Pakosti ajattelee naisihmisestä joka dissaa tyttölapsia...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
et onkohan se nainen ollut isälleen vähemmän rakastettu lapsi sitten vai miksi vihaa niin omaa sukupuoltaan?Ja musta molemmat on kivoi, pojat ja tytöt =) ja meille tervetulleita, vaikka merkki on ollutkin tähän asti samaa :)
 
vieras
No joo, se tulee jostain selkärangasta.
Miehet perivät vielä jokin aika sitten maatilat, sisarille ei mitään. siis vanhin poika.
ei sille kasvatukselle voi mitään.
tyttöjä on pidetty huonompana ja pidetään kaikissa kulttuureissa.
naiset raatavat ja tekevät työt, niin afrikassa kuin meilläkin. miehet makoilee ja laiskottelee.
tosin nythän tämä on kääntynyt ja miehiltäkin odotetaan työntekoa kotonakin.

mutta silti tytöt kasvatetaan eri tavalla, poikia arvostetaan enemmän siitä ei pääse yli eikä ympäri.
 
Millipidetär
Mulla on pari naisystävää (ja minä itse myös) jotka myös olleet perheen ainoat tyttölapset ja molemmat on mielummin halunneet tyttöjä lapseksi... ei poikaakaan nyt lastenkotiin ole paiskattu mut selkeästi näkee itsensä enemmän tytön äitinä...mistä se mahtaa johtua?
 
no
ei välttämättä oo mitään lapsuudesta juontavaa.. minun silmissäni tytöt on ärsyttäviä hempeilijöitä, vaatii paljon ym. Pojat taas paljon "rennompia" kasvatettavia. Itsellä tyttö&poika.
 
Etana Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Mulla on pari naisystävää (ja minä itse myös) jotka myös olleet perheen ainoat tyttölapset ja molemmat on mielummin halunneet tyttöjä lapseksi... ei poikaakaan nyt lastenkotiin ole paiskattu mut selkeästi näkee itsensä enemmän tytön äitinä...mistä se mahtaa johtua?
Poikien maailma on oudompi silloin.. Itsellä kolme siskoa ja kun sain poikani, olin hämmentynyt, mitäs tämän kanssa tehdään? Jotenkin se poikamaailma tuntui vaan vieraalta vaikka ikionnellinen lapsestani olinkin..
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja no :
ei välttämättä oo mitään lapsuudesta juontavaa.. minun silmissäni tytöt on ärsyttäviä hempeilijöitä, vaatii paljon ym. Pojat taas paljon "rennompia" kasvatettavia. Itsellä tyttö&poika.
peesi. mulla tyttö ja 2 poikaa. ja ei enempää tyttöjä meille pliis :)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja no :
ei välttämättä oo mitään lapsuudesta juontavaa.. minun silmissäni tytöt on ärsyttäviä hempeilijöitä, vaatii paljon ym. Pojat taas paljon "rennompia" kasvatettavia. Itsellä tyttö&poika.
peesi. mulla tyttö ja 2 poikaa. ja ei enempää tyttöjä meille pliis :)
Heehheeh, joo tosi terve suhtautuminen vai? :headwall:
 
Millipidetär
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Mulla on pari naisystävää (ja minä itse myös) jotka myös olleet perheen ainoat tyttölapset ja molemmat on mielummin halunneet tyttöjä lapseksi... ei poikaakaan nyt lastenkotiin ole paiskattu mut selkeästi näkee itsensä enemmän tytön äitinä...mistä se mahtaa johtua?
Poikien maailma on oudompi silloin.. Itsellä kolme siskoa ja kun sain poikani, olin hämmentynyt, mitäs tämän kanssa tehdään? Jotenkin se poikamaailma tuntui vaan vieraalta vaikka ikionnellinen lapsestani olinkin..
jos siis on kasvanut poikien joukossa ainoana tyttönä?
 
mutsi
Mä taas "vierastan" tyttöjä koska oma suhde äitiin on ollut vaikea. Ajattelen että jos saisin tytön niin vihaisko se mua yhtä paljon kuin itse vihasin äitiäni kun olin murrosikäinen. Jotenkin tuntuu että äidin ja pojan suhde on helpompi.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
et onkohan se nainen ollut isälleen vähemmän rakastettu lapsi sitten vai miksi vihaa niin omaa sukupuoltaan?Ja musta molemmat on kivoi, pojat ja tytöt =) ja meille tervetulleita, vaikka merkki on ollutkin tähän asti samaa :)
Sellanen ihminen on kasvanut ilmanmuuta sovinistisessa perheessä, jossa äiti on ollut pelkkä tiskirätti ja isä "perheen pää".
 
vieras
Mun ystävä ei halua tyttölapsia, missään nimessä (onneksi ei ole lapsia hankkimassakaan). Heidän suvussaan kaikki äiti-tytär -suhteet ovat olleet vaikeita, pettymysten, riitojen ja rakkaudettomuuden värittämiä. Joten hänen mielestään yksikään äiti-tytär -suhde ei voi olla ongelmaton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Mä taas "vierastan" tyttöjä koska oma suhde äitiin on ollut vaikea. Ajattelen että jos saisin tytön niin vihaisko se mua yhtä paljon kuin itse vihasin äitiäni kun olin murrosikäinen. Jotenkin tuntuu että äidin ja pojan suhde on helpompi.
Peesi. Tosin mulla on tyttö, mut se on vasta 3 kk. Saa nähä minkälaista tulee oleen, toivottavasti saan luotua tyttäreeni paremman suhteen kuin mitä mulla on omaan äitiini...
 
ei päde muhun
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
et onkohan se nainen ollut isälleen vähemmän rakastettu lapsi sitten vai miksi vihaa niin omaa sukupuoltaan?Ja musta molemmat on kivoi, pojat ja tytöt =) ja meille tervetulleita, vaikka merkki on ollutkin tähän asti samaa :)
Sellanen ihminen on kasvanut ilmanmuuta sovinistisessa perheessä, jossa äiti on ollut pelkkä tiskirätti ja isä "perheen pää".
No ei pidä paikkaansa. Minä en haluaisi tyttöjä. ja olen kasvanut äitini ja siskoni kanssa kolmestaan. iskä kuoli kun oltiin pieniä systerin kanssa-
 
jooo
Mä luulen, että ainoa oikea syy on vaikea äitisuhde -kuten tässäkin ketjussa moni kertoo.

Psykologisestikin ainoa järkevä vaihtoehto, eihän nyt isäsuhde tuollaista tyttöinhoa aiheuta! Ei myöskään se, että on asunut sovinistisessa kodissa. Se on se äitisuhde, joka saa naisen pelkäämään tyttären saamista ja yleensäkin olemaan varuillaan naissukupuolen kanssa.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ei päde muhun:
No ei pidä paikkaansa. Minä en haluaisi tyttöjä. ja olen kasvanut äitini ja siskoni kanssa kolmestaan. iskä kuoli kun oltiin pieniä systerin kanssa-
No sä olet vaan kyllästynyt ja kaipaat vaihtelua.
Tai sitten olet mielenvikanen. :D
 
Nainen, joka vieroksuu tyttölapsia, on varmasti itse ollut todella ärsyttävä tyttölapsi.

Tai sitten ei osaa kasvattaa tyttöä niin, että tämä ei ole ärsyttävä vikisijä :whistle:

Omassa äitisuhteessa on varmaan myös jokin pielessä.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nainen, joka vieroksuu tyttölapsia, on varmasti itse ollut todella ärsyttävä tyttölapsi.

Tai sitten ei osaa kasvattaa tyttöä niin, että tämä ei ole ärsyttävä vikisijä :whistle:

Omassa äitisuhteessa on varmaan myös jokin pielessä.
Niinpä. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nainen, joka vieroksuu tyttölapsia, on varmasti itse ollut todella ärsyttävä tyttölapsi.

Tai sitten ei osaa kasvattaa tyttöä niin, että tämä ei ole ärsyttävä vikisijä :whistle:

Omassa äitisuhteessa on varmaan myös jokin pielessä.
Tai sit vaan kasvanu niin poikavaltaisessa ympäristössä ettei ole törmännyt muihin tyttöihin ennen koulua, joten itellekin on epäselvää miten olla tyttö + vaikea äitisuhde
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, se tulee jostain selkärangasta.
Miehet perivät vielä jokin aika sitten maatilat, sisarille ei mitään. siis vanhin poika.
ei sille kasvatukselle voi mitään.
tyttöjä on pidetty huonompana ja pidetään kaikissa kulttuureissa.
naiset raatavat ja tekevät työt, niin afrikassa kuin meilläkin. miehet makoilee ja laiskottelee.
tosin nythän tämä on kääntynyt ja miehiltäkin odotetaan työntekoa kotonakin.

mutta silti tytöt kasvatetaan eri tavalla, poikia arvostetaan enemmän siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Peesi tälle. Vaikea ymmärtää kylläkään, miksi tyttöjen ja naisten väheksyntää on lähes kaikissa kulttuureissa. Nyt varmasti muuttuu onneksi muuallakin, esim Intiassahan on kokonaisia kyliä joissa on pelkkiä poikamiehiä, kun kaikki tytöt on abortoitu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pyllynkäinen:
Tai sit vaan kasvanu niin poikavaltaisessa ympäristössä ettei ole törmännyt muihin tyttöihin ennen koulua, joten itellekin on epäselvää miten olla tyttö + vaikea äitisuhde
Voi olla.

Tai ehkä naisella on mies, jolle kelpaa vain poikalapsi...kuten mun kaverilla, jolla on kaksi tyttöä (ja mies on supisuomalainen Matti, eli ei pitäis olla kulttuuri/uskontokysymyskään).
 

Yhteistyössä