Paljonko sinulla vapaata lapsista

  • Viestiketjun aloittaja ässykkä
  • Ensimmäinen viesti
ässykkä
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ässykkä:
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
1 lapsi, 10 vuotias.
Saan niin paljon omaa aikaa kuin tahdon. Mies on hoitanut lasta AINA PALJON, myös tämän ollessa vauva.

Yhdessä käymme n 2 x kk baareilemassa tai muussa menossa ihan kaksisteen siis. Lapsi on tällöin isovanhemmillaan (4 kpl ).

En todellakaan pode huonoa omaatuntoa omasta ajastani. Yhdessä on lapsi tehty ja yhdessä se myös hoidetaan =).
 
apina
Odotas, kohta tulee kommenttia, että et rakasta lapsiasi, kun haluat niistä vapaata ja omaa aikaa. Ja että olisi pitänyt miettiä ennen kuin lapsia teki, että jaksaako niitä hoitaa.
 
poikien äiti
meillä kolme lasta vanhin täytti just 3v, keskimmäinen 2v ja nuorin 6kk. mies löytyy. vapaa-aikaa mulla ei oo lapsista pahemmin. no se, että välillä pääsee lähi kaupassa käymään. mun vanhemmat ja anoppi hoitaa kyllä välillä, mutta ei kauheen usein.sillon tällön. harrastuksia mulla ei enää oo :( mies hoitaa aikas vähä, jos hoitaa niin kahta isompaa, ei oo melkein koskaa kaikkien kolmen kans yhtä aikaa, että mä pääsisin yksin johonki. kauppaan jos meen, niin yleensä pienin on sillon päikkäreillä.
 
yksi lapsi 10v.yksin hoidan. isällä n.2-3 tuntii/ viikko. yökylässä ehkä 2-3 kertaa vuodessa. ei omaa aikaa, ei omia harrastuksia...ehkä helpottaa muutaman vuoden päästä.
 
Meillä neljä lasta. Omaa aikaa on iltaisin 1-3 tuntia aina silloin kun lapset nukkuu. Sillon puuhailen omiani, tai tehdään miehen kans jotain. Muuta vapaa-aikaa ei ole, emmekä pääse ilman lapsia mihinkään. Emme tosin sitä kaipaakaan.
 
mira
1,5v ja 3,5v
Käyn kaverien luona, lenkillä tai kaupungillal heidän kans, ilman lapsia noin 3krt/kk. Puutarhanhoito vie 1-5t/vko. Mies hoitaa lapsia aina kun minä en ole kotona.

Käymme yhdessä miehen kanssa ravintolassa noin 1krt/v ja silloin isovanhemmat hoitaa. Ja joskus mulla ja miehellä on muita pakollisia yhteisiä menoja (kokouksia/töitä/pihatöitä) joissa lapset ei voi olla mukana ja silloin isovanhemmat hoitaa. Noin 1krt/kk.

Mä käyn paljon kavereiden luona tai baarissa tanssimassa jne, kun lapset nukkuu. Oikeestaan joka viikko olen jossain vähintän yhtenä yönä. Ja palaan siis aamuksi aina takaisin hoitamaan lapsia. Eli mies valvoo vain heidän nukkumistaan. Käymme baareissa aina eri aikaan.

Mieheni kyllä käy kaikkialla päiväs aikaan tosi paljon muhun verrattuna.
 
Tytöt on 2v ja 9v. Mies löytyy myös. :heart:

Vapaa-aikaa saan niin paljon, kuin molempien töiltä vaan ehtisi ottamaan. Se ei ole mikään ongelma..
Molemmat isovanhemmat hoitavat lapsia mielellään. Nytkin heinäkuussa tytöt menee anoppilaan viikoksi. Silloin ollaan miehen kans kaksin kotona. :heart: Tosin molemmat töissä ja eri vuoroissa, mut kuiteski.

Ollaan käyty joka vuosi jollain minihotellilomalla miehen kans kaksin.
 
