Pakkaset tuli ja oon palellu koko päivän

Näin
Se voi johtua vedosta (kylmästä) tai sitten siitä että olet kylmissäsi jännittänyt niskaa. Ihminen jännittää kylmässä helposti lihaksia, ikään kuin käpertyy.

Kylmä on.
 
laita nyt h.lvatan äkkiä lämmin jyvätyyny siihen, niin lähtee sulamaan -

paleltu täällä myös, vaikka olen onneksi vasta hiljattain herännyt - nukkuessa ei palellut sentään ;) --
mut nyt on lämmöt jotenkin mystisesti täältä kämpästä kadonnut ja sitä rataa.

*hrrrr kesäntuloa ootellessa*
 
kylmää
Täälläkin paleltaa. Kummat patterit kun niissä on sellainen pyöritettävä säädin jossa 1 2 3 asennot. jos patteri on 1 asennossa patteiri on kylmä. Jos se on 2 asennossa patteri on kylmä. 3 asennossa patteri on lämmin mutta ei niin hirveästi. Se pitää kääntää yli 3 sinne "tappiin" asti niinsanotusti ennenkuin lämpeää kunnolla. Miksi näin? onko pattereissa jokin vika? kun turhiahan nuo 1 ja 2 säädöt sitten on. Tuntuu pattereissa olevan vain kaksi vaihtoehtoa, täysillä tai ei mitään.. :(
 
"bsb"
Alkuperäinen kirjoittaja kylmää;29449091:
Täälläkin paleltaa. Kummat patterit kun niissä on sellainen pyöritettävä säädin jossa 1 2 3 asennot. jos patteri on 1 asennossa patteiri on kylmä. Jos se on 2 asennossa patteri on kylmä. 3 asennossa patteri on lämmin mutta ei niin hirveästi. Se pitää kääntää yli 3 sinne "tappiin" asti niinsanotusti ennenkuin lämpeää kunnolla. Miksi näin? onko pattereissa jokin vika? kun turhiahan nuo 1 ja 2 säädöt sitten on. Tuntuu pattereissa olevan vain kaksi vaihtoehtoa, täysillä tai ei mitään.. :(
Sanokaa mulle, että tää on vitsi? Onhan? Eihän näin tyhmää voi olla olemassakaan? Eihän? :O

Se pyöritettävä säädin on kuule termostaatti. Se tarkoittaa sitä, että jos se on säädetty vaikkapa 22 asteeseen (eli esim. siihen 2-asentoon) ja asunnossa on lämmintä vähintään se 22 astetta, niin patteri ei lämpene. Se lämpenee vasta sitten, kun asunnon lämpötila laskee alle sen 22 asteen. Jos patteri tuntuisi koko ajan lämpimältä kättä vasten (eli olisi noin 40 asteinen tai enemmän), niin siellä sun asunnossasi olisi kohta 40 astetta lämmintä.

Ziisus teidän kanssanne!
 
kylmää
[QUOTE="bsb";29449259]Sanokaa mulle, että tää on vitsi? Onhan? Eihän näin tyhmää voi olla olemassakaan? Eihän? :O

Se pyöritettävä säädin on kuule termostaatti. Se tarkoittaa sitä, että jos se on säädetty vaikkapa 22 asteeseen (eli esim. siihen 2-asentoon) ja asunnossa on lämmintä vähintään se 22 astetta, niin patteri ei lämpene. Se lämpenee vasta sitten, kun asunnon lämpötila laskee alle sen 22 asteen. Jos patteri tuntuisi koko ajan lämpimältä kättä vasten (eli olisi noin 40 asteinen tai enemmän), niin siellä sun asunnossasi olisi kohta 40 astetta lämmintä.

Ziisus teidän kanssanne![/QUOTE]

Mutta kun lämpötila vaan tippuu 21, 20.. vaikka säädin on 2 asennossa ja patteri on kylmä ihan aina kun sitä kokeilee. patteri on viileä jos se ei ole täysiä asennossa.Ilmeisesti sitten se on säädetty niin että 3 asennossa asunnon lämpötila jos laskee alle 15 asteen niin sitten lämpiää patteri vasta...
 

Yhteistyössä