Paljonko teillä menee ruokaa viikossa? Montako syöjää?

  • Viestiketjun aloittaja pummi
  • Ensimmäinen viesti
paljonko menee, no kattila ja vuoka kaupalla,mutta hinnoissa sanoisin että 100?.syöjiä viikolla 7 ja viikonloppuisin 4.Lähes poikkeuksetta kaikki teen itse. leipää ostan valmiina kun ei aina jaksa leipoa....vaikka eihän sekauaa loppuseltaan vie.
 
Paljonko ruokaa vai paljonko rahaa ruokaan?

Me olemme niin onnellisessa asemassa, että saamme sukulaisilta perunoita ja omenoita, joten suosimalla perunaruokia pärjäämme 70 eurolla viikossa. Yleensä kyllä menee sen 70-100e viikossa.

ainiin, syöjiä viisi.
 
Mä teen pääsääntöisesti yhden ruoan per pvä plus aamiaiset ja iltapalat päälle. Meidän perheelle riittää yhdelle aterialle esim. makaronilaatikko, mihin on käytetty 1 pss makaronia ja 400g jauhelihaa ja mies ottaa siitä vielä töihinkin seuraavana päivänä. Mutta ihan hävettää tunnustaa, että meillä menee tosi paljon ruokaa roskiin :ashamed:
 
pummi
Alkuperäinen kirjoittaja Lämpöhalvaus:
Paljonko ruokaa vai paljonko rahaa ruokaan?

Me olemme niin onnellisessa asemassa, että saamme sukulaisilta perunoita ja omenoita, joten suosimalla perunaruokia pärjäämme 70 eurolla viikossa. Yleensä kyllä menee sen 70-100e viikossa.

ainiin, syöjiä viisi.
sekä että. :)
 
pummi
Alkuperäinen kirjoittaja Lämpöhalvaus:
Paljonko ruokaa vai paljonko rahaa ruokaan?

Me olemme niin onnellisessa asemassa, että saamme sukulaisilta perunoita ja omenoita, joten suosimalla perunaruokia pärjäämme 70 eurolla viikossa. Yleensä kyllä menee sen 70-100e viikossa.

ainiin, syöjiä viisi.
sekä että. :)
 
mä en tarkkaan tiiä..
mutta noin 250e viikossa menee ruokakauppoihin, siihen kyl sisältyy vaipat,korvikkeet, talous ja vessapaperit , hiilihapolliset vedet jne, lämpimöt ruuat saadaan arkisin ilmatteex kun mies ravintolassa kokkina ja sieltä saa tuoda kotiin... eli tarkkaa summaa pelkkiin ruokaostoksiin en osaa sanoa, mutta vaatteisiin menee sitten muut rahat, eli toi on noi citymarketi+smarketit sun muut.

4 henkee meitä on, 2 aikuista, 6v ja 8kk pojat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
paljonko menee, no kattila ja vuoka kaupalla,mutta hinnoissa sanoisin että 100?.syöjiä viikolla 7 ja viikonloppuisin 4.Lähes poikkeuksetta kaikki teen itse. leipää ostan valmiina kun ei aina jaksa leipoa....vaikka eihän sekauaa loppuseltaan vie.
itseäni lainaten vielä. meillä siis syödään aamiainen 2lämmintä ateriaa ja välipala ja iltapala . ja uskon että voisin vielä tinkiä aika paljon tosta rahasummasta. ja tohon summaan kuuluu myös pesuaineet, paperit+ muut arkihyödykkeet.
 
Helekutti
2+1 syöjää ja rahaa menee 100?. Kaikki tehdään itse, harvemmin edes puolivalmisteita käytetään. Tosin tuohon sataseen sisältyy kaikkien kolmen kaikki ruokailut, myös työpaikalle otetaan eväät.
 
Kuukaudessa menee n. 600, et tekee viikolle sen 150?. Aika lailla tuo menee. 2 aikuista, 5 lasta + iso koira.
Tuohon sisältyy kaikki taloustavarat myös mitä pitää ostaa. Ja koiran eväät myös.
meillä kaks vaippa ikäistä. Nyt menee niihinki rahaa ku en ole jaksanu kestoilla.
 

Yhteistyössä