Paljonko jäi kiloja raskaudesta

Alkuperäinen kirjoittaja hese:
Mulle tuli kiloja 13. Synnytyksessa lähti 11kg. Yksi kuukausi meni niin mahduin jo vanhoihin farkkuihini. Nyt poika 4kk ja minä hoikempi kuin ennen raskautta.. imetys kuluttaa kaloreja.
miten synnytyksessä lähtee noin paljon kiloja? mietin vaan. itse odotan ensimmäistä ja pelottaa kilot kun viisitoistakiloa tullu lisää raskauden aikana. miten niistä sitten pääsee eroon...
 
Mulle tuli esikoista odottaessa 20kg lisää ja synnytyksessä lähti 14kg..ja loput seuraavan puolen vuoden aikana. Tyttö nyt 2,7v.

Kuopuksesta painoa ei tullut ollenkaan lisää.. sitä lähti yht. 31kg.. painoin 109kg odotuksen alussa ja poika nyt 9kk ja painan nyt 78kg.

Eli hyvin erinlaiset kokemukset. Voin tosi huonosti poikaa odottaessa ja tyttöä odottaessa voin hyvin.
 
Mulle tuli 16kg ja tuntu aika tiukassa olevan! Nyt 6kk kulunut ja olen lähtöpainossa..tosin paino vaihtelee +2kg tai -2kg :) Mutta ei sillä painolla niin väliä kun sais tuon maharöllykän pois!!! :kieh:
 
Laittakaahan vielä lähtömittoja yms. Mielenkiintoista kuulla, kun vasta odotan! Ja onko kellään lantio levennyt pysyvästi, vaikka muut mitat palautuneet samaksi?

T. Lyllerö ja tyttö, rv 29+1 (ja tähän mennessä kiloja 5)
 
miulla tuli raskauden aikana kiloja vähän reilu 20 ja viikko synnytyksestä oli tippunu 10 kiloo..loput 10 sitten olikii tiukassa :kieh: mutta vajaa vuos synnytyksestä oli nekin viimein kovan työn jälkeen tippunu ja nyt sitten on 2 kiloo alle lähtöpainon ja synnytyksestä kulunu reilu 1v3kk =)
 
Painoa kertyi raskausaikana 15kg. Laitokselle jäi 10kg ja parissa kuukaudessa lähti loputkin. Nyt neiti 7kk ja yhteensä -19kg!! :) Minulla imettäminen kulutti, en siis liikunnalla tiputtanut painoa. Ja normaalipainoinen olen :)
 
Mulla tuli 17kg raskausaikana. Kaksi viikkoa synnytyksestä niin oli lähtenyt lähes kaikki. Nyt on enää kilo jäljellä. Sitäkään ei ole tarvetta pudottaa välttämättä sillä olen aika hoikka. En ole liikkunut erityisemmin, lähinnä hyötyliikuntaa. Paino on lähtenyt siis itsestään...arjen touhuissa. Huvittaa vielä kun äiti sanoi minulle raskausaikana, etten enää tule pääsemään entisiin mittoihini.. hänellä kun kiloja on aina ollut runsaasti. No kappas vain, tässä sitä ollaan.. lähes hoikempana kuin ennen raskautta!
 
Hei.
Painoa tuli raskauden aikana hieman alle 10kg. Vauva leikattiin, kun lähdin sairaalasta (4pv) paino oli tippunut 8kg. Viikon päästä paino oli pudonnut jo lähtöpainoni. Kuukausi synnytyksen jälkeen paino oli tippunut kokonaisuudessaan 15kg, joten painoin 5kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Nyt olen imetyksen lopettanut, kilon verran tuli painoa lisää. Paino tällä hetkellä huikeat 52kg :D
Ja mitään en ole tehnyt, muuta kuin vaunukävelyillä käynnyt. :)
Minulla kävi onneksi tuuri raskauskilojen suhteen :)

-Anna
 
Painoa tuli raskauden aikana n. 20kg, joista sairaalaan jäi 10kg.. lapsen ollessa 9kk ikäinen alkoi viimein kaikki raskauskilot olla tipotiessään ja nyt lapsen ollessa 1v 9kk on paino tippunut vielä 10kg ruokavalion ja liikunnan avustamana =)

Kilot olisivat varmasti lähteneet aikaisemminkin jos vain oisin älynnyt edes vähän katsoa mitä syön ja miten paljon jo raskausaikana ja varsinkin synnytyksen jälkeen :ashamed: mutta parempi myöhään kun ei milloinkaa ;)
 
Painoa tuli 12 kiloa, laitokselle ei jäänyt ku 4,5kg, ei ollut turvotusta noi loput kilot :D Nyt 3,5 kk myöhemmin on huippulukemista -15kg. Joku pyys painoja tietää eli nyt 54,5kg lyhyessä vartalossa. Vanhat vaatteet menee juu, mutta enpä mitään tiukkaa trikoopaitaa vetäs päälleni.. En painoa ole mitenkään vahtinut, ei meillä ole edes vaakaa..

Imettänyt olen, tehokkain kilojen karsija on varmaankin ollut vauvan massu, jonka vuoksi en ole syönyt mm. maitotuotteita (eli jäätelö ja ihanaiset juustot pannassa) enkä makeisia. Maidottomia leivoksia kyl menee päivittäin.. Mutta mutta, en koe olevani todellakaan samassa kunnossa kui ennen raskautta, jolloin kävin 3-4 x vko salilla ja tein juoksulenkkejä. Eli mieluusti saa paino nousta jahka läski muuttuu lihakseksi.. Kunhan vauva vähän kasvaa pääsee salille ja kunhan rahatilanne antaa periksi ostaa kunnon urheiluliivit maitohinkeille saap vaunut hölkkävauhtia. Kunhan kunhan - aina joku tekosyy.. No urheilu imee kyl sit puoleensa kun vain aloittaa!

Tsemppiä vain kaikille mammoille!=)
 
Reilu 16 kiloa tuli raskausaikana. Synnytyksen jälkeen 3 viikkoa niin kaikki raskauskilot oli poissa, mutta ennestään on näitä kiloja pikkasen liikaa, 3 kiloa on lähtenyt mutta paljon on vielä pudotettavaa. Poika nyt 3kk.
 

Yhteistyössä