Paljonko syöt karkkia kerralla?

Bio
Nykyään joka nurkalla vaanii ne puolen kilon megamättö superahto turbosäkki -karkkipussit.

Jos ostat karkkia, syötkö koko pussin kerralla, vai säästätkö pitkin viikkoa? Mulla menee helposti 300 grammaakin kertaistumalta.
 
vivi
Alkuperäinen kirjoittaja Bio:
Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
Irtokarkit on paheeni, mutta onneksi ainoa sellainen.
Mulla sama. Käytän alkoholia harvoin, ja en tupakoi. Siihen onkin sitten vastapainona se, että irtokarkkilaarit suorastaan huutavan nimeäni :LOL:
Sama juttu, saattavat kirkua parinkin hyllyn takaa piilosta :D Koitan kuitenkin rajoittaa pariin kertaan viikossa lisäaineiden takia.
 
ScXZ
Pienempänä, kun olin muutenkin aikamoinen herkkusuu, saatoin pistellä naamariin 300-400 grammaa karkkia tunnin sisään, eikä tullut edes kauhean huono olo. Karkit ovat edelleen paheeni, mutta nykyään syön hitaaseen tahtiin sellaisen 50-100 grammaa kerrallaan. Kerran viikkoon on hyvä pitää karkkipäivä että jaksaa taas myöhemmin noudattaa terveellisiä elämäntapoja.
 
Vaihtelevasti, joskus karkkipussi kestää 2-3 päivää ja joskus menee 300g yhdessä päivässä.
Useesti jaetaan karkkipussi miun miehen kanssa.
 
Eilen nautin neljä uutta banaasninmakuista Dumlea sekä kourallisen (oisko ollut kahdeksan namua) hyvää makuumaasta-pussista.

Mun mielestä ei oo järkeä syödä enempää kuin sen minkä jaksaa kerralla kunnolla maistella.
 
vierailija
Sori, tuli väärä linkki, kun kerrottiin uutisissa peräkkäin:
https://yle.fi/uutiset/3-10265040
alaivamaalia se on eikä ikinäole tarkotettu nieltäväksi. Kuulon alenema tulee mulle ja kurkkua kuristaa, mutta... ihmekös tuo, kun...:
"Ranskalais-luxemburgilainen tutkimusryhmä totesi viime vuoden alussa julkaistussa tutkimuksessaan, että E171:n sisältämät nanopartikkelit ovat vaarallisia rottien immuunijärjestelmälle.

Ryhmä tutki titaanidioksidin nanopartikkeleita rotilla neljän vuoden ajan.

Tutkimuksessa(siirryt toiseen palveluun) todistettiin ensimmäisen kerran, että E171:stä titaanidioksidin nanopartikkelit kykenevät läpäisemään ohutsuolen solukalvon.

Kun titaanidioksidia annettiin rotille jatkuvasti, tutkijat havaitsivat reilun kolmen kuukauden kuluttua syöpäsolujen esiasteiden muodostumista paksusuolessa 40 prosentilla rotista."
 
vierailija
Ennen vanhaan pussi oli 150g, sitten 2000-luvun tienoilla tulivat nämä 300g pussit.... 2010-luvun alussa normaalin pussin koko oli 350g. Nyt iso osa pusseista alkaa olla puolta kiloa. Aika kovia harppauksia.
 

Yhteistyössä