Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

No niin eilen käytiin tyksissä hoidonsuunnittelussa...

Ja turhaan jännitin etukäteen, kaikki meni hyvin..
endometrioosikaan ei ollut levinnyt vaikka sitä todella paljon pelkäsin, kun on noita kipuja kuitenkin melko paljon...verikokeiden tulokset oli ok, eikä mitään uutta ilmennyt..tuli itselle huomattavasti parempi mieli käynnin jälkeen!

Eli elo-syyskuusa riippuen mun kierrosta olis tarkotus alkionsiirto tehdä..
sitä odotellessa...nopeesti kesä tässä kuitenkin menee =)
 
Moikka Ellastiina, Raitis ja muut,
Minäkin voisin ilmoittautua taustailijana tähän pinoon. Meillähän on 1,5 v. IVF-poika tässä touhuamassa ja pikkukakkosen yritys aloitettu luomusti jo viime marraskuussa. Vielä ei ol tärppi käynyt. Mietin kans kovasti, milloin lähtisimme uusintakierrokselle. Näillä näkymin ei ol vielä mitään aikaa klinikalle varattu, mutta todennäköisesti elo-syyskuussa tehdään ensikäynti. Siitä sitten varmaan suunta kohti IVF:ää, koska pakkasessa ei meilläkään ole mitään.

Täytyy nyt vielä odotella tämä luomuyrityskierto vielä loppuun ennen kuin mitään varailee aikoja. Nyt kp 27...
 
moi! onko kellään kokemusta, voidaanko vielä päästä julkiselle? saatiin 3. IVF:n viimesellä siirrolla kaksoset :heart: :heart: sillon kuitenkin hoidon aikana lääkäri sanoi, että 4. kerta kannattaisi yrittää, kun hoidoissa oli vähän kaikenlaista huonoa tuuria, eikä estettä sinällään onnistumiselle ollu.... ja sattui tuolla toisessa ketjussa joku, joka oli aloittamassa hoitoja 3. yrittääkseen?
 
soja:
juttelin aiheeeta PKKS:ssa jokin aika sitten ja siellä kerrottiin, että asiaa harkitaan aina tilannekohtaisesti ja käytänteet vaihtelevat klinikoittain. Joillekin suositellaan hoitojen lopettamista jo yhden / kahden kerran jälkeen, jos lääkäreiden mielestä ei ole järkeä jatkaa, mutta toisaalta kolmen kerran sääntökään ei aina päde. Voidaan tehdä useampia hoitoja, jos tulosta on odotettavissa. Tosin keskustelimme siis sellaisesta tapauksesta jos kolmella kerralla ei ole saatu pienokaista aikaan. Uskoisin kuitenkin että teilläkin on mahdollisuus vielä uuteen yritykseen. Kantsii kysellä.
 
soja; eikös julkisella pidetä rajana kahta yhteistä lasta? Eli jos tuo ehto täyttyy, niin uusia hoitoja ei tehdä mutta jos teillä on pakkasessa jotain, niin ne siirretään - jos ette halua tuhota niitä.

-rallis
 
kiitos vastauksista, niin vähän aattelin, eli pitää kysästä. Ei meille kyllä mikään ongelma ole yksityiselle lähteä, mut ois Jns lähempänä kun Kuopio. Mutta jos ei enää julkiselle päästä, mielelläni annan mahdollisuuden siellä enemmän tarvitseville.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Moikka Ellastiina, Raitis ja muut,
Minäkin voisin ilmoittautua taustailijana tähän pinoon. Meillähän on 1,5 v. IVF-poika tässä touhuamassa ja pikkukakkosen yritys aloitettu luomusti jo viime marraskuussa. Vielä ei ol tärppi käynyt. Mietin kans kovasti, milloin lähtisimme uusintakierrokselle. Näillä näkymin ei ol vielä mitään aikaa klinikalle varattu, mutta todennäköisesti elo-syyskuussa tehdään ensikäynti. Siitä sitten varmaan suunta kohti IVF:ää, koska pakkasessa ei meilläkään ole mitään.

