Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

omaa siis tää vauvakuume on aivan järkyttävä! meidän tuplat ei oo edes vielä 4kk, mutta en saa ajatuksia pois uusista hoidoista... nyt osaimetän toista lapsista (+vellit ja soseet jo on keskosuuden takia) ja toinen saa korviketta ja käy 1-2kertaa päivässä rinnalla tuhisemassa.

Joten imetyksen takia tuskin mitään "vahinkoa" pääsee tapahtumaan, ja toisekseen tuskin mulla mitään ovista nyt tulee kun ei ole tullut vuosiin, vuosiin ennen tätäkään. Tietenkään en vielä ole imetystä lopettamassa, haluisin vaan imettää enemmän ja enemmän :heart: mutta olen ajatellut että tuolla 6kk jälkeen vois alkaa sit vakavasti miettiä... kun en kuitenkaan tästä nuorru ja JOS aiotaan yrittää vielä, niin ei sitä kannata pitkittää.... Ihan lopullisesti ei kai ole päätetty mitä tehdään, jaksaako vielä yrittää... mutta kyllä varmaan.

Voi, tuntuu että onko sitä ihan kiittämätön, kun on jo saanut 2 maailman ihaninta nyyttiä, mutta haaveissa elää vielä kolmas...
 
Heii! Hyppään mukaan keskusteluun. Meillä on 2-vuotias IVF-poju joka hetkenä minä hyvänsä herää päivunilta joten sit tulee viesti keskeneräisenä eetteriin :) Yritettiin kesä luomuna kun junnu lopetti imemisen keväällä mutta nyt siis 3. IVF menossa (ekasta tuli vaan läjä keskenmenoja, tokasta ei jäänyt mitään pakkaseen). Aloitettiin eilen lääkkeet ja heti iski vimma päästä johonkin taas purkamaan :D

Mä muistan ainakin Raitiksen nikin jostain niistä entisistä keskusteluista, ihanaa että teilläkin on jo sulostuttaja kotona. Tuntui se vaan toivottomalta kun esikoista tehtiin ja nyt tietenkin taas hirvittää se tunteiden vuoristorata yms. eikä tietenkään takeita ole vaikka yksi kullannuppu onkin. Mulla meni ensimmäinen vauvavuosi ihan varmana että meidän perhe jää 1-lapsiseksi kun se kaikki hoitorumba ja keskarit ja jopa synnytys oli niin rankkoja mutta siis tässä sitä nyt ollaan!

Tsemppiä kaikille jotka vielä laskee kuukausia ennen kuin pääsee tositoimiin, yrittäkää nauttia kuitenkin vauva-arjesta!
 
Kerronpa tähänkin pinoon että IVF3 on vasta lokakuussa noin viikolla 41. Itse siirsin kun tuntuu siltä että työkiireet ovat aivan hullut syyskuussa ja silloin ei ole aikaa ottaa viikon sairaslomaa... Koska kyseessä on meidän viimeinen IVF haluan olla silloin kaikissa ruumiin ja sielun voimissa! Ensimmäinen siirto (ei tuoretta laisin) tehdään sitten joulukuussa mutta eipä haittaa... odottavan aika on ollut pitkä jo nyt. Pari kuukautta sinne ja tänne ei enää tässä tunnu.
 
Minulla on nyt toinen päivä tänään menossa kun en enää imetä ja tänään soitin hoitopaikkaan. Huomiseksi sain ajan PAS suunnitteluun. Ilmeisesti heti seuraavaan kiertoon olisi PAS tarkoitus tehdä. Tänään on kp19 ja kierto mulla ollut 29-33 joten syyskuun puolessavälissä se PAS sitten olisi ajankohtainen =)
 
Eilisellä hoitopaikassa käynnillä varmistui, että PAS tehdään heti seuraavaan luonnolliseen kiertoon. Nyt on kp21, että kovin kauaa ei edes tarvitse odotella. Jänskää!
Yksi kerrallaan alkioita siirretään, ei suostunut lääkäri kahta siirtämään.
 
