambulanssilla sairaalaan kun jalat menneet tunnottomiksi. Jaloissa ei ole enää refleksejä ja toinen jalka ei toimi kunnolla. Lääkkeitä syö ison kasan ja silti hermosärky on jatkuvaa, välillä yltyy niin pahaksi että meinaa tulla paniikkikohtaus. Lääkkeina Norflex, Panacod, Tramal, Lyrica sekä epilepsialääkkeet, vatsansuojalääkkeet ja astmalääkkeet.

Julkisella puolella kirurgit nostaneet kädet pystyyn, he eivät leikkaa, koska halvaantumisriski on niin suuri.

Yksityisen kautta yritetään nyt hakea apua kivunhoitoon, nettietsimisellä kokeilematta vielä tälläiset lääkkeet kuin Siradalud ja Triptyl. Kokemuksia näistä? Entä muista lääkkeistä?

Lisäksi yritetään nyt etsiä yksityisiä neurokirurgeja josko joku heistä kykenisi leikkaamaan selän. Hyvistä lääkäreistä otetaan tieto vastaan.

Alkaa läheisille iskeä epätoivo kun katsoo toisen kärsivän.
Minulla ihan sama juttu,ja tarviin todellakin näihin käytäisiin särkyihini apua. Olen varaton ,ei varaa yksityiseen,tää on kamalaa.
 
vierailija
Kerron kokemuksistani,minulla sama vaiva,eikä kouluihin nuo lääkkeet auta,olen vain kotona kun en pysty liikkumaan,lääkärit eivät ymmärrä tuskiani,fyssasta ei apua,liian mieto lääkitys,eikä leikata,juuri samat sanat sain kuulla,heitteille jättö on kyseessä!!!Ellu67
 
vierailija
Ehkä kannattaa johonkin kipupolille ennemmin, kuin ite yrittää googlettamalla löytää apua. Sirdalud ei edes ole särkylääke, vaan lihasrelaksantti ennemminkin. Eli sitä käytetään lihaskipuihin ja kramppeihin. Tosin saattaa tuollaisessa tilanteessa osa kivuista olla jo sitäkin.

Mutta noita kivun hoitoon erikoistuneita paikkoja on ihan julkisellakin puolella.
 
vierailija
Kyllä on käynyt minulle samat,lääkärit vaan nostaa kädet pystyyn,eikä muuta kuin pihtaa lääkityksissä,mitkä pitäisi antaa,koitappa repiä tässä selvityksiä.Todellinen kipu ,hirveää kun tietää että niitä kunnon kipulääkkeitä on mutta ei vaan Anna,eikä leikkaa,työssäsi ei pysty aittaan. Jotenka mitäs nyt?
 

Yhteistyössä