Paljon varaisitte rahaa risteilyreissuun?

Matkaan lähtee 2 aikuista + 5-vuotias. Ruuat laivalla maksettu. Se on Tukholman reissu, eli käymme maissa, yhdessä näyttelyssä, ehkä kahvilla. (mitähän tuohon kuluu kruunuja... näyttelylippu on 150 SEK/aikuinen, lapsen hinnasta en tiedä). Kauppaan tuskin ehdin siellä.

Laivalla ei kulu alkoholia. Ostokset osaan arvioida (siis omani, kosmetiikka-osastosta). Lähinnä ostetaan kai karkkia ja jotain kahvi/mehu-osastoa.
 
Me on kortilla nostettu maissa käteistä. Paljon helpompi ottaa tarpeenmukaan kun alkaa arpoa paljonko tarvii.
Me tuskin nostellaan montaa kertaa... siis joudutaan kuitenkin arpomaan.

Me mennään laivalta suoraan Skeppholmeniin Östasiaska museetiin,jossa on terrakotta-armeijasta näyttely ja jos ehditään, juodaan kahvit/mehut tai mennään vanhaan kaupunkiin kahvilaan. Ensiksi tarvitaan rahaa jo kulkemiseen ja toiseksi en jätä sitä sen varaan, että siinä museon vieressä on automaatti. Tai että siellä voi maksaa visalla liputkin.

No, ehkä vaihdetaan sitten joku 70-100 e ja loput kulutetaan laivalla...
 
"vieras"
itse vaihdan Forexilla aina n. 300€ ja lähes kaiken kulutan maissa. Mukana on minä ja yksi lapsi. Mutta käynkin siellä kaupoilla, jos aikaa ei siihen olisi niin ei käteistäkään niin tarvitse. Mutta vaihdan reilusti ja jos jotain jää, vaihdan ne takaisin maissa. Laivalla menee 100-300€ riippuen onko siellä vaatteita mitä haluan ostaa edullisemmin kuin maista saisin.

Mutta teillä menis pääsylippuihin jotain 400kr eli n. 40€, kahveihin yms. 100-200kr eli 10-20€ ja mahdollisiin matkoihin maksut (itse ostan aina laivalta matkaliput etukäteen). Lisäksi varaisin ylimääräistä, jos vaikka tekee mieli ostaa jokin tuliainen sieltä museosta, museoiden lahjatavaramyymälät on aika kivoja. Eli 70€ on ihan minimi, vaihtaisin hieman reilummin kuitenkin. Niitä automaatteja ei ihan joka kulmalla kuitenkaan ole, ellei pyöri ihan keskustassa.
 
[QUOTE="vieras";22152470]itse vaihdan Forexilla aina n. 300€ ja lähes kaiken kulutan maissa. Mukana on minä ja yksi lapsi. Mutta käynkin siellä kaupoilla, jos aikaa ei siihen olisi niin ei käteistäkään niin tarvitse. Mutta vaihdan reilusti ja jos jotain jää, vaihdan ne takaisin maissa. Laivalla menee 100-300€ riippuen onko siellä vaatteita mitä haluan ostaa edullisemmin kuin maista saisin.

Mutta teillä menis pääsylippuihin jotain 400kr eli n. 40€, kahveihin yms. 100-200kr eli 10-20€ ja mahdollisiin matkoihin maksut (itse ostan aina laivalta matkaliput etukäteen). Lisäksi varaisin ylimääräistä, jos vaikka tekee mieli ostaa jokin tuliainen sieltä museosta, museoiden lahjatavaramyymälät on aika kivoja. Eli 70€ on ihan minimi, vaihtaisin hieman reilummin kuitenkin. Niitä automaatteja ei ihan joka kulmalla kuitenkaan ole, ellei pyöri ihan keskustassa.[/QUOTE]

Joo, en meinaa kuluttaa aikaa siihen että haen automaattia... Ehkä 100-150 vaihtaisi ja loput kuluttaa laivalla. Mulla on tietyt jutut mitä haluan sieltä laivan kaupasta. Museon kaupasta voi ostaa jotain, mutta ei liian kallista.

Meno riippuu paljon siitä, miten tuo tyttö jaksaa... siis miten nukkui laivassa. Tuo näyttely kyllä kiinnostaa häntäkin ja on tottunut museoissa käyjä. Saa jossain luonnontieteellisessä museossakin kulumaan tuntikausia. Mutta jos on väsynyt, niin mietittiin että mennään sitten suht heti sen museon jälkeen laivaan, käydään vaikka siellä saunassa/uimassa tai hyttiin lepäämään, jos tyttö haluaa nukkua hetken...
 

Yhteistyössä