Paljonko ottaisit tekopalkkaa pastasalaatin teosta?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Aika yksinkertainen salaatti kyseessä, n.1,5h meni aikaa kun pilkoin ainekset+keitin pastan ja sekoitin salaatin, n. 8kg tuli valmista salaattia, paljonko pyytäisit tekopalkaa? Ja tutun tutlle tulee, ei siis mitään sukulaisalennusta tarvi olla =)
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26378875:
Kaveri joka leipoo pyynnöstä, ottaa tarvikkeiden hinnan + sama summa tekopalkkaa. Sopisko se myös salaatintekoon, vai meneekö liian halvalla?
Kakut on paljon töisevämpiä tehdä kuin salaatti, mutta jos tuon 20€ pyydän palkkaa niin menee aika samoihin.
 
"a p"
[QUOTE="joku";26378889]Oisko 15 tai 20 euroa? Paljon muuten ainekset maksoi tuon kokoiseen salaattiin?[/QUOTE]

n.23€ maksoi, ostin halvimpia mahd. tuotteita, ja "lihana" on balkan-makkaraa.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";26378942]n.23€ maksoi, ostin halvimpia mahd. tuotteita, ja "lihana" on balkan-makkaraa.[/QUOTE]

Miksi muuten ostit halvimpia mahdollisia tuotteita? Siksikö, että salaatin tilannut niin toivoi?
 
"a p"
[QUOTE="vieras";26379020]Miksi muuten ostit halvimpia mahdollisia tuotteita? Siksikö, että salaatin tilannut niin toivoi?[/QUOTE]

Minusta rainbown kermaviili on ihan yhtä hyvää tavaraa kuin esim. valion vastaava, miksi siis ostaa kalliimpaa?
 
Ei se noin mene
[QUOTE="a p";26379132]Minusta rainbown kermaviili on ihan yhtä hyvää tavaraa kuin esim. valion vastaava, miksi siis ostaa kalliimpaa?[/QUOTE]

Halvin ei ole läheskään aina paras. X-tra raejuusto verrattuna Valio raejuusto kumpi parempi? X-tra ole raejuustoa koskaan nähnytkään vaan on jotain hapanjuustoa.
 
"vieras"
Onko ruuanlaitto sulle ylipäätänsä bisnes? Teetkö siis enemmänkin tällaisia juttuja?

Itse laskuttaisin ainekset, mutta muuten antaisin mennä vaan. Ja tämä mielipide siis perustuu siihen, ettei mulla ole minkäänlaista pitopalvelubisnestä vaan se olisi enemmänkin vaan auttamista juhlajärjestelyissä.
 
Paha sanoa. Itse en ole mikään kokki kolmonen, eli tekemäni ruoat ja leipomukset eivät ole kovin kummoisia. Jos kaikesta huolimatta olisin vastaavassa tilanteessa, niin tuskin verottaisin aineksia enempää.
 
"miimi"
Minä olen aikaisimmalta ammatiltani kondiittori ja kokki ja minua pyydetään paljon auttamaan naapurien/tuttavien/sukalaisten ym rippijuhlien, ylioppilasjuhlien ym tarjoilujen järjestämisessä.
Ja vaikka se nyt ei enää minulle mikään business olekaan, niin onhan se aika aina pois jostakin muusta (yleensä lapsilta ja mieheltä). Eli TOTTAKAI haluan ajastani myös kunnon korvauksen.
Ko ihmiset voisivat hyvin kysyä myös pitopalvelulta tms, mutta tietävät saavansa minulta edullisemmin parampaa. Mutta ilmaiseksi en tosiaankaan rupeaisi tekemään.
 
"miimi"
[QUOTE="miimi";26379479]Minä olen aikaisimmalta ammatiltani kondiittori ja kokki ja minua pyydetään paljon auttamaan naapurien/tuttavien/sukalaisten ym rippijuhlien, ylioppilasjuhlien ym tarjoilujen järjestämisessä.
Ja vaikka se nyt ei enää minulle mikään business olekaan, niin onhan se aika aina pois jostakin muusta (yleensä lapsilta ja mieheltä). Eli TOTTAKAI haluan ajastani myös kunnon korvauksen.
Ko ihmiset voisivat hyvin kysyä myös pitopalvelulta tms, mutta tietävät saavansa minulta edullisemmin parampaa. Mutta ilmaiseksi en tosiaankaan rupeaisi tekemään.[/QUOTE]

Viime aikoina olen enemmänkin tehnyt tyyliin "koko tarjoilu könttäsummalla", mutta jos nyt jotain arviota antaisin, niin 8kg pastasalaattia maksaisi minun kautta 60-80e (vähän raaka-aineista riippuen). Mutta toisaalta en tosiaankaan käyttäisi "halvimpia" raaka-aineita.
 
Halvin ei ole läheskään aina paras. X-tra raejuusto verrattuna Valio raejuusto kumpi parempi? X-tra ole raejuustoa koskaan nähnytkään vaan on jotain hapanjuustoa.
Raejuustoissa tosissaan on eroa! X-tran raejuusto on ihan kamalaa verrattuna muihin.
Ap puhui kermaviilistä, ja kermaviileissä en ole huomannu eroa rainbown ja valion välillä. Siispä itsekkin ostan rainbown.

Ei se tosissaan aina niin mene, että halvempi on parempaa/samaa kuin kalliimpi vastaava, mutta joissain tuotteissa kyllä. Kuten tässä viilissä.

Ja psstt. Näissä halpistuotteissa, kannattaa tosiaan välillä kurkata kuka tuotteen on tehnyt.
Esim. rainbown kahvi on meiran valmistamaa, kuten myös juhla mokka. Paahtoaste sama = rainbown ja juhla mokan välilä ei makueroja löydy.
Tai rainbown kanasuikaleetkin on saman valmistajan kuin HK:n kanasuikaleet. Samaa tavaraa eri hinnoissa.
Aina se halpis tuote ei olekkaan kuitenkaan yhtään sen erilaisempaa kuin vastaava kalliimpi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä