Paljonko menee teillä rahaa ruokaan kk ja perheenne koko?

  • Viestiketjun aloittaja "martta"
  • Ensimmäinen viesti
"martta"
Miten paljon teillä muilla menee ruokaan rahaa kuussa ja minkä kokoisesta perheestä on kyse?

Meillä on kaksi aikuista, joista toinen töissä ja toinen äitiyslomalla sekä 4 kk ikäinen lapsi. Meidän ruokabudjetti on 400 euroa ja se sisältää kaiken mitä kaupasta saa. Tuntuu vaan ettei se millään riitä vaikka kuinka katson hintoja kaupassa käydessä.
 
ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29768802:
300 e maks.Sisältää kissojen evästyksen,hiekat,pesuaineet.
2 aikuista,yksi jokapäiväinen lapsi+yksi viikonloppulapsi(poikani opiskelee viikot toisella paikkakunnalla)
Miten noin pienellä rahalla voi ostaa monipuolista ruokaa?
 
Kotikutoinen Martta
Meillä perheessä kaksi aikuista, 5v, 10v ja 18v lapset ja noin 550 e / kk menee ruokaan. Suosimme perinteistä kotiruokaa ja kaiken valmistamme itse, sekä seuraamme hintoja tarkasti.
 
Viime kuussa meni ruokakauppaan (sisältäen kaiken sen, mitä Prismasta, Citymarketista jne. ostan) rahaa yhteensä 1257,56 euroa. Perhekoko 2 + 4.

Koen summan aivan liian suureksi, joten 1.4. aloitin "penninvenytysprojektin", jonka tiimoilta on tarkoitus saada kauppalaskua pienemmäksi. Budjetiksi asetin 800 euroa.

Kirjoittelen projektin etenemisestä blogissani, joten jos sen seuraaminen kiinnostaa, niin voipi käydä siitä lukaisemassa :)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Kuinka monta kertaa kuukaudessa käyt ruokakaupassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29768844:
Helposti. Kun ei osta vanukkaista,hampurilaisia...
Teen itse 99% ruuan,käytetään paljon kasviksia.Leivon itse suurimman osan leivästä.
Minä teen aikalailla samoin, vanukkaastakin tulee aika hyvää kun itse tekee. Hyödynnän alennuksia ja käytän paljon pakastinta, enkä koe että jääkaapissa pitää olla koko ajan kaikkea jos nyt vaikka sattumalta tekisi mieli. Eikä tarvitse laskea kuluja.
 
  • Tykkää
Reactions: Laina elämää
Minä teen aikalailla samoin, vanukkaastakin tulee aika hyvää kun itse tekee. Hyödynnän alennuksia ja käytän paljon pakastinta, enkä koe että jääkaapissa pitää olla koko ajan kaikkea jos nyt vaikka sattumalta tekisi mieli. Eikä tarvitse laskea kuluja.
Juuri näin!Mä käytän tosi paljon alennuksia (niitä parjattuja "miinustuotteita" lihoissa,kanassa..Kalaa en osta miinuslapulla-ellei se tule valmistettua hetioitis) Marjat keään pitkälti itse..Että tämmönen maalisjuntti...
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"Anne"
About 450€/kk Siinä shampoot, wc-paperit mukana, vaikka ei me niitä syödäkkään. En nyt äkkiseltään vain osaa arvioida paljonko niihin erikseen menisi.
Lisäksi mukaan laskettu satunnaiset noutoruuat ja päivittäinen kouluruoka.
Perhekoko 2aikuista 1 tarhaikäinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29768878:
Juuri näin!Mä käytän tosi paljon alennuksia (niitä parjattuja "miinustuotteita" lihoissa,kanassa..Kalaa en osta miinuslapulla-ellei se tule valmistettua hetioitis) Marjat keään pitkälti itse..Että tämmönen maalisjuntti...
Ei juntti, vaan järkevä. Minä teen majoneesinkin itse sitten, kun sitä tarvii enkä seisota lisäainemössöä jääkaapissa varmuuden vuoksi.

Ollaan fiksuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Laina elämää
"Veera"
Meillä menee silkkaan ruokaan ehkä se 400-500 kuussa, yhteensä kauppaan ehkä 700 kuussa, tuo loppu sisältää siivous/hygieniatuotteet ja turhat herkut kuten karkut sipsit, vichyveden, siiderit jne. Tää on karkea arvio, mutta kyllä mun ajatus on että tuosta 'muusta ' olis helppo sästää. Perhekoko 2+3, joista yksi kohta 5kk ikäinen vauva.

Nyt kun kotona ollessa on ollu aikaa vertailla hintoja ja oon siirtäny suurimman osan ostoksista lidliin. Lisäksi on pakko käydä välillä prismassa koska lidlistä ei kaikkea saa. Lidlissä kumminki se sama kanapaketti maksaa 2e vähemmän ja jos ostan niitä 2 pakettia viikossa niin kuukaudessa säästän jo 16e pelkässä kanassa. Puhumattakaan muista lihoista ja kalasta, vihanneksista ja maidosta jne.

Lidlin reissulle mulla menee yleensä noin 70e, prismaan 125e. Toki prisman isommasta summasta suuri osa johtuu vaipoista yms mitä en lidlistä osta.

Ap:n tilanteessa tuo 400e kuulostaaa tosi paljolta, tietty jos lapsi juo korviketta ja syö kaupan ruokia niin niihin menee rahaa.
perusruoka on itseasiassa aika halpaa, rahaa menee paljon aamu-väli-iltapaloihin, jos niissä panostaa edullisiin vihyiehtoihin niin voittaa jo paljon. tietysti muutenkin mieluummin ostan avokadoja ja hedelmiä välipaloiksi kuin vanukkaita.
 
2 aik + 5 lasta
n. 800 e/kk ruokaan/hygieniaan yms mitä marketista ostetaan. Joskus siinä on jopa vaatetta/kenkää lapsille. syömme joka päivä lämpimän kotiruuan (liha/kala) ja ostan vain paistia tai filettä, paljon juureksia ja hedelmiä eli emme osta juurikaan mitään ylimääräistä (lehtiä tms)
 
"vieras."
Aika tarkalleen 400-500e kk.
Emme käy isoilla ostoksilla lainkaan fyysisesti koko perheellä vaan tilaamme ne Cittarin ruoan verkkokaupasta kahdesti kuussa, ollaan tämä havaittu kätevämmäksi systeemiksi että tulee kaikki tarpeellinen hommattua kotiin ja näin vältytään heräteostoilta jos käytäisiin paikan päällä.

Täydennykset hakee mies tuosta lähisiwasta, esim. maidon päästessä loppumaan.
 
"vieras."
[QUOTE="vieras.";29769049]Aika tarkalleen 400-500e kk.
Emme käy isoilla ostoksilla lainkaan fyysisesti koko perheellä vaan tilaamme ne Cittarin ruoan verkkokaupasta kahdesti kuussa, ollaan tämä havaittu kätevämmäksi systeemiksi että tulee kaikki tarpeellinen hommattua kotiin ja näin vältytään heräteostoilta jos käytäisiin paikan päällä.

Täydennykset hakee mies tuosta lähisiwasta, esim. maidon päästessä loppumaan.[/QUOTE]

Unohtui että perheen koko 2+2 pian kolmas lapsi mukaan lukien.
 
Uusi lukija
Viime kuussa meni ruokakauppaan (sisältäen kaiken sen, mitä Prismasta, Citymarketista jne. ostan) rahaa yhteensä 1257,56 euroa. Perhekoko 2 + 4.

Koen summan aivan liian suureksi, joten 1.4. aloitin "penninvenytysprojektin", jonka tiimoilta on tarkoitus saada kauppalaskua pienemmäksi. Budjetiksi asetin 800 euroa.

Kirjoittelen projektin etenemisestä blogissani, joten jos sen seuraaminen kiinnostaa, niin voipi käydä siitä lukaisemassa :)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Kuinka monta kertaa kuukaudessa käyt ruokakaupassa?
Sama perhekoko ja vajaa 1000€ menee kuukaudessa. Tosin en osta vaatteita enkä kenkiä, jotka blogin mukaan siulla tarttuu mukaan ;)
Mä haastan itseni mukaan samaan penninvenytysprojektiin, katotaan miten paljon pystyy nitistämään tuosta summasta :)
 
Uusi lukija
Sama perhekoko ja vajaa 1000€ menee kuukaudessa. Tosin en osta vaatteita enkä kenkiä, jotka blogin mukaan siulla tarttuu mukaan ;)
Mä haastan itseni mukaan samaan penninvenytysprojektiin, katotaan miten paljon pystyy nitistämään tuosta summasta :)
Tai siis ostan vaatteita ja kenkiä, mutta ne ei ole mukana tuossa summassa ja en osta niitä kuin pari kertaa vuodessa... hullusti sanottu tuossa ekassa kirjotuksessa
 

Yhteistyössä