Paljonko teillä menee keskimäärin rahaa lastenvaatteisiin vuodessa?

  • Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti
kkk
Muutama kymppi. Ostan kaikki kirppikseltä, paitsi isommalle pikkuhousut kaupasta. Molemmat tyttöjä joten pienempi käyttää isomman vaatteita. Mummut tuo myös paljon vaatetta kirppikseltä meille. Mm. toppapuvun osti isommalle nyt kympillä täksi ja ens talveksi sopivan. Silti ei rytkyissä kuljeta,kaikki siistiä tavaraa ;)
 
yks äiti
Ei mene paljoa, max. 100 euroa jos sitäkään vuodessa.
Olen saanut vaatteita, kengät on suurin menoerä.
Tiedän erään paikan, jossa kierrätetään vaatteita. Sieltä saa kaikkea
ilmaiseksi.
Omiin vaatteisiin tietty menee vielä vähemmän...
 
Ella
mutta mun lapsilla on mainitsemiasi merkkejä pääsääntöisesti käytössä.
En pidä näitä merkkejä minään merkkivaatteina, vaan ihan edullisina/keskihintaisina hinta-laatu-suhteeltaan hyvinä vaatteina, joihin keskituloisella hyvin on varaa.


Alkuperäinen kirjoittaja Kerrostalokyttääjä:
Olisi kiva jos tänne vastaisi niitä lasten muotiblogien pitäjiäkin joiden lapsilla pitää olla merkkituotteita kuten ej sikke lej (vai mikä lie..), mimymo, pop sun muut. Taitaa reimatecit olla halpiksia heidän silmissään.

Kiinnostaisi tietää paljon heillä menee rahaa lastensa vaatteisiin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klaustro:
Eikö teidän lapset kasva tai kuluta vaatteitaan tai kenkiään?
Me pärjättiin äitiyspakkauksen vaatteilla pitkälle, toppapukukin menee edelleen päälle (ikää tytöllä vajaa 2v) sekä viime vuonna ostetut vaatteet ja paljon on saatu/ostettu vaatteita käytettynä sekä isovanhemmat ostaneet... Joten ei niihin ole mennyt kuin n.100e vuodessa tähän mennessä.
 
Kasvavassa määrin
Vaikea sanoa keskiarvoa, kun noita muksuja on tipahdellut viimeisen viiden vuoden aikana kolme, joten noususuhdanteessa on ollut vaatteidenkin kulutus. Mutta noin karkeasti joka lapselle kymmenkunta ulkoilupukua ja sama määrä kenkäpareja, kuukausittain paketti Ellokselta ja/tai H&M:ltä, Livenä shoppailut muutaman kerran vuodessa kassikaupalla ja melkein joka kuukausi tilaus meandilta. Eli joo, meneehän noihin. Tänä vuonna mennyt varmaan useempi tonni.
 
Ei oikeastaan juuri mitaan:) Koska taalla jenkeissa on tapana antaa ystaville/tutuille pieneksi jaaneet vaatteet. Samoin mina kierratan eteenpain,en ole koskaan myynyt kaytettyja vaatteita. Mutta ymmarran niita jotka myyvat,kukin taplaa tyylillaan!
Muutaman kenkaparin olen ostanut,koska tyttarellani on levea jalka.
 
Yrtti
lapset on 4, 3 ja 1vuotiaat, ja kierrätän vaatteet aina nuoremalle. Esikoinen on saanut serkultaan paljon vaatteita, myös kirpparilta olen vaatteita ostanut. Nuorimmainen on poika, ja hänelle olen joutunut ostamaan enemmän vaatetta.

Kengät ym. kiertää myös, samoin ulkovaatteet. Ostetaan siis vain tarpeeseen, tai joskus, jos on jotain tosi ihanaa ja kivaa. Silloinkin ostan halpis vaatteita marketeista ym.

Lapaset saavat yös paljon vaatteita lahjoiksi.

Siitä huolimatta vaatteisiin menee rahaa varmasti 200e/vuodessa. Itsellekään ei tule vaatetta ostettua, muuta kuin jos tarvitsen jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
meillä saa varmaan ainakin tuplata tuon 1500? ja siis kaksi lasta myös... pelkät toppapuvut olivat jo 450? :D omiin vaatteisiin meneekin sitten varmaan max 200? mutta mä olenkin lastenvaateFRIIKKI!
Peesi, mutta koitan ensi vuonna ostaa hillitymmin. Kalliit vaatteet jää pannaan ja tilalle astuu Lindex sekä H&M. Ulkovaatteista en kuitenkaan tingi, mutta boikotoin reimatecia ja olen hyvin tyytyväinen Minymoon ja KappAhlin täysin vedenpitävään haalariin...

muoks* ja jos kengätkin lasketaan mukaan niin äkkiä sitä vuodessa menee 1500-2000?/muksu mutta nyt aion lähes puolittaa tuon... Esim. noita reilu 70? goretex kenkiä ei tarvitse olla 3 paria/muksu jne :ashamed:
 
Yksi lapsi ja taisin laskea kesällä että ainakin 1600e oli mennyt jos vuoden laskin taaksepäin. Ostan vaatteet 90%:sti alesta tai tarjouksesta.

Olemme siirtyneet boikotoimaan Kiinaa ja muita valtioita, jotka eivät kunnioita sananvapautta, tasa-arvoa tahi ihmisoikeuksia. Ostan kotimaista ja euroopassa tehtyä mahdollisuuksien mukaan. Ekologiset vaatteet tarttuvat mielellään ostotskoriin.
 
Jaa. jos sanoisin, että 500e niin varmaan olisi aika lähellä oikeaa. Ja sillä ostan pääasiassa 4 lapselle kengät, joskus jotain pientä kaupasta tai kirpputorilta, kaiken muun saan milloin mistäkin kun ihmiset siivoavat lastensa vaatekaappeja :)
Ja itse tietenkin lahjoitan vaatteet eteenpäin kun menevät pieneksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klaustro:
Eikö teidän lapset kasva tai kuluta vaatteitaan tai kenkiään?
Ostaa kengät alesta. Ite ostin kahden lapsen kesäkengät uutena yht. 30e (lenkkareita, sandaalit...) viime syksynä kun ale oli -70% ja molemmille kaikki talvikengät alesta 55e.

Vaatteista suurin osa kirppikseltä, kavereilta ja isovanhemmilta saa joskus jotain:) Ulkovaatteita en muista ostaneeni normaali hintaan varmaan ikinä. Alesta tai kirppikseltä on kaikki.

Mut kyllä silti mulla enemmän menee ku tuo 200e, kun oon tällanen hamsteri :D
 
vierailija
Ei pienintäkään hajua. Suurinosa vaatteista ostetaan kirppareilta. Mutta kengät, talvitamineet (paitsi haalarit joskus löytyy myös kirppareilta) ja alusvaatteet + sukat melkein tulee ostettua uutena. Veikkaisin että muutama satanen hupenee kolmen vaatteisiin maksimissaan. Kuopus melkeinpä käyttää esikoisen pieneksi jääneitä kuteita.

Miten muutamalla satasella saa edes kengät kolmelle? Koko vuodelle?
 

Yhteistyössä