Täällähän sitä. Minä odottelen innokkaasti ensi maanantaina kun sit mulla on kp11 ultra ja katsotaan milloin saan alkaa tekemään ovulaatiotestejä jotta päästään tekemään PAS.

Tänään sain myös YT-neuvottelulapun käteeni ja se tietää sitä, että mut irtisanotaan vähän reilu 2vko päästä joten saan jäädä kotiäidiksi :) Eikä edes harmita!

Hoitoja ei aikomustakaan keskeyttää, tulee ikä vastaan jos tässä töiden takia jotain taukoja alkais pitämään. Kyllä mä vielä töitäkin ehdin tekemään ja asioilla on tapana järjestyä aikanaan :)

Eli positiivinen ajattelu kunniaan joka suhteessa ;)
 
Täällä yksi, joka kans kovasti haaveilee toisesta lapsesta. Meillä tuli juuri poika vuojen, joka saatiin
3. ICSI:n tuoresiirrolla. Nyt sitte mietitty, että jos lähdettäis uudestaan hoitoihin, kun olis niin mukava saaha pikkusisko tai -veli pojalle, ja kun meillä se on niin epätodennäköistä että "luomuna" voitas saada.
Imetyksen oon lopettanu jo toukokuussa, joten kaikki pitäs olla vissii niiltä osin kunnossa. minun pitäs vaan ottaa itteäni niskasta kiinni ja soittaa sinne sairaalalle :)
Minzulle Onnea Passiin!! :) Ja nauti kotiäitiydestä ;) töitä kyllä ehditään tekemään!!
 
:wave:Moi tutuille ja "tuntemattomille"!! Mäkin kurkin tänne,vaikka hoitoja ei vielä edes hirveesti suunnitteleilla,koska tilanne on hieman toinen ku teillä muilla täällä.. Meillä hoidot oli siis luovutetuilla soluilla. Tyttö nyt 10kk kohtapuoleen,vauvakuume roihuaa kyllä mut hirvee hoitorumba/luovuttajan miettiminen edessä :| Luomumahikset aika nollassa.
 
Moikka,
Meillä tosiaan homma etenee siten, että ensi kuussa todennäköisesti aloitetaan sitten IVF-hoidot. Tähän mennessä takana on alkukäynti klinikalla ja perus verikokeiden otto. Hyväksi havaitulla lyhyellä kaavalla piikityksineen lähdetään liikkeelle. Puhuttiin lekurin kanssa, että joko aloitetaan jo ensi kierrosta tai sitten halutessamme myöhemmin. Mutta, eiköhän sitä jo ensi kierrossa olla menossa... Toivottavasti jo tuoresiirto tärppäisi eikä vasta joskus myöhemmin.

Mitäs kuuluu, Ellastiina ja Raitis???
 
Heissa, Katilla ja Minzullahan ovat hoidot jo hyvässä vauhdissa! Jännittävää... Täällä ei ole täti tullut kyläilemään vielä kertaakaan, vaikka yöimetyksiä olen lopetellut. Ajan olen loppusyksylle varannut TAYS:iin. Riittääköhän se, että siihen mennessä ehtisivät yhdet menkat tulla vai pitäisikö hormonitoiminta olla jotenkin tasaantunut? Toisaalta olen ajatellut, että se olisi lähinnä suunnittelukäynti ja varsinaiset hoidot voisivat alkaa sitten alkuvuodesta.
 
Mulle hoitopaikassa sanottiin, että imetyksen pitää olla loppu ja kierron vakiintunut. Eipä ollu mulla sen suhteen ongelmia kun täysimetyksestä huolimatta mulla alkoi menkat jo kun syntymästä oli 4kk. Täysimetin 5kk ja paljon vielä sen jälkeenkin, kokonaan lopetin imetyksen kun poika 2vko vajaa 1v ja hoitopaikkaan menin PAS suunnittelukäynnille kun imetys oli ollu loppu 1 päivän :D

Ei ole vielä tullut ovulaatiotestiin plussaa, edelleen odottelen ja testailen aamuisin. Ei siis siirtoa ainakaan tällä viikolla. Jos ovisplussa olis to tai pe ni sit siirto ilmeisesti maanantaina.
 
Kurkistinpas tänne, mutta en ihan vielä ainakaan aio jäädä! :)

Meillä on nyt 9 kk:n ikäinen aivan mielettömän ihana poika. 1. IVF:n 2. PAS tärppäsi meillä ja kaksi alkiota olisi vielä pakkasessa. Mulla on hirmu ristiriitaiset olot tulevan suhteen. Toisaalta olen niin järkyttävän onnellinen siitä, että olemme tämän yhden saaneet ja olen enemmän kuin tyytyväinen siitä. Niin kauan sitä tuli ajateltua, että jos sen yhdenkin saisi... Mutta toisaalta, kyllä toinen lapsikin olisi enemmän kuin tervetullut meidän perheeseen.

Suurimmat ristiriidat päähäni aiheuttaa se, että melkein kuolin synnytykseen. Mulla oli vaikea raskausmyrkytys, jonka takia jouduttiin kiireelliseen sektioon ja siinä tuli komplikaatioita. Olen käynyt TAYSilla jälkeenpäin juttelemassa tapahtuneesta ja sieltä sanottiin, että on todennäköistä, että raskausmyrkytys tulee myös toisessa raskaudessa. Yleensähän se ei ole, mutta koska minulla se oli niin paha, tilanne on toinen. Mutta on kuulemma myös todennäköistä, että toisella kertaa se ei olisi yhtä vakava, mutta sitäkään ei tietenkään kukaan lupaa. Joka tapauksessa, jos vielä raskaudun, olen erityissairaanhoidon seurannassa alusta asti. Raskautuminen ei kuitenkaan missään nimessä ole kiellettyä tai edes mielellään vältettävää, paitsi nyt vuoden ajan synnytyksestä.

Mutta joo, mielessä pyörii nyt arvatenkin, että jos vielä raskaudun, niin käykö tällä kertaa vielä köpelömmin. Ja että aiheutanko toisen lapsen "ahnehtimisella" sen, että poikani joutuu elämään ilman äitiä...

No, näitä asioita minun ja meidän on vielä paljon työstettävä. Aikaisemmin meillä on ollut puhetta, että käytämme ne kaksi pakkasalkiota. Nehän ovat meidän ikiomia, enkä osaa ajatella, että ne heitettäisiin jonnekin roskiin. En usko, että kokonaan uuteen, kokonaiseen IVF-hoitoon lähdemme.

Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä MinzuS, tulihan se sieltä!

Kyllä olen varsinainen puusilmä, kunnen aikaisemmin huomannut tällaista ketjua. Meilläkin siis kakkonen toiveissa, sitä ekaakin tehtiin kyllä pitkään ja hartaasti. Tiedostan kyllä, että voi kestää kauankin tai sitten tuo oli jo se meidän "lottovoitto", joka osuu kohdalle vain kerran...
Saatan vain toivoa, että tämä ihme suotaisiin kaikille edes sen kerran.

Itse kävin vuoden alussa hoitopaikan haastattelussa, lapsonen siinä kohtaa 3v. ja ilmoitin tohtorille pokkana, että lopettelen tuon vähäisen imetyksen sitten, kun lyövät jotain päivämääriä meidän kohdalla lukkoon. :D Tuossa vaiheessa se nyt oli enää pientä ilta- ja päiväuni imuttelua, eipä maitoakaan mitään liiemmälti tullut, ihanaa kuitenkin.
Ja on meille tehty lääkkeellinen PAS lapsen ollessa 2,5v. Silloin olen pitänyt imetyksessä tauon (en silloin tiennyt, alkaako se vielä uudestaan vai ei) ja kun nega tulos varmistui, iloitsin, että rinta kelpasi tauonkin jälkeen.
 
Hei taas pitkästä aikaa. Ja tervetuloa uusille, meitähän onkin jo paljon :)

MinzuS Onnea siirtoon. Toivottavasti pikkuinen nappaa hyvin kiinni.

Itse olin yhteydessä meitä hoitaneeseen lääkäriin, kun mietin voisiko PASia mitenkään tehdä vaikka vielä imetän. Lääkäri oli sitä mieltä, että imetys tulisi olla kokonaan ohi jotta onnistumismahdollisuudet ovat parhaat mahdolliset. Pakkasessahan meillä on se 8 alkiota neljässä oljessa ja ainakaan tähän mennessä ei ole ollut puhettakaan, että siirrettäisiin enemmän kuin 1 kerrallaan. Poikahan sai siis alkunsa 1 ICSIn 1 PASista ja on nyt 9,5kk. Kauhea vauvakuume on ja hoidot tekisi mieli aloittaa, mutta suren tuota imetystä :( En haluaisi poikaa vielä vierottaa, vaikka esim yöt varmaan helpottuisivatkin, kun on mennyt aika tissillä roikkumiseksi. Muutenkin mietityttää, että kun tuo ensimmäinenkin on vielä niin pieni, että saako hän sitten tarpeeksi huomiota, jos toinen tulee pian. Puhuimme asiasta miehen kanssa, ja kyllä me kuitenkin haluamme hoidot aloittaa mahdollisimman pian, kosa kuitenkaan ei ole takuita, että helpolla nappaa ja voi olla, että meneekin pitkään kun yritetään kakkosta. En nyt sitten tiedä miten tuon imetyksen parhaiten lopettelisin. En aijo silti hätäillä asian kanssa, mutta täytyy varmaan alkaa poikaa vähitellen vierottaa. Mullahan kuukautiset alkoi jo 3kk synnytyksestä, mutta ovat olleet hyvin epäsäännölliset. Mulla on kyllä ennen synnytystäkin ollut epäsäännöllinen kuukautiskierto, mutta silti kaikki tapahtuu normaalisti ja PAS tehtiin lääkkeettömänä omaan kiertoon, vaikka olikin epäsäännöllinen. Meillä vika on miehessä.

Ihanaa syksyistä viikonloppua koko pinoon haltia ja peikko-poika 9,5kk
 
Heippa hei!

Meillä oli tänään suuri päivä.. Eka pakastealkion siirto. Ensimmäinen ja ainut alkiomme pakastettiin toukokuussa kahden päivän viljelyn jälkeen nelisoluisena ja tänään "Topi" odotteli kolmisoluisena ja oli alkanut jakaantua. Mulle on hieman outoja vielä nämä pas-jutut, mutta siis on kuulemma ihan normaalia, että alkio menettää solujaan sulatuksessa, mutta tärkeää on se, että lähtee uudelleen jakaantumaan. No, näin meillä tänään kävi. :)

Perjantaina 24.9 saa testailla ja ennemmin en aio tikkuihin koskea.

t. Raitis ja Topi pp0
 
Heippa!

Oon tässä ketjussa uusi, vaikutti niin sopivalta ketjulta joten kirjoitampas tänne. Meillä ennestään 4v icsi-tyttö ja toista ollaan toiveltu pitkän aikaa. Alkuvuodesta oli 2. icsi, josta tuoresiirrosta plussa, mutta myöhemmin keskenmeno. Nyt kokeiltiin pakastealkionsiirtoa eli lääkkeellinen pas (zumenon+lugesteron)..siirto oli 13.9 ja nyt ilmeisesti menossa pp2.
"Raitapaitainen" eli melkein samoissa mennään, jännää. Onko tullut mitään tuntemuksia? Mulla ei niin mitään..vielä :O

t. Miippis
 
Olipas mukava löytää ketju, jossa on tuttuja! =)
Katin ja Ellastiinan kanssa on on aikoinaan kuumeiltu pitkään yhdessä.
Ja on tässä pinossa muitakin tuttuja, joiden kanssa on hoitojen aikaan tullut oltua samoissa kuukausipinoissa.