Täytyy nyt vielä odotella tämä luomuyrityskierto vielä loppuun ennen kuin mitään varailee aikoja. Nyt kp 27...
Näin niitä vaan tuttuja nimimerkkejä tipahtelee pinoon! :D
Tervetuloa joukkoon toiveikkaaseen!
 
En ole pitkään aikaan täällä käynytkään. Raitiksen haastattelu Vauva-lehdessä muistutti asiasta. Hyvä juttu oli! Suloinen tyttönen teillä! Toivottavasti pian on pikkusisaruksia tiedossa!

Kati: Kiva kuulla sustakin! Toivottavasti raskaus alkaisi teillä luomusti ennen hoitoihin menoa!

Soja: TAYS:n käytönnön tiedän, että se on kaksi lasta tai 3.IVF:ää. Tosin jos pakkasessa on alkioita siirtävät ne. Näin se ainakin oli ystävälläni, jolla on kaksoset. Hyvä uutinen heidän kohdallaan on se, että kolmas lapsi saikin sitten alkunsa luomusti!
 
Ilmoittaudunpa tähänkin pinoon. Kovasti yritetään kakkosta, kun tuo esikoistytär (kesäkuu/08) oli niin nappisuoritus (1. IVF, 2. PAS). Nyt ollaan menossa siinä vaiheessa, että elokuussa suunnitellaan 3. IVF jossa kerätään munasolut ja tuoresiirtoa ei tehdä vaan toivon mukaan PAS sitten ilmeisesti aikaisintaan lokakuussa. Olemme päättäneet että tämä on viimeinen IVF meidän osalta. Kovasti haluaisimme tytölle pikkusisaruksen, mutta ikä (44) ja terveysriskit tulevat vastaan... Meille nämä hoidot ovat meille ainut mahdollinen tapa raskautua. Takana on myös 2. IVF. 3. PASista yksi keskenmeno. Tältä pohjalta siis toiveet eivät ole ihan hurjan korkealla, mutta koska tuo ensimmäinen on niin ihana neiti niin kaduttaa, jos ei vielä vähän yritä. Tytön takia haluaisi että hänellä olisi seuraa kasvaessa ja myös aikuisena, kun meistä aika jättää. Aika hurjaa ajatella näin ehkä, mutta täällähän voi sanoa ihan mitä mieleen juolahtaa... Taidatte pitää ihan pöhkönä :)
 
SaaraX, ei pidetä pöhkönä! Tai en ainakaan minä, koska ajattelen juuri samalla tavalla... Niin vai oisko meitä sitten kuitenkin kaksi pöhköä? ;) Meilläkin yksi tyttö ja aivan ihana. Olemme onnellisia näinkin, mutta toiseen IVFään menemme juurikin sen takia, että hänelle seuraa kasvaessa ja kun me olemme vanhuksia ja myöhemmin kun meitä ei enää ole. Teemme vielä korkeintaan sen kaksi IVFää julkisella. Toivomme, että onnistuisimme. Yksityiselle emme mene. Raha ja ikä tulee jo vastaan. Itse tällä hetkellä 40v. Ja ensi vuonna hoitojen alettua 41v. Ylipainoa on melkoisesti, enkä millään saa pudotettua. V****taa ja hävettää :ashamed: Inspistä odotellessa...

Sarina
 
No hyvä että en ole yksin ajatuksineni. Ylipainoa on täälläkin, tuon 1. raskauden jälkeen on vähän päässyt mopo käsistä... Minua lohduttaa se että ylipainoa oli myös tuon edellisen raskauden alkaessa. Tosin vointia ja oloa helpottaisi kovasti että tuota painoa saisi alaspäin... Pientä lasta hoitaessa ei vaan lähdetä niin helposti lenkeille, rattaitten kanssa kun ei ihan hölkkääminen suju. Hoitojen yhteydessä minulle on myös sanottu ettei rajua laihduttamista saisi tehdä. Kohtuudella pitäisi laihduttaa. Pitää yrittää ryhdistäytyä herkkujen syömisen suhteen. Kesällä vaan tuo jäätelö maistuu niin taivaalliselta!
 
Saara X ja Sarina, ajatuksenne ovat kuin suoraan meikäläisen päästä. Meillä 2,5-vuotias icsi-lapsi ja niin kovasti sisarusta hänelle toivottaisiin, ikä tulee täälläkin vastaan ja hoidot ovat ainoa mahdollisuus. Mulla ei ylipainoa, vaan pikemminkin alipainon puolella eikä sekään ole hyvä asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarina13:
Raitiiiiss, mää tiiän miltä sää näytät =) En ehtinyt vielä lukemaan juttua. Huomenna sitten. Olitko itse tyytyväinen?
Heh, no kiva! :D

Juttu oli ihan ok, asiallinen eikä liian negatiivinen. Me ollaan niin taviksia ja hoidot on ollu aika normikaavaa, joten koskettaa monia muitakin.

Kiitos Ellastiina: Mimmi on maailman söpöin. Tietenkin. :saint:
 
Minäkin ilmoittautuisin porukkaan mukaan...2007 tuli täällä pyörittyä aika paljon. Meillä siis poika jo 1 v 10kk, toisesta inseminaatiosta sai alkunsa. Nyt takana pikkukakkosen yritystä jo puolitoista vuotta. Lopetin imetyksen kun poika oli 10 kk. Joulukuussa tehtiin eka iui ja kevään aikana yhteensä neljä inseminaatiota, ilman tulosta. Nyt sitten alkoi kesätauko ja mieli alkaa olla aika maassa. Meillä miehen simppojen liikkuvuus hiukan alentunut, mutta periaatteessa kai pitäisi olla mahdollisuus raskautua ihan normaalistikin. Syksyllä on suunnitelmissa vielä ainakin yksi inseminaatio hormonipistosten kera ja sitten kai ivf? Ympäriltä kuuluu raskausuutisia koko ajan ja on tosi vaikea ymmärtää miten toisille lapsen saaminen voi olla niin helppoa. Huomaan, että alan muuttua katkeraksi ja se huolettaa...onhan meillä kuitenkin tuo yksi ihan poika. Kovasti vaan kaivattais sitä pikkukakkosta mukaan joukkoon...lapsettomuuden tuska ei koskaan unohdu!Tsemppiä kaikille yritykseen ja kiva kun löytyi tällainen porukka:)
 
Vau, täällähän on tuttuja nimiä! Kati231, Ellastiina, Raitis... Viimeksi mainitulle hatunnosto hienosta jutusta Vauvassa !!! :flower:
Sen lukeminen nostatti tunteita pintaan, ja muistoja myös jännäämisestä ja tuskailemisesta yhdessä palstalaisten kanssa. Mutta me saatiin mitä kaivattiin, ja lisääkin saisi tulla! =)
Täällä eivät hoidot ole vielä alkaneet, imetän vielä, mutta tulin varovasti kurkkimaan mikä meininki täällä on... Plussatuulia kaikille!

t.Tyyhtynen, ent. Mimi79 ja Mandel
 
Kiitos Tyyhtynen! (Mulle sä olet Mimi79) :)

Mulla on tänään surunpäivä.. Lähdetään tänä iltana miehen kanssa Liettuaan kahdeksi yöksi, ilman lasta.. Ekaa kertaa siis lapsesta yötä erossa, ikävä on jo nyt valtava. Tämä kahden päivän reissu on kai ns. parisuhdeloma eli kai se yhteinen aika kahden kesken miehen kanssa ihan tarpeenkin on. Toivottavasti siitä osaa nauttia.

Paitsi, että elämäni kuudennet menkat suvaitsivat sitten alkaa tänään. :kieh:
Eilen oli kp46 ja olin laskenut, että aloitan Terolutit ensi viikolla, että päästään passiin elokuun alkupuolella tai ainakin ennen puolta väliä. No, nyt se menee väkisinkin syyskuulle. Että korpee tää kroppa, joka ei koskaan voi toimia niinkuin pitäisi!!

t. Antiromanttinen Raitis
 
Raitis: Onneksi olkoon parisuhdelomasta ja hyvästä lehtijutusta! Kiva saada sinulle kasvot!
Meillä ei ole ollut vielä yhteistä reissua ilman neitiä, mutta yökylässä tyttö on ollut ja jo sekin on ollut luksusta arjen keskellä.

Lumeton: kiva kuulla että sinäkin löydät yhteistä meidän kanssa.

Seela-matilda ja tyyhtynen: tervetuloa!

Olen aloittanut nyt Metformin lääkityksen (PCO, MBO) raskautumisen helpotukseksi. Menossa annoksen titraus ylöspäin. Tästä se syksyn rumba alkaa..., sitten tulee Gonalit ja Menopurit ja niiden munisten kypsytyksen, todennäköisesti joko elokuun lopussa tai syyskuun alussa. On sellainen olo että KERRAN VIELÄ POJAT!
 
Aivan ihanaa löytää tällainen ketju! Olen uusi tällä palstalla ja pähkäilen juuri samoja asioita kun teistä moni.

Tässä hieman infoa, toiveilimme esikoistamme reilusti kaksi vuotta ja lopulta hakeuduimme hoitoihin. Inseminaatiolla, jossa oli mukana hormoonipistokset, raskaus viimein onnistui. Ennen hoitoja käytin teroja, clomeja ja tietysti kaikki kotikonstit. ;) Meillä lapsettomuus johtuu mun ovuloimattomuudesta.

Tällä hetkellä meillä poika 7kk. 3kk synnytyksen jälkeen kuukautiset alkoivat ja tulivat kaksi kertaa "säännöllisinä" ja nyt kolmannet on 2vko myöhässä ja testit tietenkin neg. Elikkä kierto taitaa taas heittää! :kieh:

Vauvakuume alkaa olla taas kova ja mitä suuremmaksi se kasvaa, kasvaa myös pelko uusista hoidoista ja tulevista pettymyksistä ja kaikista niistä tunteista mitä ne tuo mukanaan. :snotty:
Emme ole vielä soitelleet aikaa hoidoille. Kovasti tietenkin toivotaan, että se maaginen luomuplussa saataisiin aikaan, vaikka tietenkin se on haaveita ja aivan mahdotonta. :/

Mutta toivon sydämeni pohjasta teille kaikille tsemppiä hoitoihin ja toivotaan, että saataisiin aikaan oikein monta raskautta!!! :heart:
 
Tämä on ihan se ketju mitä kaipasinkin, onneksi löysin :)

Ihan ensimmäiseksi haluan teille kaikille toivottaa onnea hoitojen jatkamiseen!!

Me ollaan 36v pariskunta ja meillä on 11kk ikäinen poika 2.IVF:n tuoresiirrosta ja pakkaseen meillä jäi 6 alkiota.

Kova hinku olisi jo hakemaan uutta kyytiläistä mukaan, mutta kun minä imetän vielä. Nyt olen kyllä alkanut maistattaa tavallista maitoa pojalla ja pikkuhiljaa olisi tarkoitus nyt kuukauden sisään imetys lopettaa. Kovasti haikeaa on kyllä ajatella imetyksen lopettamista, olen niin tykännyt siitä.

Mulla ei hirmuista vauvakuumetta ollut kun poikaa yritettiin keinolla jos toisella, miehellä oli kovempi vauvakuume. Nyt kun tiedän mitä olisi odotettavissa, eli ihanaakin ihanampi vauva, niin mun vauvakuume on ihan hurja!!

