pakettiautomaatilla lähetys -miten pakataan?

  • Viestiketjun aloittaja eka kerta
  • Ensimmäinen viesti
Nap
Voi pakata muovipussiin. Itse pakkaan juurikin muovipussiin jonka teippaan hyvin kiinni ja siihen päälle sitten vielä toinen muovipussi ja kunnon teippaukset kun lähetän vaatteita / muuta pehmeää. Muut lähetettäväks sitten pakkaan ja pehmustan sen mukaan mitä lähetän.
 
Nap
Jeps :)

Ja vastaanottajan tiedoiksi sitten nimi, puhelinnumero, se automaatti mihin lähetät ja kaiken varuiksi sitten vielä automaatin postinumero, ne löytyy postin sivuilta automaattien haku-kohdasta :)

Ja tietenkin ne omat tiedot jos sattuu käymään niin, että paketti ei tavoita vastaanottajaa, mutta tämän varmaan tiesitkin :)
 
eka kerta
ok. Kiitos infosta.
Vielä sen verran kysäisen että tuossahan ei mitään painorajoja ole. Ainoa että mahtuu siihen valittuun lokeroon, eikö? Vaatetta olisin lähettämässä ...
 
Nap
Tämmönen löytyy Postin sivuilta: 'Maksimipaino Suomessa on 35 kg ja Viron toimituksissa 25 kg
Vähimmäiskoko ja -paino: 25cm x 15cm x 3cm, 250g'

Ja autoimaateilla on merkattuna ne lähetyksen mitat viivoilla, eli sen mukaan voit siinä mallailla, että minkä kokoisen luukun valitset :)
 
Viimeksi muokattu:
Nap
Alkuperäinen kirjoittaja eilenlähetin;30739622:
Viimeksi kun lähetin paketit niin kone kysyi vain vastaanottajan puhelin numeron ja postinumeron,ei muuta.
Itseasiassa ne kysyy puhelinnumeron ja sen automaatin mihin lähetetään, ei postinumeroa :)

Mutta hyvä ne kaikki tiedot on olla siinä paketin päällä jos sattuu jotain käymään, niin niiden perusteella sitten osataan ohjata paketti oikeaan paikkaan.
 
Lisäisin vielä, että muista ottaa kuitti postituksesta. Siinä on paketin lähetystunnus ja kannattaa ilmoittaa se myös vastaanottajalle.

Kerran unohdin itse ottaa sen ja kaiken kukkuraksi vastaanottaja ei ollut muistanut vaihtaa uutta puhelinnumeroansa Huutiksen tietoihin. Onneksi paketti löytyi postin virkailijan toimesta antamieni tietojen avulla ennen kuin paketti olisi palautunut minulle. Postista ilmoittivat vastaanottajan kännykkään koodin millä saa paketin noudettua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä