Paljonko teidän kylpyhuoneremontit ovat maksaneet?

  • Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti
"Niina"
Haluaisin vähän suuntaa, että kuinka paljon teillä on maksanut kylpyhuone ja saunaremontti esim. jonkun remonttifirman kautta. Meillä käytiin eilen tekemässä arviota 4m2 kylppäri ja pieni sauna (n. 1,5x1,5m) eli itse purettais laattalattia, katto, saunan paneelit ja tietenkin muutenkin kaikki kalusteet ym. pois. Firma irrottais kylppärin seinälevytykset ja rakentais uudet + tietysti vesieristykset. Lattiaan uudet kaadot, eristykset ja tietysti kaikki laatoitustyöt ja uuden katon rakennus. Saunassa tekisivät paneloinnin. Itse tehtäis lauteet vanhaan runkoon. Hinta sisältää kaikki materiaalit pois lukien kylpyhuonekalusteet. Suihkuseinä sisältyy hintaan. Eli hinta-arvio oli halvimmillaan eli kaikkein karsituin vaihtoehto lähti 13 500e, todennäköinen olisi 15 500e . Jos tekisivät kaiken purkutöistä lähtien ja ihan kaikki (myös kalusteet) otettais tän firman kautta tekis yli 20 000e. + hintoihin vielä erikseen putki- ja sähkömiehen tuntitaksat. Minusta tuntuu tosi kalliilta, Oulussa asutaan.
 
"vieras"
Otettiin kymppitonni lainaa. Meillä tosin khh kans tuohon. Pari kolme tonnia jää vielä tuon lainan lisäksi maksettavaa.
Phh 4 m2 sauna 4m2 ja khh 10m2. Purettiin kaikki väliseiniä myöten pois. Muurattiin uudet seinät jne. Mies teki ite kaikin paitsi tuttu sähkömies sit kävi kytkemässä sähköt ja miehen serkkupoika kävi lasiseinän asentamassa.
Riippuuhan se todella paljon mitä sinne saunaan ja kylppäriin laittaa mutta kallein osuus on se työ. Seuraavaksi vesieristeet. Meille ei edes khh:n tule laattaa. Maalattiin vaan betonilattia.
 
Vähän kalliin kuuloista
Meillä ~4 neliön kylppäri oli tuon 15000 purkuineen kaikkineen, katon vaihto ei sisälly tuohon. Mutta siinä siirreltiin jo viemäreiden paikkaa ja sensellaista, ja tämä Helsingissä missä remontit kai noin yleensä on kalliita.
 
Näin paljon maksaa
Noissa teidän hinnoissa on ilmaa aika saatanasti.

Tuntityö on noin 45 e/ tunti + alv. 24%
Työtunteja tuollaiseen menee max. yht. 80

Eli työn hinta on noin 3600+ alv eli 4400
Materiaalit maksaa 3000 - 5000

Käypä hinta on materiaaleineen 7000-9000 euroa

KUSTANNUSLASKURIT

Teeppä tuolla laskurilla hintaarvio
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vähän kalliin kuuloista;28441079:
Meillä ~4 neliön kylppäri oli tuon 15000 purkuineen kaikkineen, katon vaihto ei sisälly tuohon. Mutta siinä siirreltiin jo viemäreiden paikkaa ja sensellaista, ja tämä Helsingissä missä remontit kai noin yleensä on kalliita.
Tuossa oli viel samankokoinen sauna lisäksi. Eli kerro kahdella tuo teidän remontti.
 
kayttaja91838
[QUOTE="Niina";28440987]Haluaisin vähän suuntaa, että kuinka paljon teillä on maksanut kylpyhuone ja saunaremontti esim. jonkun remonttifirman kautta. Meillä käytiin eilen tekemässä arviota 4m2 kylppäri ja pieni sauna (n. 1,5x1,5m) eli itse purettais laattalattia, katto, saunan paneelit ja tietenkin muutenkin kaikki kalusteet ym. pois. Firma irrottais kylppärin seinälevytykset ja rakentais uudet + tietysti vesieristykset. Lattiaan uudet kaadot, eristykset ja tietysti kaikki laatoitustyöt ja uuden katon rakennus. Saunassa tekisivät paneloinnin. Itse tehtäis lauteet vanhaan runkoon. Hinta sisältää kaikki materiaalit pois lukien kylpyhuonekalusteet. Suihkuseinä sisältyy hintaan. Eli hinta-arvio oli halvimmillaan eli kaikkein karsituin vaihtoehto lähti 13 500e, todennäköinen olisi 15 500e . Jos tekisivät kaiken purkutöistä lähtien ja ihan kaikki (myös kalusteet) otettais tän firman kautta tekis yli 20 000e. + hintoihin vielä erikseen putki- ja sähkömiehen tuntitaksat. Minusta tuntuu tosi kalliilta, Oulussa asutaan.[/QUOTE]


Hyvä tietopaketti aiheeseen liittyen:

Kylpyhuoneremontti

Lisäksi siellä voi kilpailuttaa tarjouspyyntöjä, joten sitä kauttaa saa selville hintatason.
 
No ei nyt saatana
[QUOTE="Niina";28440987]Haluaisin vähän suuntaa, että kuinka paljon teillä on maksanut kylpyhuone ja saunaremontti esim. jonkun remonttifirman kautta. Meillä käytiin eilen tekemässä arviota 4m2 kylppäri ja pieni sauna (n. 1,5x1,5m) eli itse purettais laattalattia, katto, saunan paneelit ja tietenkin muutenkin kaikki kalusteet ym. pois. Firma irrottais kylppärin seinälevytykset ja rakentais uudet + tietysti vesieristykset. Lattiaan uudet kaadot, eristykset ja tietysti kaikki laatoitustyöt ja uuden katon rakennus. Saunassa tekisivät paneloinnin. Itse tehtäis lauteet vanhaan runkoon. Hinta sisältää kaikki materiaalit pois lukien kylpyhuonekalusteet. Suihkuseinä sisältyy hintaan. Eli hinta-arvio oli halvimmillaan eli kaikkein karsituin vaihtoehto lähti 13 500e, todennäköinen olisi 15 500e . Jos tekisivät kaiken purkutöistä lähtien ja ihan kaikki (myös kalusteet) otettais tän firman kautta tekis yli 20 000e. + hintoihin vielä erikseen putki- ja sähkömiehen tuntitaksat. Minusta tuntuu tosi kalliilta, Oulussa asutaan.[/QUOTE]

Kannattaa kilpailututtaa, kaveri teetti puolet isomman kylppärin+ sauna eikä tosiaan halvemmilla materiaaleilla 14.500€
 
remppajamppa
7 neliöö kylppäri ja 3,5 neliöö sauna. Itse tehtiin osa töistä ja ostettiin uudet kalusteet ja kaikki. 5500e sisältäen uudet kaakelit, kipsilevyt ja vesieristyksen, sekä saunan käsittelyn.
 
vierailija
Meillä materiaalit kylppäriin (9m2), kodinhoitohuoneeseen (n.15m2)ja saunaan (5m2) + laatoitustyö+ vesieristys+ putkimies maksoi yhteensä 10 000e.

Kaikki purku tehtiin itse, samoin muu remonttiosuus eli seinät, lauteet, katot rakennettiin itse. Myös kalusteet koottiin ja laitettiin sekä sähkötyöt sähkötyöt omasta takaa.
 
vierailija
Verratkaa hei sitä palkkiota jota olette valmiit maksamaan remppamiehelle omaan palkkaanne, kuinka moninkertainen se rakennusmiehen tuntiliksa oikein saa olla? Jos tilaatte firmalta, maksatte aina voittoa myös osakkeenomistajille. Yhden miehen firmassa jakajia sinun rahoillesi on tietenkin vähemmän. Mitään luotettavuutta työn jäljen suhteen ei tule mainoslauseista huolimatta yhtään enempää oy kuin yksityisellä ammatinharjoittajalta tilaamalla. Yksityisellä ammatinharjoittajalta ostaessa edes tiedät kuka rempan oikeasti tekee. Firma voi käyttää voitot maksimoidakseen ihan mitä vain halvinta ja ammattitaidottominta työvoimaa varsinkin pohjatöihin, joita ei sitten pinnan alta näe, mutta aiheuttavat sitten ne pahimmat vauriot esim. homeena. Siinä vaiheessa se firma onkin jo konkurssissa ja uusi vedetty pakasta. Se siitä takuusta työn suhteen. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!
 

Yhteistyössä