Kolme lasta, pienin kohta 1v. Aika vähän olen ollut erossa pienimmästä, kerran yön yli.
Kahdestaan ei olla vielä miehen kanssa käyty missään, mutta kesän aikana varmasti jo päästään. Ja kerran kuussa varmaan siitä eteenpäin pystytään ottamaan hetki vain meille vanhemmille. Mummot ja papat hoitaa :)
 
Mama the Strange
1 lapsi on ja olen yh.
Omaa aikaa on mulla oikeestaan ihan riittävästi, vaikka isovanhemmat ja sukulaiset asuvatkin kaukana ja isästä ei paljon iloa ole.
Joskus isä hoitaa lasta ja saan vapaaillan. Opiskelen, joten mulla saattaa olla arkivapaita, tuolloin vien lapsen usein hoitoon ja vietän vapaapäivän käyn harrastamassa, hoitamassa asioita, luen yms.
Mummolassa vieraillessa vapaata onkin sitten vähän enemmän, koska isovanhemmat ja nuoremmat sisarukseni hoitavat poistua mielellään.
Nyt poika on juuri ekaa kertaa isänsä luona koko viikonlopun...katotaan nyt, jos viikonloppu on menny hyvin niin vapaat varmaan vastasuudessa lisääntyy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
yksi lapsi 10v.yksin hoidan. isällä n.2-3 tuntii/ viikko. yökylässä ehkä 2-3 kertaa vuodessa. ei omaa aikaa, ei omia harrastuksia...ehkä helpottaa muutaman vuoden päästä.
Miksei ole harrastuksia? Kyllähän 10v lapsi pärjää jo yksinään sen ajan, kun olet harrastuksessasi.

 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja ässykkä:
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
Meillä on kaksi lasta. 3-vuotias ja 1-vuotias. Mä vietän varmaan moneen verrattuna tosi paljon omaa aikaa. Mä käyn yleensä n. 5 kertaa viikossa kuntosalilla. Ja kyllä mä ainakin pari kertaa viikossa käyn iltasin/viikonloppuisin muutenkin jossain. Tosin mies on välillä työmatkoilla useita päiviä ja silloin en niin itse pääse kulkemaan. En pode huonoa omaatuntoa. Olen kotiäitinä ja kerkeän kyllä noiden lasten kanssa olemaan. Sitten kun töihin menen niin on kuljettava vähemmän. Enhän mä muuten kerkeisi näkemään lapsia lainkaan.

Miehen kanssa käydään ehkä kerran parissa viikossa yhdessä jossain esim. salilla. Varmaan pari kertaa vuodessa käydään yhdessä viihteellä. Ihan tarpeeksi on yhteistä aikaa. Nuo lapset menee aikasin illalla nukkumaan ja jäähän meille silloin usein iltasin aikaa. Äitini on meille lapsenvahtina, kun johonkin mennään. Joskus joku muukin.
 
Yksi lapsi 1v5kk. Kahdesti on lapsen syntymän jälkeen käyty miehen kanssa ulkona syömässä kahdestaan. Enempää ei oo kaivattu. Omaa aikaa miulla on iltaisin ja päikkärien aikana. Siis aikaa siivota ja laittaa ruokaa jne. Joskus käyn yksin kaupassa. Näin on hyvä.
 
