Paljonko syötte vuodessa hirvenlihaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Olen tatuoitu jätkä!"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Vaihtelee vuosittain 25-50 kg välillä... Sen lisäksi ostetaan puolikas luomupossua pakkaseen ennen joulua.. Riittää syömistä joksikin aikaa. Kananliha ostetaan kaupasta. Niin ja muuta riistaa satunnaisesti..
 
Niin paljon, että alkaa kyllästyttää :D

En oo koskaan miettinyt paljonko sitä on määrällisesti. Pitääpä taas aloittaa lihan "kerjääminen", kun isällä alkoi metsästys tuossa pari viikkoa sitten.
 
"vieras"
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";27288989]10 kg.

Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

pakkasessa lihaa tarjolla. Parasta... tiedän sen mutta luvan kanssa kaadettuna. Peijaiset. Valtion "lehmät".
 
nonno
menee vuodessa n 50 kg, 6 henkinen perhe. Lisäksi käytetään vapaana laiduntaneen ylämaankarjan lihaa kun hirveä ei saada tarpeeksi ostettua. Perusruokakaupasta ostettuja lihoja vuodessa ehkä 5kg.
 
Kerran tai kaksi oon elämässäni hirveä maistanut. Seudun hirviporukat on niin ahneita, etteivät järjestä maanomistajille ees peijaisia ja nykyään on meidän mailta hirvestys kielletty, kun yhtenä keväänä salakaatoivat metsäkauriin. :(
 
No voi ihan liian vähän:( Riista on niin hyvää!

Kaupasta tulee ostettua Saksan hirveä sillontällöin, pitäis vissiin kauppahallista lähteä metsästämään parempaa.
 

Yhteistyössä