Pakkasraja taaperon ulkoiluun?

...
meillä on 3kk ollut 15asteessakin vaunuil ulkona kotvan ihan olosuhteiden pakosta..
tarpeeks vaatetta, vaunuissa topattu pehmee kantokoppa josta saa reunaa tuulensuojaks hyvin, ja harso kuomun edessä..ilma on pysyny vaunus lämpimänä ja vauvan naama/posket ain olleet lämpimät. mut en mä tos ilmas nukuttamaan vaunuissa ulkona alkais..
 
Ok, kiitos teille :) Meillä tuo 2-vee tykkää kovasti ulkoilla, mutta ongelma näillä pakkasilla on se että villasukista huolimatta jalat on aina ulkoilun jälkeen tosi kylmät :( Kenkinä on vikingin goretexit....
 
taru
En lahde ulos jos on 15astetta, ellei lapsi liiku siellä kokoajan. Esim. pulkkaan en laita istumaan tai pihalle seisomaan.
Jos sillä on kaveri kenen kanssa touhuavat niin sitten.
 
minä onneton palellutin taaperon posken pakkasessa :( tykkää vielä nukkua päikkäreitä ulkona, ja nukkui sit kolme tuntia. Jotenki ajattelin, että ku on harsokin kuomun suojana, niin ei ottais niin kovasti kylmä. Tosin oli muutoin lämmin tyttö ku sisälle sit tuli.
 
Aino
Carla onko sulla niiden villasukkien alla sukat?
Jos on niin laita toisinpäin, eli ensin villasukka ja sitten sukat ja sitten ne Vikingin kengät. Toi voisi auttaa. Auttaa meillä ainakin. Ja sen pitää olla VILLAsukka eikä tekokuitusukka. Siinä on huima ero tai ainakin omasta mielestä lämmönpitävyydessä.

Meillä lapset kyllä pärjää noilla Viikkarin kengillä. Kunhan on villasta kudotut sukat eikä tekokuitusukat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Ok, kiitos teille :) Meillä tuo 2-vee tykkää kovasti ulkoilla, mutta ongelma näillä pakkasilla on se että villasukista huolimatta jalat on aina ulkoilun jälkeen tosi kylmät :( Kenkinä on vikingin goretexit....
Viikkareissa ei saa olla villasukkia, vaan sellaset esim. Reiman coolmax sukat. Varpaat palelee villasukilla varmasti ja mä oon todennut, että parhaat talvikengät on Richter Event....
 
no jaa
-15 ja jos ei tuule niin ollaan oltu -17 asteen pakkasessakin.. posket paleltuu niin herkästi pienillä, ettei kovilla pakkasilla VOI olla kovin kauaa ulkona, vaikka kuin ois kova touhuamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Ok, kiitos teille :) Meillä tuo 2-vee tykkää kovasti ulkoilla, mutta ongelma näillä pakkasilla on se että villasukista huolimatta jalat on aina ulkoilun jälkeen tosi kylmät :( Kenkinä on vikingin goretexit....
Viikkareissa ei saa olla villasukkia, vaan sellaset esim. Reiman coolmax sukat. Varpaat palelee villasukilla varmasti ja mä oon todennut, että parhaat talvikengät on Richter Event....
Oho....kiitos tiedosta! Reiman coolmaxit likalla on villiksien kans kengissä ollu...mutta nyt kokeillaan ilman villasukkia seuraavan kerran :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Ok, kiitos teille :) Meillä tuo 2-vee tykkää kovasti ulkoilla, mutta ongelma näillä pakkasilla on se että villasukista huolimatta jalat on aina ulkoilun jälkeen tosi kylmät :( Kenkinä on vikingin goretexit....
Viikkareissa ei saa olla villasukkia, vaan sellaset esim. Reiman coolmax sukat. Varpaat palelee villasukilla varmasti ja mä oon todennut, että parhaat talvikengät on Richter Event....
Oho....kiitos tiedosta! Reiman coolmaxit likalla on villiksien kans kengissä ollu...mutta nyt kokeillaan ilman villasukkia seuraavan kerran :)
Normi sukat tietty kans.....meil ei viime talvena palellu tälläi. Tänä vuonna meillä onkin sitten noi Richterin kengät ja niihin enemmän, kun tyytyväinen. Harmi, kun ens talveksi ei ole löytynyt kokoa.
 
Moi carla! :) Ja "myöhäiset" vauvaonnittelut! Saikos teidän neiti pikkuveljen vai pikkusiskon?
Meillä on ulkoiltu tuon taaperon kanssa jopa -30 asteen pakkasessa, mutta kasvot on suojattu kaulaliinalla, ja ollaan oltu pihalla vaan n.30min. -20 pakkasilla on ulkoiltu ihan normaalisti tunti-puolitoista. En tiedä onko mitään virallisia pakkasrajoja, mutta hyvin on pysynyt poikakin lämpimänä.
 

Yhteistyössä