paljon sitä lapsivettä tulee jos tulee ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailen
  • Ensimmäinen viesti
lapsivesi
Kyllä sä huomaat, et se on lapsivettä. Sen tulemista kun ei pysty estämään (pidättämään kuten pissaa). Lapsivettä voi tulla tihkumalla tai sit sitä voi ihan valahtaa kunnolla. Mulla sitä ei tullu, kun vasta laitoksella kun puhkastiin kalvot.
 
Greippi
Vesien menon kotisohvalla kokeneena lupaan, että huomaat sen kyllä ; )
Vaikka sairaalasta meinattiinkin että voisi olla jotain muutakin, kun poika syntyi ennen aikojaan. Mitäköhän muuta se olisi voinut olla, kun oli housut ihan märkinä ja muutamakin side kastui ; )
 
vieraampi
no, mulla tulee myös kirkasta valkovuotoa vuotamalla, eikä sitä pysty pidättämään ja olenkin myös miettinyt, että mistäs erotan sen lapsiveden sitten jos sitäkin voi tulla tihkumalla. mulla on siis välillä housut litimärät muutenkin (ei virtsankarkailua!). rv 27.
 
Ja mulla taas molemmat synnytyksen alkoivat vesien menolla ja sen kyllä huomasi. Esikoisen vedet puhkesivat keittiön lattialla, siinä sitten seisoin ja nauroin, mies hermostui ja käski tekemään jotain eikä vain nauramaan.... :D

Kuopuksesta ehdin just vessaan kun heräsin siihen että kohta poksahtaa, se oli aika jännä tunne. Miehen sit oven raosta huhuillen herätin että taidetaan lähteä Kättärille, mies siihen unisena että olenko varma, jospa mulla vaan onkin pissahätä.... :headwall:
 
pöhlö
Multa tuli lapsivettä vielä vauvan synnyttyäkin, vaikka kalvot oli puhkaistu monta tuntia aiemmin. Kätilö sanoi, että sitä olikin enemmän kuin yleensä, mutta kai se normaali määräkin joitain litroja on. Aluksi voi olla tosiaan pelkkää tihkumista, ei sitä välttämättä heti ymmärrä lapsivedeksi.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
no, mulla tulee myös kirkasta valkovuotoa vuotamalla, eikä sitä pysty pidättämään ja olenkin myös miettinyt, että mistäs erotan sen lapsiveden sitten jos sitäkin voi tulla tihkumalla. mulla on siis välillä housut litimärät muutenkin (ei virtsankarkailua!). rv 27.
No sitten sitä tulee aika tavalla. Mutta lapsivettä on useampi litra kuitenkin eli ei kai sitä valkovuotoa nyt niin paljon tule?
 
vieraampi
no ei tule litratolkulla ei :) ärsyttää vaan välillä, kun mulla ei normaalisti ole koskaan valkovuotoa ja nyt raskauden aikana on tullut sellainen vaiva. ja mietitytti myös, että miten erotan sen lapsiveden tihkumisen sitten kun sen aika on.
 
Mul on sama ongelma, ettei tiedä onko lapsiveden tihkumista vai valkovuotoa. On ollut jo muutaman viikon tosi runsasta vuotoa ja joka kerta mietin et menikö vesi. Oon kans kuullut et joillain on puhkottu kalvot sairaalassa ja vettä ei ole tullut oikeastaan ollenkaan. Lääkäri oli sanonut et se on pikkuhiljaan siellä tihkunut itekseen pois sit aiemmin.
 

Yhteistyössä