Meillä on juuri 9 kk täyttänyt suloinen tyttö, joka syntyi 2. ICSIn tuoresiirrosta.
Pakastimeen jäi silloin 7 alkiota, joista yksi siirrettiin viikko sitten torstaina!
Olikos se niin, että siirtopäivä on pp0? Niin laskien nyt on menossa pp8.

Lueskelen juttujanne myöhemmin vielä tarkemmin. Nyt ehdin vain harppoen ne selata läpi.

Kaikille onnea tasapuolisesti!
 
Pikapäivitys ennenkuin esikoinen käy nukkumaan kummisetänsä kanssa (äidillä vapaa yö!), meillä tärppäs tuorresiirrosta. Nyt rv 5+3, jännitellään ensi torstain ultraan onko siellä yksi, kaksi vai ei yhtään sykettä (kaksi siirrettiin). Mä heikkoina hetkinä pelkään jopa kahta koska olo on aika paljon huonompi kuin ekassa. Toisaalta en vielä ollenkaan hihku ja hyppele niiden neljän keskenmenon kokemuksella.

Voimia hoitojen odottelijoilla ja tietenkin hoidoissa kärvisteleville! Huomasin että kaikki on kyllä ollut *niin* paljon helpompaa tällä kerralla, on voinut keskittyä jo olevaan lapseen niin ettei ole ihan paniikissa vahdannut joka hetki oireita ja laskenut päiviä.
 
Heippa vaan.. Uusi täällä mutta valtavasti kohtalotovereita löysin. Meillä takana luomuyritystä ties kuinka kauan, diagnoosina selittämätön lapsettomuus, pari inssiä ja 1.IVF josta tuoresiirtona tärppäsi heti (ihme!!!). Elämää ilostuttaa tyttö 1,3kk :D.

Pakkaseen jäi 8 huurunenua ja 1. PAS jo takana viime kierrossa josta puhdas nega :(.Eli jäljellä vielä 6 alkiota. Nyt LH-testi näytti plussaa ja maanantaina siirto jos siihen päästään..Passit siis luomukieroon... Hoidot on taysissa. Onko kenellekään siirretty taysissa kahta alkiota? Mulla sellanen "kuva" et mielellään ei ja ei olla miehen kans sitä mahdollisuutta edes ajateltu. Nyt kuitenkin viimeks kysyttiin et haluammeko 2 siirrettävän jos ne selviää jne. En osannut vielä vastata, mut nyt osaan: tietty 2 jos vaan selviää. Ja vielä sellanen et miksi alkio siirretään vasta neljäntenä päivänä siitä kun LH-testi on näyttäny plussaa? Musta tuntuu että se on jotenki liian "myöhään"..Toivottavasti oon vääärässä luulojeni kanssa :) Toki voisin kysyä sitä lääkäriltäkin, mutta en ole koskaan muistanut...
 
MinzuS, nyt vasta luin että meillähän olikin siirto samana päivänä..onnea matkaan. Toivottavasti tärppää :)
Sumutin, onneks olkoon plussauksesta!! Ihan totta, että ei näitä oireita niin paljon onneksi tule kytättyä kun on ennestään yksi pikkuinen. Monesti pysähtyy edelleen miettimään ja katsomaan tuon touhuja, ihmeellistä että on saanut hänetkin maailmaan <3
Nassau, mulle siirrettiin aikoinaan felicitaksessa 2 alkiota , joista tosin vain toinen selviytyi. Ehdottomasti vastaisin nyt saman kuin sinä, tuntuu et olis paremmat mahdollisuudet ;) Vaikka raskastahan se kaksosten kanssakin olisi. Silti.
Oisko sillä jotain tekemistä alkioiden iän kanssa kuinka myöhään LH-testistä siirto tehdään?

Tsemppiä meille kaikille hoidoissa oleville/hoitoja odottaville/plussanneille tulevaan<3
 

Yhteistyössä