Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Huoh... toivoin joskus nuorempana, että voi kun ei ois menkkoja, ois paljon helpompaa.. Nyt kun niitä odottaa niin että ottaa kaaliin... ei ala ei! En ees tajunnu pyytää teroja avuksi, oisko ees antanu. Sit toinen asia.. metut. En muista ottaa niitä! Edellis kerralla, otin kaikki lääkkeet kellon tarkasti ja vitamiinit ja kaikki.. Mitä tää nyt on?? Haloooo!!!

Annuli: Ihanaa että arvo on noussut!!! <3<3<3

Ellastiina: Koska uskaltaudut testaamaan? Vai joko testasit tänään? Tuu sit heti kertomaan! b=)d
 
Vieläkin kädet tärisee. En ole kyllä ikinä jännittänyt testaamista näin paljon! Testikin oli näköjään mennyt vanhaksi jo viime vuonna... Ainoa mikä kotoa löytyi. Plussa kuitenkin tuli! Vähän hailakka vielä, mutta plussa kuitenkin! Huoh, toivottavasti raskaus jatkuu hyvin myös.

Pakko tunnustaa, että mä olen sekavin tuntein miettinyt sitä, kun pari munasolua oli irronnut jo ennen punktiota ja miehen kanssa pupuilimme muutama päivä ennen punktiota, jotta siittiöt olisivat hyviä sitten punkitopäivänä. Yhdenhän he vaan siirsivät, mutta mulle tulee välillä mieleen, että jospa olisikin käynyt niin, että omatkin solut olisivat ryhdistäytyneet ja olisikin kolmoset tulossa.... Nämä ajatukset siis ovat tulleet siitä, että on tämä huono olo vaivannut jo tällä viikolla. Viimeksi alkoi kaksosraskautena ja oli huono olo 12pp. Nyt olisi sitten 11pp virallisesti (tosin tuo pidempään viljelty alkio vääristää noita päiviä)...

Mutta niin tai näin, nyt voin hetken henkäistä ja iloita!!! !!!
 
Viimeksi muokattu:
Annuli, hienoa että arvo on nousussa! Nauti lomasta! :)

Ellastiinalle paljon onnea plussasta! Hieno juttu! :flower:

Minäkin tänä aamuna testasin mutta tulos oli nega! Mieli on nyt aika maassa! Aamulla vielä vakuutin itselleni että tulos voi vielä muuttua, onhan nyt vasta pp 11. Mutta päivän aikana usko on loppunut. Itkettää! :'(
 
Tiiti: Älä vielä lannistu vaan testaa uudestaan pp14. Ekassa IVF:ssä testasin juuri pp 11 ja sain negan, jota sitten itkin pari päivää. Testasin kuitenkin vielä uudestaan pp14 ja se olikin plussa. Silloin ei oltu alkiota viljelty pitkään kuten meidän tapauksessa nyt oli tehty. Lohtuhali sinne!
 
Kirjottelin jo aiemmin päivällä pidemmän pätkän, kunnes taapero sitten tuli sopivassa välissä huitaisemaan läppäriä juuri sopivasti niin, että selain sulkeutui ja teksti katosi bittitaivaaseen...

Annuli, ihania uutisia, nyt vaan rennosti reissuun nauttimaan! Valtavasti onnitteluja myöskin Ellastiinalle! Piikittelyjä tais olla useampikin juuri aloittelmassa, paljon tsemppiä teille kaikille, ja futuremamille punktioon :).

Tiiti, voi kurjuus! :hug: On varmasti ankeat tunnelmat. Minä pidän täällä silti vielä kaikki sormet ja varpaat ristissä, että tuo muuttuu vielä plussaksi.

Haaveen kanssa taidetaan päästä suunnilleen samoihin aikoihin piinailemaan. Mulla oli tänään folliultra ja sen puolesta kaikki ok. Nyt vaan tikuttelee ovista ja ens viikolla sitten siirto jos kaikki menee hyvin. Nyt pitäs vaan vielä miettiä, mitä tehään jos sulatuksesta selviääkin 2 alkiota. Lääkärin puolesta ok siirtää molemmat, kun ei ole ennenaikaisuutta ollut omassa synnytyksessä eikä lähisuvussakaan. Itteä vielä vähän mietityttää...
 
Kiitos Cattus ja Ellastiina :hug: Eilispäivän murehdin. Illalla luin sitten netistä muistakin joiden testi oli muuttunut plussaksi vasta pp 14, ja klinikaltakin sanoivat jo siirrossa, että plussa saattaa tulla vasta pp 16. Päätin sitten nostaa kirveen kaivosta ja odotella vielä pari päivää :)

Cattus kuka teillä olikaan lääkärinä? Sinikka on meidän omalääkäri mut folliultrassa käytiin Kaisalla kun Sinikka oli pois. Kaisa näytti meille tilastoja ivf ja pas -hoitojen onnistumisista. Ivf:ssä onnistumisprosentti oli lähes sama (vähän yli 20%) siirrettiinpä yks tai kaks alkiota. Mut pas:ssa onnistumisprosentti oli kahden alkion siirrossa parempi. (muistaakseni 22% yhden alkion siirrossa ja yli 30% kahden alkion siirrossa.) Ja yli 90% kahden alkion siirroista on kuitenkin kuulemma yksösraskauksia. Nämä faktat kuultuani mie olisin halunnut kahden alkion siirron. Olisihan siinä tietenkin kaksosraskausriski, mutta minusta tuntui, että olisin ihan valmis ottamaan myös kaksoset jos ovat tullakseen :) Päätös on varmasti vaikea, varsinkin kun teillä ei taida ihan lähellä olla lapsenvahtiapua.

Ellastiina olispa aika hurjaa jos saisitte kolmoset =)

Mukavaa lauantaita kaikille!

Tiiti pp12
 
Kiitos onnitteluista! Kävin tänään ostamassa toisen testin vielä, kun kehottivat klinikalta. Haluavat olla varmoja, ettei irroituspiikki aiheuta plussaa (tosin myönsi, ettei se ole todennäköistä kun punktiostakin oli jo reippaasti yli kaksi viikkoa). Aamulla taas sen verran huono olo, että en epäilen ettenkö olisi raskaana.

Tsemppiä kaikille, joilla jännittävät paikat on pian edessä. Voimia!
 
Tiiti, meidän lääkärinä on aina ollut Riitta, ei ole sattunut mitään poissaolojakaan meidän käyntien aikoina. On kyllä aivan ihana lääkäri, ei voi muuta sanoa! Tuo meidän esikkohan on pakastesiirrosta, ja silloin nimenomaan siirrettiin 2 alkiota, joista toinen katosi jälkeäkään jättämättä. Sillon vielä ois sulatettu lisää alkioita, jos ei ois molemmat selvinneet samasta oljesta. Nythän ois erona se, että lisää ei sulateta, kunhan ainakin se yksi selviää sulatuksesta. Varmaankin ollaan kallistumassa kuitenkin 2 alkion siirtoon, jos se valinta tulee eteen. Sitä samaa Riittakin kommentoi noista tilastoista, että muutamalla prosentilla nousee raskauden todennäköisyys silloin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Pikana sen verran ilmoitan että ovulaatiotesti oli plussa perjantaina joten maanantaina on sitten se alkion siirto. Sain onneksi ajan vielä iltapäivälle että ehtivät sulattaa alkion ja nähdään että selviääkö se ennenkuin lähden ajamaan klinikalle. Meillä on sairastettu koko loppu viikko ja itse vielä kärvistelen kuumeen + vatsataudin jälkitilassa... Toivottavasti ei vaikuta siirtoon huonontavasti, vaikka onhan tässä vielä huominen aikaa toipua. Mulla ollut kamala huono äiti -fiilis nyt pari päivää kun olen ollut niin raatona että mies on hoitanut poikaa melkein koko ajan. On vain tunne että jos toinen tulee niin osaanko olla kyllin hyvä äiti? Mieheni on kuin luotu isäksi ja sen puolesta en epäile yhtään, vaan omaa osaamista/jaksamista mietin. Voi olla että sairauden pehmentämissä aivoissa on nämä ajatukset päässyt pintaan ja en näitä murheita edes muista enää kun olen parantunut.

Onnittelut Annulille ja Ellastiinalle plussista!
 
