Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Hei! Voisin minäkin liittyä joukkoon. Meillä on 1,5 v toisesta IVF:stä syntynyt poika ja nyt on toisen yritys pistetty käyntiin. Pipa ja Pikkuperho onkin vanhoja tuttuja, kiva että olette täällä ja Pikkuperho ehti jo plussatakin!

Meillä oli kolme alkoita pakkasessa ja suunnittelukäynnillä menikin asiat niin vauhdikkaasti, että yksi (tosin kolmesoluinen..) on nyt kyydissä luonnollisessa kierrossa. Ollaan Väestöliitolla hoidossa ja meillä kyllä ultrattiin, aika jännää Annabell että vaihtelee samankin paikan sisällä käytännöt - tai ehkä minä olen jotenkin epävakaampi ja siksi seurantaa vaativa? Luin juuri viimeisen onnistuneen yrityksen oireitani, ja nyt on kyllä ihan eri olo kuin silloin :( (pp 9), eli alavatsaa painaa just sillä lailla, että luget estää vuodon, toistaiseksi. No kuulemma heti seuraavaan kiertoon saa yrittää jos ei tämä onnistu. Tsemppiä ja onnea meille kaikille!
 
Paiju Tervetuloa! :wave: Minäkin muistan sinun nimimerkkisi :D En muista ollaanko piinailtu samaan aikaan, tai sitten vaan muistan lukeneeni sun juttuja :) Ja tosiaan, aika jännä toi että samalla klinikalla eri käytännöt! Saanko kysyä että mitä teillä sitten maksoi toi PAS? Oli kyllä itellä tosi epävarma olo mennä siirtoon kun ei mitään hajua millainen limakalvo yms. oli siirtoon mennessä. Kun siirron jälkeen kysyin asiaa lääkäriltä hän sanoi kaiken näyttäneen ihan normaalilta! Pelottaa vaan kun itsellä on nykyään viikon verran oviskipuja. Ja Pari pv ovisplussasta, todella kipeä olo, ei pysty edes suorana kävelemään. Pelottaa onko se normaalia? Ennen esikoista tälläisiä kipuja ei tosiaan ollut. Lääkäri kuittaisi kivut "iän tuomina", ja olen siis 35 v. kääk!
 
Paiju voi kun kiva kuulla sinustakin :hug:
Jos yhtään lohduttaa, niin minullahan on ollut aivan erilaiset oireet tästä (pas) kuin esikoisesta (joka tehtiin tuoresiirrolla). Edelleen nämä raskausoireetkin ovat menneet vähän eri tavalla, mutta tietenkään en voi tietää, että onko tuolla masussa kaikki edes hyvin. Ensi viikolla sitten selviää.
Pahaa oloa on kyllä aamuisin ja aamupäivisin ja väsy on kova.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuun :heart:
 
Annabell muistan sinun nimerkkisikin jostain. En osaa sanoa tuosta hinnasta, kun laittoivat muitakin juttuja samaan laskuun, mutta muistuttivat kyllä, että laskuttavat kaikesta mitä tekevät :). Käsittääkseni useimmiten ei ultrata, jos kierto on jotakuinkin säännöllinen ja näkeehän tosiaan sitten laittaessa mikä tilanne on. Niin ja pregnylistä muuten sanoivat, että sitä voi laittaa sitten jos alkaa kierrot osua viikonlopuille ja haluaa. Kurjan kuuloisia nuo kivut, ehkä siellä on raskauden jälkeen kohtu jotenkin eri asennossa ja tuntuu sitten kun hormonit puskevat päälle?
Pikkuperho tosiaan kyllä jännää tuo sinun tuleva ultra, toivotaan että kaikki on niin kuin pitääkin!! Ja kai nuo oireet voivat tosiaan vaihdella raskaudesta toiseen, silti niiiin paljon tämä minun olo muistuttaa niitä ekan IVF:n negasiirtoja, etten oikein jaksa uskoa. Huomenna pitäisi sitten olla 14 vrk oviksesta ja alkaa vuoto, voi kun ei alkaisikaan. Aiemmin mulla on kyllä lugejen läpi vuotanut ihan tyynesti, että tuskin tarvitsee viikonloppua turhaan ihmetellä.
Pipa mikä tilanne?
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille!

