Paljon maksaisitte viikkorahaa??

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
utelias
Paljon maksaisitte viikkorahaa 14v, 11v ja 7v lapsille? Vanhin lapsi auttaa aika paljon kotitöissä ja vahtii pienempiä mutta 2 nuorinta ei tee ns. rahan eteen mitään (saattavat satunnaisesti siivota huoneen jos sitä pyydetään).
Viikkorahoista ei myöskään jää mitään säästöön vaan kaikki rahat käytetään heti lehtiin, pokkareihin ym..
Eli mikä olisi teidän mielestä sopiva viikkorahan määrä??
 
Itse en ole ajatellut maksaa viikkorahoja, vaan rahaa saa tarvittaessa tarpeelliseen. Meillä onneksi vielä niin pieniä muksut ettei tarvitse tästä vääntää :whistle: Mutta itekään en koskaan saanut viikkorahaa ja mun mielestä se oli ok, rahaa sai tarvittaessa.
 
Zoe-F
Itte sain pienenä yleensä just ja just sen verran, että sai ostettua akun taskukirjan kerran kuussa (keräilen edelleen)
Ei sitä oikeen edes osannu vaatia, vaikka muut saikin viikkorahaa, tuntu vaan että oman huoneen siivous ja koiran lenkitys tai vastaavat hommat kuuluu jokaiselle ilman sen kummempia palkkoja.

Tosin jos on nuorempaa ja vanhempaa, ja haluaa antaa eri summan, niin noita töitä voisi pitää perusteena, eli jokin sellainen "taulukko" että kuka on siivonnut huoneensa tai tyhjentänyt tiskikoneen tai vienyt roskat ja sen mukaan?
 
vieras jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla 9v poika, jolla käytösongelmia koulussa. Käy pienluokkaa. Viikkoraha on 3e ja jokaisesta hyvin menneestä "työpäivästä" saa euron lisää palkkaa.

Niin ja kotitöitä tekee ihan oma-aloitteisesti ilman korvausta.

 
JONSERED Karhunkantaja
12 v. ja 10 v. saavat 2 euroa viikossa JOS huone on kunnossa. 8 v. 1,5 euroa, samoilla ehdoilla ja 5 v. satunnaisesti 20 senttiä osallistuessaan kotihommiin.

Ja perusteluna se, että oikeasti muksut eivät tarvitse omia rahoja, mutta onhan se mukavaa, että jokunen oma lantti on, joilla harjoitella kapitalismia. Enkä minä ole raha-automaatti, joka syytää rahaa lapsille ostaakseen hyvän omatunnon itselleen.
 
jfjfklll
Meillä lapset 11v. ja 12v. saa rahaa sen verran kun haluavat tienata ;) tosin se tarkoittaa huoneen siivoamista, tiskikoneen tyhjentämistä, roskiksen vientia jne.

Huoneen siivous=1e, tiskikoneen tyhjennys 0,50e, roskiksen vienti 5cent, jne.
 
EI makseta viikkorahaa, lapset on 9 ja 6 vuotiaat.
Yhdeksän vuotias saa koenumeroista kympistä 2e ja ysistä 1e, säästöpossuun johon kerää rahaa tiettyyn tavoitteeseen (sen hinta on 250e, ja me ollaan luvattu puolet maksaa), molemmat saattavat saada possuihinsa 1-2e satunaisesti jos tekevät ns ylimääräisiä kotitöitä.
 
joanna
asia ei ole meillä vielä ajankohtainen kun vanhin täyttää kesällä vasta 5vuotta.
olenkin miettinyt milloin lapsi tarvitsee omaa rahaa.
muistan itse lapsuudesta että ala-asteikäisenä sain viikkorahaa,määrää en muista.
eli ehkä rupeen maksaan pientä viikkorahaa siinä 10vuotiaana. mikä sitten on sopiva,näkee sillon.
kuitenkin vaatteet ja kaiken tarvittavan saa meiltä.
murroniässä taas tarvitsee enemmän vapautta ja sitämyöden sitä omaa rahaa.
itse olen saanut siinäiässä 100mk siis joskus 15vuotiaana ja siitä ylöspäin.
 

Yhteistyössä