Paljonko nettosit erossa

  • Viestiketjun aloittaja tiedustelija
  • Ensimmäinen viesti
tiedustelija
Hei,

heittäkäähän viestiä ,paljonko nettositte avioerossa.

Mä erosin viime vuonna ja laskeskelin seuraavaa:
Tasinkoa:

Talosta 95 000?
Rahoista 42 000?
Autosta 20 000?
Irtaimisto mulle n. 15 000?

Uus mies maksaa nykyisin kaikki joten tähän vielä elatukset päälle
450 kk x 12 kk x 10v = 54 000?

Laskekaa han tekin. ja ilmoitelkaa.

Meillä itse tienasin n. 1200? kk ja mies 3500?/kk noin 12 vuotta.
Kotona oleskelin tuosta 7 vuotta

Joten käteen jäi tosi hyvät rahat.

Nykysin autona bemari.

Piristää päivää kummasti ku huomaa että exä sai kärsiä.
:kieh:
 
Mä sain takas elämäni ja iloni,rahassa niitä ei voi mitata.Tosin kyl jotain rahaakin sain kun talo meni myytiin,en oo summia laskenu.Ne on kaikki menny kun huonekalut kaikki hommasin uuteen kämppääni ja elämään muutenki.
 
summer69
Nettosin 3 lapsen kasvatusvastuun, uusiosinkkuuden ja rutkastí univelkaa, kun lapset oli silloin 0-3 v vanhoja, velkaa opiskelusta ja myöhemmin autosta ja kämpästä. Tilillä ei edelleenkään ole mitää, mutta mieli on rauhallinen, lapset onnellisia, elämä hymyilee, joten ennen kaikkea nettosin paremman elämän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 23:38 summer69 kirjoitti:
Nettosin 3 lapsen kasvatusvastuun, uusiosinkkuuden ja rutkastí univelkaa, kun lapset oli silloin 0-3 v vanhoja, velkaa opiskelusta ja myöhemmin autosta ja kämpästä. Tilillä ei edelleenkään ole mitää, mutta mieli on rauhallinen, lapset onnellisia, elämä hymyilee, joten ennen kaikkea nettosin paremman elämän.
Kutakuinkin näin menee.. :/
 
Empä netonnut en, mutta elämässä on paljon tärkekeämpiä asioita kuin raha. Nyt olen sen todella viimein tajunnut, jo on ennenkin ollut jossain takaraivossa. On köyhänäkin ihan ok olla, kunhan rahat riittää ruokiin ja muihin pakollisiin, eipähän tarvitse pelätä mitä huominen tuo tai ensi yö, se on meineaan paljon se. Ap taitaa kuulua samaan kastiin kuin ex-mieheni, mutta ilonsa kullakin ja jos se tulee toisen kärsimykestä niin se on sitten niin.
 
virpipe
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 12:46 tiedustelija kirjoitti:
Hei,

heittäkäähän viestiä ,paljonko nettositte avioerossa.

Mä erosin viime vuonna ja laskeskelin seuraavaa:
Tasinkoa:

Talosta 95 000?
Rahoista 42 000?
Autosta 20 000?
Irtaimisto mulle n. 15 000?

Uus mies maksaa nykyisin kaikki joten tähän vielä elatukset päälle
450 kk x 12 kk x 10v = 54 000?

Laskekaa han tekin. ja ilmoitelkaa.

Meillä itse tienasin n. 1200? kk ja mies 3500?/kk noin 12 vuotta.
Kotona oleskelin tuosta 7 vuotta

Joten käteen jäi tosi hyvät rahat.

Nykysin autona bemari.

Piristää päivää kummasti ku huomaa että exä sai kärsiä.
:kieh:
joo ,ei se mitään että sait elintason nousua erosta,mutta alamäki on vielä hurjempi. toivon vain että sun EX ei ole tyhmä. SANONTA:niin petaa kuin makaa. loppupeleissä mitä sulle jää???? BEMARI???????
 
Typerä provo, mutta tottahan tuollaisia oikeestikin on, jos vähän kärjistetään. Mieheni exä "nettosi" ihan oikeasti heidän ison kerrostaloasuntonsa, jonka mies oli perintörahoillaan maksanut. Mies jätti myös kaiken irtaimistonsa exälle. Silti ex oli katkera ja uhkaili käräjöinnillä, koska miehelle on vielä tulossa perintöä. Ymmärsi viimein, ettei voi päästä siihen käsiksi. Ihan oikeastikin vinksuja exiä on olemassa :headwall:
 
just joo
Joopa joo. Provo voi olla, mutta kun oikeastikin on tommosia kuin ap, että "piristää kummasti kun ex saa kärsiä"

Rahasta ja toisen siivellä elämisestä huolimatta ihmisessä itsessään ei ole muuta kuin katkeruutta ja vihaa toista ihmistä kohtaan, ja sitten tommonen vielä huolehtii lapsista.. joiden isä tämä exä on.

Elämää et sitten onnistunut hankkimaan itsellesi, et onnellisuutta, et tasapainoista mieltä itsellesi.
Niitä kun ei rahassa pysty mittaamaan.
 
itsenäinen
Kyllä on jollakin ylpeyden aihe!

Minä olen aina ollut ylpeä siitä että olen pystynyt itse lapseni elättämään, välillä tiukillakin on oltu.
Koskaan en alentuisi tollaiseen siivellä elämiseen. Kumpa nykyinen miehesi edes tajuaisi pistää sinut maksamaan puolet...kuset pian sitäkin linssiin ja viet siltäkin puolet. Melkoinen Haaskalintu olet, en arvosta tollaisia naisia pätkääkään ja suorastaan häpeän oman sukupuoleni puolesta!

Itse jaoimme erossa huonekalut.
Lasten isä maksaa elatusmaksua 100e\\muksu,eli vähemmän kun minimisuositus on...itse halusin niin.
Hän osallistuu suksien,pyörien ja silmälasien yms hankintaan aina tarvittaessa. Ei oo tarvetta kyniä sitä kuivaks, johan se joutu arjesta lapsien kanssa luopumaan. Se on jo niin suuri kivun aiheuttaja, että ei ole tarvetta lisätä tuskaa taloudellisella ahdingolla.
 

Yhteistyössä