Voisin myöskin hivuttautua mukaan keskusteluun. 39v + 44v pariskunta olemme. Kakkoskierroksen hoitoja suunnittelemme seuraavaan kuukautiskiertooni alkavaksi. Meillä aikaisempana hoitohistoriana 5xIUI, 1 IVF kokeilu jossa kaikki munikset jäivät hedelmöittymättä ja lopulta onnekas ICSI. 2 alkion tuoresiirrosta maailman ihanin poika, joka päikkäreitään tuolla nukkuu. Mitään ei jäänyt edelliseltä kerralta pakkaseen, joten uutta ICSI:ä siis nyt suunnitteilla. Vielä jännäillään miehen simppatestiä, hän kun on joutunut käyttämään lääkitystä joka ois saattanut vaikuttaa simppatuotantoon negatiivisesti. Mutta jos uimareita löytyy niin sitten kakkonen olisi meille toiveissa kovasti. Lueskelen vähän tarkemmin teidän kirjoittelua niin pääsen pikkuhiljaa kärryille. :)
 
Paiju tervetuloa mukaan ja kiva kuulla sinustakin :) Pidän sinulle ja pikkuperholle
peukkuja!

Kukka73 tervetuloa mukaan!

Oma vointi jo parempi,eilen tosiaan olo oli aika kurja ja oksensin monta kertaa. Yöllä sain nukuttua hyvin ja
tänään olen ottanut hyvin rauhallisesti. Vähän on vatsa turvoksissa ja pientä pistelyä tuntunut..
Nyt sitten vaan odotellaan maanantaita,sinne tuntuu olevan vielä pitkä matka....Käyn lukemassa teidän muiden kuulumisia ja maanantaina sitten itselläkin toivottavasti hyvää kerrottavaa siirrosta.Meillä kun alkiot ei oo ennen ainakaan ollu kovin hyviä. Miehen kans puhuttiin että meidän puolesta saa taas siirtää kaksi alkiota jos vaikka olis parempi mahdollisuus saada edes yksi jatkamaan matkaa syliin asti:heart:
Silloin ihan ekassa hoidossa oli vaan yksi siirto kelpoinen ja raskaus ei alkanut,mutta toisessa siirrettiin kaksi joista toinen nukkuu nyt päikkäreitä!:heart:
 
Omaa napaa tällä kertaa :ashamed: mulla alkoi yöllä järkyttävä vatsa kipu ja otin panadolia,tunnin kärvistelin kipujen kanssa ja nukahdin. Nukuin noin kolme tuntia ja taas kipu alkoi:'( Puoli tuntia kärvistelin ja otin taas panadolin ja makasin liikkumatta niin alkoi helpottaa,nukuin taas pari tuntia. Aamulla nousin vessaan ja syömään niin kipu alkoi samantien.Nyt olenki sitten vaan maannut sängyssä ja juonut paljon.Onneksi poika on hoidossa niin saan rauhassa levätä.
Mahtoikohan olla lievää hyperiä vai mitä? ennen punktion jälkeen ei ole tälläistä oloa ollut...Nyt vaan toivon että menisi ohi...
 
Tervetuloa uudet :)

Kuullostaapa Pipa kauheelta noi sun vatsakivut, olisko toi nyt sitten hyperiä, en osaa sanoa. Toivottavasti on helpottanut.

Täällä on pp 8 menossa, tiedä sitten onko tässä mitään oireita vai ei. Mahasta nippailee ja muutenkin on tuntoja. Ja ihan kun pari kertaa olisi tisseissä ollut tuntoja. Aika vähäistä kuitenkin. Tänään sitten otin kaupasta raskaustestejä ja kai sitä maanantaina on pakko aloittaa, sen verran hermoja raastavaa tämä on.

Tsemppiä piinailijoille ja muille kanssa.
 
Pipa onpa rankan kuuloista. Onko tuo vielä lievää hyperiä? Menethän lääkäriin jos ei ala helpottaa?? Tosi paljon peukkuja maanantaille, että tulisi riittävän hyviä soluja!!

Kukka tervetuloa! Koska teillä selviää jatkomahdollissuudet? Peukkuja pidetään!

Mestarimuumi raakaa piinailua. Olen itse ihan pihalla kaikkien oireiden ja ei-oireiden kanssa, puuh.

ON: Pp 12 ja puhdas nega testattu, ja palelu, painontunne vatsalla ja nälkä poistuneet. Tosi lupaavaa..olisi helpompaa jos alkaisi vuoto, kun siihen asti kuitenkin on vielä toivonkipinää eikä pääse eteenpäin. Huomenna siis 16 päivää ovisplussasta, mulla ei ennen ole luget estäneet vuotoa, mutta kerta se on ensimmäinenkin :kieh:
 
Heippa!

Olenkin enemmän kirjoitellut tuonne hoidot jatkuu puolelle, mutta nyt huomasin että täällä on ainakin pari tuttua aikaisemmista yrityksistä. En tiedä muistatteko paju ja kirma mutta mielestäni ollaan piinailtu aikaisemmin yhdessä. Kiva kuitenkin huomata että tekin olette täällä yhden onnistuneen jälkeen. :)

Kopioin hieman tuolta toisesta ketjusta omia kuulumisiani. Sain kolme päivää siirrosta hyperstimulaation jonka takia olen ollut kahdesti jo sairaalassa. Hyperi tuli ihan puun takaa vaikka tällä kertaa riskit siihen ei ollut mitkään suuret. Nyt olen kuitenkin kotona ja toivon että tilanne olisi jo raukeamassa. pipa kannattaa hakeutua ajoissa sairaalaan, jos kivut vielä yltyy. Millainen olo sinulla on? Onko pissaaminen kuitenkin onnistunut.

Omista oireista.. PP 4 huomasin yhtäkkiä että rinnat olivat todella arat, tämä oire katosi kuitenkin melkein kokonaan. PP5 minulla oli ihan kamalat menkkakivut ja kävin pari kertaa vessassakin katsomassa, että tuleeko vuotoa. PP6 ei mitään, paitsi hyperin oireet. PP7 taas lievää menkkakipua.

Hyperin kontrollissa lääkäri totesi kuin ohimennen, että HCG-arvo on nousussa. En edes tiennyt että se on otettu.. mutta se oli sunnuntaina (PP3) 2 ja torstaina (PP7) 5. Lääkäri ei kuitenkaan osannut ottaa kantaa arvoon sen enempää, että vastaisiko raskauden alkua. Totesi vaan, että se on nousussa. Eilen soitin klinikalle ja hoitaja ampui kyllä toivonrippeet alas. Jos arvo on <5, niin sitä ei lasketa raskaudeksi, että voi olla vaan kiinnitysyritys, tai sitten vielä nousta. Totesi vaan että ”odottavan aika on pitkä”..

Hain eilen kaksi Cittarin testiä, ja olen saanut niihin haamuista haamun. Kai tuo kiinnittymisyritys voisi näkyä testissä ja meinaan nyt testata päivittäin, että katoaako tuo vähäinenkin haamu, vai alkaako vahvistumaan.

Olen aikaisemmin testannut haamun PP9, mutta silloin oli siirretty kaksi blastoa. Tänään haamu ja PP9 mutta siirretty kaksi 3-päiväistä alkiota. Eli tämä on fifty-fifty! Aika näyttää mitä käy. Toisaalta olen todella iloinen pelkästä kiinnittymisyrityksestäkin, mutta toisaalta en olisi halunnut turhaa toivoa, jos lopputulos negatiivinen.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitoa odottaville ja hoidossa oleville!

Sebu PP9
 
Hei,

En tiiedä oliko hyperiä vai mitä oli mutta kipeä olen ollut...Perjantai päivä meni aivan sängyssä maaten ja kivun ollessa pahimmillaan piti olla aivan liikkumatta. Ilman särkylääkettä en olisi pärjännyt. Olen yrittänyt juoda todella paljon,monta litraa on mennyt päivässä.Eilinen päivä oli jo huomattavasti parempi,tosin olin toosii turvoksissa ja melkeinpä vaan makoilin. Illalla olo alkoi vähän helpottaa ja aamulla turvotus oli hieman laskenu ja äsken vasta otin ekan panadolin. Aika peloissani olin omasta tilastani ja mietin sairaalaan menoa mutta onneksi siltä reissulta nyt säästyttiin.
Sebu Voin vain kuvitella millaista olisi jos olis hyperi kun nytkin jo näin kipeä.:'(
Tottahan paikat on kipeet kun niitä on ronkittu ja varsinkin vasen puoli joka on muutenkin niin hunossa jamassa :/ Mutta nyt kun oma vointi jo parempi niin sitten jännäillään huomista siirtoa...Toivottvasti sitten alkaa piinailu...

Muille tsemppiä piinailuun ja muihinkin vaiheisiin!

Palailen huomenna asiaa...
 
Pipa Mikä on aamun vointi? :)

Mestari muumi Älä vielä masennu, kuitenkin vasta pp10 :) Kyllä se tuosta vielä plussaksi muuttuu.

ON: itsellä aika tuntuu kulkevan todella hitaasti.... Nukun huonosti ja stressaan :( Mitään raskauden oireita ei ole. Monta kertaa päivässä kokeilen olisiko tissit kipeet :D Mutta ei ne ole. Pari pv tossa palelin ja "kuuma-aaltoilin" ja kurkku oli vähän kipeä, meinasin jo että flunssa iskee. Mutta siltä taisin sentään välttyä. Harmittaa kun ei voi vertailla oireita/oireettomuutta ekasta plussasta kun sillon takana oli punktio ja hyperi, ja estrogeenilaastarikin oli käytössä... Mutta ei auta, täytyy vaan jaksaa odotella... :) Tsemppiä kaikille!

Ai niin, sebu Mites sun hyperi on kehittynyt? Helpottanut jo? Joko plussa on tasavahva viiva? :)

Niin, ja pp7 :)
 
Pipa, kuulostaapa hurjalta toi vatsakipuilu. Toivottavasti parempaan päin on menossa ja pääset siirtoon tänään suunnitellusti.

Sebu, peukkuja että plussahäivähdys vahvistuu!

Paiju, mikäs siellä meininki? Vieläkö vuoto pysyy poissa? Mullakaan ei Luget koskaan myöhästyttäneet menkkoja, ennen kuin plussasin. En itseasiassa muistaakseni tehnyt yhtään negatiivista raskauskoetta koko hoitojen aikana, kun menkat alkoivat säännönmukaisesti aina ennen testipäivää... Tavallaan helpottavaa kun turha toivo jäi aina aika lyhykäiseksi. Mutta peukkuja aina viimeiseen toivoon saakka!

Meillä simppoja on riittäväsi ICSIin, joten parin viikon päästä loppukierron käynti ja piikittelyt ens kiertoon. Jee. Omituisen optimistisella mielellä täällä ollaan, vaikka eiköhän sekin optimismi tässä vielä alas ammuta ajan kanssa... No eipäs synkistellä. ;) Tuntuu kyllä helpommalta lähteä tähän toisen kierroksen hoitoon, koska mikään suurkatastrofi ei nollatuloskaan enää ole. Realistina kun tämä oma ikä (40 ens vuonna) alkaa jo rajoittaa sekin hoitojen jatkamista niin kattellaan yks yritys ja mietitään sitten miten jatkossa. 3 henkisenä perheenäkin elämä maistuu! :)
 
Mestari Muumi :hug: Toivotaan vielä parasta!!

Pipa miten olet voinut?

Annabell-77 milloin sulla olikaan testipäivä?

Hyperi on pysynyt nyt parempana, ainakin toistaiseksi. Kävin eilen pyörähtämässä Jumbossa ja jaksoin olla siellä jopa kaksi tuntia. Sen jälkeen oli sellainen olo kun olisi maratonin juossut. Nyt on pohje vähän kipeä ja mietin heti sitä veritulppa riskiä.. täytyy seurailla rauhassa. Plussa ei vielä ole tasavahva viiva, vaan näyttää tältä:



Eilen illalla oli kuitenkin ihan kauheat menkkakrampit ja jouduin ottamaan Panadolia kun olin niin kipeä. Vähän kyllä alkoi mietityttämään, että tässäkö se sitten oli. :( Nyt aamulla kuitenkin etova olo ja viiva vahvistunut hieman eilisestä. Taidan soitella klinikalle ja kysyä voisiko veritestiä aikaistaa torstailta huomiselle. Olen huomenna klinikan läheisyydessä ja se olisi niin helppo hoitaa silloin samalla. Olo kuitenkin tosi epäuskoinen kaikkien vastoinkäymisten jälkeen.

Voimia kaikille uuteen viikkoon! :)

Sebu

ps. en tiedä mistä toi surunaama tuli tonne ylös, pois sitä en saa. Kuvan saa suuremmaksi klikkaamalla!
 
Viimeksi muokattu:
Sebu aikamoista vuoristorataa, ja kurjaa olla noin huonossa kunnossa mutta jotenkin tuntuisi lupaavalta, eikö?!! Monesko päivä sulla onkaan? Koska on onnittelujen aika? Ja kyllä muistan sut jostain aikaisemmista piinailuista. Kaikkea sitä onkin tullut jo koettua..

Mestarimuumi ja Annabell, jaksamisia piinailuun. Päivät tosiaan meneen niin hitaasti. Mullakin oli tuolloin 7. päivän tienoilla kaikenlaista oiretta. Mietin, että oisko lugejen sivuvaikutukset tulleet silloin selvimmin. Mulla on pieni annos, 100mg x2, entäs teillä?

Kukka hieno homma!! Tuntuu tosiaan helpommalta kun on jo ihana pikkuveijari, mutta kyllä näinä piinapäivinä saan kuitenkin aika hyvät ahdistukset pintaan :(, vaikka ei ehkä ole sellaista pitkäkestoista turhautuneisuutta kuin silloin.

ON: Ei vieläkään vuotoa tai tuhrua ja viimeinen luge meni eilen aamulla. Tänään olis testipäiväkin, mutta jotenkin olen jähmettynyt sen pp 12 negan jälkeen, enkä halua enää katsella sitä viivattomuutta. Mieluummin sitten vaikka se vuoto, se tuntuisi jostain syystä luonnollisemmalta, ei olisi kroppa ainakaan ihan sekaisin. Joten päätin sitten odotella vuotoa tämän päivän ja jos ei kuulu niin testata huomenna sitten varmuudeksi vielä, vaikka kuulemma vuodon tulo lugejen kanssa voi vaihdella samallakin henkilöllä tosi paljon, jopa viikko voi mennä lugejen lopetuksen jälkeen. Mutta sitten kuulemma voi seuraava ovis tulla suht ajoissa, että pitää olla varuillaan. No, tällä kertaan näin. Kaikenlaista viritystä sitä keksiikään!!

Muoks: Paitsi että testasin sittenkin jo tänään, ja negahan se oli. Joten vähitellen uutta, ja tämän kierroksen viimeistä, PASia kohti..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Tervetuloa kaikille uusille tuttavuuksille munkin puolestani!!
Sebu toihan näyttää jo ihan todella lupaavalta viivalta, toivotaan että jatkaa vahvistumistaan ja vastoinkäymiset kääntyvät pelkäksi plussaksi!:)
Toivottavasti Pipallakin on vointi kohentunut ja siirto on onnistuneesti takana, kuulostaa kyllä tosi hurjilta nuo vatsakivut. :(
Paijulle iso iso :hug:. Se negan testin katseleminen on vaan niin suunnattoman v-mäistä ihan joka kerta. Mulla oli ihan sama homma, et ennen raskauden alkua tuli joka kerta vuoto lugeista huolimatta ja nyt alkuvuoden PASeissa (lääkkeettömissä) Luget piti sen poissa. Molemmilla kerroilla tietty toiveet korkealla ja sitten rytinällä alas. Niin se vaan tuntuu tosiaan vaihtelevan samassakin kropassa tuo lääkkeisiin reagointi. Mutta kovasti tsemppiä ja kohti seuraavaa yritystä!
Mestarimuumi älä vielä luovuta, toivotaan parasta!! Ja Annabellille tsempit, enää puolet piinailusta jäljelläkö?!
Täällä on hymyillen onniteltu raskaana olevat, niin kuin asiaan kuuluu, ja nieleskelty katkeruuden kyyneleet. Yllättävän helposti se kuitenkin sitten kävi. Kyllä tuo pieni kullanmuru ja sen olemassaolo auttaa niin paljon näihin hoidoista seuraaviin pettymyksiin ja näköjään muiden vauvauutistenkin aikaansaamiin. :heart: Koitan nyt pitää ajatukset tässä meidän ikiomassa perheessä ja sen kasvattamisen yrityksessä. Ja kuten Kukkakin sanoi, varmasti ihan onnellinen perhe ollaan, vaikka meitä olisikin vain kolme!! Kyllähän siitäkin suru seuraa, mikäli toista lasta ei yrityksestä huolimatta tule, mutta siitä selvitään varmasti.:)
Tänään oli eka ultratsekkaus ja hyvin/tasaisesti on muniksia kasvamassa, oikealla 7 isompaa ja pari pientä lisäksi, vasemmalla ainakin 5 isompaa. Joten näillä mennään, huomenna aloitan lisäksi Orgalutranin ja perjantaina sit seurava kontrolli, selviää sit varmaan punktiopäiväkin. Luulisin et olis maanatai tai tiistai.
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Sebu nyt vaan toivotaan että plussa vahvistuu! =)

Paijulle iso :hug:

Annabell tsemppiä piinailuun ja Mestari muumi älä vielä luovu toivosta!

Kukka onnea hoidon aloitukseen!

ON: Olo alkaa olla parempia,eilen oli vielä aika tukala olo mutta tänään ollut jo paljon parempi,mitä nyt vähän turvotusta. Siirtoon päästiin ja kaksi hitaan puoleista alkiota saatiin kyyttiin :heart: Ja yhtä vielä jatkoviljellään josko sais sen pakkaseen. Olo on jotenkin helpottunut nyt kun siirto ohi,on ollut jotenkin rankempaa kuin viimeksi...toki vieläkään ei tiedä miten tässä loppujen lopuksi käy mutta ihana kun sain pienet edes hetkeksi kyyttiin :heart: Nyt sitten vaan piinaillaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Sebu 24.9 on mulla testipäivä :) ja hyvältä näyttää sun r-testi!! :)

Paiju mulla menee lugeja iltaisin 2 x 200 mg.

Eemiliinalla hyvänkuuloisia ultrakuulumisia! :)

ON: ja nyt on sitten tissit vähän kipeet :D Mä niiin toivon että lugejen sivuvaikutukset ei alkais nyt vasta, vaan että "pikku toivo" olis tarrannut kiinni... :) Mulla on huomenna kp.31 eli normaalisti kuukautiset alkaisi. Saas nähdä alkaako tihkutella jotain tän viikon aikana jos negaa olis tulossa... : /
 
Kiitos Paiju! Nyt on PP11 menossa. Kai se oikeasti on iihan hyvän näköinen viiva, vaikka kovin epäuskoinen olenkin. : /

Eemiliina sullahan näyttää sopiva määrä kasvavan siellä. :) Vai oletko itse tyytyväinen?

Kiitos muutenkin kaikille positiivisista tuulista! Jotenkin sitä on vaan itse NIIN pessimistinen. Joudun huomenna taas verikokeisiin pohjekivun takia. Kai ne haluavat katsastaa nuo veren hyytymistekijät, ettei vaan olisi veritulppa. Siinä samalla otetaan sitten HCG. Olen ihan kauhusta jäykkänä ja pelkään, että arvo on liian matala. Jotenkin mulla jäi niin kummittelemaan mieleen kätilön torstainen toteamus että HCG 5 ei vielä tarkoita raskautta, että voi olla vaan kiinnittymisyritys. Mutta jotenkin tuo viiva näyttää kuitenkin ihan ok:lta, kai? No, huomenna se sitten selviää!

Paju nyt vasta huomasin sun muokkauksen. Olen todella pahoillani :hug: onko teillä mikä tilanne? Onko teillä pakkasessa alkioita?

Pipalle onnittelut siirretyistä alkioista. :) Kiva kuulla että vointisi on jo parempi! Voimia piinailuun. :)

Annabell-77 Voimia piinailuun! Toivotaan että oireet olisivat pienokaisesta. :heart:
 
Paiju pahoittelut negasta :hug:

Mestari Muumi voi itku.. tiedän, että on tympeetä lukea näitä samoja "kliseitä", mutta jospa se vielä muuttuisi se testitulos :hug:

Piinailijoille tsemppiä!!

sebulle varovaiset onnittelut, hienosti se viiva näyttää vahvistuvan =)

Itsellä on taas usko jossain pohjamudissa. Enkä tiedä miksi. Pahoinvointia on aamuisin, aamupäivisin ja välillä ihan iltaan saakka (kuten tänään), huimaa ja väsyttää, nenä on tukossa iltaisin ja sitä rataa. Mutta nyt keksin yhtäkkiä, että mahaa ei ole poltellut samallalailla menkkamaisesti kuin esikoisen odotuksen alussa. Tarkistin päiväkirjasta, että no eipä silloinkaan poltellut kuin rv 5 asti, mutta järjen ääni ei tunnu nyt auttavan yhtään. Lisäksi koitin tunnustella kohtua alamahalla, makoilen mahallani ja kuulostelen, että miltä se nyt tuntuu vai tuntuuko miltään. Onkohan se lopettanut kasvunsa.. tipahtiko pönttöön silloin 1,5 viikkoa sitten..

Toisaalta haluan niin kovasti tietää tilanteen, toisaalta en taas yhtään. Pari päivää vielä....
 
Tänään on PP 11 ja nega. Eilen oltiin aika siipi maassa, tänään ehkä hieman parempi olo.

Kukka ja Eemiliina, voikun mäkin osaisin olla yhtä onnellinen 3 henkisestä perheestä. Mä niin suren, että lapsella ei ole sisarusta. Kun samanikäisiä serkkujaan ei ole, eikä ilmeisesti tulekkaan. Ja kun itsellä on niin mukavia muistoja lapsuudesta serkkujen ja sisarusten kanssa puuhastelusta.

Pipa tsemppiä piinailuun.

Sebu, toivottavasti saat hienot hcg arvot.

Ja kaikille muillekin voimia ja pitkää pinnaa.
 
Kopioin tuolta toisesta ketjusta:

No niin.. lääkärissä taas käyty ja verikokeita otettu jos jonkinlaista. Pohjekipu on hellittänyt eilisestä, mutta veren hyytymisarvot olivat kuitenkin koholla. Ihmettelivät kovasti klinikalla, että miksi minulle ei määrätty Naikkarilta Klexanea (vai mikä sen piikin nimi olikaan) kotihoitoon. No, nyt pistän itseeni sitä seuraavat 12 viikkoa varmuuden vuoksi.

Samalla sain myös HCG:n tuloksen. Viite arvo tälle päivälle on 39-270 ja minun arvoni oli 212. Eli kai mä nyt sitten olen raskaana. Tätä en kyllä pysty mitenkään ymmärtämään, se että minulla olisi veritulppa olisi paljon helpompi ymmärtää. Ehkä se, että viimeiset kaksi viikkoa olen murehtinut niin paljon hyperin takia, on vienyt ajatukset niin muualle, että tätä en vielä pysty käsittelemään.. ehkä sitten huomenna. Se mikä oli mielenkiintoista oli se, että sanoivat että on todennäköistä että siirron jälkeen pistämäni Gonapeptyl olisi saattanut aiheuttaa Hyperin??

Mutta oireista.. Nyt siis pp12, kolme päivää ollut etova olo ja koko päivän olen joutunut nieleskelemään. Lisäksi hiukset rasvottuu ihan käsittämätöntä tahtia. Menkkakipuja on ollut pariin otteseen, tosi koviakin ja tissit viikko sitten hieman arat. Muuten ih mitään kovin ihmeellistä. Nyt on pää niin pyörällä etten pysty kommentoiman muuta. Palaan kunhan tässä pää ehtii mukaan.

Muoks. ja ihan kamala p****n maku suussa koko ajan ja väsyttää tosi paljon.

Sebu PP12
 
Onnea Sebu plussasta, tarrasukkia pikkuiselle matkaan!!:heart: Toivotaan että tulpat liukenee pian pohkeesta. Kylläpä onkin ollut sulla rankka tämä hoitokerta, ei ihme ettei oikein ehdi orientoitua. Mutta kunhan toivut niin pääset sitten nauttimaan alkaneesta raskaudesta (vaikka eipä se taida koko ajan silkkaa nautintoa olla mikäli oikein muistelen ;) ). Ja joo, oon ihan tyytyväinen saldoon toistaiseksi. =) Ainahan niistä muutama "raaka" vielä tippuu pois punktionkin jälkeen, joten ei varmaan ihan kahtatoista ole luvassa ICSIin...

MestariMuumille isot pahoittelut sekä halaukset pettymyksen keskelle! Jäikös teille vielä pakkaseen jotain? Toivotaan kovasti, että vielä se sisarus teillekin suodaan. Onhan se oikeasti tosi surullista jos niin ei kävisi, myös omalla kohdalla. Olisin kyllä ihan varmaan rikki, mutta jaksan uskoa että toipuisin siitä ajan kanssa. Se ei olisi mulle maailmanloppu, mitä täysin lapsettomaksi jääminen olisi varmasti ollut. (En tiedä vieläkään olisinko koskaan päässyt siitä yli. Onneksi ei tarvinnut kokea.) Meidän tenavalla on niitä serkkuja, mutta ei ne minusta ole sama asia kuin omat siskot tai veljet. Ja välillä ottaa päähän, kun näistä meidän lapsettomuusjutuista tietävät jaksaa vain toitottaa et "Onhan teillä onneksi se yksi josta voitte olla onnellisia!!", kun puhutaan toisen haaveilusta. No ehkä ollaankin, varmaan keskimääräistä kiitollisempiakin, ainakin muistetaan päivittäin että asiat voisivat olla tosi paljon huonommin. Mutta ei kai se sitä tarkoita, ettei me saataisi toivoa lisää lapsia tai surra sitä ettei niitä sitten enempää tule. Se on sitten oma surunsa se.: / Välillä tuntuu että me oltaisiin jotenkin "ahneita" kun haaveillaan kakkosesta. Miksei "normaalisti" raskautuvien sitten tarvise tyytyä yhteen ja olla onnellisia siitä??
Toivon, että jos meidän pääluku siihen kolmeen jää, osaisin ajatella niin päin et me tehdään sitten perheenä sellaisia asioita mitä ei olisi vaikka varaa tehdä, jos lapsia olisi liuta, esim. reissaillaan enemmän jne. Saapa nähdä miten onnistuu sitten, jos näin tosiaan käy...
 

Yhteistyössä