Pakasteessa alkoita, miehelle ylläri :)

  • Viestiketjun aloittaja ikuinen romantikko
  • Ensimmäinen viesti
ikuinen romantikko
Meinattiin (tai siis minä meinasin) ettei enää tehdä lapsia, mutta nyt nuo pakkas alkiot rupesi kuumottaan minua.
Taidanpa hankkiutua miehelle yllätykseksi raskaaksi. Mitä veikkaatte, onnistuiskohan se?
Mies kyllä haluaa lapsia, mutta luulee etten minä halua.

Olisiko kiva jouluyllätys (siis jos kaikki menee putkeen) näyttää plussattu raskaustesti miehelle? siis ajattelin ihan foton sujauttaa kirjekuoreen.

 
Siihen kait tarvitaan myös miehen suostumus että yhteiset alkiot otetaan taas käyttöön. Meillä ainakin pakastetuista alkioista joutui meistä kumpikin allekirjoittelemaan jos minkälaisia papereita ennen kuin muhun laitettiin yksi alkio :)
 
vieras
Et voi tosiaan käyttää alkioita ilman miehen suostumusta. Mä kerran mietin sitäkin, että entä jos mies kuolisi, saisinko käyttää pakkasessa olevat alkiot. Tai saisiko mies ne, jos minä kuolisin. Ei onnistuisi.
 
Huomaa, että väsyttää... Luin: "pakasteessa alkoholia, miehelle ylläri "... :D Piti oikeen tulla kattomaan, että minkäs sortin viunaa sieltä löytyy kun noin puhuttaa, mutta olikin sitten vähän tujumpaa tavaraa.... :snotty:
 
ap
Voi ei!
Missähän ne meidän pas-paperit edes on!!! Ei ne mitään sanoneet kun varasin tänään aikaa. Menkat kuulemma pitää olla ja ne alkavat ihan lähipäivinä. Hitto! Mistä helkkarista löydän ne paprut. :(
Tämä kaatui tähän. :/
Täytyy kai ottaa miehen kanssa tänään saunassa puheeksi perheenlisäys.
 
Siihen pitää molempien suostumuksena täyttää se lomake, jolla niitä saa ottaa käyttöön ja sitten jatketaan tai tuhotaan loput alkiot. Ellet sitten väärennä miehen allekirjoitusta (joka muuten on aika törkeästi tehty ja se on rikos). Aatteleppa, jos ei olekaan iloinen yllätys hälle...
Lisäksi pitäähän sinun alkaa käyttää niitä hormooneja ennen alkion siirtoa, jotta taataan onnistuminen. Ei mitenkään taattua, että ehdit saamaan positiivisen raskaustestin ennen joulua...
Sehän riippuu niin paljon missä vaiheessa kiertoa olet nyt ja koska pääset lekurille ja ja ja...

Idea ihan kiva, mutta ei toimi ihan suoraan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Huomaa, että väsyttää... Luin: "pakasteessa alkoholia, miehelle ylläri "... :D Piti oikeen tulla kattomaan, että minkäs sortin viunaa sieltä löytyy kun noin puhuttaa, mutta olikin sitten vähän tujumpaa tavaraa.... :snotty:
No juu, painovirhe paholainen livahti otsikkoon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Siihen pitää molempien suostumuksena täyttää se lomake, jolla niitä saa ottaa käyttöön ja sitten jatketaan tai tuhotaan loput alkiot. Ellet sitten väärennä miehen allekirjoitusta (joka muuten on aika törkeästi tehty ja se on rikos). Aatteleppa, jos ei olekaan iloinen yllätys hälle...
Lisäksi pitäähän sinun alkaa käyttää niitä hormooneja ennen alkion siirtoa, jotta taataan onnistuminen. Ei mitenkään taattua, että ehdit saamaan positiivisen raskaustestin ennen joulua...
Sehän riippuu niin paljon missä vaiheessa kiertoa olet nyt ja koska pääset lekurille ja ja ja...

Idea ihan kiva, mutta ei toimi ihan suoraan.
Mulle sanottiin puhelimessa, että luomukiertoon onnistumisprosentti on suurempi kuin hormonaliseen kiertoon. Kierto on säännöllinen, niin onnistuminen on hyvin todennäköistä.
 
Vieras
pitääkö joka siirron yhteydessä täyttää ne laput? Meillä ainakin viimeksi kirjoiteltiin useampi
lappu joista saatiin itselle kopio.Mutta sitä en muista täytyykö joka kertaa varten saada nimmari...
luultavasti koska muuten toinen voi tosiaan tehdä "yllärit". Sinänsä kiva idea mutta taitaa paperityöt
tulla esteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Siihen pitää molempien suostumuksena täyttää se lomake, jolla niitä saa ottaa käyttöön ja sitten jatketaan tai tuhotaan loput alkiot. Ellet sitten väärennä miehen allekirjoitusta (joka muuten on aika törkeästi tehty ja se on rikos). Aatteleppa, jos ei olekaan iloinen yllätys hälle...
Lisäksi pitäähän sinun alkaa käyttää niitä hormooneja ennen alkion siirtoa, jotta taataan onnistuminen. Ei mitenkään taattua, että ehdit saamaan positiivisen raskaustestin ennen joulua...
Sehän riippuu niin paljon missä vaiheessa kiertoa olet nyt ja koska pääset lekurille ja ja ja...

Idea ihan kiva, mutta ei toimi ihan suoraan.
Mulle sanottiin puhelimessa, että luomukiertoon onnistumisprosentti on suurempi kuin hormonaliseen kiertoon. Kierto on säännöllinen, niin onnistuminen on hyvin todennäköistä.
Mulla ainakin onnistui pakastetun alkion siirto ekalla kerralla vaikka kiertokin oli päin mäntyä ( ekat menkat imetyksen jälkeen ) :-D. Alkio oli hyvässä kunnossa pakastamisen jälkeen ja kun kotona tehty ovulaatiotesti ( clear blue ) näytti positiivista niin 1 vrk sen jälkeen laitettiin alkio.
Olisi muuten laitettu vasta 2-4vrk sen jälkeen mutta mun lääkäri lähti lomille ja kysyi tahdonko kokeilla noin. Ultrassa myös tietty katsottiin että "paikat" ovat vastaanottotilassa.. Eli kohdun limakalvo on oikean paksuinen.

Hyvät on siis mahdollisuudet jos on terve ja alkio on kunnossa. *uskoo myös*

Nyt vk23 menossa, vauva kasvaa +2 käyrällä
 
Haave
Mulle tehty kaks PAS. siirtoa ja kumpaankaan ei kyllä mitään lupalappuja kirjoteltu. (yksityinen klinikka) Ennen eka passia soitin ja kysyin että pitääkö miehen olla mukana juurikin lupalappujen takia mutta sanottiin että ei tartte. Toisella kertaa mies oli mukana mutta ei mitään lupia pitäny allekirjoittaa. Ja meilläkin tosiaan luonnolliseen kiertoon tehtiin siirto.
 
Omien kokemusteni pohjalta sanoisin, että ei tarvitse enää miehen olla mukana eikä kirjoittaa mitään papereita. Eihän mies aina voi päästä paikan päälle. Ja alkionsiirto on niin nopee pikkuhomma, että ei siinä miestä tarvita mukana.

Paperithan on jo allekirjoitettu ja seuraava tarvittava allekirjoitus on se, että halutaan tuhota tai luovuttaa alkoit pois. Esim eron yhteydessä..
 

Yhteistyössä