Ehkäisyä me ei olla käytetty 2003 kevään jälkeen eikä varmaan ikinä tulla käyttämäänkään. Me ollaan selittämättömästi lapsettomia, eli vikaa ei ole löytynyt kummastakaan. Miehellä hieman alentunut siittiöiden laatu, mutta ei pitäisi haitata ja mulla ylipainoa. Mun kierto kyllä pelaa ja ovuloin ihan ok.

Menkat mulla alkoi 4kk synnytyksestä vaikka täysimetinkin 5kk. Kierto on nyt ollut tuolta tammikuusta pisimmillään 33 päivää ja nyt 2 viimeistä kiertoa 29 päivää. Ovulaatiokivut mulla on sellaiset, että en pääse erehtymään ovulaation ajankohdasta.

Hoitopaikkaan soittelinkin, mutta tosiaan pitää imetys lopettaa ja kierron vakiintua ennen kun ottavat sinne. Kierto siis pelaa kun vaan saan imetyksen lopetettua. Sitten lähdetään hakemaan pakkasukkoja kyytiin!

Nyt kyllä olen harkinnut, että hommaisin ovulaatiotestejä kun kerkeis ehkä 2-3kk yrittää vielä luomua.
 
Ihana ketju :)

Meillä siis asustaa maailman suloisin juuri 1-vee täyttänyt tytön tylleröinen :heart: Aikoinaan koetimme saada vauvaa sen vuoden verran ihan luomusti ja sitten mentiin tutkimuksiin, joissa mulla todettiin PCO-tyyppiset munasarjat (ovulaatiota ei oikein luomuna ilmeisesti tapahdu.) Lisäksi miehellä hieman alentunut siittiöiden laatu. Hormoonipistoksilla ja ensimmäisestä inseminaatiosta alkoi sitten kuitenkin hyvin nopeasti tuo raskaus, josta tuo meidän tuore taapero sitten saatiin maailmaan.

Pikku Kakkonen on jo suunnitteluasteella, ehkä vielä odotellaan joulun ylitse, että aletaan varsinaisesti "yrittää" ja varmaankin palaillaan siis sitten keväällä hoitoihin yksityiselle. Imetän myös vielä vähän, menkat alkoivat kun täysimetys loppui tytön ollessa 5kk, mutta kierto on jälleen sekava ja pitkä, 28-38 päivää eli mitä ilmeisemmin en ovuloi nytkään.

Paljon tsemppiä ja onnea kaikille kakkosesta haaveileville, uskon, että tästä saadaa oikein plussakas pino :)
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Malttamattomana odotan tämän syksyn IVF-hoitoa ja meidän viimeistä. Osa minusta tekee jo surutyötä eli jos ei tämän hoidon PASseista tule tärppiä niin sitten toinen lapsi jää meidän osaltamme haaveeksi. Ensi viikolla suunnittelu ja sitten varmaankin piikitykset alkaa niin että punktio osuu syyskuulle viikoille 37-39 riippuen miten nyt hoidot sujuu. Onko joku teistä piinailemassa samoihin aikoihin?
 
Minä kävin eilen vähän shoppailemassa, mukaan tarttui mm. foolihappopillereitä ja raskausmonivitamiinia. Ei ne varmasti haitaksikaan ole :) Myös ovulaatiotestit on kaapissa odottamassa ja ens viikolla otetaan ne käyttöön taas :)

Imetyksen lopettaminen edelleen vaiheessa. Elokuun aikana ajattelin saada imetyksen loppumaan kokonaan. Sitten olisikin vuosi imetetty.

Heti kun imetys on kokonaan loppu soitan hoitopaikkaan ja kyselen milloin voidaan aloittaa PAS. Mulla on edelliset tehty mun omaan kiertoon. Oletan, että nytkin tehtäisiin PAS ilman lääkkeitä. 6 alkiota meillä on pakkasessa, mutta mitään hirveän hyvälaatuisia ne ei olleet. 2011 alkuvuodesta sitten IVF jos ei noista kuudesta yksikään tarraa kiinni.

Viimeistään lokakuussa odottaisin pääseväni piinailemaan! :)
 

Yhteistyössä