mie
Saan niin paljon omaa aikaa, kuin haluan. Yksi lapsi ja on 5v. Joskus hoitaa mies, mutta usemmiten ystävät pyytävät lastamme yökylään, kun heiltä löytyy saman ikäisiä lapsia. Toisin sanoen ihannetilanne!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikien äiti:
meillä kolme lasta vanhin täytti just 3v, keskimmäinen 2v ja nuorin 6kk. mies löytyy. vapaa-aikaa mulla ei oo lapsista pahemmin. no se, että välillä pääsee lähi kaupassa käymään. mun vanhemmat ja anoppi hoitaa kyllä välillä, mutta ei kauheen usein.sillon tällön. harrastuksia mulla ei enää oo :( mies hoitaa aikas vähä, jos hoitaa niin kahta isompaa, ei oo melkein koskaa kaikkien kolmen kans yhtä aikaa, että mä pääsisin yksin johonki. kauppaan jos meen, niin yleensä pienin on sillon päikkäreillä.
Tarkoititko siis, että miehesi vahtii kahta isompaa ja päikkäreillä olevaa nuorinta, kun olet kaupassa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
yksi lapsi 10v.yksin hoidan. isällä n.2-3 tuntii/ viikko. yökylässä ehkä 2-3 kertaa vuodessa. ei omaa aikaa, ei omia harrastuksia...ehkä helpottaa muutaman vuoden päästä.
Miksei ole harrastuksia? Kyllähän 10v lapsi pärjää jo yksinään sen ajan, kun olet harrastuksessasi.
Niin pärjää, mulla on tyoajaton työ. Lapsi saattaa koulupäivän jälkeen olla yksin esim. 7 tuntia. en sitte raaski jättää enää yksin että harrastaisin jotain. omaa tyhmyyttä. kiitos vinkkistä, en valita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ässykkä:
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
Kolme lasta on 3-8 vuotiaita. Omaa aikaa on joka päivä 2-3 h eli sen mitä koiran ulkoilutukseen/koulutukseen menee. Mies hoitaa lapsia ja nyt kesällä on päävastuussa lapsista, kun itse käyn töissä ja mies on kotona. Miehen kanssa vietetään aikaa illalla, kun lapset nukkuvat. Omaa aikaa en kaipaa, mutta yhteistä aikaa miehen kanssa siten, että päästäisiin jonnekin ilman lapsia.
 
www
mies, lapset reilu 3v & reilu 2v

Isovanhempia 5kpl,
Miehen äiti täyttää lähiaikoina 75v, joten lapset on niin pieniä vielä niin siellä ei ole ollut koskaan hoidossa. Miehen isä kuollut.

Minun äitini & isäpuoli, ei useimmiten jaksa/ kerkeä kun on oma 4vuotiaskin hoidettavana.
Tyttö on ollut elämänsä aikana vissiin 3kertaa yökylässä, ja jonkun pätkän (pari tuntii) sillon tällön päiväsaikaan. Poika on ollut yökylässä kerran, ja samoten sillon tällön päiväsaikaan.

Minun isä (asuu kauempana) & äitipuoli ottaa kyllä tyttöä mielellään, mutta on tainnut tyttökin olla elämänsä aikana 2 kertaa vain yökylässä. Poika vain päivähoidossa.

Ööö, eli yhteenveto = suurinpiirtein aina kotona jaloissa pyörimässä.. mutta ei meillä kyllä muuta elämää olekkaan kuin lapset, koti & työ =)

Vapaa-aika sekä kahdenkeskinen aika on sitten illalla kun lapset nukkuu..
 
Yksi lapsi, täyttää kohta vuoden. Autokoulua olen käynyt niin, että sisko on vahtinu tyttöä. En mä vois kuvitella huvin vuokseni jättäväni tyttöä hoitoon :D

Joskus jos tekee mieli olla koneella rauhassa tai syödä yksin niin ajoitan siten, että tyttö nukkuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
yksi lapsi 10v.yksin hoidan. isällä n.2-3 tuntii/ viikko. yökylässä ehkä 2-3 kertaa vuodessa. ei omaa aikaa, ei omia harrastuksia...ehkä helpottaa muutaman vuoden päästä.
Miksei ole harrastuksia? Kyllähän 10v lapsi pärjää jo yksinään sen ajan, kun olet harrastuksessasi.
Niin pärjää, mulla on tyoajaton työ. Lapsi saattaa koulupäivän jälkeen olla yksin esim. 7 tuntia. en sitte raaski jättää enää yksin että harrastaisin jotain. omaa tyhmyyttä. kiitos vinkkistä, en valita!
Ahaa no sit ymmärrän.

 
vieras
Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Koskaan en ole ollut erossa lapsista, eikä miehen kanssa ole ollut 7 vuoteen kahden keskistä aikaa, paitsi jos lapset nukkuvat, mutta silloin olen jo itsekin aivan rättiväsynyt. Ei ole kukaan sukulainen halunnut lapsia hoitaa. Omaa aikaa on nyt kun olen töissä, mutta vapaalla ei siis ns. omaa aikaa.
 

Yhteistyössä