Me ollaan myös hoidossa Oulun Väestöliitossa. Omalääkärinä mulla alunperin oli Katariina, mutta välillä ollut myös muita lääkäreitä tekemässä siirron.
Nyt vähän jänskättää, saisin reilun puolen tunnin päästä soittaa ja kysyä että kannattaako meidän lähteä ajamaan, eli onko se ainokainen alkio selvinnyt hengissä...
 
Siirrossa käyty! Alkio selvisi hengissä, yhden solun oli menettänyt mutta kuulemma ei merkkaa (välttämättä) mitään. Nyt vain ottaa päästä, kun meidän kylän apteekista ei nyt saanutkaan sitten lugeja ennenkuin vasta huomenna aamulla. :headwall: Aikaisemmin on saanut aina kun on vain hakenut joten en osannut yhtään varautua ettei niitä olisikaan. Joten luge jää tältä illalta välistä... Toivottavasti tää homma ei tähän kaadu! Yritin penkoa kaapit täällä kotona että jos edellisiltä kerroilta olisi jäänyt edes yksi pallero mutta ei... Mutta minä lähden makoilemaan sohvalle, ajattelin ottaa tämän illan todella rauhallisesti kaiken varalta!
 
Haave Taidettiinkohan sattumalta "törmätä" väestöliitolla :) Yksi nainen oli tulossa, ilmeisesti siirtoon, ku meni toimenpidehuoneeseen juur ku me oltiin odottelemassa kotiinpääsyä, eli about 14.30 :)
Juups, eli punktio oli takana ja 8 munasolua saatiin. Meinasi aiheuttaa ylimääräisiä sydämen tykytyksiä ku mies anto kaksi näytettä eikä kummassakaan YHTÄÄN siittiötä. Rupesivat jo puhumaan luovutetuista siittiöistä. Onneksi tesan avulla sit saatiin kaikille munasoluille siittiö, huh. Mies vaan sano, ettei olis haitannu vaikka luovutetut, mut mulle olis ollu kovempi paikka se.
 
Hei kaikille! Näköjään sitä taas täältä itsensä löytää... Tämä palsta kyllä ruokkii mukavasti vauvakuumetta/-ajatuksia! : /
Pienenä esittelynä; meillä on jo kaksi icsi-lasta, mutta tässä sitä taas ollaan, miettimässä lisääntymistä. Tällä kerralla mies jopa hitusen innokkaammin kuin minä, mutta toisaalta minäkin haluan yrittää nyt tähän samaan syssyyn vielä tätä kolmatta, ja jos ei tule niin sitten haudataan ajatus ja nautitaan nykytilanteesta. Lapset on 3,5v ja 1v, ja kun aikoinaan selvisi että icsi on (miehen tilanteen vuoksi) ainut vaihtoehto, on molemmat saatu suht helpolla. Mutta ei tämä helppoa ole koskaan ollut. Mulle on tehty pitkällä kaavalla molemmat icsit mitä on tehty, mutta nyt haluan kokeilla lyhyttä, koska en kestä sitä hermojen kiristymistä ja päänsärkyä mitä sumut mulle aiheutti. Saa nähdä toteutuuko ajatukseni lainkaan.. Niin ja aika meillä on varattuna parin viikon päähän, ja siihen asti jännätään et päästäänkö alottamaan hoito hetiheti vai meneekö miehen töiden takia vasta touko/kesäkuun vaihteeseen!
Onnea jo plussanneille ja tsemppiä plussaa vielä odottaville! Tulen kommentoimaan myöhemmin lisää...
 
Nopeesti vaan, joo ei tääl kovin mieliala korkeella. Tänään soittelin klinikalle, 8 munasolua siis saatiin, joista 6 oli kypsää ja ne injisoitiin, ainoastaan 2 hedelmöittyi. Huomenna olis siirto, kaksi siis varmaan laitetaan, jos ne nyt edes jakautuu normaalisti. Olishan se ollu kiva saada pakkaseenki jotain, mut nyt ei käyny niin. Kai se kaksi on sentään parempi ku ei mitään, mut silti. Jotenki vaan pelottaa, että nekään ei selviydy siirtoon
 

Yhteistyössä